handdator

Visa fullständig version : lagt av med allt?


nirre
2006-02-12, 14:07
Fråga till er här på forumet, har alla här lagt av med godis, alltså sötsaker m.m.?

verkar som alla här äter supernyttigt och aldrig något godis m.m. vafan ska man då leva för :) ?

eller unnar ni er ibland? typ varje helg, varannan? osv.

wintzell
2006-02-12, 14:32
När jag är sugen, helt enkelt. Vilket blir 2-4 ggr i veckan.
Men sen är inte jag en seriös människa.

krilleh
2006-02-12, 14:33
klart man har en nyttig kost att följa, men sen på helgerna så brukar man köpa en del godis osv

Jasmine_84
2006-02-12, 14:38
Nej då, har inte lagt av med allt gott, man lever jue bara en gång! Brukar ha lite nyttigare godis hemma som jag käkar på veckorna, sen brukar det bli en frossardag på helgen =)

Brattström
2006-02-12, 14:39
klart man har en nyttig kost att följa, men sen på helgerna så brukar man köpa en del godis osv


säger som krilleh, allmänt väljer jag nyttigt före onytigt men tackar aldrig nej till gosaker då och då :)

Bönne
2006-02-12, 14:40
Åt kebabtallrik på dagen igår, åt det sedan även på natten efter jag krökat, samt nu käkar jag godis. Man måste anstränga sig för att bli fet :)

HenrY
2006-02-12, 14:44
I det stora hela äter jag bra, men självklart finns det tillfället då man unnar sej någe! Som idag, ska jag gå på teater i sthlm, odå ska vi först äta asiatisk buffé!:)

GymTT
2006-02-12, 14:49
I det stora hela äter jag bra, men självklart finns det tillfället då man unnar sej någe! Som idag, ska jag gå på teater i sthlm, odå ska vi först äta asiatisk buffé!:)



oooh, när jag hör asiatisk buffe så äter man lika mkt som 3 ätardagar tillsamans! gå minst 7 omgångar, visst? :)

Bönne
2006-02-12, 14:50
oooh, när jag hör asiatisk buffe så äter man lika mkt som 3 ätardagar tillsamans! gå minst 7 omgångar, visst? :)Fyller du tallriken 7 gånger med sallad (av de sorterna med lite energi kontra volym förstås)?

Alexlindgren
2006-02-12, 14:52
försöker hålla sig från godiset på vardagarna, kanske blir någon cola, på helgen kanske nån chokladbit, det räcker :)

ringde far o bad honom köpa en semla precis :D

hattfan
2006-02-12, 15:07
känns som sötsuget trubbas av lite när man blir lite äldre, nu låter det kanske som jag är 30+ men runt tjugo åren känns det la väl lite schystare att satsa på en massa :eating:

King Grub
2006-02-12, 15:18
Mitt sötsug är inte speciellt stort, så det är inte svårt att låta bli snask. Bullar, kakor, chips, ostbågar och andra snacks tycker jag inte om alls.

Glass är gott däremot. :eating:

ake
2006-02-12, 15:19
Äter bara skräp :D

Sangre
2006-02-12, 16:11
Nu har jag bara hållït på i snart 1½ månad men har på den tiden strikt hållt mig ifrån onyttigheter. Det enda jag kan se som någorlunda "skräpmat" är två kebabsallader (kebabkött med isberg, tomat, paprika, lök, ingen sås).

Popcorn har slunkit ner vid två tillfällen men det är väl ett relativt sunt snacksalternativ ändå.

Kary
2006-02-12, 16:22
Mitt sötsug är inte speciellt stort, så det är inte svårt att låta bli snask. Bullar, kakor, chips, ostbågar och andra snacks tycker jag inte om alls.

Glass är gott däremot. :eating:
Precis. Har i princip inget sötsug...men en svaghet för glass som jag ger efter för några gånger om året.

