handdator

Visa fullständig version : Lite feedback ang deff.


razer
2006-02-12, 19:17
Har bulkat ett tag nu. Och ska nästa vecka nu efter en veckas vila köra 4 veckor med ett annat träningsupplägg.. (kör så att efter 2 -3 månaders hårdträning så byter jag Träningsupplägg för att få variation och hålla motivationen uppe. Kanske testar nått nytt kosttillskott eller liknande samt låter kroppen vila en vecka) Nu i mars Tänker jag dra igång min första deff.
är 21 år
Jag är 185cm lång
väger 91 kg
Ligger på ca 10.2% kroppsfett, har en hel del runt magen och sidorna som jag vill bli av med.
Mitt mål är 5%

För närvarande äter jag 6 mål om dagen och ligger på 3-4g protein per kroppskg.

Frågan är lite nu ifall man ska gå in för att hårddeffa.. eller om man bara ska äta lite mindre mängder mat och köra mera cykling och simning efter Träningspassen samt ta morgonpromenader?

Jag har hittat ett bra deffupplägg som jag tror skulle passa mig sen när man väl kör igång.

Vad tycker ni? förslag? Tar det lång tid att nå min ideal % Måste man köra hård-deffen, eller räcker det med lite omstrukturering?

oksiv1
2006-02-12, 19:19
5% :confused:
Ska du tävla eller?

gustavk
2006-02-12, 19:38
Om du inte har ngt att emot att räkna kalorier är ju det ett sanslöst bra hjälpmedel när man är osäker på deffen. Finns ett jättebra program som sticky på kost o näring.

Lovis
2006-02-12, 20:34
Att nå 5% är ju inget lätt mål att uppnå direkt, du måste räkna kcal!
Vid en hårddeff så gäller det ju även att försöka behålla så mycket muskelmassa som möjligt vilket blir rent av omöjligt om man inte räknar kcal.

z_bumbi
2006-02-12, 20:40
Om du har bulkat upp dig till 10% så kan jag antingen grattulera till en låg setpoint vad gäller kroppsfett eller fråga hur har du mätt fettprocenten?

Sen är det väl som vanligt vid deff, minska kalorierna och/eller öka träningsdosen beroende på vad du kan minska respektive öka lättast.
Äter du redan lite så öka träningen mer än att skära i kalorierina i början, äter du mycket och tränar mycket så skär hellre i kalorierna.

razer
2006-02-13, 02:28
Att nå 5% är ju inget lätt mål att uppnå direkt, du måste räkna kcal!
Vid en hårddeff så gäller det ju även att försöka behålla så mycket muskelmassa som möjligt vilket blir rent av omöjligt om man inte räknar kcal.

Jo jag vet att det kommer att bli svårt. Har räknat ut att det blir 2623kcal som jag ska ligga på. Det kommer bli tufft. Men förbereder mig mentalt redan nu. Fast tänker fortsätta gaina nu fram te mitten på mars. Äter som en häst :D :eating:




Om du har bulkat upp dig till 10% så kan jag antingen grattulera till en låg setpoint vad gäller kroppsfett eller fråga hur har du mätt fettprocenten?

Sen är det väl som vanligt vid deff, minska kalorierna och/eller öka träningsdosen beroende på vad du kan minska respektive öka lättast.
Äter du redan lite så öka träningen mer än att skära i kalorierina i början, äter du mycket och tränar mycket så skär hellre i kalorierna.

