handdator

Visa fullständig version : Bodybuildings osexighet.


Sidor : [1] 2

Slartibartfast
2006-02-12, 15:09
Läste just en intressant artikel i en finsk tidning där man redogör för resultaten av en nätundersökning angående folks uppfattning om olika idrotter. De som deltog i undersökningen var 2077 till antalet, i åldrarna mellan 10 och 39, med en medelålder på 25. 51% var kvinnor. Över hälften motionerade minst tre gånger i veckan.

Resultaten visade att bodybuilding ansågs vara den osexigaste av alla idrotter och utövarna av den ansågs också vara minst intelligenta. 6 % av alla svarade ja på frågan om bodybuildare är snygga, medan 94% svarade "usch!" på samma fråga. Sexigaste och mest intelligenta ansågs simmarna, friidrottarna, fotbollsspelarna och tennisspelare vara.

Här är ett diagram på fördelningen. Horisontalaxeln visar intelligens och vertikalaxeln sexighet. Längst nere till vänster ligger bodybuilding (kehonrakennus) Uppe till höger ligger simning (uinti)

Kanske man borde ta och simma några längder. :D

Jorgen
2006-02-12, 15:15
Det är inte alls förvånande.

Den stora allmänheten tror faktiskt att muskler = ointelligens. Och att dom inte tycker att det är snyggt med stora muskler på killar och tjejer har jag förståelse för, det gjorde inte jag heller när jag började träna. Simmare, friidrottare, fotbollsspelare och tennisspelare har ju en "normal" kroppsbyggnad, en sådan som dom själv kan anse vara uppnålig.

mela
2006-02-12, 15:16
fotbollsspelare? intelligenta? :laugh:

Fettecke
2006-02-12, 15:16
Rent sponant så tycker nog jag att dom som lyckats bra inom BB måste ju vara jävligt smart på ett sätt, det krävs mkt att uppnå en sån fysik, mkt kunskap om anatomi, fysiologi, näringslära osv osv osv...

Jorgen
2006-02-12, 15:18
Rent sponant så tycker nog jag att dom som lyckats bra inom BB måste ju vara jävligt smart på ett sätt, det krävs mkt att uppnå en sån fysik, mkt kunskap om anatomi, fysiologi, näringslära osv osv osv...
Naturligtvis. Men den stora massen vet inte det.
För dom så är bodybuilding en källar"sport" som dom inte har ens en gnutta insyn i.

sundvall
2006-02-12, 15:20
Ja, men sen så ser väl folk "bodybuildare" som personer med jättemuskler som står på scen och spänner sig inoljade osv. Kroppsbyggare kan ju även Pär 20år gammal kalla sig, för att han styrketränar och är ute efter att lägga på sig några kilo muskler. Och jag tror knappast majoriteten tycker att det är "osexigt" med en 43cm överarm.

55+ däremot...

Jax
2006-02-12, 15:23
fotbollsspelare? intelligenta? :laugh:
Du är smartare än alla fotbollsspelare i din närhet?

Jorgen
2006-02-12, 15:25
fotbollsspelare? intelligenta? :laugh:
Ja?

Vad var roligt med det?

Slartibartfast
2006-02-12, 15:26
De sexigaste finska idrottarna var

Tommi Evilä (längdhoppare)
http://www.suomenkuvalehti.fi/var/tommi.jpg

Markus Pöyhönen (sprinter) überoptimal fysik i mina ögon :bow:
http://www.mostbeautifulman.com/athletes/markuspoyhonen/images/pic01.jpg

Eva Wahlström (boxare)
http://www.katso.fi/mediabank/images/219146_kiso.jpg

Heli Kruger (Trestegshoppare)
http://partner.soneraplaza.fi/stt/200x200_25382422.jpg

mela
2006-02-12, 15:26
Du är smartare än alla fotbollsspelare i din närhet?
Nej det har jag inte sagt. Men de flesta jag har träffat har verken varit intelligenta, smarta eller allmänbildade.

viktor88
2006-02-12, 15:31
Nej det har jag inte sagt. Men de flesta jag har träffat har verken varit intelligenta, smarta eller allmänbildade.
bara hundar delfiner och små barn och duma typer tycker om att leka me bollar :)

Jorgen
2006-02-12, 15:32
bara hundar delfiner och små barn och duma typer tycker om att leka me bollar :)
Duma? Me? Stor bokstav, komma och punkt? Kan du inte skriva på svenska? Spelar du fotboll?

Slartibartfast
2006-02-12, 15:33
Fan, Eva är grövre än de flesta killar. :bow:
http://www.evawahlstrom.net/kuvat/Linnanjuhlat04/5.jpg

Jax
2006-02-12, 15:34
Nej det har jag inte sagt. Men de flesta jag har träffat har verken varit intelligenta, smarta eller allmänbildade.
Jag tycker att de är ett medelsnitt av befolkningen. Det vill säga, finns massor med idioter men många andra sorter också. Men vad vet jag, har ju bara spelat fotboll i 12-13 år så jag har ju inte träffat så många.

mela
2006-02-12, 15:39
Jag tycker att de är ett medelsnitt av befolkningen. Det vill säga, finns massor med idioter men många andra sorter också. Men vad vet jag, har ju bara spelat fotboll i 12-13 år så jag har ju inte träffat så många.
Men är det inte lite komiskt att man anser att fotbollsspelare skulle vara intelligantare än t.ex. King Grub? Eller Jorgen? Eller Afanatic?

Jax
2006-02-12, 15:43
Men är det inte lite komiskt att man anser att fotbollsspelare skulle vara intelligantare än t.ex. King Grub? Eller Jorgen? Eller Afanatic?
Tror du att de är ett genomsnitt?

Och sen är sådana diagram bara skit, det enda de visar är folks fördommar, vilket i och för sig kan vara roligt. Det jag motsatte mig var ju egentligen inte att du tyckte att fotbollsspelare minsann inte är smartare än body builders, utan snarare det faktum att du gör en helt omotiverad generalisering av fotbollsspelare. Var det inte det vi tyckte vara så korkat att göra?

Snake
2006-02-12, 15:47
Men är det inte lite komiskt att man anser att fotbollsspelare skulle vara intelligantare än t.ex. King Grub? Eller Jorgen? Eller Afanatic?

Varför skulle det vara komiskt? Du kan ju inte generalisera och säga att ALLA fotbollspelare är korkade. Dom är precis som alla här inne, vissa är mindre begåvade och vissa är som jag - smart.

Slartibartfast
2006-02-12, 15:49
Det är väl allmänt erkänt att simmare har den typ av fysik som tilltalar de allra flesta. På ett sätt kan jag förstå det, för de är slanka, vilket de flesta vanliga människor inte är. Men de flesta simmare har ju knappt någon muskelmassa överhuvudtaget. :confused:

Förståss finns det ju undantag.

Krallig:
http://www.joefire.com/psglibrary/photos/sports/swimmer.jpg

Mager:
http://i.realone.com/assets/rn/cms/2004/large/Michael_Phelps_-_rs_964965_People_of_the_Year_-_lg.6765208.jpg

Lodiz2
2006-02-12, 15:54
Rent sponant så tycker nog jag att dom som lyckats bra inom BB måste ju vara jävligt smart på ett sätt, det krävs mkt att uppnå en sån fysik, mkt kunskap om anatomi, fysiologi, näringslära osv osv osv...

eller så har dom en coach som sköter allt åt dom

Lodiz2
2006-02-12, 15:58
Men är det inte lite komiskt att man anser att fotbollsspelare skulle vara intelligantare än t.ex. King Grub? Eller Jorgen? Eller Afanatic?

sen när mäter man intelligens genom den sport man utövar ...
skulle vara kul om king grub eller någon av dom du nämde råkar
ha spelat fotboll hela livet, man kan faktiskt syssla med flera sporter och då skulle ditt uttalande falla ganska fort :)

Jorgen
2006-02-12, 16:04
Men är det inte lite komiskt att man anser att fotbollsspelare skulle vara intelligantare än t.ex. King Grub? Eller Jorgen? Eller Afanatic?
Jag är mycket, men intelligent är inte en av dom sakerna.
Och nej, det är inte alls komiskt att den stora allmänheten anser att fotbollsspelare i allmänhet är intelligentare än byggare. Hur många bodybuilders kontra fotbollsspelare tror du en "normal" person känner? Det är inte alls konstigt att det är på det viset.

Jorgen
2006-02-12, 16:04
eller så har dom en coach som sköter allt åt dom
Det är ytterst ovanligt.

aliquis
2006-02-12, 16:17
Friidrott o tennis, visst, men simmare? Ser ju ut som skit.

aliquis
2006-02-12, 16:20
De sexigaste finska idrottarna var

Tommi Evilä (längdhoppare)
http://www.suomenkuvalehti.fi/var/tommi.jpg

Markus Pöyhönen (sprinter) überoptimal fysik i mina ögon :bow:
http://www.mostbeautifulman.com/athletes/markuspoyhonen/images/pic01.jpg

Eva Wahlström (boxare)
http://www.katso.fi/mediabank/images/219146_kiso.jpg

Heli Kruger (Trestegshoppare)
http://partner.soneraplaza.fi/stt/200x200_25382422.jpgSom "korttida" kroppsbyggare mao ;)

babyshambles
2006-02-12, 16:22
fotbollsspelare? intelligenta? :laugh:
Ja!? De flesta i de europeiska toppligorna drar in minst 250.000:-/vecka, t.o.m upp till 1.500.000/vecka för de absolut bästa. Ett smart val enligt mig. Vad tjänar man på bodybuilding?

Slartibartfast
2006-02-12, 16:24
Friidrott o tennis, visst, men simmare? Ser ju ut som skit.

Den okände simmaren ovanför Michael Phelps i mitt inlägg tidigare i tråden har hyffsat stor massa. Nån som vet vem det är?

tigerofsweden
2006-02-12, 16:25
Ja!? De flesta i de europeiska toppligorna drar in minst 250.000:-/vecka, t.o.m upp till 1.500.000/vecka för de absolut bästa. Ett smart val enligt mig. Vad tjänar man på bodybuilding?

Och vad fan har inkomst med intelligens och göra?

hahavaffan
2006-02-12, 16:26
Varför skulle det vara komiskt? Du kan ju inte generalisera och säga att ALLA fotbollspelare är korkade. Dom är precis som alla här inne, vissa är mindre begåvade och vissa är som jag - smart.Bilden jag har av fotbollsspelare i ren allmänhet är, att de är korkade. Kolla på en fotbollsmatch och se. De filmar skador och kapningar till höger och vänster, när halva världen ser matchen på TV. I intervjuer gör de bort sig som bara fan ju... jag har iallafall aldrig hört en fotbollsspelare säga någonting intelligent. Men det är klart som korvspad att det finns smarta fotbollsspelare också... men jag tror ärligt att snittet ligger rätt lågt hos elitfotbollsspelarna.

babyshambles
2006-02-12, 16:26
Och vad fan har inkomst med intelligens och göra?
Inte mycket, men jag tycker att fotboll är ett mycket smartare karriärsval än bodybuilding.

Slartibartfast
2006-02-12, 16:26
Ja!? De flesta i de europeiska toppligorna drar in minst 250.000:-/vecka, t.o.m upp till 1.500.000/vecka för de absolut bästa. Ett smart val enligt mig. Vad tjänar man på bodybuilding?

Du är byggare va? ;)

Timme
2006-02-12, 16:27
Friidrott o tennis, visst, men simmare? Ser ju ut som skit.


Den simmaren som slarti postade så inte så dum ut. Mycket bra fysik. Lite mer ben dock men annars :thumbup:

Du slarti, skulle du kunna lägga upp lite bilder på Markus? Det kom aldrig upp någon bild på honom. Jag har sett dig posta bilder på honom förut och han har grym fysik!

AFanatic
2006-02-12, 16:27
Sådana undersökningar bygger ju bara på fördomar..zznark. Det man inte har i sin närhet är man heller inte van vid, och ser därför inte på med samma ögon. Däremot har jag personligen alltid tyckt att simmare och de flesta gymnaster har bra kroppar.

Jag har spelat fotboll i en del år, men så är jag inte speciellt intelligent heller. :D

tigerofsweden
2006-02-12, 16:27
Inte mycket, men jag tycker att fotboll är ett mycket smartare karriärsval än bodybuilding.

Mycket bra argument i den rådande diskussionen *applåder*

babyshambles
2006-02-12, 16:28
Du är byggare va? ;)
Tyvärr. Ett av de mest korkade valen jag har gjort.

babyshambles
2006-02-12, 16:29
Mycket bra argument i den rådande diskussionen *applåder*
Tackar. Jag tycker att fotbollsspelare i allmänhet är smartare än kroppsbyggare. So what?

Slartibartfast
2006-02-12, 16:30
Du slarti, skulle du kunna lägga upp lite bilder på Markus? Det kom aldrig upp någon bild på honom. Jag har sett dig posta bilder på honom förut och han har grym fysik!

Jag har inga andra bilder av honom än de som sökmotorerna hittar, tyvärr.

tigerofsweden
2006-02-12, 16:30
Tackar. Jag tycker att fotbollsspelare i allmänhet är smartare än kroppsbyggare. So what?

Och kan vi då få ta del av dina fördomar då du måste varit i kontakt med åtskilliga fotbollsspelare och kroppsbyggare för att generalisera så grovt?!

Slartibartfast
2006-02-12, 16:31
Sådana undersökningar bygger ju bara på fördomar..zznark.

Till en del. Det som handlar om intelligens, ja. Men vad man tycker är snyggt har inget med fördomar att göra.

Sonny
2006-02-12, 16:31
Alla kroppsbyggare dopar juh sig och blir därmed dumma i huvudet, det vet juh alla!?

babyshambles
2006-02-12, 16:31
Och kan vi då få ta del av dina fördomar då du måste varit i kontakt med åtskilliga fotbollsspelare och kroppsbyggare för att generalisera så grovt?!
Men säg mig då vad det är som är så himla lyckat med att välja kroppsbyggning, framför säg fotboll, hockey, basket eller liknande?

tigerofsweden
2006-02-12, 16:33
Men säg mig då vad det är som är så himla lyckat med att välja kroppsbyggning, framför säg fotboll, hockey, basket eller liknande?

Vänd på det istället och förklara för mig varför det skulle vara smartare att välja fotboll osv osv istället för kroppsbyggning.

AFanatic
2006-02-12, 16:33
Till en del. Det som handlar om intelligens, ja. Men vad man tycker är snyggt har inget med fördomar att göra.

