handdator

Visa fullständig version : Blåsa Eld


Bubby
2006-02-11, 21:43
Kära Kolo.
Blåsa eld är ett fenomen som roar oss här på fredagskvällens förfest och efter ett antal bloopers kom vi fram till att ni kära Kolomedlemars otroliga kunskaper om allt möjligt mystik kanske kunde vara till hjälp!

so:
Recept på hur man blåser eld?
Vad ska man undvika?
Hur undviker man att likt Johan halvt om halvt brinna upp?

Kram

babyshambles
2006-02-11, 21:45
Tänd en fackla och fyll munnen med vatten?

Sonny
2006-02-11, 21:46
Tänd en fackla och fyll munnen med vatten?
Vatten?

Mental
2006-02-11, 21:48
Öva med vatten först, se till att få bra aerosol, Det skall vara mycket finfördelat.
Kör inte med bensin eller tändvätska. Festivalolja fungerar bra.
Kör utomhus, Nyktra, ha koll på vinden, se för fan till att inte svälja något.
Ha kompisar och släckningsdon jävligt nära.
Tveka inte när du väl provar.

Lycka till, och hettan är lite av en schock första gången man provar, men sen blir du beroende av den :p

babyshambles
2006-02-11, 21:48
Vatten?
Sätta lite sprätt på elden. Eller?

Mental
2006-02-11, 21:49
Bra läsning
http://www.juggling.org/help/circus-arts/fire-eat/fire-eat.html

Mental
2006-02-11, 21:50
Sätta lite sprätt på elden. Eller?

Du vill åstakomma ett eldmåln, inte släcka facklan :D

Zakath
2006-02-11, 21:55
Sätta lite sprätt på elden. Eller?



Du har nog fått det där lite om bakfoten :D

babyshambles
2006-02-11, 21:57
Oops. :) Trodde man skulle använda vatten då en kille på stan hade en Evian-flaska när han blåste på elden. Kanske var något annat än vatten då. :D

Perscitus
2006-02-11, 22:02
Kära Kolo.
Blåsa eld är ett fenomen som roar oss här på fredagskvällens förfest och efter ett antal bloopers kom vi fram till att ni kära Kolomedlemars otroliga kunskaper om allt möjligt mystik kanske kunde vara till hjälp!

so:
Recept på hur man blåser eld?
Vad ska man undvika?
Hur undviker man att likt Johan halvt om halvt brinna upp?

Kram

Är det något du tycker är en passande akvititet under påverkan av alkohol och under kaos av hög musik och folkmyller?

Trekker
2006-02-11, 22:05
Då skulle jag vilja passa på att rekommendera kemisk lunginflammation. Mycket trevligt och brukar komma som resultat av alkohol och att blåsa eld. Lycka till!

Mental
2006-02-11, 22:15
Då skulle jag vilja passa på att rekommendera kemisk lunginflammation. Mycket trevligt och brukar komma som resultat av alkohol och att blåsa eld. Lycka till!

Nog för att man skall vara försiktig, men rädslan för kemisk lunginflamation är överdriven, det är ganska få aktiva utövare som åker på det. Jag känner rätt många och har bara hört talas om folk som sägs ha fått det, jag känner ingen personligen som fått kemisk lunginflamation av eldblåsning.

Jense
2006-02-11, 22:33
varför, ja varför ska ni blåsa eld? hur jävla lite är där att göra egentligen?

självmordsparty har man ju hört talas om men detta är bara sjukt

Mental
2006-02-11, 22:36
varför, ja varför ska ni blåsa eld? hur jävla lite är där att göra egentligen?

självmordsparty har man ju hört talas om men detta är bara sjukt

Själv tycker jag att dricka alkohol är dumt till att börja med, för att inte tala om villka sammhällskostnader vi har pga det, och hur många som skadas eller dör pga alkohol, måste säga att eldblåsning ser ut att vara ett ganska harmlöst alternativ


;)

Jense
2006-02-11, 22:37
Själv tycker jag att dricka alkohol är dumt till att börja med, för att inte tala om villka sammhällskostnader vi har pga det, och hur många som skadas eller dör pga alkohol, måste säga att eldblåsning ser ut att vara ett ganska harmlöst alternativ


;)

ok, men då tar vi 100k personer som dricker sprit

och sen tar vi 100k personer som dricker sprit och blåser eld.


smart att blåsa eld på fyllan! helt klart,

Srednq
2006-02-11, 23:17
du andvänder dig av lampolja (extra ren parafinolja, även kallad festivalojla), finns på öb för 20:-/liter. och du börjar med att öva med vatten.

tar en klunk i munnen. drar in luft genom näsan å blåser för allt va du e värd. och STOPP! du dran inte in luft igen med munnen. dra bara in genom näsan.
inte för stora klunkar!


ha en handduk med dig för du blir kladdig i ansiktet och drick en liter mjölk efteråt. det neutraliserar om du råkar svälja något. ta fet mjölk. jag tror att det är fettet som neutraliserar.

oljan smakar inget och det känns som du ätit oljig pizzasallad i munnen efteråt

Mr. Moose
2006-02-12, 02:03
Har aldrig blåst eld men rent logiskt borde man inte andas in när det är fyr på skiten!

Det kommer att ge en helt ny bild av "halsbränna".

Claes

kneger
2006-02-12, 02:57
blåste eld med absinth en gång, det va hyffsat kul, bara att spruta upp på facklan, inga större svårigheter!

Herkulez
2006-02-12, 11:56
ok, men då tar vi 100k personer som dricker sprit

och sen tar vi 100k personer som dricker sprit och blåser eld.


smart att blåsa eld på fyllan! helt klart,
och när fan blev du en moralkärring då?

Jense
2006-02-12, 12:25
och när fan blev du en moralkärring då?



sånt ni gör, finska zigenare.. blåser eld och knular renar