handdator

Visa fullständig version : Har du någon ritual före ett tungt set?


Fettecke
2006-02-12, 10:28
Nå...
Jag har hört några på gymmet som gör på ett specielt vis innan dom ska lyfta tungt, peppa sig högljut, slå på stången, vandra på samma sätt i lokalen innan de tunga lyftet osv...

Hur gör du?

mystic[-_-]
2006-02-12, 10:32
Ja! Jag andas *flex*

Fettecke
2006-02-12, 10:36
Själv så säger jag för mig själv "lätt, lätt, lätt, XXXkilo, lätt, LÄTT", sen upp med stången.... mest bara i böj och mark jag kör nått sånt, sen är det bara att jag tar det lite lugnt med andningen ett tag, och tar ett djupt andetag, och kör på.

strong-man
2006-02-12, 11:21
när det är tunga mark på g så brukar jag gå runt stången o peppa upp mig går ett par varv för att sedan atackera stången med full kraft

Berenger
2006-02-12, 12:29
innan jag börjar träna vill jag ha lite kallt vatten på ögonlocken och håret..
förr i tiden, när jag böjde lite mer i knäböj, brukade jag slå på benen med handflatan för att vakna till.. dagen efter brukade jag ha röda handavtryck på benen...

Corpobal
2006-02-12, 13:04
Innan jag går in under stången i knäböj brukar jag ta några ordentliga djupa andetag och fokusera mig, sen in under direkt och lyfta ut.

Jorgen
2006-02-12, 13:11
']Ja! Jag andas *flex*
*2.

zoltan_hellhound
2006-02-12, 15:15
brukar stampa med bena snabbt flera gg och andas två stora andetag

z_bumbi
2006-02-12, 15:16
Tight i kroppen, in med hakan. Lyft skiten.

Iofs är det inte jag som lyfter då. :D

Bönne
2006-02-12, 15:32
Antingen tar jag vikten eller inte, oavsett i vilken form jag är i (+/- 5kg), har ingen speciell teknik eller så. För er som är uppe i så brutala vikter, att ni kan sänka vikten med 30kg och ända misslyckas med lyftet på grund av en eller annan sak, för er förstår jag att ni behöver koncentrera er, men för resten? Pff, pinsamt bara.

Alexlindgren
2006-02-12, 15:35
Antingen tar jag vikten eller inte, oavsett i vilken form jag är i (+/- 5kg), har ingen speciell teknik eller så. För er som är uppe i så brutala vikter, att ni kan sänka vikten med 30kg och ända misslyckas med lyftet på grund av en eller annan sak, för er förstår jag att ni behöver koncentrera er, men för resten? Pff, pinsamt bara.

Jo det är väl så egentligen, men man borde väl endå få köra lite psykisk peppning? :)

bubbe
2006-02-12, 15:37
Ingen ritual, utan har en del måsten, greppa stången, sätta an den på ryggen, ta djupt andetag osv.

Stoltz
2006-02-12, 15:52
Jag brukar ta fram en ask med vax, fixa håret, noppa ögonbrynen samt lägga ögonskugga.

muddler
2006-02-12, 16:04
ibland, brukar säga "come on barbie lets go party" funkar alltid :D

larre
2006-02-12, 16:26
Brukar fokusera lite, andas tungt några ggr innan och tömma huvudet för att verkligen få in det i skallen att vikten ska upp xgggr.

mela
2006-02-12, 17:43
Jag psykar mig i spegeln och tänker på sommarformen
samtidigt som jag andas mycket djupt och ljudligt.

aliquis
2006-02-12, 17:57
Inte mer än att komma rätt.

Yes
2006-02-12, 17:57
För er som är uppe i så brutala vikter, att ni kan sänka vikten med 30kg och ända misslyckas med lyftet på grund av en eller annan sak, för er förstår jag att ni behöver koncentrera er, men för resten? Pff, pinsamt bara.
Även om jag är långt ifrån några brutala vikter har jag svårt att se det pinsamma i att koncentrera sig på utförandet och pressa ur sig maximalt antal reps.

För egen del hade jag förmodligen haft rätt allvarliga ryggskador om jag bara ryckt på axlarna och börjat lyfta. Jag gjorde det en gång på ett uppvärmningsset i vadpressmaskinen. Ljudet ryggen gjorde när jag vände lite för snabbt i bottenläget var inte vackert. Så, jag föredrar nog att vara extremt koncentrerad när jag kör bland annat den övningen. ,)

hahavaffan
2006-02-12, 18:04
Jag psykar mig i spegeln och tänker på sommarformen
samtidigt som jag andas mycket djupt och ljudligt.Det där med sommarformen känner jag igen :D

Jag svär också tyst ett par gånger för mig själv. Ganska grova saker *grr27*

Bönne
2006-02-12, 20:11
Även om jag är långt ifrån några brutala vikter har jag svårt att se det pinsamma i att koncentrera sig på utförandet och pressa ur sig maximalt antal reps.

För egen del hade jag förmodligen haft rätt allvarliga ryggskador om jag bara ryckt på axlarna och börjat lyfta. Jag gjorde det en gång på ett uppvärmningsset i vadpressmaskinen. Ljudet ryggen gjorde när jag vände lite för snabbt i bottenläget var inte vackert. Så, jag föredrar nog att vara extremt koncentrerad när jag kör bland annat den övningen. ,)Självklart ska man koncentrera sig, men småkillar som hantelpressar 30kg och ger i från sig jävla läten innan de drar iväg ett par fruktansvärt ostrika reps - varför? De har sett andra göra det och härmas bara, de flesta skulle nog må bra av att bara ta ett djupt andetag och lyfta...