LOL Slarti...nej såpass har jag innanför pannbenet. *slap* :D

babyshambles
2006-02-12, 16:37
Vänd på det istället och förklara för mig varför det skulle vara smartare att välja fotboll osv osv istället för kroppsbyggning.
Framtid och pengar. Om jag skulle få börja om från början skulle jag ha valt fotboll istället för gymmet. Vad har man för framtid inom kroppsbyggning? Ingen. Det är så korkat att det inte är sant, att satsa all sin tid på bodybuilding. Bodybuilding är ett sisyfos arbete. Det tar aldrig slut. Man kommer ALDRIG att nå det man vill ha. Man får syssla med annat vid sidan om för att klara sig. Folk har ingen aning om hur mycket tid man lägger ner på gymmet, kosten, deffen, bulken, och pengar på kosttillskott m.m.

shibi
2006-02-12, 16:38
Jag har inga andra bilder av honom än de som sökmotorerna hittar, tyvärr.

Vad heter killen i efternamn?

tigerofsweden
2006-02-12, 16:40
Framtid och pengar. Om jag skulle få börja om från början skulle jag ha valt fotboll istället för gymmet. Vad har man för framtid inom kroppsbyggning? Ingen. Det är så korkat att det inte är sant, att satsa all sin tid på bodybuilding. Bodybuilding är ett sisyfos arbete. Det tar aldrig slut. Man kommer ALDRIG att nå det man vill ha. Man får syssla med annat vid sidan om för att klara sig. Folk har ingen aning om hur mycket tid man lägger ner på gymmet, kosten, deffen, bulken, och pengar på kosttillskott m.m.

Och hur relaterar du det till intelligens?

Jorgen
2006-02-12, 16:40
Men säg mig då vad det är som är så himla lyckat med att välja kroppsbyggning, framför säg fotboll, hockey, basket eller liknande?
Man är bättre på det?
Man tycker att det är roligare?
Man väljer inte sin hobby/yrke efter hur mycket pengar man tjänar. Det är ju bara dumt.

Slartibartfast
2006-02-12, 16:41
Vad heter killen i efternamn?

Pöyhönen.

Fettecke
2006-02-12, 16:46
Framtid och pengar. Om jag skulle få börja om från början skulle jag ha valt fotboll istället för gymmet. Vad har man för framtid inom kroppsbyggning? Ingen. Det är så korkat att det inte är sant, att satsa all sin tid på bodybuilding. Bodybuilding är ett sisyfos arbete. Det tar aldrig slut. Man kommer ALDRIG att nå det man vill ha. Man får syssla med annat vid sidan om för att klara sig. Folk har ingen aning om hur mycket tid man lägger ner på gymmet, kosten, deffen, bulken, och pengar på kosttillskott m.m.


Vad är skillnaden igentligen på framgång inom de 2 sporterna ?
För att bli framgångsrik inom fotboll, och verkligen kunna leva på det, så är chansen inte så stor igentligen.¨

I sverige så spelar X antal hundra tusen personer fotboll, av dom så är det låt säga Max 1000(om ens så många?) som verkligen kan överleva på sin sport.

Du måste fortfarande offra all din tid för att bli Så bra att du hamnar i ett storlag och få dina eftertraktade miljoner, när du har blivit en elitspelare i Europa...

Det är exakt samma princip inom byggning.

Byggning är den optimala sporten... ingen tvekan om saken, precis hela livet kretsar kring hur bra du utvecklas.

aron
2006-02-12, 16:54
Har läst igenom tråden och skrattar. För att diskutera måste ni först definiera vad en "byggare" och en "fotbollsspelare" är. Är min kompis som går till gymmet 2 dagar i veckan en byggare? Och är någon som spelar i division 6 Norra Götaland en fotbollsspelare?

Självklart är Grub smart, men det är Sorin också, utbildad läkare och en av Argentinas bästa fotbollsspelare.

Slartibartfast
2006-02-12, 16:56
Fotboll tar ju mycket mera tid än byggning. Byggning tar säg, tre timmar i veckan, medan fotbollsspelare kan ha tio träningar i veckan även på amatörnivå.

AFanatic
2006-02-12, 17:02
Fotboll tar ju mycket mera tid än byggning. Byggning tar säg, tre timmar i veckan, medan fotbollsspelare kan ha tio träningar i veckan även på amatörnivå.

3 timmar i veckan? *screwy* Har du spelat fotboll hela livet lr?


Räknar jag löst på en höft under diet så är det ca 25 h i veckan som läggs på träning.

Fettecke
2006-02-12, 17:05
medan fotbollsspelare kan ha tio träningar i veckan även på amatörnivå.

Arma finne... vad har du supit? :D... jag lirade fotboll i 10 år, vi hade aldrig mer än max 4 träningar inkl. matcher per vecka....

Inget lag i jämtland har 10 träningar i veckan på amatörnivå... det skulle ha funkat om alla hade lön för sin möda och kunde skippa sitt jobb... men det är inte så många amatörlag som gör så vad jag känner till...

Slartibartfast
2006-02-12, 17:06
3 timmar i veckan? *screwy* Har du spelat fotboll hela livet lr?


Räknar jag löst på en höft under diet så är det ca 25 h i veckan som läggs på träning.

Que?

Jag räknar mig som byggare i bemärkelsen att jag vill bygga större muskler. Och jag tränar 3 timmar i veckan.

Fotboll har jag ingen personlig erfarenhet av, men min polare tränade ofta två gånger per dag som junior.

Fartman
2006-02-12, 17:07
Framtid och pengar. Om jag skulle få börja om från början skulle jag ha valt fotboll istället för gymmet. Vad har man för framtid inom kroppsbyggning? Ingen. Det är så korkat att det inte är sant, att satsa all sin tid på bodybuilding. Bodybuilding är ett sisyfos arbete. Det tar aldrig slut. Man kommer ALDRIG att nå det man vill ha. Man får syssla med annat vid sidan om för att klara sig. Folk har ingen aning om hur mycket tid man lägger ner på gymmet, kosten, deffen, bulken, och pengar på kosttillskott m.m.
Du borde kanske tänka över varför du tränar.. för det låter inte precis som att du tycker det är speciellt kul..

Slartibartfast
2006-02-12, 17:08
Du borde kanske tänka över varför du tränar.. för det låter inte precis som att du tycker det är speciellt kul..

Sen är det helt ok att träna fast man tycker det suger också.

Allan
2006-02-12, 17:14
Ge er nu. Den här undersökningen har ingen statistisk relevans. Vad är nytt? Att folk tycker att idrottare de sett i miljoner sammanhang är mer tilltalande än folk de knappt sett? Eller att fotbollsspelare uppenbarligen röstar på fotbollsspelare? Eller nån av de andra metodologiska felaktigheter jag kan komma på?

allan

Slartibartfast
2006-02-12, 17:17
Ge er nu. Den här undersökningen har ingen statistisk relevans. Vad är nytt? Att folk tycker att idrottare de sett i miljoner sammanhang är mer tilltalande än folk de knappt sett? Eller att fotbollsspelare uppenbarligen röstar på fotbollsspelare? Eller nån av de andra metodologiska felaktigheter jag kan komma på?

allan

Du är bara sur för att du är en ful och dum byggare. :D

AFanatic
2006-02-12, 17:18
Que?

Jag räknar mig som byggare i bemärkelsen att jag vill bygga större muskler. Och jag tränar 3 timmar i veckan.

Fotboll har jag ingen personlig erfarenhet av, men min polare tränade ofta två gånger per dag som junior.


...som sagt Fettecke har en poäng. :D

Jag vill inte vara plump eller något, men jag tror att om man ska tala generellt om byggning så tror jag inte det är många som kommer ta dig som exemplarisk byggare, och därför haltar din kommentar om att byggning kräver 3 timmar i veckan, samtidigt som fotboll (som du själv inte har någon personlig erfarenhet av) tar betydligt mycket mer tid i anspråk enligt dig då de har tiotal träningar i veckan på amatörnivå...

Jag skulle vilja säga att har man ingen koll så kanske man heller inte skall uttala sig så säkert om saker o ting.

rolf
2006-02-12, 17:21
Eva Wahlström har jävligt fin fysik, oerhört attraktiv är hon också. *kissass*

babyshambles
2006-02-12, 17:22
Det är fan inte kul att träna. Man gör det för att det har blivit ett måste. Ett beroende. Klart som fan att man väljer sina intressen och sin karriär efter möjligheten att tjäna pengar. Jag vill fan heller jobba på kontor eller i butik för en pisslön därför att jag har valt att lägga tid och pengar på gymmet. Jag skulle fan hellre spela i Manchester United och tjäna 1.000.000:- i veckan, än att slita på gymmet 6 dagar i veckan för ingenting, och sedan bege mig till kontoret för att skrapa ihop 20000:- varje månad.

babyshambles
2006-02-12, 17:23
Och hur relaterar du det till intelligens?Ett smartare val inför framtiden.

Allan
2006-02-12, 17:33
Det är fan inte kul att träna.

Är det inte? Hur länge har du tränat om jag får fråga? Och varför tränar du i såna fall?


allan

babyshambles
2006-02-12, 17:36
Är det inte? Hur länge har du tränat om jag får fråga? Och varför tränar du i såna fall?


allan
Nej. Alldeles för länge. Beroendet (Om axlarna blir lite rundare blir det perfekt. Nu blev de bra, men trapsen släpar igen. Men om trapsen blir större, måste latsen bli biffigare osv, men då blir korsryggen för liten) och måste-känslan.

Slartibartfast
2006-02-12, 17:38
Afanatic, Du har helt rätt. Det var dumt sagt av mig.

Slartibartfast
2006-02-12, 17:39
Räknar jag löst på en höft under diet så är det ca 25 h i veckan som läggs på träning.

Vad ingår i de timmarna?

AFanatic
2006-02-12, 18:20
Vad ingår i de timmarna?

Morgonpromenader: 60-90 min

Styrketräning: 60-120 min

Konditionsträning: <60 min

Ovanstående är väl inte helt otänkbart, sedan är det naturligtvis olika från person till person hur ofta man tränar och hur många pass av varje man kör i veckan. En del kanske ligger närmare 10-15 h i veckan, beror ju på hur kosten är upplagd också, samt om man tränar för ren BB eller någon Fitnessgren.

Mina få ören.

Bolio
2006-02-12, 18:31
Nej. Alldeles för länge. Beroendet (Om axlarna blir lite rundare blir det perfekt. Nu blev de bra, men trapsen släpar igen. Men om trapsen blir större, måste latsen bli biffigare osv, men då blir korsryggen för liten) och måste-känslan.

Hur kan man bli beroende av något man inte tycker om? Uppenbarligen tycker du ju om resultatet.

Hursomhelst är du rätt korkad om du sysslar med något som du inte gillar. Jag älskar att styrketräna. Det är det skönaste jag vet fysiskt efter sex och knark. Att du inte gör det är väl upp till dig, men vi andra älskar det, det är liksom därför vi gör det.

Och sedan angående det här med att man är ointelligent för att man väljer att styrketräna tycker jag att du är lite töntig. Det finns väl för bövelen andra sätt att tjäna mycket pengar än genom sitt sportande om man nu vill tjäna mycket pengar? Hur många idrottare blir jätterika på sin idrott överhuvudtaget?

babyshambles
2006-02-12, 18:39
Hur kan man bli beroende av något man inte tycker om? Uppenbarligen tycker du ju om resultatet.

Hursomhelst är du rätt korkad om du sysslar med något som du inte gillar. Jag älskar att styrketräna. Det är det skönaste jag vet fysiskt efter sex och knark. Att du inte gör det är väl upp till dig, men vi andra älskar det, det är liksom därför vi gör det.

Och sedan angående det här med att man är ointelligent för att man väljer att styrketräna tycker jag att du är lite töntig. Det finns väl för bövelen andra sätt att tjäna mycket pengar än genom sitt sportande om man nu vill tjäna mycket pengar? Hur många idrottare blir jätterika på sin idrott överhuvudtaget?
Jag fullkomligen älskar resultaten jag får från gymmet, vilket är en av anledningarna till att jag fortsätter. Jag sysslar med styrketräning främst för att vara i toppform när jag ska in i lumpen i sommar. Man är långt ifrån ointelligent om väljer kroppsbyggning som intresse. Inte alls. Jag jämförde det bara med andra sporter där det finns bättre utsikter att skaffa sig ekonomiskt oberoende. Jag menade främst framtidsutsikterna inom idrotterna. Man väljer inte bodybuilding för att tjäna pengar, utan för att man trvis med det, till skillnad från ex fotboll, där man fortsätter för att pengarna finns om man lyckas.

Metal_boy_
2006-02-12, 18:40
Hur kan man bli beroende av något man inte tycker om? Uppenbarligen tycker du ju om resultatet.

Hursomhelst är du rätt korkad om du sysslar med något som du inte gillar. Jag älskar att styrketräna. Det är det skönaste jag vet fysiskt efter sex och knark. Att du inte gör det är väl upp till dig, men vi andra älskar det, det är liksom därför vi gör det.

Och sedan angående det här med att man är ointelligent för att man väljer att styrketräna tycker jag att du är lite töntig. Det finns väl för bövelen andra sätt att tjäna mycket pengar än genom sitt sportande om man nu vill tjäna mycket pengar? Hur många idrottare blir jätterika på sin idrott överhuvudtaget?


Bästa me "pippa" är ju att man får lite träning också på köpet. Lite njutning av varje faktiskt.

Slartibartfast
2006-02-12, 18:42
Morgonpromenader: 60-90 min

Styrketräning: 60-120 min

Konditionsträning: <60 min

Ovanstående är väl inte helt otänkbart, sedan är det naturligtvis olika från person till person hur ofta man tränar och hur många pass av varje man kör i veckan. En del kanske ligger närmare 10-15 h i veckan, beror ju på hur kosten är upplagd också, samt om man tränar för ren BB eller någon Fitnessgren.

Mina få ören.

Med den träningsmängden borde du väl vara på SM-nivå? Tävlar du?

mangemani
2006-02-12, 18:50
låt folk tro vad dom vill..who cares=/?

Slartibartfast
2006-02-12, 18:51
Hursomhelst är du rätt korkad om du sysslar med något som du inte gillar. Jag älskar att styrketräna. Det är det skönaste jag vet fysiskt efter sex och knark. Att du inte gör det är väl upp till dig, men vi andra älskar det, det är liksom därför vi gör det.

Dendär inställningen har jag aldrig förstått mig på. Varför skulle man måsta gilla nåt för att göra det, om det är resultaten man är ute efter. Jag älskar inte att träna. Skulle hellre göra nåt annat. Men, jag vill se ut på ett speciellt sätt (ungefär som jag gör nu) och jag vantrivdes nåt oerhört med att vara 65 kg smalfet. Istället för att bara whina om det så gjorde jag nåt åt det.Varför skulle jag då inte få träna fast jag skulle hata det mer än nåt annat för att uppnå den fysik jag har idag. Kan jag göra det på tre timmar i veckan gör jag det gladeligen.