Tack! :) procenten mättes med hjälp av en elektronisk maskin på mitt nautilus gym. Ingt man har tillgång till själv utan man får fråga personale så kommer dem ut med nån startrek grunka som man får fylla i vikt ålder och längd o så håller man i den med båda händerna. Sedan skickar den nån impuls genom kroppen eller nått. Ingen aning om vad dem kallas för mao var 10.2% Hon sa att det fanns en liten felmarginal på 0.X nånting, men men.

razer
2006-02-13, 03:50
Måste bara fråga, såg det här upplägget när jag surfade runt lite. Är det nått att hänga i granen? :D


Före morgonpromenaden

1 gr CLA 9g
3 msk Whey-100 61g
Summa 70g

Frukost

51 gr Kellogs All-Bran 169g
3 skopor (56 gr) Whey-80 196g
3 kapslar Omega-3 27g
3 dl Lättmjölk 120g
Summa 512g

Mål 3

38 gr Ris (innan kokning) 129g
200 gr fryst Kycklingfilé 230g
Summa 359g

Mål 4
3skopor (56 gr) Whey-80 196g
3 kapslar Omega-3 27g
Summa 223g

Mål 5
38 gr Ris (innan kokning) 129g
200 gr fryst Kycklingfilé 230g
Summa 359g

Mål 6
3 skopor (56 gr) Whey-80 196g
3 kapslar Omega-3 27g
Summa 223

Mål 7
71 gr Gainer Pro 282
5 msk Whey-80 98
1 gr CLA 9
Summa 389g

Mål 8
3 skopor (56 gr) Whey-80 196g
Summa 196g

Kvällsmål

2 skopor (80 gr) Milk-90 292g
Summa 292g


Summa totalt kcal 2623

razer
2006-02-13, 03:53
Nu var jag trött.. ska självklart stå Kcal istället för g efter varje rad
Dumt med 2min edit regeln *grr27*

kanfall
2006-02-14, 15:10
Nu var jag trött.. ska självklart stå Kcal istället för g efter varje rad
Dumt med 2min edit regeln *grr27*
Om du ska deffa får du tänka på att somna lite tidigare än 04:00 ;) och 5 % fett är sjukt lite :eek: vad tränar du?

Cerberus
2006-02-14, 16:45
5%.. nästan så att man vill se bilder :D

tigerofsweden
2006-02-14, 16:47
Lite för mkt pulver kanske?!

Kaboffastar
2006-02-14, 16:56
Jo jag vet att det kommer att bli svårt. Har räknat ut att det blir 2623kcal som jag ska ligga på. Det kommer bli tufft. Men förbereder mig mentalt redan nu. Fast tänker fortsätta gaina nu fram te mitten på mars. Äter som en häst :D :eating:






Tack! :) procenten mättes med hjälp av en elektronisk maskin på mitt nautilus gym. Ingt man har tillgång till själv utan man får fråga personale så kommer dem ut med nån startrek grunka som man får fylla i vikt ålder och längd o så håller man i den med båda händerna. Sedan skickar den nån impuls genom kroppen eller nått. Ingen aning om vad dem kallas för mao var 10.2% Hon sa att det fanns en liten felmarginal på 0.X nånting, men men.

Vad kostade testet ?

Fartman
2006-02-14, 17:03
Hmm, det där deffupplägget är det det som GG skickade ut med ett av sina reklamblad för ett tag sen? Set jääävligt likt ut.
Rent spontant tycker jag att kolhyraterna är lite väl få samt att det där målet före morgonprommenaden kan skippas, du kommer inte bränna muskler om du går på tom mage. Sen tycker jag även att det ser ut att vara lite väl mycket pulver, visst det går bra med pulver men det kommer nog att vara rätt trist.

Fartman
2006-02-14, 17:08
Vid närmare titt tycker jag att hela upplägget känns som att dom vill kränga sina produkter, men ja det där upplägget skulle fortfarande fungera.

Robbin
2006-02-14, 18:20
Är du så hård som snubben på bilden redan nu? Han har 10% bf ungefär enligt http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?s=&threadid=214711 Då måste du varit redigt deffad när du började din bulk.

