handdator

Visa fullständig version : 8-10. Allt annat?


SamHag
2006-02-12, 20:02
Kört ganska explosivt upp till nu och ska ta och ändra mig till 8-10 reps per set. Men hur länge ska jag ta i vilo mellan seten, och hur många set ska jag köra för respektive muskelgrupp, dvs när jag kör 8-10?

Vad funkar bäst för er? *popcorn*

pocoloco
2006-02-12, 20:08
Kört ganska explosivt upp till nu och ska ta och ändra mig till 8-10 reps per set. Men hur länge ska jag ta i vilo mellan seten, och hur många set ska jag köra för respektive muskelgrupp, dvs när jag kör 8-10?

Vad funkar bäst för er? *popcorn*
Jag har inget facit i handen, men kan säkert ge dig ett relativt svar ifall du svarar hur din splitt ser ut, hur många övningar du kör, samt vad ditt mål är. Antar att det är muskeltillväxt då du håller dig inom den repsrangen. Vilan är
lite upp till en själv, men för att stressa/överbelasta muskeln så är det mindre
vila som gäller, runt 1 minut är väl ett ideal ifall man vill återhämta sig litet innan nästa "byggarset".

SamHag
2006-02-12, 20:20
Oj sorry ,kan lägga in lite snabb sammanfattad info.

180cm/70kg utan kläder när jag vaknat

Hittills har jag kört

Söndag: Bröst(7-9set)/underarmar(4-5s)
Måndag: ben(12-14s inkl vader)
Tisdag: Biceps(5-7)/Mage(5-6)
Onsdag: Axlar(6-7)/Triceps(5-6)
Torsdag: Rygg(10-14)
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Vila

Det är ganska dåligt upplägg att köra 5 dagar irad, men det är pga nya "plikter" jag har fått och gymmets dåliga öppetider. Får riktigt bra med vila dock :]

Don_Kocke
2006-02-12, 20:22
Min kropp svarar otroligt bra på låg reppare och ostrikt tung träning..detdär med att låg reppare funkar för mig lär bero på att jag har väldigt explosiva muskelfibrer..varför det går bra med ostrikt träning vet jag inte..men funkar så jävla mkt bättre för mig än strikt träning (kör bara basövningar)

pocoloco
2006-02-12, 20:53
Oj sorry ,kan lägga in lite snabb sammanfattad info.

180cm/70kg utan kläder när jag vaknat

Hittills har jag kört

Söndag: Bröst(7-9set)/underarmar(4-5s)
Måndag: ben(12-14s inkl vader)
Tisdag: Biceps(5-7)/Mage(5-6)
Onsdag: Axlar(6-7)/Triceps(5-6)
Torsdag: Rygg(10-14)
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Vila

Det är ganska dåligt upplägg att köra 5 dagar irad, men det är pga nya "plikter" jag har fått och gymmets dåliga öppetider. Får riktigt bra med vila dock :]

Okej, 3X8-10 på 2-3 övningar / muskelgrupp då bortsett från rygg och vader där du kör 4-5 övningar istället!