De som tränar fast det suger borde få cred för det.

Om jag skulle ha varit ett 150 kilos fläskberg som hatar att träna så skulle jag få enbart beröm för att jag släpade mig till gymmet och såg till att skaffa mig den kropp jag vill ha istället för att vara en gnällspik. Vart är skillnadisch?

Trance
2006-02-12, 18:58
Klart bodybuilders inte ser sexiga ut för stora massan. Det är ju typ som en fetish att gilla dem, samma som folk som är askåta på fötter. Inte heller verkar de så smarta när man hör de prata, ofta tömda på kolhydrater och trötta efter träning.

Bolio
2006-02-12, 18:59
Dendär inställningen har jag aldrig förstått mig på. Varför skulle man måsta gilla nåt för att göra det, om det är resultaten man är ute efter. Jag älskar inte att träna. Skulle hellre göra nåt annat. Men, jag vill se ut på ett speciellt sätt (ungefär som jag gör nu) och jag vantrivdes nåt oerhört med att vara 65 kg smalfet. Istället för att bara whina om det så gjorde jag nåt åt det.Varför skulle jag då inte få träna fast jag skulle hata det mer än nåt annat för att uppnå den fysik jag har idag. Kan jag göra det på tre timmar i veckan gör jag det gladeligen.

De som tränar fast det suger borde få cred för det.

Om jag skulle ha varit ett 150 kilos fläskberg som hatar att träna så skulle jag få enbart beröm för att jag släpade mig till gymmet och såg till att skaffa mig den kropp jag vill ha istället för att vara en gnällspik. Vart är skillnadisch?

Du får. Men du gillar ju styrketräning då. Du gillar resultatet av det. :)

babyshambles
2006-02-12, 19:02
Du får. Men du gillar ju styrketräning då. Du gillar resultatet av det. :)
Det är precis som med ex jobbet. Man tycker fan inte om det, men man går dit för resultatet (pengar på kontot). Så vi säger att om du skulle vara ekonomiskt oberoende, skulle du knappast jobba. Precis som om du skulle ha en vältränad kropp, skulle du inte gå till gymmet och slita.

Slartibartfast
2006-02-12, 19:05
Du får. Men du gillar ju styrketräning då. Du gillar resultatet av det. :)

Jag älskar resultaten. Skulle jag få samma resultat med Saunabelt och abtronic hade jag antagligen kört på det istället.

Sen OnTopic: Det är ju inte klart vad folk anser vara en byggare heller. Jag deltog inte i pollen själv, men jag tror inte de hade någon bild på en "byggare" som man skulle bedöma om man gillade eller inte. Var och en har väl en egen uppfattning om vad begreppet innebär. För vissa är det Arnold för andra är det nån som mig, och för vissa är det Arne Persson.

Killen på bilden i artikeln är ju inte speciellt byggd.

Snake
2006-02-12, 19:05
Precis som om du skulle ha en vältränad kropp, skulle du inte gå till gymmet och slita.

Jo det är precis det Bolio säger. Vi som älskar att träna drar på gymmet just för att träna, som om vi är stor/liten/fet är skitsamma.

Slartibartfast
2006-02-12, 19:05
Så vi säger att om du skulle vara ekonomiskt oberoende, skulle du knappast jobba. Precis som om du skulle ha en vältränad kropp, skulle du inte gå till gymmet och slita.


Underbart sammanfattat!

Bolio
2006-02-12, 19:08
Det är precis som med ex jobbet. Man tycker fan inte om det, men man går dit för resultatet (pengar på kontot). Så vi säger att om du skulle vara ekonomiskt oberoende, skulle du knappast jobba. Precis som om du skulle ha en vältränad kropp, skulle du inte gå till gymmet och slita.

Som Snake skriver: vi älskar träningen i sig. Det är skönt och roligt att träna. Annars skulle jag aldrig någonsin orka bege mig ner till gymet. Min brud tycker inte ens att det den blygsamma muskelmassan jag har är fin. Hon tycker att det "räckte" för 10kg sen.

babyshambles
2006-02-12, 19:16
Som Snake skriver: vi älskar träningen i sig. Det är skönt och roligt att träna. Annars skulle jag aldrig någonsin orka bege mig ner till gymet. Min brud tycker inte ens att det den blygsamma muskelmassan jag har är fin. Hon tycker att det "räckte" för 10kg sen.
Det förstår jag utan problem. :) Men du skrev att det är korkat av mig (och andra) att träna om det inte är kul, vilket var helt fel enligt mig.

Jorgen
2006-02-12, 19:17
Jag kan inte förstå dom som fortsätter att träna när dom inte tycker det är roligt. Det är för mig ganska, tja, dumt att hålla på med det då. Samma sak gäller jobbet. Trivs man inte på sitt jobb får man väl se till att byta då.

babyshambles
2006-02-12, 19:20
Jag kan inte förstå dom som fortsätter att träna när dom inte tycker det är roligt. Det är för mig ganska, tja, dumt att hålla på med det då. Samma sak gäller jobbet. Trivs man inte på sitt jobb får man väl se till att byta då.
Alla har inte samma mål och värderingar. Jag personligen väljer hellre ett tråkigt jobb som ger mig 100.000:- i månaden, än ett roligt som ger mig 20.000:- i månaden. Samma sak med min kropp. Jag väljer hellre ett tråkigt sätt som ger mig en snygg och vältränad kropp, än ett roligt sätt som ger mig en "normal" kropp.

Allan
2006-02-12, 19:22
Jag älskar resultaten. Skulle jag få samma resultat med Saunabelt och abtronic hade jag antagligen kört på det istället.



Du är discobyggare. Precis som alla andra som tror att brudarna kommer att falla som en stormskog för era brunbrända armar i tajta små t-shirtar. Rätt sorts frisyr, bra kläder, schyssta dojjer och accessoarer. Och sexpack på magen.

Det är där vi skiljer oss, ni som tränar för resultaten och vi som tränar för att det är kul. För att bli extra larvig kan man säga att det inte handlar om målet utan om vägen dit, och att vägen under årens lopp har blivit målet.

Jag, precis som väldigt många andra, råkar tycka att det här är det roligaste som finns. Jag har tillbringat massor av timmar på gymet när jag varit ledig. Kunde jag träna varje dag skulle jag göra det.


allan

Jorgen
2006-02-12, 19:26
Alla har inte samma mål och värderingar. Jag personligen väljer hellre ett tråkigt jobb som ger mig 100.000:- i månaden, än ett roligt som ger mig 20.000:- i månaden. Samma sak med min kropp. Jag väljer hellre ett tråkigt sätt som ger mig en snygg och vältränad kropp, än ett roligt sätt som ger mig en "normal" kropp.
Får man fråga hur gammal du är?

Jag gissar på att du är ganska ung.

kimonque
2006-02-12, 19:27
allan, du som hängt med ett tag.

Enligt min erfarenhet är det mest yngre i lokalerna? varför är det så?

Slartibartfast
2006-02-12, 19:30
Jag kan inte förstå dom som fortsätter att träna när dom inte tycker det är roligt. Det är för mig ganska, tja, dumt att hålla på med det då. Samma sak gäller jobbet. Trivs man inte på sitt jobb får man väl se till att byta då.

Hur är det med städning?

Ska man låta bli att städa för att det är tråkigt, trots att man vill ha ett rent hem?

Allan
2006-02-12, 19:31
allan, du som hängt med ett tag.

Enligt min erfarenhet är det mest yngre i lokalerna? varför är det så?

Eftersom man har så mycket gratis som ung. Det är när det börjar ta emot man får se hur mycket "kärlek" till sporten det är. Min absoluta erfarenhet är att de där som bara tränar för resultaten ytterst sällan blir kvar. Eller så lessnar de på att träla på vecka ut och vecka in och tar till kemi istället i nån form, och sen försvinner de likförbannat.

Vi blir fler och fler som håller på längre nu, beroende på populariseringen, men helt uppenbart är ju att de där som vill ha resultat för utseendets skull försvinner efter ett tag - därför att de blir gamla nog att inse att det finns andra värden i livet.

allan

Slartibartfast
2006-02-12, 19:31
Jag personligen väljer hellre ett tråkigt jobb som ger mig 100.000:- i månaden, än ett roligt som ger mig 20.000:- i månaden.

DET skulle jag dock INTE göra.

Metal_boy_
2006-02-12, 19:32
Hur är det med städning?

Ska man låta bli att städa för att det är tråkigt, trots att man vill ha ett rent hem?


Man köper en fru i Ryssland.

Allan
2006-02-12, 19:32
Hur är det med städning?

Ska man låta bli att städa för att det är tråkigt, trots att man vill ha ett rent hem?

Ser du städning som en fritidssysselsättning????? Grattis i såna fall.


allan

Jorgen
2006-02-12, 19:32
Hur är det med städning?

Ska man låta bli att städa för att det är tråkigt, trots att man vill ha ett rent hem?
Om man jobbar som städare och inte trivs så tycker jag absolut att man skall byta jobb ja.
Eller vad var frågan?

Allan
2006-02-12, 19:33
Livet som vuxen är fyllt med mängder av "ska" och "måsten". Varför lägga ytterligare en sak till det när man kan ha kul istället?

allan

Slartibartfast
2006-02-12, 19:34
men helt uppenbart är ju att de där som vill ha resultat för utseendets skull försvinner efter ett tag - därför att de blir gamla nog att inse att det finns andra värden i livet.

allan

Ja, det säger ju sig självt. Den dagen då jag inte känner att jag vill vara i form längre och känner mig nöjd med att vara en blekfet sillmjölk, så slutar jag träna. Inget snack.

Slartibartfast
2006-02-12, 19:35
Ser du städning som en fritidssysselsättning????? Grattis i såna fall.


allan

Nej, som ett nödvändigt ont. Som träning.

Slartibartfast
2006-02-12, 19:36
Om man jobbar som städare och inte trivs så tycker jag absolut att man skall byta jobb ja.
Eller vad var frågan?

Jag tror nog att du vet vad jag menar, men du ids inte svara på frågan.

Slartibartfast
2006-02-12, 19:39
Livet som vuxen är fyllt med mängder av "ska" och "måsten". Varför lägga ytterligare en sak till det när man kan ha kul istället?

allan

För att så litet som tre timmar träning i veckan, som är knappt nånting, möjliggör för mig att ha den kropp som jag vill ha. Förstår du? Priset är så skrattretande litet för nånting som är så viktigt för mig. Varför skulle jag inte göra det??

Allan
2006-02-12, 19:42
Ja, det säger ju sig självt. Den dagen då jag inte känner att jag vill vara i form längre och känner mig nöjd med att vara en blekfet sillmjölk, så slutar jag träna. Inget snack.


Fan vad osexigt....


allan

Slartibartfast
2006-02-12, 19:47
Fan vad osexigt....


allan

Vilket svar! Jag blev helt ställd. Kan inte komma på någon respons.

Jorgen
2006-02-12, 19:48
Jag tror nog att du vet vad jag menar, men du ids inte svara på frågan.
Givetvis vet jag det.

Men du måste skilja på jobbet och hemsysslor. Jag tycker inte att det är direkt roligt att varken laga mat eller att äta den, men gör jag inte det så dör jag. Det är en lika dum liknelse.

Man måste inte vara vältränad. Dom som påstår annat pratar *bs* .

Livet går ut på att ha roligt.

babyshambles
2006-02-12, 19:49
Får man fråga hur gammal du är?

Jag gissar på att du är ganska ung.
Och vad har min ålder med detta att göra? Jag vill ha mycket pengar och en snygg kropp, oavsett hur tråkigt jag än måste ha för att få det.

babyshambles
2006-02-12, 19:51
Fan vad osexigt....


allan
Men om man blir äldre och inte prioriterar en bra kropp framför, säg familjen eller jobbet, varför ska man då fortsätta träna om man inte trivs med det?

kimonque
2006-02-12, 19:52
Och vad har min ålder med detta att göra? Jag vill ha mycket pengar och en snygg kropp, oavsett hur tråkigt jag än måste ha för att få det.

hur många äldre människor tror du delar dina värderingar?

Slartibartfast
2006-02-12, 19:53
Jag tycker inte att det är direkt roligt att varken laga mat eller att äta den, men gör jag inte det så dör jag. Det är en lika dum liknelse.


Sen finns det ju de som säger att man aldrig ska äta nånting man inte njuter av. Varför gör du så tråkig mat i så fall?

Livet går ut på att ha roligt.

Jag har roligt då jag är vältränad.

babyshambles
2006-02-12, 19:54
hur många äldre människor tror du delar dina värderingar?
Inte många, då de redan har gjort sina val och det redan är försent för dem att leva om sina liv.

Slartibartfast
2006-02-12, 19:56
Och vad har min ålder med detta att göra? Jag vill ha mycket pengar och en snygg kropp, oavsett hur tråkigt jag än måste ha för att få det.

Där håller jag absolut inte med. Jag ser alltid till att belöningen rejält överstiger priset. Hade jag fullkomligt hatat att träna hade jag förståss inte gjort det.

Men jag förstår vad du menar.

Jorgen
2006-02-12, 19:57
Och vad har min ålder med detta att göra? Jag vill ha mycket pengar och en snygg kropp, oavsett hur tråkigt jag än måste ha för att få det.
Du är ganska ung alltså. Inte många år över 20, om ens det? Du har inte kommit ut i det "riktiga" livet än

Perscitus
2006-02-12, 20:12
Inte många, då de redan har gjort sina val och det redan är försent för dem att leva om sina liv.
Vad ska du göra med dina pengar och din kropp när du måste ha tråkigt jämt och ständigt för att få dem? Fast jag är inte särskilt gammal känner jag redan att det är värt så mycket mer att göra det man älskar större delen av tiden. Blir bara ledsen när jag se de som hade drömmar som tog slut när de var 20, sen rullar allt bara på utan någon glädje för dem till de kolar vippen några år efter pensionen.

Jag älskar att träna. Jag har en pirrande känsla hela dagen innan träningen, tänker på känslan när jag tar allt vad jag har för att få upp vikten, att försöka överträffa mina viktrekord, träffa allt folk där, snacket och stämningen. Finns inget bättre än att utmana sig, när man längst ner i knäböjen känner en gnutta av ångest, som genast byts emot "Ge dig för fan, visa att du klarar av det här!" Sen är resten njutning hela vägen upp! Efter passet längtar jag efter nästa, önskar att jag hade mer energi, särskilt när belöningsämnena börjar spruta ut i kroppen.

petersson
2006-02-12, 20:51
Som Slarti skrev i en annan tråd för ett tag sedan: Om han varit en tjockis som slitit hund och bantat ner sig 45kg fast det varit skiiiiittråkigt så hade ingen gnällt. Tvärtom! Vad är skillnaden egentligen? Jag tycker det är starkt gjort att styrketräna för att få en fin kropp fast man tycker att det är riktigt tråkigt.

petersson
2006-02-12, 20:54
Sry! Slarti hade redan sagt det i den här tråden redan.