Men det är väl iofs ganska oväsentligt. Tror absolut att upplägget du har fungerar men du kan ju mycket väl ersätta en del av kostillskotten till vanlig mat istället utan att det skulle skada.

kanfall
2006-02-14, 20:15
Är du så hård som snubben på bilden redan nu? Han har 10% bf ungefär enligt http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?s=&threadid=214711 Då måste du varit redigt deffad när du började din bulk.

Men det är väl iofs ganska oväsentligt. Tror absolut att upplägget du har fungerar men du kan ju mycket väl ersätta en del av kostillskotten till vanlig mat istället utan att det skulle skada.
Jag läste om en basket lirare i USA som hade rekord liten fett procent bland idrottare, 4 % hade han.. 2,10 något lång, det är rätt slimmat :O

Robbin
2006-02-14, 20:36
Jag läste om en basket lirare i USA som hade rekord liten fett procent bland idrottare, 4 % hade han.. 2,10 något lång, det är rätt slimmat :O

4% bf är väl lika slimmat oavsett hur lång man är ;)

razer
2006-02-15, 01:27
Kanfall: Om du ska deffa får du tänka på att somna lite tidigare än 04:00 och 5 % fett är sjukt lite vad tränar du? Haha ja vet. Var ledig dagen efter så passade på att sitta uppe lite o snacka skit med polare. Hade ändå veckans vila så då får man tänja lite på reglerna. man måste leva också :D



cerberus: Näe Bilder får vänta. ;)


Kaboffastar: Ingår i medlemskapet. Gratis mao


Fartman Ah okej. Skrev ju att ja hittade d på nån sajt. Kan mkt väl komma därifrån. Tänkte bara höra om d va nå vettigt.
Personligen skulle ja byta ut en "pulvermåltid" emot mat. palla diska sin shaker så ofta :D


robbin. hah. Nja lite mindre muskelmassa kanske.

edgen_ÖSD
2006-02-15, 01:34
4% bf är väl lika slimmat oavsett hur lång man är ;)

Det var 2 procent bf på 210 cm (Ben Wallace), men källan jag fick det från var som sagt Aftonbladet

razer
2006-02-15, 01:44
Jo jag har alltid vart sjukt smal. vägde väl 73kg eller nått på 183cm när jag började träna. Började lätt genom att gå en eller två gånger i veckan först. Sen året efter blev det mer seriöst. började köpa protein osv. Sedan mitten på 05 blev det uber seriöst. började bulka i november nångång där.

Försökte bulka så smart som möjligt. Använde mig av kcal program och såvidare för att räkna ut att ja låg på överskott utan för mkt kolhydrater och fett. Har fungerat jättebra. Lagt på mig så otroligt mkt mer muskelmassa än fett. Fast Känns som allt fett satte sig runt midjan. där har jag mina 10% haha . Rutorna e stora starka o brutala, men syns inte! bad deal tycker jag.

Började på lite över 80kg. 91kg nu. Målet var iofs från början att hamna på runt 100 men är ganska nöjd med massan nu, Förutom bröstmusklerna som släpar lite. Man kör sin vanliga 5 dagars split. Fast jag kör första veckan: bröst mån fre, och andra veckan bröst fredagar. dvs 2 olika upplägg som varieras med en vecka imellan. Fungerar jättebra. Fick tips om det för nån månad sen och ökar enormt mkt genom det. Så känner man att nån muskelgrupp släpar så slänger man in den istället för bröst. *flex*

Så om allt går som planerat så sätts deffen i i mitten/slutet på mars. Ska köra stenhårt och mäta bf 2 ggr i månaden :) annars kommer jag springa fram te tanten varje dag o vilja mäta o driva henne till vansinne. :laugh:

babyshambles
2006-02-15, 10:19
Nej nej nej! Ben Wallace som spelar i Detroit Pistons har/hade ett BF på 3%. :D

razer
2006-02-18, 02:58
Nej nej nej! Ben Wallace som spelar i Detroit Pistons har/hade ett BF på 3%. :D

haha 3!? Då börjar gränsen att gå altså :D