handdator

Visa fullständig version : Är hockey en kampsport?


Dumleman
2006-02-12, 18:23
Nå jag hörde svts expertkommentator säga att hockey är en kampsport och jag har aldrig riktigt uppfattat hockey som en kampsport :).

Tolkia
2006-02-12, 18:24
Tja, numera är väl även fotboll en kampsport. För fansen ...

babyshambles
2006-02-12, 18:24
Om du använder klubban för att hacka någon, drar av skridskon för att skära någon, eller drar av hjälmen för att smälla till någon, så varför inte? :MrT:

Yes
2006-02-12, 18:25
Nej, men det borde bli. :D

Jense
2006-02-12, 18:26
haha nä. :laugh: :laugh:

Allan
2006-02-12, 18:54
Eftersom de slåss rätt mycket...varför inte?


allan

Jense
2006-02-12, 18:56
Eftersom de slåss rätt mycket...varför inte?


allan


för att dom slåss SKITDÅLIGT!

nä men jämnfört med shiitfighting och thai är hockey en jävla mjukissport, och dessutom,, kampsport i lagform

Mental
2006-02-12, 18:56
Jag väntar ivrigt på fullkontakts golf :D

Snake
2006-02-12, 18:57
Nå jag hörde svts expertkommentator säga att hockey är en kampsport och jag har aldrig riktigt uppfattat hockey som en kampsport :).

Övertolka inte ordet kampsport i den bemärkelsen. Han menar det inte så.

hahavaffan
2006-02-12, 18:58
Jag väntar ivrigt på fullkontakts golf :DHahaha :D Då ska jag fan ta upp golfen igen, om det händer :laugh:

palme
2006-02-12, 19:01
Organiserat gängvåld är vad det är! Var är bosse när man behöver honom?

sundvall
2006-02-12, 19:02
Ja? Det är väl en kamp om vem som vinner? Och det är en sport? KAMPSPORT!!!

ake
2006-02-12, 19:12
Ja? Det är väl en kamp om vem som vinner? Och det är en sport? KAMPSPORT!!!
Curling och pingis är också kampsporter alltså?

Nej givetvis inte. Det går ju ut på att göra mål, inte på att vinna kamperna. Även om det senare ofta leder till det tidigare.

sundvall
2006-02-12, 19:27
Curling och pingis är också kampsporter alltså?

Nej givetvis inte. Det går ju ut på att göra mål, inte på att vinna kamperna. Även om det senare ofta leder till det tidigare.

Svar ja!

Srednq
2006-02-12, 19:48
Jag väntar ivrigt på fullkontakts golf :D

kan tänka mig att de kan göra ganska ont att bli träffar av en golfklubba. eller för den delen, bollen

HookersUnited
2006-02-12, 20:03
Eftersom de slåss rätt mycket...varför inte?


allan
För att sporten inte går ut på att slåss.

sundvall
2006-02-12, 20:09
För att sporten inte går ut på att slåss.
Inte?

hobbitar
2006-02-12, 20:17
för att dom slåss SKITDÅLIGT!

nä men jämnfört med shiitfighting och thai är hockey en jävla mjukissport, och dessutom,, kampsport i lagform

haha jag vet inte om du är ironisk med detta inlägget men jag tycker det var kul :)

Hockey`n i NHL och deras farmaligor är nog minst lika hårt som thaiboxning ska du se.

Karkiainen
2006-02-12, 20:19
Inte?

Jag var på hockey senast idag och så vitt jag vet så gick det ut på att sätta pucken i mål.

sundvall
2006-02-12, 20:23
Jag var på hockey senast idag och så vitt jag vet så gick det ut på att sätta pucken i mål.

Ok.

Jense
2006-02-12, 20:28
haha jag vet inte om du är ironisk med detta inlägget men jag tycker det var kul :)

Hockey`n i NHL och deras farmaligor är nog minst lika hårt som thaiboxning ska du se.

NÄ det är den inte, zka su ze. dom kan ju inte slåss. slår som små flickor, det enda farliga i hockey är de vassa skridskorna

hobbitar
2006-02-12, 20:31
NÄ det är den inte, zka su ze. dom kan ju inte slåss. slår som små flickor, det enda farliga i hockey är de vassa skridskorna

Det jag menar är att det är minst lika HÅRT, inte att dom slåss sämre, en hockeytackling kan vara bra mycket värre än en högerkrok.... iof svårt att jämföra men båda sporterna är hårda på olika sätt.

Jense
2006-02-12, 20:33
Det jag menar är att det är minst lika HÅRT, inte att dom slåss sämre, en hockeytackling kan vara bra mycket värre än en högerkrok.... iof svårt att jämföra men båda sporterna är hårda på olika sätt.


jo det går utmärkt, en thaiboxare får fler hårsa smällar på sig än en hockeyspelare får på SIG, och inte på sina 100kg skydd.

Trance
2006-02-12, 20:40
Nej det är det inte. Sedan är de flesta som gillar kampsport lite white trash också. Märk nu att "de flesta" nu inte betyder "alla". En del är ju nördar som tror på att kung fu-filmerna är på riktigt också.

hobbitar
2006-02-12, 20:41
jo det går utmärkt, en thaiboxare får fler hårsa smällar på sig än en hockeyspelare får på SIG, och inte på sina 100kg skydd.