Cerberus
2006-02-12, 21:17
Tragiskt, att träna för att man "måste" se snygg ut. Jag tränar för att jag älskar känslan av det, de drogliknande endorfinerna som sipprar ut i hela min kropp och ger mig glädjerus, älskar att spränga egna personliga rekord, att se mig själv utvecklas, att komma närmare mitt mål(som är att hela tiden bli så bra som jag kan bli).

Dessutom så krävs det bra mkt mer tid att va byggare än en fotbollsspelare, byggare som tävlar behöver ha 24/7-koll på allt de äter, hur mycket de tränar, planera sina sysslor och måltider...

Björn_Olsson
2006-02-12, 21:25
Inte mycket, men jag tycker att fotboll är ett mycket smartare karriärsval än bodybuilding.

Kan inte du byta nick? Du skämmer ut Pete Doherty.. *spy*

Trance
2006-02-12, 21:28
Tragiskt, att träna för att man "måste" se snygg ut. J

Varför är det tragiskt?

Allan
2006-02-12, 21:32
Varför är det tragiskt?

En snubbe lägger ner hundrafemtio timmar om året för att se snygg ut och helt plötsligt - *uppdate* - visar det sig att hans träning enbart har gjort honom mindre attraktiv. Och dessutom korkad och lika framgångsrik som vilket bensinmacksbiträde som helst. I varje fall i allmänhetens ögon, enligt undersökningen. Lite tragiskt är det va? :D


allan

Trance
2006-02-12, 21:35
En snubbe lägger ner hundrafemtio timmar om året för att se snygg ut och helt plötsligt - *uppdate* - visar det sig att hans träning enbart har gjort honom mindre attraktiv. Och dessutom korkad och lika framgångsrik som vilket bensinmacksbiträde som helst. I varje fall i allmänhetens ögon, enligt undersökningen. Lite tragiskt är det va? :D


allan

Hehehe, jo det är sant.

Sedan får man också tänka på att allmänheten är i allmänhet rätt dum. Jag kan nog se bodybuilders vara lite under medel eftersom intelligenta kanske söker sig till sysselsättningar som är mer intelligenskrävande. Men jag ser inte någon skillnad på bodybuildning och någon annan sport.

cam
2006-02-12, 21:50
Jag tror ibland att Svensson VILL att vältränade ska vara blåsta, annars blir det för mycket för dem att vara avis på. Då kan de åtminstone trösta sig med att personen ifråga säkert är idiot.

Sen kan man som idrottare vara jäkligt enkelspårig eftersom det inte finns mycket utrymme för annat än träna, äta och sova. Men det är en helt annan sak än att vara dum.

babyshambles
2006-02-12, 22:04
Du är ganska ung alltså. Inte många år över 20, om ens det? Du har inte kommit ut i det "riktiga" livet än
Nej. Men mina drömmar är inte att sitta i kassan på ICA och köra en Volvo.

Jorgen
2006-02-12, 22:06
Nej. Men mina drömmar är inte att sitta i kassan på ICA och köra en Volvo.
Man måste inte sitta i kassan på ica eller köra volvo för att ha roligt.

babyshambles
2006-02-12, 22:09
Man måste inte sitta i kassan på ica eller köra volvo för att ha roligt.
Nej, men jag vill tjäna bra med pengar. Annars är jag inte nöjd. Hade inte ni drömmar när ni var unga?

Jorgen
2006-02-12, 22:10
Nej, men jag vill tjäna bra med pengar. Annars är jag inte nöjd. Hade inte ni drömmar när ni var unga?
Så du är alltså beredd att vantrivas med ditt liv för att få pengar?
Ja, hoppas att du lyckas då. :thumbup:

babyshambles
2006-02-12, 22:12
Så du är alltså beredd att vantrivas med ditt liv för att få pengar?
Ja, hoppas att du lyckas då. :thumbup:
Knappast. Men jag väljer hellre det tråkiag jobbet med grym lön, istället för det roliga jobbet med pisslön. Men jag kommer att få det jobbet jag verkligen vill ha, och jag kommer att tjäna de pengarna jag verkligen vill. Det är ett av mina mål i livet och det ska jag nå.

Allan
2006-02-12, 22:13
Nej, men jag vill tjäna bra med pengar. Annars är jag inte nöjd. Hade inte ni drömmar när ni var unga?

Eftersom de flesta unga människor vill tjäna bra med pengar, inte sitta i kassan på ICA och inte köra Volvo (som man f ö måste tjäna rätt bra med pengar för att ha råd med) och det har varit så under många många år, och det ändå sitter folk i kassan på ICA, tjänar 20 lakan i månaden och kör Volvo...så är oddsen stora för att det är exakt det du gör om 20 år.

Visst har man drömmar när man är ung. Men drömmar förändras med åren och sånt som var viktigt då - bli rockstjärna eller fotbollsproffs - ersätts av andra drömmar. Men det där blir rätt självklart när du börjar gymnasiet.


allan

Snake
2006-02-12, 22:14
Knappast. Men jag väljer hellre det tråkiag jobbet med grym lön, istället för det roliga jobbet med pisslön. Men jag kommer att få det jobbet jag verkligen vill ha, och jag kommer att tjäna de pengarna jag verkligen vill. Det är ett av mina mål i livet och det ska jag nå.

Du kommer nog växa upp nån gång du också, även om det kommer ta lång tid. Då kommer du kanske inse att det du sa då du var 13 år om pengar och tråkigt jobb var ganska galet.

Allan
2006-02-12, 22:15
Knappast. Men jag väljer hellre det tråkiag jobbet med grym lön, istället för det roliga jobbet med pisslön. Men jag kommer att få det jobbet jag verkligen vill ha, och jag kommer att tjäna de pengarna jag verkligen vill. Det är ett av mina mål i livet och det ska jag nå.

Men vem har inbillat dig att det finns trista jobb som ger jättepengar? Det funkar inte så. Och det tar en massa år innan man ens är i positionen att man kan välja jobb.

allan

sgtbarnes
2006-02-12, 22:16
Knappast. Men jag väljer hellre det tråkiag jobbet med grym lön, istället för det roliga jobbet med pisslön. Men jag kommer att få det jobbet jag verkligen vill ha, och jag kommer att tjäna de pengarna jag verkligen vill. Det är ett av mina mål i livet och det ska jag nå.

nä fy fan för att välja ett tråkigt jobb för att få mycket pengar,

det skulle vara ett tråkigt jobb under en kort tid, säg ett år, och sen ekonomiskt oberoende.

babyshambles
2006-02-12, 22:16
Eftersom de flesta unga människor vill tjäna bra med pengar, inte sitta i kassan på ICA och inte köra Volvo (som man f ö måste tjäna rätt bra med pengar för att ha råd med) och det har varit så under många många år, och det ändå sitter folk i kassan på ICA, tjänar 20 lakan i månaden och kör Volvo...så är oddsen stora för att det är exakt det du gör om 20 år.

Visst har man drömmar när man är ung. Men drömmar förändras med åren och sånt som var viktigt då - bli rockstjärna eller fotbollsproffs - ersätts av andra drömmar. Men det där blir rätt självklart när du börjar gymnasiet.

allan
Vissa vaknar och drömmer om framgång. Andra vaknar och jobbar hårt för det. Du har ingen aning om hur mycket jag har gjort i skolan och i privatlivet för att förhoppningsvis kunna nå mina mål. Du har ingen aning vilka uppoffringar jag har gjort för att ha de betygen som jag fått. De flesta hamnar bakom kassan i butiken gör det därför att de inte är villiga att göra allt som krävs för att lyckas. DET är skillnaden mellan dem och mig.

Allan
2006-02-12, 22:17
Vissa vaknar och drömmer om framgång. Andra vaknar och jobbar hårt för det. Du har ingen aning om hur mycket jag har gjort i skolan och i privatlivet för att förhoppningsvis kunna nå mina mål. Du har ingen aning vilka uppoffringar jag har gjort för att ha de betygen som jag fått. De flesta hamnar bakom kassan i butiken gör det därför att de inte är villiga att göra allt som krävs för att lyckas. DET är skillnaden mellan dem och mig.

Ha. Du är en skolunge. Vilka uppoffringar har du gjort? Klivit upp före sju? Smörat för läraren?

allan

Trance
2006-02-12, 22:17
Men vem har inbillat dig att det finns trista jobb som ger jättepengar? Det funkar inte så. Och det tar en massa år innan man ens är i positionen att man kan välja jobb.

allan

Alternativt man är mycket duktig och väljer en väldigt bra utbildning. Få är det dock. Sedan så är hantverkarjobb underskattade, ångrar ibland att jag inte riktade in mig mot något men nu är det lite sent.

babyshambles
2006-02-12, 22:18
Alla ni som snackar här - Vad arbetar ni som?

babyshambles
2006-02-12, 22:19
Ha. Du är en skolunge. Vilka uppoffringar har du gjort? Klivit upp före sju? Smörat för läraren?

allan
Varför skulle jag inte kunna bli det jag vill? För att inte du kunnat eller?

babyshambles
2006-02-12, 22:20
Ni är verkligen duktiga på att försöka trycka ner människor som har drömmar och förhoppningar om framtiden. Varför gör ni så?

Trance
2006-02-12, 22:20
Alla ni som snackar här - Vad arbetar ni som?

Student, jobbar extra som systemutvecklare. Slutar snart så då blir det att söka jobb. Har dock en fot inne på några ställen så jag hoppas på att det skall räcka för att få ett fint jobb.

Jorgen
2006-02-12, 22:20
Alla ni som snackar här - Vad arbetar ni som?
Snickare. Tjänar inte så vidare bra såklart drygt 316 000 förra året och kör runt i en saab 9-3 ss vector -03 (nypris ca 320 000 om du är intresserad)

Men vet du vad. Jag trivs bra som fan på jobbet.

Allan
2006-02-12, 22:20
Alternativt man är mycket duktig och väljer en väldigt bra utbildning. Få är det dock. Sedan så är hantverkarjobb underskattade, ångrar ibland att jag inte riktade in mig mot något men nu är det lite sent.

Hur många femtonåringar väljer strategiskt? det är aldrig för sent att lära sig ett hantverksyrke - tapetserare, bokbindare, låssmed... Man måste inte vara nitton för att lära sig.


allan

Mass-Tech
2006-02-12, 22:21
Alla ni som snackar här - Vad arbetar ni som?
Och vilket tråkigt jobb hade du tänkt att ta då för att tjäna pengar?

Allan
2006-02-12, 22:21
Alla ni som snackar här - Vad arbetar ni som?

Finns separata trådar om det. Sök!!!


allan

Kebab-Arne
2006-02-12, 22:21
Vi pratar doping eller snarare enbart använde av förbjudna preparat för att skaffa sig den kropp man vill ha. Våran lärare har ifs enligt mig en väldigt trångsint syn angående preppande, går mest ut på att dunka i oss att preppar man är man livsfarlig då alla kroppsbyggare som preppar hela tiden springer omkring och är livsfarliga då de närsomhelst kan få våldsamma utbrott.

Hursomhelst la hon upp en bild på Mike Quinn då sa alla hur äcklig han såg ut. Själv satt jag enbart och försökte komma på vilken byggare det var. Kom på det tillslut. Hoppas vi fortsätter med detta ämne mer än i en lektion. Har en del åsikter minst sagt. Det jag hoppas få fram är att de riktigt seriösa preppande kroppsbyggare är inte ute och får raseriurbrott på stureplan, de sitter hemma och äter tonfisk. Vad jag vill ha sagt vet jag inte riktigt, men kroppsbyggare har ett dåligt rykte minst sagt.

babyshambles
2006-02-12, 22:22
Snickare. Tjänar inte så vidare bra såklart drygt 316 000 förra året och kör runt i en saab 9-3 ss vector -03 (nypris ca 320 000 om du är intresserad)

Men vet du vad. Jag trivs bra som fan på jobbet.
Men det är bra att du trivs på jobbet, men det är ingenting för mig. Varför är det så svårt att förstå?

babyshambles
2006-02-12, 22:23
Och vilket tråkigt jobb hade du tänkt att ta då för att tjäna pengar?
Ja tänker inte ta ett tråkigt jobb. Det enda jag skrev var att jag hellre skulle ta ett tråkigt, men välbetalt jobb, istället för ett roligt, men sämre betalt jobb.

Allan
2006-02-12, 22:23
Ni är verkligen duktiga på att försöka trycka ner människor som har drömmar och förhoppningar om framtiden. Varför gör ni så?

Som ropar får man svar. Det kan vara bra att veta att världen inte är fullt så enkel som du tror, och att på Internet får man räkna med att få mothugg. Det är jättebra att du drömmer, men ge fasen i att hacka på andra. Livet är inte så okomplicerat att man kan välja i alla lägen - ibland måste man ta ansvar och göra saker man helst skulle vilja undvika. Som att jobba.


allan

Jorgen
2006-02-12, 22:23
Men det är bra att du trivs på jobbet, men det är ingenting för mig. Varför är det så svårt att förstå?
Jag har inte sagt att du skall bli snickare.
Jag har sagt att det är viktigare att trivas på jobbet än att tjäna mycket pengar. Jag hade garanterat kunna tjäna dubbelt så mycket om jag hade jobbat mycket mer, men det vill jag inte.

babyshambles
2006-02-12, 22:24
Som ropar får man svar. Det kan vara bra att veta att världen inte är fullt så enkel som du tror, och att på Internet får man räkna med att få mothugg. Det är jättebra att du drömmer, men ge fasen i att hacka på andra. Livet är inte så okomplicerat att man kan välja i alla lägen - ibland måste man ta ansvar och göra saker man helst skulle vilja undvika. Som att jobba.


allan
Men alla har ett val. Det är det som är så fantastiskt med livet.

Allan
2006-02-12, 22:24
Ja tänker inte ta ett tråkigt jobb. Det enda jag skrev var att jag hellre skulle ta ett tråkigt, men välbetalt jobb, istället för ett roligt, men sämre betalt jobb.