Olof Herlin
2006-02-12, 16:25
Förutom på just ätardagen är det i stort sett inget godis. Kanske en cola nångång.

Under ätardagen skiter jag i vilket, käka 12 bitars sushi till frukost, QP+ Meny med garlic sås och Mcfeast Junior till lunch och en stor kebabtallrik till middag :D

Baskagge
2006-02-12, 16:36
Mitt sötsug har blivit mindre på senare år. Köper sällan godis nu för tiden, jag äter det som finns hemma istället.

Larsson
2006-02-12, 16:45
Mitt sötsug är inte så stort, men vill jag äta något så gör jag det. Jobbigt att går runt och vara perfekt hela tiden.

MUGEN
2006-02-12, 17:05
har aldrig varit speciellt mycket för godis, alltid varit glad i grejjer som fyller magen bra, vilket leder till att pizza, kebab och en & annan hamburgermeny slinker ned varannan vecka kanske max.. godis och snask är så gott som helt uteslutet förutom när någon bjuder, är aldrig den som tackar nej i sociala sammanhang.

alkohol är heller inget jag är speciellt mycket för i annan form än öl, och det blir någon gång i månaden kanske i samband med fotboll på pubben.

"fitness-fjolla"

Ninjasmurf
2006-02-12, 17:05
Under "bulk" har jag inget godis sug alls (förutom till glass)...
Under deff inget heller.. kommit fram till att recovery bar är ett bra godis substitut på ätardagar...

Fartman
2006-02-12, 17:10
Inget sötsug här heller. Men jag kan däremot få sjukt behov av STORA skrovmål och pizzor. Eller bara härligt feta såser till pastan tex.

Max
2006-02-12, 19:11
Äter godsaker när det bjuds, men köper sällan eller aldrig nåt själv. Pizza ca. en gång / vecka dock.

Yankeee
2006-02-12, 19:20
Äter det jag vill när jag vill. Har man en bra grund så spelar det ingen större roll om man äter något mindre nyttigt när man känner för det.

mistermr
2006-02-12, 19:28
Fråga till er här på forumet, har alla här lagt av med godis, alltså sötsaker m.m.?

verkar som alla här äter supernyttigt och aldrig något godis m.m. vafan ska man då leva för :) ?

eller unnar ni er ibland? typ varje helg, varannan? osv.

Jag har inte ätit godis sedan september.

Vet ej om det är "tillåtet" att göra det när man tränar eller inte?

MVH

gustavk
2006-02-12, 19:35
När jag vill ner i vikt blire inga sötsaker! Har väl som utvecklat lite undermedveten motvilja mot sånt. När jag deffar äre inte gott att äta godis eftersom jag inte kan göra det med gott samvete. Däremot så gör jag mängder av substitut-negerbollar, dricker mkt lightläsk och hittar andra saker som stillar mitt sug. Däremot tycker jag det absolut tjobbigaste är att låta bli ölen, brygger eget och har som svårt att låta bli att smaka då och då :)

Dock äre lite halvbulk fram tills 1 april då deffen drar giång till sommaren! så nu blire ju en del "onyttigheter" :)

blekfet2
2006-02-12, 19:45
köper godis på helgen, är noll sötsugen under dagen (på jobbet då alla andra äter bullar mm) utan det kommer lite sådär någon timme före man går och lägger sig.... biter ihop.

z_bumbi
2006-02-12, 19:49
Äter det jag vill när jag vill. Har man en bra grund så spelar det ingen större roll om man äter något mindre nyttigt när man känner för det.

+1

aliquis
2006-02-12, 20:10
Fråga till er här på forumet, har alla här lagt av med godis, alltså sötsaker m.m.?

verkar som alla här äter supernyttigt och aldrig något godis m.m. vafan ska man då leva för :) ?

eller unnar ni er ibland? typ varje helg, varannan? osv.Jag brukar äta läkerol då o då, men får väl sluta nu antar jag :/

Annars äter jag inget sådant. Köpte ett paket glass idag dock, men det har jag inte ätit på aslänge, vet inte hur många månader. (Tofuline Mocca)

Don_Kocke
2006-02-12, 20:49
E sjukt hungrig hela tiden..inte bara på godis utan på allt..hela tiden..får aldrig någon ro..va på en restaurant förra helgen och käkade buffe..käkade mig proppmätt så att jag trodde att jag skulle dö av en insulin överdos eller någåt..en kvart senare är jag vrål hungrig igen :confused: ..någon som vet va de beror på ?

hio
2006-02-12, 20:53
E sjukt hungrig hela tiden..inte bara på godis utan på allt..hela tiden..får aldrig någon ro..va på en restaurant förra helgen och käkade buffe..käkade mig proppmätt så att jag trodde att jag skulle dö av en insulin överdos eller någåt..en kvart senare är jag vrål hungrig igen :confused: ..någon som vet va de beror på ?
Mask? :D

keffat_liv
2006-02-12, 21:43
käkar tuggomi ibland

sissa
2006-02-12, 22:52
Nångång i veckan käkar jag godis (oftast plockgodis). Därför att jag tycker det är gott och för att jag inte tror det har några negativa konsekvenser som är nåt att snacka om. Det är inga jättemängder och ingen stor del av kosten ändå.

Glass slinker också ner ibland. Kakor och bullar äter jag väldigt sällan,men det händer att man slänger ihop nån mjuk kaka eller paj nångång.
Chips och liknande var flera år sen jag åt. Inget jag brukar va sugen på.

haiduc
2006-02-13, 12:44
Enda gångerna jag "syndar" är när jag varit ute på krogen och har baksmälla, då blir det pizza, godis mm.. Som tur är händer det sällan :)

Ikon
2006-02-13, 12:48
Lyckas man hålla sig borta från all skräpmat och bara äter naturliga produkter i 2-3 veckor så försvinner det fysiska suget (i alla fall för mig). Resten är bara mentalt, och visst kan det vara svårt att stå emot på en söndag när alla polarna beställer in kebabpizza till fotbollsmatchen. :hbang:

aliquis
2006-02-13, 13:50
Mask? :DKanske inte ens :D då jag har för mig att riktigt många har mask, men det är väl eventuellt så att "alla" i fattiga länder har det så att vi här kanske inte har det så ofta. Arne eller någon annan kanske har mer koll.

Parasiter överhuvudtaget förekommer ju mycket mer än man skulle tro. Jag vill inte tänka på det, fan vad äckligt det skulle vara att se något sådant där någon gång.

Arnesson
2006-02-13, 13:54
Äter onyttigt varje vecka. Hur skulle man kunna vara utan glass? :D

Dock så äter jag ganska nyttigt som grund.

Zerohero
2006-02-13, 17:00
Har aldrigt haft någo sötsugt att tala om och så mycket snask och godis brukade jag inte heller äta tidigare

Brukar nuförtiden äta godis till jul och födelsedag och kanske nån annan gång. Chips och sånt lite samma sak. Burgare blri dte kanske varje eller varran månad. Läsk blir det alltid då och då, men då nästan alltid light.

Popcorn brukar det lagas nån gång i månaden åtminståne. Glass brukar jag äta en kanske 100g till efterätt ungrefär 1gg/vecka.

Greatness
2006-02-13, 17:16
Enda gångerna jag "syndar" är när jag varit ute på krogen och har baksmälla, då blir det pizza, godis mm.. Som tur är händer det sällan :)
Då är vi två...
Fast det enda som brukar slinka ner då är antingen en Mc'Donalds meny eller korv på statoil. Ska dock tillägas att det inte slinker ner pga. baksmällan utan för att jag tycker att jag förtjänar det efter all kaloriförbränning på dansgolvet *whatever* :naughty: :hbang:

jwzrd
2006-02-13, 17:17
Fråga till er här på forumet, har alla här lagt av med godis, alltså sötsaker m.m.?

verkar som alla här äter supernyttigt och aldrig något godis m.m. vafan ska man då leva för :) ?

eller unnar ni er ibland? typ varje helg, varannan? osv.

