handdator

Visa fullständig version : Bra dietgodis?


Cerberus
2006-02-12, 16:28
Riskakor, dammtussar, sängkvalster? Vad kan man unna sig under själva dieten fastän man inte har ätardag?

Zakath
2006-02-12, 16:33
Nötter, frukt, bär och massor av annat gott :)

AFanatic
2006-02-12, 16:38
Torrostade jordnötter
Bars? :D

Cerberus
2006-02-12, 17:03
Funderar på att tjacka riskakor..de är väl lagomt äckliga så man inte vill ha fler av dom efter man käkat en.

AFanatic
2006-02-12, 17:08
Funderar på att tjacka riskakor..de är väl lagomt äckliga så man inte vill ha fler av dom efter man käkat en.

Äckliga?

http://www.friggs.se/Friggs_SE/Images/Products/49EE4678-57AD-44C2-9C1E-327ABD3E0718.jpg

Är grymt goda. :eating:

Srednq
2006-02-12, 17:32
Äckliga?

http://www.friggs.se/Friggs_SE/Images/Products/49EE4678-57AD-44C2-9C1E-327ABD3E0718.jpg

Är grymt goda. :eating:

e de som såna med ostsmak? 5% mer fett och de hade varit ostbågar istället

mela
2006-02-12, 17:40
Då bör det vara energisnålt asså?

Någon frukt som du äter tillsammans med kvarg som är mixat med lite mjölk och vaniljsocker (kanske sötningsmedel om man heter mela) :eating:

AJO
2006-02-12, 17:49
Bara man håller koll på kcal, mörk choklad, mycket antioxidanter och är bra för insulinkänsligheten....

AFanatic
2006-02-12, 18:12
e de som såna med ostsmak? 5% mer fett och de hade varit ostbågar istället

Nej, det står gräddfil och lök på förpackningen på den bilden.

gasp_88
2006-02-12, 18:24
Vindruvor e jäkligt gött !!!

Cerberus
2006-02-12, 18:25
Skit i å unna dig de e för fjollor ! Kör Hardcore :hbang:

Om det fungerar i kcal-förbruket, varför inte? Visst kan de gå lite fortare om jag kör stenhårt hela tiden men jag vill faktiskt må bra under tiden också..

supersleepy
2006-02-12, 20:38
Torkade aprikoser är sjukt Gott!.

Inte mycket kcal.

Ett tips för att sänka det: blötlägg dem i några timmar. sedan kan du tex ta och göra som mig:

Köpa 99 % mörk choklad. Jag tycker det är gott iaf. Smälter det över vattenbad sedan tar du ut aprikoserna ur glaset med vatten och vifftar lite med den så vattned utanpå går bort lite och sedan tar du och drar på lite choklad över.

Smälta chokladen blir inte så besk som man kan tro i och med att aprikosen är ju söt.

Riktigt gott och NYTTIGT!!.

Eller varför inte köpa sockerfri godis??

Dietorelle?? Riktigt gott och inget socker och lite kcal!.

Finns somsagt även sockerfritt godis i lösvikt sjukt gott!

Tack

Lovis
2006-02-12, 20:41
Sockerfria Läkerol tabletter, Sockerfria tuggumin, frukter och vatten är det som funkar bra för mig. :thumbup:

Cerberus
2006-02-12, 20:44
nice nice! Bra tips! Keep em coming! :)

Racso
2006-02-12, 20:51
1st grovrivet äpple (helst en sötare variant)
1st kesella lätt
10-20g protteinpulver med jorgubbssmak (Enda proteinpulvret jag har smakat det här med är Twinlabs triple whey jordgubb)

Blanda allt i en skål och sleva med gott samvete, eftersom du ändå måste få i dig protein. :eating:

Slaktar mitt sötbegär även under icke-deff.

porja
2006-02-12, 23:31
1st grovrivet äpple (helst en sötare variant)
1st kesella lätt
10-20g protteinpulver med jorgubbssmak (Enda proteinpulvret jag har smakat det här med är Twinlabs triple whey jordgubb)

Blanda allt i en skål och sleva med gott samvete, eftersom du ändå måste få i dig protein. :eating:

Slaktar mitt sötbegär även under icke-deff.


ANANAS, mums va gott.

Jasmine_84
2006-02-13, 13:45
Werther's Orginal har kommit med nya sockerfia godisar, supergoda, smakar precis som de vanliga!

Cykelmannen
2006-02-13, 14:05
Riskakor, dammtussar, sängkvalster? Vad kan man unna sig under själva dieten fastän man inte har ätardag?

GODIS! Hemligheten är att inte svälja det utan att spotta ut det efter att man tuggat på det lite och känt smaken.

Jag lovar, det fungerar (oftast) ;)

supersleepy
2006-02-13, 14:16
du får fortfarande i dig allt socker etc. Så varför inte njuta av den och äta upp den?.

Tycker ändå mitt tips är bättre att följa. Läs det några inlägg ovanför.

Både nyttigt och tar bort sötsuget och är även sjukt GOTT!!

Cykelmannen
2006-02-13, 14:23
Naturligtvis får jag inte i mig allt socker ändå..

z_bumbi
2006-02-13, 14:24
GODIS! Hemligheten är att inte svälja det utan att spotta ut det efter att man tuggat på det lite och känt smaken.