Som vad, måste jag envisas med att fråga. Vad är ett tråkigt men välbetalt jobb? Det är säkert andra här som skulle vilja veta det - räck upp en hand alla som vill ha ett tråkigt men välbetalt jobb!!!


allan

Trance
2006-02-12, 22:25
Hur många femtonåringar väljer strategiskt? det är aldrig för sent att lära sig ett hantverksyrke - tapetserare, bokbindare, låssmed... Man måste inte vara nitton för att lära sig.


allan

Nej jag vet, men nu är jag nästan klar med en högskoleutbildning så hoppa på någon yrkesrelaterad utbildning nu skulle betyda ännu mer år av studier och jag vill börja jobba nu. Sedan så är det jag utbildat mig till jäkligt roligt vissa stunder också, annars skulle jag aldrig orkat vara kvar. Men jag är en sådan person som har svårt att koppla bort saker när jag kommer hem. Så det blir att jag tänker på problem mycket när jag är ledig och det märker jag att det inte är helt nyttigt alltid.

Så ibland skulle det vara trevligt att vara i ett gott gäng och jobba hårt med kroppen. Sedan komma hem och kunna koppla bort allt. Men vem vet vad som händer i framtiden. Lärare är annars en grej som verkar rätt roligt ibland.

Mass-Tech
2006-02-12, 22:26
Ja tänker inte ta ett tråkigt jobb. Det enda jag skrev var att jag hellre skulle ta ett tråkigt, men välbetalt jobb, istället för ett roligt, men sämre betalt jobb.
Tror mig, det kommer inte funka.

babyshambles
2006-02-12, 22:26
Jag har inte sagt att du skall bli snickare.
Jag har sagt att det är viktigare att trivas på jobbet än att tjäna mycket pengar. Jag hade garanterat kunna tjäna dubbelt så mycket om jag hade jobbat mycket mer, men det vill jag inte.
Och jag har sagt att det är viktigare att tjäna mycket än att trivas på jobbet. Men du hade knappast någon dålig lön. +300.000 om året är bra. Men det är ingeting för mig.

Allan
2006-02-12, 22:26
Men alla har ett val. Det är det som är så fantastiskt med livet.

Valen styrs alltid av andra val vi gjort. Rätt vad det är sitter man med familj och då är det inte tal om att välja fritt längre. Valfriheten begränsas av andra val man gör. Och nu är tråden off-topic så det brakar om det.

Ordning!
Tillsägelse till allan!

allan

babyshambles
2006-02-12, 22:27
Men om jag har grymma betyg från gymnasiet, och lusten att kämpa för något jag vill åstadkomma - Varför ska det inte vara möjligt?

babyshambles
2006-02-12, 22:28
Valen styrs alltid av andra val vi gjort. Rätt vad det är sitter man med familj och då är det inte tal om att välja fritt längre. Valfriheten begränsas av andra val man gör. Och nu är tråden off-topic så det brakar om det.

Ordning!
Tillsägelse till allan!

allan
Familjen är ditt val. Ingen tvingar någon att skaffa barn. Även det är ett val.

Allan
2006-02-12, 22:29
Familjen är ditt val. Ingen tvingar någon att skaffa barn. Även det är ett val.

Vad är det för tråkigt men välbetalt yrke du pratar om?


allan

sgtbarnes
2006-02-12, 22:30
Ni är verkligen duktiga på att försöka trycka ner människor som har drömmar och förhoppningar om framtiden. Varför gör ni så?

är dina drömmar och förhoppningar att bli rik så är du inte ensam kan jag säga.

men ärligt talat så tror jag inte att nån vettig människa går en lång utbildning samt jobbar 8 h/dag, ett helt liv med ett "tråkigt jobb" bara för pengarnas skull.

vad är dina planer förresten?

Baan
2006-02-12, 22:46
Men om jag har grymma betyg från gymnasiet, och lusten att kämpa för något jag vill åstadkomma - Varför ska det inte vara möjligt?

om det var en enkel ekvation mellan hög utbildning och rikedom skule många gå på högskola, men nu är det inte så, man kan plugga tills man är 30 och ändå tjäna sämre än polarna som började jobba på fabrik när dom var ~20. man blir inte rik via hederligt arbete :)

Rataxes
2006-02-12, 22:47
Och jag har sagt att det är viktigare att tjäna mycket än att trivas på jobbet. Men du hade knappast någon dålig lön. +300.000 om året är bra. Men det är ingeting för mig.
Men varför tycker du att det är så mycket viktigare att tjäna mycket än att trivas med det du kommer sysselsätta dig 40+ timmar i veckan med under större delen av resten av ditt liv? Vad är det med ett lönelyft på kanske 15.000 - 20.000 som kommer att förgylla din fritid så mycket att det väger upp vantrivseln på jobbet?

Trance
2006-02-12, 22:48
om det var en enkel ekvation mellan hög utbildning och rikedom skule många gå på högskola, men nu är det inte så, man kan plugga tills man är 30 och ändå tjäna sämre än polarna som började jobba på fabrik när dom var ~20. man blir inte rik via hederligt arbete :)

Är man villig att kämpa och offra sig så har man rätt hyfsad chans att få ett välbetalt jobb. Om man nu har en bra personlighet också.

Baan
2006-02-12, 22:49
Är man villig att kämpa och offra sig så har man rätt hyfsad chans att få ett välbetalt jobb. Om man nu har en bra personlighet också.

i min värld är rik många villor, många sportbilar osv, inte en 30-40k per månad

men ja ett välbetalt jobb funkar med utbildning men även där är det inte så välbetalt som man kan tro (som jag trodde som yngre)

Mago
2006-02-12, 22:53
Klart man ska ha drömmar, men varför inte ha jobbet som en del av drömmen?
Du vill tjäna pengar för att kunna ha ett roligt liv.. jobbet ÄR nästan halva livet.

Skulle valet stå mellan att ha tråkigt hälften av tiden och sen ha 30k i månaden att lägga på roliga saker eller att ha kul hela tiden och sen "bara" ha 10k i månaden att lägga på på roliga saker så är valet ganska lätt för mig iaf.

:) Lite mer on topic:
Inte direkt förvånande att majoriteten av folket inte tycker BB:s är så snygga.
Det slog mig igår under en MSN-konversation att jag hade nååågot annorlunda ideal innan jag började träna. Då tyckte jag Edward Norton var riktigt biffig i American History X. :D

babyshambles
2006-02-12, 23:01
Vad är det för tråkigt men välbetalt yrke du pratar om?


allan
Ingen som har fattat ännu? Jag skulle hellre ha ett tråkigt mer välbetalt arbete, istället för ett roligt, men sämre betalt arbete. Hur ska jag kunna veta VILKET arbete det är, då jag inte har arbetat med hög lön ännu?

babyshambles
2006-02-12, 23:04
är dina drömmar och förhoppningar att bli rik så är du inte ensam kan jag säga.

men ärligt talat så tror jag inte att nån vettig människa går en lång utbildning samt jobbar 8 h/dag, ett helt liv med ett "tråkigt jobb" bara för pengarnas skull.

vad är dina planer förresten?
Tror du verkligen på fullaste allvar att jag skulle berätta mina planer? Jag skulle ju få hur mycket skit som helst för det. "Du kommer aldrig att bli det". "Du har ingen chans att lyckas" m.m. Glöm det.

babyshambles
2006-02-12, 23:05
Men varför tycker du att det är så mycket viktigare att tjäna mycket än att trivas med det du kommer sysselsätta dig 40+ timmar i veckan med under större delen av resten av ditt liv? Vad är det med ett lönelyft på kanske 15.000 - 20.000 som kommer att förgylla din fritid så mycket att det väger upp vantrivseln på jobbet?
Det enklaste av allt - Pengar. Jag vill bli ekonomiskt säker i framtiden.

babyshambles
2006-02-12, 23:08
Om alla skulle ha samma inställning, dvs ingen kan lyckas med någonting, skulle det inte finnas några läkare, advokater, psykologer, piloter, tandläkare, jurister, veterinärer m.m. Eller?

Jorgen
2006-02-12, 23:12
Om alla skulle ha samma inställning, dvs ingen kan lyckas med någonting, skulle det inte finnas några läkare, advokater, psykologer, piloter, tandläkare, jurister, veterinärer m.m. Eller?
Hur många av dom tror du vantrivs med det dom gör och bara gör det för pengarna?

Varför inte fråga emmzan här på forumet om hon läser till vetrinär för pengarnas skull eller av någon annan anledning.

babyshambles
2006-02-12, 23:14
Hur många av dom tror du vantrivs med det dom gör och bara gör det för pengarna?

Varför inte fråga emmzan här på forumet om hon läser till vetrinär för pengarnas skull eller av någon annan anledning.
Men jag är inte emmzan! JAG väljer ett yrke för pengarnas skull! Är ni trögfattade på något sätt eller?

Mago
2006-02-12, 23:17
Men jag är inte emmzan! JAG väljer ett yrke för pengarnas skull! Är ni trögfattade på något sätt eller?

Vi vill dig bara väl. :)

Jorgen
2006-02-12, 23:17
Är ni trögfattade på något sätt eller?
Nej. Bara gamla.

tossefar
2006-02-12, 23:17
Men jag är inte emmzan! JAG väljer ett yrke för pengarnas skull! Är ni trögfattade på något sätt eller?

Om du tror att du blir rik på ditt yrke, vad du än väljer, så har du en något sned uppfattning om vad rik innebär. Rik blir du när du hittar något eget att göra. Vad du än väljer för yrke så finns det tusen andra med samma jobb.

Du resonerar som en snorvalp av kaliber. Lite som gymnasiekillen som tyckte att allt under 30k var omöjligt att leva på.

babyshambles
2006-02-12, 23:17
Nej. Bara gamla.
Den var faktiskt ganska rolig. :D

babyshambles
2006-02-12, 23:18
Vi vill dig bara väl. :)
Alla vill det, men inte fan blir de något bra. ;)

babyshambles
2006-02-12, 23:19
Om du tror att du blir rik på ditt yrke, vad du än väljer, så har du en något sned uppfattning om vad rik innebär. Rik blir du när du hittar något eget att göra. Vad du än väljer för yrke så finns det tusen andra med samma jobb.

Du resonerar som en snorvalp av kaliber. Lite som gymnasiekillen som tyckte att allt under 30k var omöjligt att leva på.
30.000:- är absolut minimum för mig. :devil:

Jorgen
2006-02-12, 23:20
Den var faktiskt ganska rolig. :D
Jag kan vara rolig också.
Jag har många strängar på min lyra.

Men nu så har vi hamnat fantastiskt mycket OT.

Så tillbaka till ämnet innan jag blir den vanliga sura och jävliga moderatorn som jag är känd för att vara.

babyshambles
2006-02-12, 23:21
Jag kan vara rolig också.
Jag har många strängar på min lyra.

Men nu så har vi hamnat fantastiskt mycket OT.

Så tillbaka till ämnet innan jag blir den vanliga sura och jävliga moderatorn som jag är känd för att vara.
Jag ber om ursäkt för det. Mina inlägg har en tendens att dra helt åt helvete. Men det blev en livlig diskussion iaf. :D

jwzrd
2006-02-12, 23:24
Det som en kvinna eventuellt finner sexigt med en grov byggare försvinner nog rätt snabbt när hon inser vilken osäker och självkär liten fjant han egentligen är.

mini
2006-02-12, 23:28
Är det bara jag som inte fattar varför en tråd om byggares osexighet handlar om Babyshambles jobbplaner?

Jag kan hålla med om att extrema byggare i tävlingsform inte är speciellt sexiga, men det är heller inte syftet, och det är heller inte alla veckor på året de ser ut så.
I frågan om byggares intelligens tycker jag att många här överbevisar den fördomen dagligen. Svaren säger mer om de svarande än om byggare. Däremot har detaljkunskaper om anatomi, näringslära och liknande inget direkt att göra med intelligens.

Piranha
2006-02-12, 23:32
Sicken tur då man inte bygger för att framstå som sexig hos det motsatta könet.

Slartibartfast
2006-02-12, 23:37
Sicken tur då man inte bygger för att framstå som sexig hos det motsatta könet.

Jag trodde du byggde för att framstå som sexig för det egna könet. ;)

sissa
2006-02-12, 23:41
Jag tänker inte att byggare i allmänhet är ointelligenta , däremot har jag en fördom att byggare i regel inte ägnar så mkt tid kring djupare funderingar och grubblerier. Men det kan vara en fördom utan nån sanning i...

jwzrd
2006-02-12, 23:57
Sicken tur då man inte bygger för att framstå som sexig hos det motsatta könet.

I en annan tråd nyligen sa du att du byggde för att få ligga mer.

Bolio
2006-02-13, 00:11
Jag tänker inte att byggare i allmänhet är ointelligenta , däremot har jag en fördom att byggare i regel inte ägnar så mkt tid kring djupare funderingar och grubblerier. Men det kan vara en fördom utan nån sanning i...

Byggare är i det här avseendet precis som befolkningen i gemen. Jag vet om flera byggare här som är jätteinsatta i massor av olika frågor och faktiskt inte alls särskilt dumma. Allan, jwzrd (ja, du är byggare, käften), Jet och Piranha är alla riktigt duktiga på gymmet och smarta.

Piranha väger nästan 130kg i form och kan hur mycket som helst om datorer. Allan har styrketränat i över 20 år och kan mer om politik och filosofi än 99% i hans ålder.

Samtidigt finns det en jävla massa byggare som är dumma som sten. Men det finns det överallt. Ingen skulle någonsin argumentera ifall badminton-spelare eller utövare av den spännande sporten squash var smarta eller dumma i allmänhet. Eller hur? Det här med byggare stämde till viss del förut, men ärligt talat är medelintellektet här på detta forumet jävligt högt jämfört med resten av ungdomarna i landet. Och det finns många vältränade här.

Jag var själv väldigt fördomsfull innan jag besökte nätforumen. Jag trodde ju också att folk som såg ut som Piranha eller Jet var arga och dumma. Men samtidigt är jag en ung blattekille och jag kan bara ana vad folk tänker om mig.

Ontopic är det självklart att tjejer blir äcklade av tävlande byggare på scen eller bilder, men i verkligheten är det en helt annan sak när byggaren inte är inoljad och ripped to da bonez.

sgtbarnes
2006-02-13, 00:22
det var nån här på forumet som visade en bild på en skitsnygg tjej, kvinnlig bb. Hon såg mindre tilltalande ut på tävlingsbilden men på en "vanlig" bild var hon hur söt som helst!!!

kan du posta den igen!!

mini
2006-02-13, 00:28
Me likes Marika :love:

Cerberus
2006-02-13, 00:30
jag tror inte att bara för att man får bäst betyg i skolan så leder det till bästa jobben. Jag känner en hel del pluggisar som var grymma plugget med MVG och VG överallt på deras betyg. Men antingen jobbar de inom industri eller är arbetslösa som mig(jag sa upp mig på McDonalds efter 19 timmar eftersom jag inte trivdes i den extremt stressiga miljön).

Det finns SJUKT många med bra betyg som knappast kommer att få skitgrymma jobb, det är för att de tänker för enkelriktat tror jag. Framgångsrika människor tänker annorlunda, ändrar sin strategi om något inte leder till det resultat de vill uppnå och det är enligt mig receptet till framgång.

Även om jag inte har jobb nu så har jag kommit förbi så jävla många hinder i mitt liv med hjälp av NLP(neuro-lingvistisk programmering, googla på det) och jag kan BARA lyckas i min värld :). De som känner till tekniken förstår vad jag menar, ni som e intresserade av tekniken kan PMa mig så ger jag tips på bra ljudkollektioner o några böcker som kan va värda att läsa ;)

Och för att röra temat på topicen så tycker jag faktiskt det är rätt sexigt med hård definition på kroppen men jag förstår att allmänheten tycker att det är äckligt med ådror o synliga muskler(jantelagen).

The_RobRoy
2006-02-13, 00:44
Babyshameless vad hade du tänkt läsa efter gymnasiet da?

On topic: Det känns verkligen som man får en skruvad uppfattning om vad biffig är när man sitter på dehär forumet, som Mago sa, jag tyckte också norton va bitig när jag såg Am history x, nu ser han mest tunn ut *screwy*

Så om man tänker tillbaks på hur man själv tänkte förr, så inser man ju att folk tycker det är snyggt när man ser ut som norton ungefär, men mer, då börjar det bli för mycket..

sissa
2006-02-13, 01:27
Byggare är i det här avseendet precis som befolkningen i gemen. Jag vet om flera byggare här som är jätteinsatta i massor av olika frågor och faktiskt inte alls särskilt dumma. Allan, jwzrd (ja, du är byggare, käften), Jet och Piranha är alla riktigt duktiga på gymmet och smarta.

Piranha väger nästan 130kg i form och kan hur mycket som helst om datorer. Allan har styrketränat i över 20 år och kan mer om politik och filosofi än 99% i hans ålder.

Samtidigt finns det en jävla massa byggare som är dumma som sten. Men det finns det överallt. Ingen skulle någonsin argumentera ifall badminton-spelare eller utövare av den spännande sporten squash var smarta eller dumma i allmänhet. Eller hur? Det här med byggare stämde till viss del förut, men ärligt talat är medelintellektet här på detta forumet jävligt högt jämfört med resten av ungdomarna i landet. Och det finns många vältränade här.

Jag var själv väldigt fördomsfull innan jag besökte nätforumen. Jag trodde ju också att folk som såg ut som Piranha eller Jet var arga och dumma. Men samtidigt är jag en ung blattekille och jag kan bara ana vad folk tänker om mig.

Ontopic är det självklart att tjejer blir äcklade av tävlande byggare på scen eller bilder, men i verkligheten är det en helt annan sak när byggaren inte är inoljad och ripped to da bonez.


Jag har nog haft den fördomen mot alla sporter när jag tänker efter:-) Som sagt inte dumhet, men att intresse för grubblerier åt det filosofiska hållet kanske lyste lite med sin frånvaro.
Men oavsett om det skulle ligga något i den generaliseringen så är den ju vad den är och inte mer än så. Det gäller ju inte alla ändå, att alla skulle vara likadana. Det är ju en massa individer liksom. Och med tanke på hur många som tränar, även om man inte är proffs, vad har alla de gemensamt egentligen, mer än att de tränar? Inte så mycket kanske. Nödvändigtvis iallafall.

Bolio
2006-02-13, 01:31
Jag har nog haft den fördomen mot alla sporter när jag tänker efter:-) Som sagt inte dumhet, men att intresse för grubblerier åt det filosofiska hållet kanske lyste lite med sin frånvaro.
Men oavsett om det skulle ligga något i den generaliseringen så är den ju vad den är och inte mer än så. Det gäller ju inte alla ändå, att alla skulle vara likadana. Det är ju en massa individer liksom. Och med tanke på hur många som tränar, även om man inte är proffs, vad har alla de gemensamt egentligen, mer än att de tränar? Inte så mycket kanske. Nödvändigtvis iallafall.

Jag spenderar 5 dagar i veckan på gymmet och tränar på ganska seriös nivå (skulle jag vilja säga själv), och jag läser filosofi 2-3 timmar per dag. :)

sissa
2006-02-13, 01:43
Jag spenderar 5 dagar i veckan på gymmet och tränar på ganska seriös nivå (skulle jag vilja säga själv), och jag läser filosofi 2-3 timmar per dag. :)


Om man läser filosofi 2-3 timmar per dag så talar det starkt emot att intresse skulle saknas ja. :)

Min världsbild är i kris!

Piranha
2006-02-13, 08:29
I en annan tråd nyligen sa du att du byggde för att få ligga mer.


Fel fel fel fel fel, jag vill inte ligga mer.

Nina L
2006-02-13, 09:13
Säger fördomen att boxare är intelligentare än bodybuilders, Slarti? Då är det fan illa. Jag menar att frivilligt få på käften som arbete borde folk väl ändå tycka är mer korkat.

Kombinationen stora muskler, mycket olja och små posingbrallor är lite svår när det gäller att göra ett intelligent intryck. :D Det behövs någon tuff film som lyfter någon hjältemodig bodybuilder till skyarna.

hultman
2006-02-13, 09:21
Jag har i ärlighetens namn aldrig påträffat någon smart byggare. Det är inte svårt att förstå varför den stora massan har fördomar :)

Nina L
2006-02-13, 09:31
Jag har i ärlighetens namn aldrig påträffat någon smart byggare. Det är inte svårt att förstå varför den stora massan har fördomar :)
Det har jag!! Ett tips kan vara att träffa några som både jobbar och har andra intressen än byggning. :D Inte för att man inte kan vara klipsk ändå, men det är i alla fall min tips.

Nitrometan
2006-02-13, 09:49
Fel fel fel fel fel, jag vill inte ligga mer.
Nej, Pirre är nöjd som det är. Till skillnad från många andra får han ligga precis lagom mycket.

z_bumbi
2006-02-13, 09:57
Jag har i ärlighetens namn aldrig påträffat någon smart byggare. Det är inte svårt att förstå varför den stora massan har fördomar :)

Kom till Eskilstuna nästa träff så har du garanterat mött en smart byggare sen, Sverker är inte bara ett par gigantiska vader..

Berenger
2006-02-13, 10:08
Det behövs någon tuff film som lyfter någon hjältemodig bodybuilder till skyarna.som Conan, Terminator och Predator kanske??

Nina L
2006-02-13, 10:15
som Conan, Terminator och Predator kanske??Heh... mjae, inte riktigt.

Berenger
2006-02-13, 10:18
Jag har i ärlighetens namn aldrig påträffat någon smart byggare. Det är inte svårt att förstå varför den stora massan har fördomar :)menar du verkligen att en byggare inte börjat diskutera Franz Kafkas Processen med dig på gymmet... konstigt.. för det gör dom i Göteborg.

Nitrometan
2006-02-13, 10:34
menar du verkligen att en byggare inte börjat diskutera Franz Kafkas Processen med dig på gymmet... konstigt.. för det gör dom i Göteborg.
Just kombinationen Processen och tung böj är lite jobbig...

Noodles
2006-02-13, 11:11
Jag hade också fördomar om att folk som styrketränade seriöst inte var speciellt smarta och/eller lågutbildade. Den fördomen har jag i efterhand fått skämmas för inför mig själv. Jag tror Bolio har rätt i att byggningen bara representerar ett tvärsnitt av befolkningen och där finns både skarpa och slöa verktyg. Mitt intryck har snarare blivit att folk inom styrketräning och seriös konditionsidrott är mer intellektuella än gemene man.

Off topic så kan jag hälsa Babyshambles att det inte finns några utbildningar med garanterad hög inkomst och ett smörgåsbord av jobberbjudanden. Fråga alla som på 90-talet sa att civilingenjörer aldrig kan bli arbetslösa. Företagen skulle alltid bjuda över varandra för att få anställa dem. Jag har under mina år på universitetet dessutom sett 9/10 med extremt höga betyg (i princip bara MVG) försvinna eller hoppa av olika utbildningar för att de inte var intresserade och då inte klarade den arbetsinsats som krävdes.

Slartibartfast
2006-02-13, 15:15
Säger fördomen att boxare är intelligentare än bodybuilders, Slarti?

Ja, men inte mycket. Boxning är nyrkkeily på finska.

Slartibartfast
2006-02-21, 13:56
Vad tror ni killen väger? Simmare brukar vara förvånansvärt tunga jämfört med sprinters. Jag skulle säga 95 kilo på 190 cm. Nån som vet vem det är? Eller från vilket land han kommer?

http://www.joefire.com/psglibrary/photos/sports/swimmer.jpg

Piranha
2006-02-21, 14:21
Vad tror ni killen väger? Simmare brukar vara förvånansvärt tunga jämfört med sprinters. Jag skulle säga 95 kilo på 190 cm. Nån som vet vem det är? Eller från vilket land han kommer?

http://www.joefire.com/psglibrary/photos/sports/swimmer.jpg

Ingen aning de enda jag kan säga om mannen i fråga är PTH.

Nina L
2006-02-21, 14:30
Ja, men inte mycket. Boxning är nyrkkeily på finska.Mohahahah

Piranha: Ja, det var vad jag tänkte också.

Jet
2006-02-21, 18:14
Byggare är i det här avseendet precis som befolkningen i gemen. Jag vet om flera byggare här som är jätteinsatta i massor av olika frågor och faktiskt inte alls särskilt dumma. Allan, jwzrd (ja, du är byggare, käften), Jet och Piranha är alla riktigt duktiga på gymmet och smarta.

Piranha väger nästan 130kg i form och kan hur mycket som helst om datorer. Allan har styrketränat i över 20 år och kan mer om politik och filosofi än 99% i hans ålder.

Samtidigt finns det en jävla massa byggare som är dumma som sten. Men det finns det överallt. Ingen skulle någonsin argumentera ifall badminton-spelare eller utövare av den spännande sporten squash var smarta eller dumma i allmänhet. Eller hur? Det här med byggare stämde till viss del förut, men ärligt talat är medelintellektet här på detta forumet jävligt högt jämfört med resten av ungdomarna i landet. Och det finns många vältränade här.

Jag var själv väldigt fördomsfull innan jag besökte nätforumen. Jag trodde ju också att folk som såg ut som Piranha eller Jet var arga och dumma. Men samtidigt är jag en ung blattekille och jag kan bara ana vad folk tänker om mig.

Ontopic är det självklart att tjejer blir äcklade av tävlande byggare på scen eller bilder, men i verkligheten är det en helt annan sak när byggaren inte är inoljad och ripped to da bonez.

:em:

stahlberg
2006-02-22, 09:25
I allmänhet tänker människor som inte själva styrketränar på tävlingsbyggare när de tänker på kroppsbyggare. De flesta tycker nog inte att en bodybuilder i tävlingsform är särskilt sexig. Åsikten om att kroppsbyggare inte är intelligenta är däremot en ren fördom. Vetenskapliga undersökningar har visat, att ELITidrottsmän ofta är en aning intelligentare än genomsnittsmänniskan ; detta gäller säkert också för elitbyggare.

Om vi med kroppsbyggare istället menar alla som tränar bodybuilding - också motionärerna - så är det klart att byggarna intelligensmässigt utgör ett tvärsnitt av hela befolkningen i ett land : somliga är dumma, de flesta är genomsnittligt intelligenta och somliga är intelligenta. Då är det förstås likadant med sexigheten (som inte är mätbar) : vi hittar osexiga, medelsexiga och mycket sexiga byggare i våra gym.

ALLMÄNHETENS bild av kroppsbyggare är dock - som vi ser av undersökningsresultaten - något annorlunda, därför att det finns ett slags allmän bild av hur (tävlings)kroppsbyggare ser ut och av hur (o)intelligenta de är.

En människas iintelligens har inget att göra med vilken idrottsgren han (hon) väljer att utöva. De ALLRA FLESTA börjar idrotta som hobby, inte med tanke på hur mycket pengar de kan tjäna. I synnerhet gäller detta barn, och de flesta fotbolls- eller tennisspelare på elitnivå har börjat sina karriärer som barn. De har tyckt att idrottandet har varit roligt, och de har från början inte haft en tanke på att tjäna pengar på att utöva idrott.

Man kan inte heller tänka sig att någon skulle utöva idrott på elitnivå utan att tycka om det - oberoende av hur mycket pengar han skulle tjäna. Idrott som arbete fordrar att man tycker om att idrotta, annars hade man aldrig lagt ner den oerhörda arbetsmängd på idrott som det kräver att nå toppen i de flesta grenar. Förstås kan motivationen småningom minska, så att en idrottsman fortsätter mest på rutin - men då har han oftast redan nått toppen.

Med styrketräning på ren motionsnivå kan det - som framgår av inläggen i denna tråd - vara annorlunda. Somliga tränar huvudsakligen för resultatet, trots att de tycker att det är ganska tråkigt att träna. Andra tränar för att de tycker det är roligt, medan ytterligare andra tycker att styrketräning erbjuder ren njutning.

Jag tror att de flesta i början av sin styrketräningskarriär tränar huvudsakligen för resultaten. Men jag tror också, att de som fortsätter LÄNGE (låt oss säga +15 år) småningom börjar tycka att själva träningen är det viktiga - även om jag tror att INGEN skulle styrketräna om det inte alls skulle ge resultat.

stahlberg
2006-02-22, 09:48
De flesta har säkert minst delvis av en slump valt idrottsgren (eller andra hobbies). Man kan naturligtvis pröva på många fritidssysselsättningar, men den man fastnar för måste ge tillfredsställelse på NÅGOT sätt.

Man kan påverka de större valen i livet - val av yrke, partner etc - I NÅGON MÅN. Men vad som händer i livet styrs också alltid av dels slumpen, samt det faktum att ett val alltid kommer att påverka framtida val på ett sätt som man inte känner till vid valtillfället.

Alla har drömmar, framförallt som unga. Att drömma om något så inexakt som att bli rik betyder inte att man blir det (även om man KAN bli det). Dessutom beror det på vad man menar med begreppet "rik". Har man goda betyg och jobbar hårt för att göra karriär kan man förstås (ofta) göra detta. De flesta yrken - inte ens de högavlönade - gör sina utövare rika. Har man ett välavlönat arbete kan man naturligtvis leva i hyfsad ekonomisk trygghet, men rik blir man sällan på att arbeta. Möjligen kan man investera en del av sina pengar på ett sätt som ger god avkastning, och därigenom öka sitt ekonomiska välstånd.