Jo självklart får en thaboxare mer smällar, det är ju det sporten går ut på. Men en thaiboxare blir inte påkörd av en arg 120-kilos hockeyspelare med klubban i högsta hugg. (med påkörd menar jag tacklad, inget annat...)

Sen så är skadorna procentuellt MYCKET högre i hockeyn.

Men som jag sa innan, det är två helt olika sporter som är svåra att jämföra.

En thaiboxare hade blivit knäckt i en hockeymatch, och en hockeyspelare mörbultad i en thaimatch.

Bjorn
2006-02-12, 20:42
Nej, hade den varit rubricerad som "kampsport" hade den sedan länge varit förbjuden p g a skadefrekvensen. Tack och lov är det en sport, så att vi får in lite "sportsligt våld" i folkhemmet =).

Jense
2006-02-12, 20:42
Jo självklart får en thaboxare mer smällar, det är ju det sporten går ut på. Men en thaiboxare blir inte påkörd av en arg 120-kilos hockeyspelare med klubban i högsta hugg. (med påkörd menar jag tacklad, inget annat...)

Sen så är skadorna procentuellt MYCKET högre i hockeyn.

Men som jag sa innan, det är två helt olika sporter som är svåra att jämföra.

En thaiboxare hade blivit knäckt i en hockeymatch, och en hockeyspelare mörbultad i en thaimatch.


jo men det är för att det är fjollor som inte kan ta stryk.

dessutom är det väl inte särskillt många hockeyspelare som väger 120+, utan snarare runt hundringen

Pingu
2006-02-12, 21:06
När man åker på en ordentlig tackling så gör det ont, riktigt ont. Hela kroppen vill bara gå i 1000 bitar och så har jag aldrig känt när jag har boxats eller brottats.
Tänk er att att kasta sig ner och täcka ett skott i 160 km/h, pucken gör jävligt ont. Visst det är en massa skydd men utan dom så skulle man gå sönder totalt. Har sett killar få fotknölar fullständigt pulveriserade av puckar, brutna revben, brutna käkar etc.

Många NHL fighters är riktigt ducktiga boxare och en del har vunnit några priser för det också bla Anaheims Todd Fedoruk som har 2 svarta bälten i kampsport ( vet inte vilka).

Dumleman
2006-02-12, 21:18
När man åker på en ordentlig tackling så gör det ont, riktigt ont. Hela kroppen vill bara gå i 1000 bitar och så har jag aldrig känt när jag har boxats eller brottats.
Tänk er att att kasta sig ner och täcka ett skott i 160 km/h, pucken gör jävligt ont. Visst det är en massa skydd men utan dom så skulle man gå sönder totalt. Har sett killar få fotknölar fullständigt pulveriserade av puckar, brutna revben, brutna käkar etc.

Många NHL fighters är riktigt ducktiga boxare och en del har vunnit några priser för det också bla Anaheims Todd Fedoruk som har 2 svarta bälten i kampsport ( vet inte vilka).
Att det kan göra ont att spela hockey betvivlar jag inte det minsta men syftet med hockey är ändå inte att kämpa ner fienden utan att få pucken i mål, iofs så underlättar det ju om man oskadliggör motståndaren men regler och skydd försöker förhindra just detta.

HookersUnited
2006-02-12, 21:37
BTW, så jävla töntigt med all utrustning. Just say No!No!No!

Grisen
2006-02-12, 21:54
BTW, så jävla töntigt med all utrustning. Just say No!No!No!


Hahaha!

No helmet!

No susp!

No axelskydd!

Nitrometan
2006-02-12, 22:50
Nej. Det är därför de klarar sig undan de nya kampsportlagarna.

Så de som vill slåss i fortsättningen får säga att de "kör hockey utan is och klubba".

z_bumbi
2006-02-12, 23:04
Nej, hade den varit rubricerad som "kampsport" hade den sedan länge varit förbjuden p g a skadefrekvensen. Tack och lov är det en sport, så att vi får in lite "sportsligt våld" i folkhemmet =).

Sorgligt men nog väldigt sant.

En boxare går inte upp i ringen om han haft en hjärnskakning sista tiden.

En hockeyspelare ses som en hjälte om han gör det inom en vecka

HookersUnited: :D

Dissector
2006-02-13, 03:23
Jag skulle nog inte vilja kalla det kampsport förrän själva sporten går ut på någon form utav direkt stridsteknik. Det är iaf uppfattningen jag alltid haft om vad kampsport är

Nitrometan
2006-02-13, 10:44
Nej, hade den varit rubricerad som "kampsport" hade den sedan länge varit förbjuden p g a skadefrekvensen. Tack och lov är det en sport, så att vi får in lite "sportsligt våld" i folkhemmet =).
Precis. Men kampsporten kan nu bli förbjuden med nästan inga skador alls medan fotboll och hockey får fortsätta med många skador.

T.o.m. den ganska säkra motorsporten har fler skador än kampsport.

Den allra farligasste sporten (mätt i antal dödsfall och/eller antal allvarliga skador) är ridsportens fälttävlan.

hockeyFREAK
2006-02-14, 00:11
http://www.wimp.com/hockey säger jag då :thumbup:

Dumleman
2006-02-14, 00:56
http://rapidshare.de/files/13219816/5.avi.html säger jag :thumbup: