handdator

Visa fullständig version : KnÄskada


MEGA_MAN
2006-02-12, 11:36
Hej!!

Har nu rykt in som flygbasjägare och därav sprungit en hel del.
Har tidigare inte haft något problem med knät.

Jag får ont i mitt vänstra knä då jag springer, det är då jag lyfter knät smärtan kommer. Det är på den högra sidan av knäskålen något ner det gör ont som mest (dock finns det en spridande smärta på hela vänstra sidan)

Har de senaste veckorna inte behövt springa så mycket, men direkt då jag springer minsta sträcka återkommer problemet.

Skulle vara väldigt tacksamm om någon kunde ge lite tips eller har en aning på vad det är. Sen även om det är en skada som går över, eller om jag får avbryta (för att vila är inte ett alternativ).

MVH Marcus

Åse Columbus
2006-02-12, 12:43
ja skulle fråga läkaren på din bas om du har en sån o sedan få en andra åsikt från en privat läkare typ naprapat eller så...behövs det så kommer de att rekommendera röntgen....men de kan ju vara så att musklerna är lite korta o behöver sträckas lite ...typ skräddarmuskeln...gracilis eller så.....

en tanke bara....

MEGA_MAN
2006-02-12, 13:15
Skall imorgon uppsöka läkare där. Brukar dock finas mer införmation och erfaenheter här.

bubbe
2006-02-12, 15:34
Du skulle ha hoppat lumpen och satsat på SL istället, så hade du sluppit en massa skador och sånt.... :devil:

Klubbrekord i laget på bänkpress igår :hbang:

MEGA_MAN
2006-02-12, 16:53
Du skulle ha hoppat lumpen och satsat på SL istället, så hade du sluppit en massa skador och sånt.... :devil:

Klubbrekord i laget på bänkpress igår :hbang:

Gott!!!

Vi får väl se, fortsätter det såhär så måste jag hoppa lumpen då det inte finns tid för att vila :( , men det får tiden utvisa).