Jag är dock rätt säker på att det är med "att bli rik" likadant som med styrketräningen. De som håller på tillräckligt länge inser småningom att det är vägen - inte målet - som är det viktiga(ste). Och först när man hållit på länge - och alltså insett detta - kan man nå framgång. Därför är det ytterst få människor som blir rika på att göra något de inte tycker om att göra.

Också jag hade som ung en diffus dröm om att bli rik. Jag har dessutom haft förmånen att tjäna (och slösa) någon miljon. Men jag är INTE rik. Jag tänker fortfarande bli det. Men det är ingen brådska (och blir jag det inte så får jag en något mindre värdefull kista). Dessutom påverkas min strävan av ett annat livsval : att träna en världsmästare i styrkelyft. Jag har varit tränare i 25 år, utan att förstås från början ha haft den ambitionen, den kom först senare. Det var redan nära att det skulle ha lyckats (han blev Europamästare). Nu får jag börja om från början. Men vad gör det, det är roligt, och vem har bråttom. Men det ena valet tar tid och energi från det andra. Men eftersom vägen är viktigare än målet så tar jag ingen stress.

Om Babyshambles ska bli rik så bör han satsa ALL enegi på detta. Men jag tvivlar på att han lyckas om han inte har roligt.

Slartibartfast
2008-01-28, 09:51
http://www.canada.com/saskatoonstarphoenix/news/story.html?id=1d7739be-dad4-4794-a157-091593f492f1&k=90262

"The features most desired by men were Leonardo DiCaprio's nose, soccer player David Beckham's body and the blue eyes of the latest James Bond actor, Daniel Craig. George Clooney's cheeks and Matt Damon's lips also got top billing."

Faktiskt lite överraskande. Diskutera.

Kwon
2008-01-28, 10:03
Beckham är 183 cm med abs.

HenrY
2008-01-28, 10:10
http://www.canada.com/saskatoonstarphoenix/news/story.html?id=1d7739be-dad4-4794-a157-091593f492f1&k=90262

"The features most desired by men were Leonardo DiCaprio's nose, soccer player David Beckham's body and the blue eyes of the latest James Bond actor, Daniel Craig. George Clooney's cheeks and Matt Damon's lips also got top billing."

Faktiskt lite överraskande. Diskutera.

Check! Check! Check! Check! Check!:thumbup:

pragmatist
2008-01-28, 12:03
Det gäller ju killar som plastikopererar sig... Det är inte helt uppenbart att de är representativa för genomsnittet. Troligen är det få killar som redan är välbyggda och vältränade som går till en plastikkirurg till att börja med (i alla fall för att göra något åt kroppen), snarare lär det ju vara överviktiga och otränade personer som går till en plastikkirurg och vill se ut som Beckham (och det kan man ju förstå).

shut teh face
2008-01-28, 12:09
Intelligens och muskler går väldigt bra hand i hand. Tycker det finns mycket smarta personer här på kolo jämfört med andra forum.

Däremot, som många andra, så har jag en gräns för vad snyggt är och inte är.
Jag tycker inte det är snyggt med 130kg muskler (om man inte är 2 meter då), men det är en smaksak.

Piranha
2008-01-28, 12:28
Den här tråden skapades i slutet på 2006 och på den tiden som gått tills idag har bodybuilder, dum, kriminell och dessutom våldsbenägen (enligt media) bättrats på oerhört mycket.

Det är nu rent fult att idag vara kroppsbyggare.

Nitrometan
2008-01-28, 12:36
Det är nu rent fult att idag vara kroppsbyggare.
OK.

Är mediabilden av folk med fitnesskärm bättre än motsvarande bild av byggare?

Slartibartfast
2008-01-28, 12:39
Det gäller ju killar som plastikopererar sig... Det är inte helt uppenbart att de är representativa för genomsnittet. Troligen är det få killar som redan är välbyggda och vältränade som går till en plastikkirurg till att börja med (i alla fall för att göra något åt kroppen), snarare lär det ju vara överviktiga och otränade personer som går till en plastikkirurg och vill se ut som Beckham (och det kan man ju förstå).

Det är sant. Det förklarar saken.

Piranha
2008-01-28, 12:40
OK.

Är mediabilden av folk med fitnesskärm bättre än motsvarande bild av byggare?

Antagligen, den är där för att tona ner det hela, utöver att det är väldigt snyggt och chic på alla sätt och vis.

Ungefär som din poledance t-shirt (inget fel på den alls, tvärtom, det är riktigt cool), men de är nog bara ett fåtal som faktiskt tror du utövar poledance aktivt själv :D.

Nitrometan
2008-01-28, 12:50
Antagligen, den är där för att tona ner det hela, utöver att det är väldigt snyggt och chic på alla sätt och vis.
Visst fan var det snyggt. Inget snack om det. Jag trodde att du kanske skulle satsa på AF eller nåt... Men då vet jag att det bara var ett fashion-statement.

Du passade bra i den iaf. :thumbup:

Ungefär som din poledance t-shirt (inget fel på den alls, tvärtom, det är riktigt cool), men de är nog bara ett fåtal som faktiskt tror du utövar poledance aktivt själv :D.
Stång som stång. Vid tunga lyft kan det nog se ut som en liten dans. Eller när man går fram till stången och förbereder sig för en tung mark. Poledance ftw! :D

Piranha
2008-01-28, 12:57
Stång som stång. Vid tunga lyft kan det nog se ut som en liten dans. Eller när man går fram till stången och förbereder sig för en tung mark. Poledance ftw! :D

Jag är inte den som är den jag skulle lätt kunna testa poledance, även om många skulle få sig ett gott skratt.

Nitrometan
2008-01-28, 13:06
Jag är inte den som är den jag skulle lätt kunna testa poledance, även om många skulle få sig ett gott skratt.
Vi kanske ska besöka ponys studio i samband med nästa koloträff?

Skulle kunna bli mycket träning för allas skrattmuskler.

joriice
2008-01-28, 14:32
AF-kroppen är väl "gränsen" innan man börjar bli "för stor" för svensson.

Hades
2008-01-28, 15:25
AF-kroppen är väl "gränsen" innan man börjar bli "för stor" för svensson.

Jag tror att gränsen går tidigare.

petah
2008-01-28, 22:14
Jag tror att gränsen går tidigare.

Bra nog mkt tidigare, på vissa räcker det om en kille har grova armar så slänger de konstiga blickar.

Alexlindgren
2008-01-28, 22:22
Muskler är snyggt till en viss gräns..

Tjejer ska vara slanka, inte muskulösa (iaf enligt mina normer)


:)

Koloftw
2008-01-28, 22:29
Jag förstår de som röstat. ;)

jwzrd
2008-01-28, 22:46
Jag har fortfarande aldrig varit med om att en kvinna nekat en man hon gillar mentalt, för att han haft för stor muskelmassa. Bara kvinnor och små män som säger: aber lol, (vi) brudar gillar inte för stora muskler.

Nitrometan
2008-01-28, 22:54
Jag har fortfarande aldrig varit med om att en kvinna nekat en man hon gillar mentalt, för att han haft för stor muskelmassa.
Där har du en poäng. Även om en kvinna inte är attraherad av bilder på stora muskulösa män så kan hon ju bli attraherad av en stor muskulös man med en personlighet som gillar.

Piranha
2008-01-29, 00:03
Jag har fortfarande aldrig varit med om att en kvinna nekat en man hon gillar mentalt, för att han haft för stor muskelmassa. Bara kvinnor och små män som säger: aber lol, (vi) brudar gillar inte för stora muskler.

Bao-Bao från Pluckes konto?

pony
2008-01-29, 02:29
Antagligen, den är där för att tona ner det hela, utöver att det är väldigt snyggt och chic på alla sätt och vis.

Ungefär som din poledance t-shirt (inget fel på den alls, tvärtom, det är riktigt cool), men de är nog bara ett fåtal som faktiskt tror du utövar poledance aktivt själv :D.

Hah! Vänta ni bara. Det är bara en tidsfråga innan jag rekryterat samtliga till stångdansens fördärvade land!

On topic då:
Om vi bortser från det förkastliga i att överhuvudtaget mäta olika sporters "sexighet" (kopplat till att människokroppen de facto är mer dekoration än funktion i dagsläget) så skulle jag vilja sticka in med den galna och högst subjektiva teorin att det för tillfället är jävligt creddigt att såga allt som kan sägas vara ett mainstreamideal.

Ok att såga muskulösa män? Check! Ok att såga blondiner? Check! Ok att såga stora bröst? Check! Ok att såga smala brudar? Check!
"Ni har fått tillräckligt mycket av det goda redan, så ni kan gärna ta en känga för sakens skull!"
Lite så, typ?
Någonstans kanske det till och med hänger ihop med en föreställning att man bygger FÖR ATT vara attraktiv? Och då är det minsann upp till resterande befolkning att bevisa hur icke-uppskattat det är.

Det gormas friskt om hur osexiga och klychiga Slitzbrudar är, medan Folkpartiets kvinnliga politiker oftast får vara ifred.
Nej, jag jämställer inte kroppsbyggare med utvikningsmodeller (även man kan vara det ena, det andra eller både och). Men det är nästan en automatisk reaktion från omgivningen: modifierar sin kropp gör man i syfte att höja det egna marknadsvärdet, vilket i sig är grymt o-alternativt och o-coolt.

"För mycket smink, för tajta kläder, för stora muskler", etc.

Att det för subjektet kanske är fullständigt egalt, vad allmänheten tycker om deras fuckability... det går fullständigt förbi.

EndOf(rant);
}

Vinter
2008-01-29, 03:32
Jantelagen i ett nötskal. Har personligen alltid tyckt det är soft med eldsjälar inom alla områden. Däremot är normen nuförtiden att sitta hemma x antal timmar framför tv:n och klaga på andra som gör saker de verkligen gillar.

Orka bry sig om folk som klagar egentligen. Tar för mycket tid från mina roliga intressen.

J de Koof
2008-01-29, 07:31
Jag har fortfarande aldrig varit med om att en kvinna nekat en man hon gillar mentalt, för att han haft för stor muskelmassa. Bara kvinnor och små män som säger: aber lol, (vi) brudar gillar inte för stora muskler.

Sedan 1992 är jag sammanlevande med en och samma kvinna. Sedan 1995 har jag tränat i styrkehallar. Några gånger har jag gett mig fan på att öka påtagligt i muskelmassa och därtill i viss mån lyckats, om än det icke varit i kombination med sixpack och getingmidja.

Samtliga dessa försök har avbrutits efter 6-10 månader pga jag har vantrivts nåt oerhört med den icke-kvalitativa massa som medföljer en uppbyggnadsperiod. Varje gång har jag sedan mottagit beröm och glada tillrop för att ha återgått till mindre muskler och smal midja.

Sanningen är mångfacetterad, jag tror att en lejonpart av kvinnorna inte finner stora muskler som sexiga i sig, men kan naturligtvis gå an som påhäng om karln i fråga har "det". En paralell till detta är män som tror att deras klena framgång i kärlekslivet beror på den klena hårväxten på hjässan..... det är liksom inte där själva osexigheten sitter.

/J

cam
2008-01-29, 07:38
Pony, du är alltid så klockren och sätter ord på precis det jag tänker. Håller med totalt, har inget att tillägga *cupid*

Slartibartfast
2008-01-29, 08:26
Jag har fortfarande aldrig varit med om att en kvinna nekat en man hon gillar mentalt, för att han haft för stor muskelmassa. Bara kvinnor och små män som säger: aber lol, (vi) brudar gillar inte för stora muskler.

Bara för att hon inte nekar en man för hans muskler betyder ju inte att hon vida skulle föredra en slankare partner. Det är ju inte så att man ratar en partner enbart p.g.a. att han/hon inte har en subjektivt upplevd optimal fysik. Vissa blir faktiskt tillsammans med personer med riktigt äcklig fysik, enbart p.g.a att de råkar gilla personen i fråga. *popcorn*

Tolkia
2008-01-29, 08:40
Om vi bortser från det förkastliga i att överhuvudtaget mäta olika sporters "sexighet" (kopplat till att människokroppen de facto är mer dekoration än funktion i dagsläget) så skulle jag vilja sticka in med den galna och högst subjektiva teorin att det för tillfället är jävligt creddigt att såga allt som kan sägas vara ett mainstreamideal.
Good point. Det mest iögonenfallande med detta tycker jag dock är att det oftast inte betyder att man hyllar det som är motsatsen till det ideal man sågar. Istället sågar man i första andetaget super-skinny Victoria Beckham och i nästa andetag tjockisen man såg igår i ICA-kön ("och fattaru hon köpte MUNKAR herregud inte konstigt att hon är fet och BARN hade hon också fatta hur de kommer att bli yada yada ya"). Sågar "för mycket muskler" i första vändan, och "soffpotatisar" i andra. Hmmm ... konsekvens, någon?

J de Koof
2008-01-29, 09:26
Men det är nästan en automatisk reaktion från omgivningen: modifierar sin kropp gör man i syfte att höja det egna marknadsvärdet, vilket i sig är grymt o-alternativt och o-coolt.

Fast.... att höja simmare till skyarna som jättesexiga är grymt alternativt och coolt?

Det kanske inte ens råder konsensus över begreppet sexighet? För mig personligen är jättestora eftermarknadsbröst bland det mest avtändande som finns (obs; i denna sentens finns ingen värdering på annat än just sexighet). Och jag vet med säkerhet att vissa vanligen förståndiga kvinnor känner uppriktig avsmak inför muskler-för-musklernas-egen-skull. Samtidigt finns det ju uppenbarligen en stor blomstrande marknad för dessa saker, som med framgång vädjar till just attraktionskraft och sexighet.

Kanske att en synbart välmående och funktionell kropp av många (flertalet?) anses som sexigare, än i de fall där form går före funktion? Och formen istället utgör ett enklare slag av imponatoreffekt som lockar somliga och stöter bort andra?

Det är inte ovanligt i andra sammanhang att man kan se en uppdelning mellan människor som prioriterar funktion respektive form. Kläder, design, inredning, bilar etc etc.

/J

Jacksatan
2008-01-29, 09:36
Good point. Det mest iögonenfallande med detta tycker jag dock är att det oftast inte betyder att man hyllar det som är motsatsen till det ideal man sågar. Istället sågar man i första andetaget super-skinny Victoria Beckham och i nästa andetag tjockisen man såg igår i ICA-kön ("och fattaru hon köpte MUNKAR herregud inte konstigt att hon är fet och BARN hade hon också fatta hur de kommer att bli yada yada ya"). Sågar "för mycket muskler" i första vändan, och "soffpotatisar" i andra. Hmmm ... konsekvens, någon?