Greatness
2006-02-12, 20:14
Självklart ska man koncentrera sig, men småkillar som hantelpressar 30kg och ger i från sig jävla läten innan de drar iväg ett par fruktansvärt ostrika reps - varför? De har sett andra göra det och härmas bara, de flesta skulle nog må bra av att bara ta ett djupt andetag och lyfta...
Kanske innan de drar iväg hantlarna men under repsen kan det vara skönt att ge ifrån sig läten för att på så sätt psyka sig själv...

oggen
2006-02-12, 20:20
Hehe låter alltid när jag går ut med stången i böjen.. Gör nog det för att peppa mig själv *flex* i bänken är jag tyst annars glömmer jag av vad jag ska göra.. och i marken drar jag i mig lite ammoniak och grymtar lite så drar jag :P

Yes
2006-02-12, 20:25
Självklart ska man koncentrera sig, men småkillar som hantelpressar 30kg och ger i från sig jävla läten innan de drar iväg ett par fruktansvärt ostrika reps - varför? De har sett andra göra det och härmas bara, de flesta skulle nog må bra av att bara ta ett djupt andetag och lyfta...
Jo, sånt ser väl mest larvigt ut. Men det är väl egentligen inte så dumt om det hjälper en att ta i för kung och fosterland. Fast man behöver ju inte göra värsta Coleman-imitationen...

Greatness
2006-02-12, 20:25
Jag brukar gå till vasken, spotta, skölja munnen med vatten och sedan ta en klunk för att sedan ge mig själv 2-3 hårda örfilar för att... jag vet inte... :S känns bara bra. :D

Jay-Z
2006-02-12, 20:27
Jag brukar slå mig själv lite i ansiktet och skrika "Get some". :em:

mystic[-_-]
2006-02-12, 20:34
Jag brukar slå mig själv lite i ansiktet och skrika "Get some". :em:

Så står Ogge brevid och skriker: "He's a problem right there" "Get money niggah" *flex*

AFanatic
2006-02-12, 20:37
']Så står Ogge brevid och skriker: "He's a problem right there" "Get money niggah" *flex*
:laugh: Takes one to know one. :D



Ja, jag brukar fokusera extra mkt på andningen och ta ett par djupa andetag innan.

Eva_E
2006-02-12, 20:38
Haha! Skrattar lite för mig själv... Nog har jag en del hyss för mig alltid! Särskilt när jag kör böj och marklyft:

Bältet på. Vet inte vilken nytta det gör egentligen - men det känns mer seriöst så.

En klunk vatten ur flaskan. Med andra ord - inte för många maxningsförsök samma pass, kan ha förödande konsekvenser...

Fram till stången.
Säg - eller tänk - Nu ska du DÖ din djävel!
Säg - eller tänk - Det här klarar jag! Lätt!

Och så kör jag.

Eva

Fettecke
2006-02-12, 20:54
Fram till stången.
Säg - eller tänk - Nu ska du DÖ din djävel!
Säg - eller tänk - Det här klarar jag! Lätt!

Och så kör jag.

Eva

haha, kul om din "lyftar-granne" hör just det och förstår inte att du snackar med stången, lite rädd han/hon ska bli :D

Jo, jag brukar även sägs "lätta stångjävel...." antingen för mig själv eller lite tyst....

Jay-Z
2006-02-12, 20:59
']Så står Ogge brevid och skriker: "He's a problem right there" "Get money niggah" *flex*

Ja. :D

Alternativt "Five days out from the Olympia".

ugglan
2006-02-12, 22:15
Jag brukar ge mig själv en dödsblick i spegeln och sen köra hårt.

Bigsize
2006-02-12, 22:20
*2.
+1

:cool:

Mass-Tech
2006-02-12, 22:33
Vet inte varför, men säger ibland let´s go bitch mer eller mindre högt. Gjorde det en gång precis när en tjej passerade mig.

Kebab-Arne
2006-02-12, 22:41
Vet inte varför, men säger ibland let´s go bitch mer eller mindre högt. Gjorde det en gång precis när en tjej passerade mig.

Så hon hörde? :eek:

Cerberus
2006-02-13, 00:50
Jag skriker "LIGHT WEIGHTS! BABY!! YEAH!! LIGHT WEIGHTS!! RAAAAAWWRRR!!" och så lyfter jag. Det gör jag även innan uppvärmningsseten för att peppa upp mig.

SamHag
2006-02-13, 01:07
Jag brukar jämföra Cuba Gooding Jr's kända scen med Tom Cruise över telefonen i Jerry McGuire. "SHOW ME THE MONEY" och sedan säger jag "Shazam!" (i huvudet förstås)

sgtbarnes
2006-02-13, 01:08
tar tre djupa andetag och låtsas sedan att vikten är 10% tyngre än vad den är! funkar bra för mig!

tänker på sommarformen också, men det är mer inför ett helt pass.

Fartman
2006-02-13, 02:30
Drar igång andningen ordentligt och riktar fokus mot det jag ska göra.

meathead
2006-02-13, 03:03
brukar slå mig själv i nyllet flera gånger.

YTS
2006-02-13, 03:32
Andas fem korta andetag som låter chhe-chhe-chhe-chhe-chhe-chhe, och visar tänderna. Fast det är bara när jag maxar i bänken.

YNGVE