Måste man äta godis för att unna sig enligt dig?

Slartibartfast
2006-02-13, 17:52
Jag brukar snaska lösgodis undeför en gång i veckan. Aldrig oftare.

Verni
2006-02-13, 18:11
Inte godis, men snabbmat.

Cinna
2006-02-14, 07:57
verkar som alla här äter supernyttigt och aldrig något godis m.m. vafan ska man då leva för :) ?


Personligen har jag betydligt mer att leva för än godis och andra sötsaker. Att äta supernyttigt och aldrig äta något godis är knappast någon uppoffring, njutning kan vara så mycket mer än mat.

Men visst är det gott med mat. Å visst så slinker det ner både glass, choklad och andra onyttigheter när jag känner för det.

Damien Thorne
2006-02-14, 08:05
Jag brukar äta godis, chips, ostkrokar, jordnötter minst 1 gång i veckan. Brukar köpa rätt mycket 1 gång i veckan, så det brukar räcka 2-3 dagar.

Och även pizza, kebab, hamburgare minst 1 gång i veckan. (bara 1 av maträtterna)

Läsk dricker jag nästan varje dag.

Jag har tur som inte lägger på mig en massa fett bara för att jag äter onyttigt.
Med andra ord så är jag jättelycklig :D

userfriendly
2006-02-14, 08:06
har du nån gång deffat ner till tävlingsform vill du aldrig mer bli fet :cryout:

Frustrator
2006-02-14, 12:31
Blir inte så mycket godis eftersom jag har fullt upp med att försöka få i mig tillräckligt med annan mat :P Fast sen blir det ju en del glass i och för sig...men inte mer än 3-4a liter i veckan...och i lördagsnatt drack jag 4dl chokladsås..

Hades
2006-02-14, 13:00
Äter det jag vill när jag vill. Har man en bra grund så spelar det ingen större roll om man äter något mindre nyttigt när man känner för det.
+2.

Zera
2006-02-14, 13:31
Feta grejer som chips, kebab, pizza etc brukar jag käka ibland för det är så himla gott ! Godis, kakor och andra sötsaker är jag nästan aldrig sugen på.

gasp_88
2006-02-14, 15:01
Fråga till er här på forumet, har alla här lagt av med godis, alltså sötsaker m.m.?

verkar som alla här äter supernyttigt och aldrig något godis m.m. vafan ska man då leva för :) ?

eller unnar ni er ibland? typ varje helg, varannan? osv.

Lagt av helt :D

Ikon
2006-02-14, 15:24
Ostkaka + vispad vaniljsås + jordgubbar = :hbang:

Noodles
2006-02-14, 17:25
Vanligtvis äter jag inget godis eller snask under veckorna. Dricker heller inte läsk då. På helgerna äter jag det jag tycker om. Hetsäter inte som någon ätardag utan äter extra mycket av vanlig mat och tar godis om jag känner för det. Tar gärna ett glas vin eller en öl till maten på helgen. Jag gillar däremot de flesta sötsaker så om jag är och fikar med en kompis så äter jag självklart en bulle om jag är sugen på det. Jag mår bättre av att äta nyttigt och presterar bättre i träningen. Dessutom älskar jag vanlig mat och äter hellre av den. Min mage är rätt känslig och för mycket skräp brukar få den att må sämre.

Det jag har upptäckt sedan jag lade om mina matvanor (tre-fyra år sedan) är hur mycket mer selektiv jag är med godsakerna. Mycket jag åt förr är jag inte sugen på idag. Jag tyckte själv att de som inte åt godsaker i veckorna var tråkiga. Nu har jag upptäckt hur lite jag egentligen uppskattade det. Det var mest en rutin att äta godsaker på vardagarna. Jag tänkte nog aldrig på hur det smakade.