Att vi ser halvmulliga modeller och "vanliga" tjejer i aftonbladets söndagsbilaga?

bertbert
2008-01-29, 10:18
I en diskussion som denna måste man kanske också skilja på byggare och byggare. Det är lite skillnad på 95 kg svensson som är relativt grov och monsterna på Mr Olympia. Det är klart att många tycker att Kålman et al är väldigt freakiga och kanske lite skrämmande.

Man jag har svårt att förstå vitsen med att diskutera en sysselsättnings sexighets, vare sig för att någon annan sysslar med det eller när man själv utövar "sport"en.

För nog är det väl så, att hur extrem man än är - i vilken riktning som helst - finns det alltid någon som går igång på en ändå? Coleman, Cutler m fl har ju fru. So what om allmänheten tycker att bodybuilding, schack eller fickpingis är osexigt, man gör väl det man själv tycker är kul?

Stor fet +1 på Ponys inlägg.

Piranha
2008-01-29, 10:39
I en diskussion som denna måste man kanske också skilja på byggare och byggare. Det är lite skillnad på 95 kg svensson som är relativt grov och monsterna på Mr Olympia. Det är klart att många tycker att Kålman et al är väldigt freakiga och kanske lite skrämmande.

Man jag har svårt att förstå vitsen med att diskutera en sysselsättnings sexighets, vare sig för att någon annan sysslar med det eller när man själv utövar "sport"en.

För nog är det väl så, att hur extrem man än är - i vilken riktning som helst - finns det alltid någon som går igång på en ändå? Coleman, Cutler m fl har ju fru. So what om allmänheten tycker att bodybuilding, schack eller fickpingis är osexigt, man gör väl det man själv tycker är kul?

Stor fet +1 på Ponys inlägg.


(halvt offtopic)

Om vi bortser ifrån ren attraktion eller uppfattningen om vad som är sexigt utan rent går på vad/varför uppfattas kroppsbyggare som korkade, farliga kriminella... behövs nog ny tråd för detta.

J de Koof
2008-01-29, 10:39
Man jag har svårt att förstå vitsen med att diskutera en sysselsättnings sexighets, vare sig för att någon annan sysslar med det eller när man själv utövar "sport"en.

Tråden bygger på en enkät bland allmänhet, med vissa resultat som kan anses intressanta.

Vem här är fullständigt likgiltig inför möjligheten att påverka sin sexighetsgrad?

/J

bertbert
2008-01-29, 10:58
Tråden bygger på en enkät bland allmänhet, med vissa resultat som kan anses intressanta.

Vem här är fullständigt likgiltig inför möjligheten att påverka sin sexighetsgrad?


Jag menar att det är fel fråga som är ställd. En person blir ej sexig för att han/hon är simmare, kroppsbyggare, vänsterpartist eller flöjtspelare.

Därav är jag likgiltig till min tränings betydelse för min sexighet, ty förstnämnda påverkar inte sistnämnda.

pony
2008-01-29, 12:04
Man jag har svårt att förstå vitsen med att diskutera en sysselsättnings sexighets, vare sig för att någon annan sysslar med det eller när man själv utövar "sport"en.

Där har vi pudelns kärna! Undersökningen är inte förkastlig för att den kommer fram till att en grupp individer dissar en viss sports attraktionskraft. Det handlar inte om boo-fucking-hoo-brudar-tänker-inte-på-oss-när-de-gör-det-bekvämt-för-sig.
Det handlar om att någon jävla tomte fick för sig att göra undersökningen, till att börja med!
Wtf, liksom?!
Men sedan är jag av åsikten att samtiden är sjukligt utseendefixerad. Visst, det är mänskligt att föredra estetik, yadda, yadda... Men det har blåst upp till en folksjukdom som jäser sönder hjärnorna på samtliga inblandade (se till och med jag som otroligt nog tog mig tid att skriva det där... it has already begun!)


Det kanske inte ens råder konsensus över begreppet sexighet? För mig
Kanske att en synbart välmående och funktionell kropp av många (flertalet?) anses som sexigare, än i de fall där form går före funktion? Och formen istället utgör ett enklare slag av imponatoreffekt som lockar somliga och stöter bort andra?

Men vad spelar det för roll om fler än inte finner en funktionell fysik mer tilltalande? Är det av vetenskaplig vikt? Om ja, pumpa in pengar och dra viktiga slutsatser. Men nu verkar det snarare handla om löpsedelsmaterial och jakten på lösnummer. Och om det är så trivialt skulle man väl kunna ignorera det? Men tydligen kan man inte det, eftersom tråden är 2 år gammal och 16 sidor lång.
I samma förvridna genre har vi folkmord som ignoreras medan stan tepetseras med gula blad med löften om smaskiga detaljer gällande den senaste forcerade penetrationen.

Pony, du är alltid så klockren och sätter ord på precis det jag tänker. Håller med totalt, har inget att tillägga *cupid*

I'm highly opinionated. Men biter mig oftast i tungan eftersom debatten that grinds my gears antingen är för omöjligt korkad ELLER för att jag inte vill döda tråden med en bitter novell till sista inlägg.

Hursomhelst verkar jag totalt tappa greppet om det svenska språket (för att göra utrymme för annat), as we speak... så ni lär slippa mig inom en snar framtid i alla fall.
:furious:

Modde
2008-01-29, 12:43
Det där är ju bara löjligt. De flesta boxare, simmare, friidrottare eller vad det nu var som toppade listan är ju bra mycket köttigare än de flesta som bara tränar i gym.
Borde inte fördomarna kring kroppsbyggande ändrats lite på sista tiden, tycker ju att varenda jävel är i gymmet nu för tiden. Klart att alla in inte uppnår något resultat men att klanka ner på de som verkligen gör det verkar bara vara av avundsjuka...

Angel
2008-01-29, 13:21
Håller med...fotbollsspelare -mums.
Och ja har aldrig någonsin hört en tjej säga att en bodybuilder är snygg. I näringsläran slängde läraren på en bild på Arnold och alla typ.."uuuuhhhh...blää". Och alla mina tjejkompisar tycker det är fult med biffiga killar.

bertbert
2008-01-29, 13:22
Det handlar om att någon jävla tomte fick för sig att göra undersökningen, till att börja med!
Wtf, liksom?!



Jepp!

X-ecuter
2008-01-29, 21:40
Håller med...fotbollsspelare -mums.
Och ja har aldrig någonsin hört en tjej säga att en bodybuilder är snygg. I näringsläran slängde läraren på en bild på Arnold och alla typ.."uuuuhhhh...blää". Och alla mina tjejkompisar tycker det är fult med biffiga killar.

I mitt klassrum hängde man upp ett par knappt hängiga pattar, och alla typ " uuuhhhh fyfan va skabbigt, sådant skulle man aldrig röra "

allt är väl relativt om vad man tycker är snyggt, sexigt, fult osv?
finns ju folk på brädan som säkert tycker att muskler är jävligt snyggt, medan andra som sagt tydligen föredrar annat ( såklart ? )

Rex
2008-01-29, 21:54
Personligen så tycker jag att det är extremt osexigt om man ser ut som:

http://bloggando.fabioangius.net/img/sucks/usa_women.jpg
http://blogmuscle.files.wordpress.com/2006/10/jamfor.jpg

Fast sen har man ju dessa bodybuilders..:

http://www.belly-fat.info/img/Tom_Venuto.jpg
http://www.uploadyour.info/uploads/images/cc38181.jpg

xeym
2008-01-29, 22:18
Undra om vad allmänheten tycker om grabben i den tredje bilden om han är osexig?

jwzrd
2008-01-29, 22:35
Bara för att hon inte nekar en man för hans muskler betyder ju inte att hon vida skulle föredra en slankare partner. Det är ju inte så att man ratar en partner enbart p.g.a. att han/hon inte har en subjektivt upplevd optimal fysik. Vissa blir faktiskt tillsammans med personer med riktigt äcklig fysik, enbart p.g.a att de råkar gilla personen i fråga. *popcorn*

Så vad drar vi för slusats? Det är bättre att vara ett av kvinnor dissat våp med fin kropp där man används som statusförlängare än gillad av personen i fråga? *popcornssmiley*

Ignatius72
2008-01-29, 22:39
Så vad drar vi för slusats? Det är bättre att vara ett av kvinnor dissat våp med fin kropp där man används som statusförlängare än gillad av personen i fråga? *popcornssmiley*

Eller att en del inte är så intresserad av kropp som av själ/personlighet?

Cerberus
2008-01-30, 02:37
jag tyckte likadant förr, att bodybuilders var asäckliga, nu skulle ja inte vilja se ut på något annat sätt :D nu ser ja inte ut som dom men ja vill!!

att byggare är korkade e ju knappast sanning, de flesta av oss här läser väldigt mycket kost och träning, dock vet ja inte hur det e med de riktiga byggarna som spänner sig på scen, skulle gissa på att en stor del av dom faktiskt är ganska smarta, knappast under medel iaf.

Kwon
2008-01-30, 08:53
Ju äldre och erfaren man blir, desto mer tolerant.

I början (de första gångerna) man/jag kom i kontakt med en sådan speciell och utmärkande/ovanlig fysik var det nog möjligt att man tyckte det var groteskt.

Allteftersom (ju oftare man upplevde och mer man förstod) så började man acceptera och senare även tycka att denna nya typ av kropp var tilltalande.

Jerome Ferguson

http://www.jeromeferguson.com/march3.jpg

AFanatic
2008-01-30, 09:15
Med den träningsmängden borde du väl vara på SM-nivå? Tävlar du?

Såg visst att jag glömde svara dig för ganska längesedan. :D SM-nivå? Njaaa det tror jag inte. Japp det har jag gjort nu.

Jag tror att gränsen går tidigare.

Det tror jag med. Folk har verkligen ingen tolerans för muskler.

Jag menar att det är fel fråga som är ställd. En person blir ej sexig för att han/hon är simmare, kroppsbyggare, vänsterpartist eller flöjtspelare.

Därav är jag likgiltig till min tränings betydelse för min sexighet, ty förstnämnda påverkar inte sistnämnda.

Eller att en del inte är så intresserad av kropp som av själ/personlighet?

Sammanfattade ganska bra skulle jag vilja säga. Aldrig att man får den där känslan av en trofé...

z_bumbi
2008-01-30, 11:52
Det tror jag med. Folk har verkligen ingen tolerans för muskler.

Jag märker ingen skillnad nu när jag inte har några muskler mot tidigare när jag i alla hade en del av den varan vad gäller bemötande. Men du verkar ha andra erfarenheter?

kalajset
2008-01-30, 12:47
Att veta just vart den s.k gränsen går hos gemene man skulle som sagt vara högst intressant att veta. För trots allt är jag övertygad om att många vanliga användare på detta forum ser sin styrketräning som något som ökar deras upplevda attraktionskraft, och knappast sänker den. Nu är jag själv inte varken grov eller särskild vältränad, men t om jag minns mannen med den rakade skallen som visades ovan som riktigt biffig när det begav sig.

Jag är ändå övertygad om att kvinnor finner vältränade, (ja, en defintionsfråga, men de flesta torde begripa vad jag menar), män mer attraktiva än både t ex de vanliga förekommande "standardplankan 1A" (icke muskulös, men ej heller tjock - m ao som smala män är mest), och "standardsäcken 1A" (icke muskulös, men istället med väl tilltagen kagge på magen kombinerat med dålig hållning). Idealet för kvinnor tycks trots allt vara Beckham/Brad Pitt-kropp, (detta är väl ändå de flesta fortfarande någorlunda överens om ?), något "vi" egentligen borde vara glada för, då en sådan kropp känns mer realistisk för de flesta än att ligga på 100 kg hård. För inte menar väl någon på allvar att en s.k "helt vanlig tjej" hellre ser sin pojkvän av medellängd på 75 kg med begynnande kagge, än 80 kg hård med de ack-så-åtrovärda rutorna på magen ? - Problemet här är absolut den numera ganska utbreddda "kollo-skadan", vilket gör att referensramarna hela tiden flyttas. Jag är övertygad om att mäns idealbild över egna s.k drömkroppar ligger på väsentlig fler kilon än kvinnors idealbild över mäns kroppar. Delvis tror jag att det har att göra med just koloskadan, men tycker alltid man är för liten, men jag tror också det har att göra med framstegen som sker på gymmet. Att sträva efter (någorlunda) maximal styrka, och hela tiden känna hur man ökar i olika övningar på gymmet lär vara en svår känsla att helt plötsligt kunna avsäga sig ifrån. Hur många drar egentligen ner på gymmandet/byggandet för att de tycker de "uppnått sin idealkropp", (som även i killars fall säkert ligger runt det berömda Brad Pitt-idealet det med när de börjar), när de märker att de har mer att ge ? - Skulle tro att de som göra detta, som ändå har slitit något år eller två på gymmet redan och stått ut så länge, inte alls väljer att "nöja sig med det lilla", utan istället strävar efter helt andra nivåer.

Litet sidospår, men jag tycker helt enkelt det är ett intressant ämne att reflektera över :)

Slartibartfast
2008-01-30, 14:04
Så vad drar vi för slusats? Det är bättre att vara ett av kvinnor dissat våp med fin kropp där man används som statusförlängare än gillad av personen i fråga? *popcornssmiley*

Är det inte bäst att vara både gillad för den man är OCH åtrådd för hur man ser ut?

Det satsar jag på i alla fall. *popcorn*

jwzrd
2008-01-30, 14:50
Är det inte bäst att vara både gillad för den man är OCH åtrådd för hur man ser ut?

Det satsar jag på i alla fall. *popcorn*

Det såg inte ut att vara ett alternativ att döma av ditt tidigare inlägg. *retardsmiley*

Slartibartfast
2013-04-22, 07:48
Jag bumpar min egen 7 år gamla tråd.

Tror ni läget håller på att ändra iom att i princip alla numera tränar styrketräning och inte bara bodypump och zumba? Är det inte så att ren gymträning ökat nåt jävulskt dom senaste 10 åren, eller är det bara min egen inbillning? Har byggning blivit mera "rumsrent"? Har det blivit mera accepterat att säga att man "bara" tränar styrketräning?

Jag tror problemet med ursprungsfrågan, om huruvida "byggare" är snygga eller inte, beror på dom svarandes subjektiva sinnebild av vad en byggare är, dvs 185/110kg bulkfet, flat-top crew cut, GASPmjukisar och magväska. Gold's Gym nipple-linne.

Hade tanterna fått en bild på Daniel Craig som objektiv illustration av en Byggare, så hade det nog varit annat ljud i pipan. 99% av alla som "Bygger" på ett gym når ju på sin höjd upp till Craig-fysiken under sin karriär, och vackert så. Byggning är det likväl, även om man varvar med lite squash emellanåt.

Diskutera.