Jag lovar, det fungerar (oftast) ;)

Typiskt ätstörningsbetende, börjar man fundera i de banorna så bör man fundera på vad man håller på med.

Cykelmannen
2006-02-13, 14:28
Typiskt ätstörningsbetende, börjar man fundera i de banorna så bör man fundera på vad man håller på med.


Nu måste du börja tänka på vad du skriver! Ätstörningsbeteende är något annat, något sjukt. Här pratar vi om en metod att känna smaken av godis utan att inta alla dess kalorier. Håll indirekta anklagelser för dig själv tack.

z_bumbi
2006-02-13, 14:39
Nu måste du börja tänka på vad du skriver! Ätstörningsbeteende är något annat, något sjukt. Här pratar vi om en metod att känna smaken av godis utan att inta alla dess kalorier. Håll indirekta anklagelser för dig själv tack.

Det är ett ätstörningsbetenden så varför ska jag skriva att det är något annat?

Cykelmannen
2006-02-13, 14:53
Det är ett ätstörningsbetenden så varför ska jag skriva att det är något annat?

Nja, det är din personliga åsikt. Ursäkta att jag verkade aggresiv förresten. Ska till gymmet nu och försöka bli av med aggresiviteten :p

Hur som helst, för mig räcker det iaf att suga på karamellen i en minut, inte prompt tugga sönder den och svälja. Och jag har inga ätstörningar. Punkt.

Fredrik_S
2006-02-13, 22:54
Sockerfria Läkerol tabletter, Sockerfria tuggumin, frukter och vatten är det som funkar bra för mig. :thumbup:

Sockerfria läkerols och tuggumin har nästan lika högt kcalinnehåll som sockrade. Bra å tänka på om man inte har några problem att tugga hela påsens innehåll på en gång som jag :)

KIRE
2006-02-14, 10:19
Käka morötter!
Köp fil och blanda med en massa kryddor, dippa sedan morötterna i det.
200kcal från detta = proppmätt. Dessutom är det inga dåliga 200kcal heller.

mela
2006-02-14, 10:30
Sockerfria läkerols och tuggumin har nästan lika högt kcalinnehåll som sockrade. Bra å tänka på om man inte har några problem att tugga hela påsens innehåll på en gång som jag :)

Är du go eller !?
I en cupa läkerol är det 118kcal/100g..
Vart hittar du godis med socker som innehåller så lite?

Helea
2006-02-14, 11:02
HALLONGOTT!

- Tinade hallon med lite sötningsmedel. ev med mjölk till.
- Tinade hallon med sojamjölk till (mjölken smakar lite kola, enligt min smak ivargefall)
- Mixa hallonen med mjölk. Ha en matsked Pina colada i (bara för smaken). Häll i glas med lite nymalen kardemumma på toppen!!

RUGGANS GODA RECEPT!! Gör nästan varje kväll ,-)

skyler
2006-02-14, 11:44
NKs matvarubutik har sockerfrittgodis, brauns eller nåt tror jag det heter.
Det är sjukt gott. Speciellt saltlakrisen. Finns i allt från gelé godis till kexchoklad. Har börjat käka rostade kikärtor. Sådär halvgott som snacks men bra substitut till nötter. Annars är naturdiets (naturapoteket) måltids ersättnings-bars (världens längsta ord:-) med hasselnöt riktigt goda...Man blir faktiskt ganska mätt av dom. Snacka om att få ha kakan och äta den:-)

Helea
2006-02-14, 12:00
Har börjat käka rostade kikärtor. Sådär halvgott som snacks men bra substitut till nötter. Annars är naturdiets (naturapoteket) måltids ersättnings-bars (världens längsta ord:-) med hasselnöt riktigt goda...Man blir faktiskt ganska mätt av dom. Snacka om att få ha kakan och äta den:-)

Har du ngt gott recept på de där kikärtorna? Låter ju faktiskt som ett mkt bra alternativ till jordnötter! Mkt mindre fett men man får ändå knapra lite!!

Fredrik_S
2006-02-14, 16:26
Är du go eller !?
I en cupa läkerol är det 118kcal/100g..
Vart hittar du godis med socker som innehåller så lite?

Ok ledsen, men detta gäller för övrigt sockerfritt godis.

Enligt slv.se (100g)

Karameller syrliga sockerfria 402,2
Tabletter sockerfria 386
Tuggummi sockerfritt 352,3

socker 406 kcal

paddanboy
2006-02-14, 16:29
Är det bra eller dåligt att ha ätardagar?

Själv har jag då aldrig behövt detta... det kallas diciplin!

Cerberus
2006-02-14, 16:33
Är det bra eller dåligt att ha ätardagar?

Själv har jag då aldrig behövt detta... det kallas diciplin!

Kan va gött för folk(som jag) som är sockerknarkare :D mest psykiskt avkopplande. Jag tror dock mina grisardagar e över för gott dock, ska äta mer sparsamt på ätardagarna.

oksiv1
2006-02-14, 16:40
Vet inte vad ni andra tycker man jag är torsk på följande:
250g kesella
50g minimjölk
En skvätt Fun light Widberrys (koncentrerat)
Käkar jag efter varje gympass. Detta är en anledning att gå till gymet. Så förbannat gott, känns nästan syndigt att äta.