handdator

Visa fullständig version : Tittarkupp i Let's dance...


Allan
2006-02-11, 18:57
Det här är säkert jättegammalt men jag tycker det är såååååå kul. http://www.tv4.se/tvprogram/letsdance/443789.html

Hohohohoho.....


allan
som knappt vet vad är för program

tossefar
2006-02-11, 18:58
Länken leder ingenstans :(

Yankeee
2006-02-11, 18:59
Länken leder ingenstans :(

Jo, blev något skumt för mig första gången dock.

Allan
2006-02-11, 19:00
Pröva klipp och klistra....


allan

Piranha
2006-02-11, 19:00
Länkas till nån sida som loopar.

Lås tråden, släng nyckeln, bränn tv4

tossefar
2006-02-11, 19:01
Nu gick det bättre!

"Juryns ordförande: "Peppe måste ut ur Let's dance""

Det kan ju inte vara tillåtet att säga så? Han är ju med helt enligt reglerna.

Ägd jurychef :thumbup:

Allan
2006-02-11, 19:01
Klistrar in...
uryns ordförande rasar mot tittarna
Juryns ordförande rasar mot de tittare som röstat kvar Peppe.
- Stäng av era mobiltelefoner nästa vecka när Peppe dansar, säger Tony Irving.
Kishti och Tobias fick 28 poäng av juryn, Peppe och Malin bara 14. Men när tittarnas röster sammanställts med juryns poäng stod det klart att Peppe får dansa vidare i Let's dance, medan Kishti tvingades lämna tävlingen.
Juryns ordförande Tony Irving är irriterad över resultatet.
- Jag fattar ingenting, jag hade velat ha Kishti och Tobias kvar i tävlingen. Men tittarna har så mycket makt med era mobiltelefoner, säger han.
Och fortsätter:
- Jag önskar att de stängde av sina telefoner när Peppe dansar nästa vecka så vi kan bli av med honom. Peppe måste ut ur Let's dance så vi får högre kvalitet på tävlingen, säger han.
Hur komer det sig att folket inte lyssnar mer på juryn, nu är ju ändå de som är experter?
- Jag har förstått en sak i kväll, och det är att Peppe får sympatiröster. Jag var för elak mot honmo, och då röstar folket på Peppe för att de tycker synd om honom. Jag önskar att jag hade hållit tyst.

Peppe förstår juryns frustration.
- De vill ha bort oss, helt klart. Och jag förstår dem. De är ju dansproffs och de tycker väl att det är för jäkligt att folk kan ringa och rösta på oss bara för att vi är populära. De vill väl se fulländade danser rakt igenom, säger Peppe.
Sara Ångström


allan

Piranha
2006-02-11, 19:02
Samt Arja viker ut sig.

Hopps då har man sett allt.

Larsson
2006-02-11, 19:04
Peppe Eng må vara ett bra sportankare, men dansa kan han verkligen inte göra. Såg ett avsnitt och då stod han mest still och räknade för att försöka hålla takten.

Tolkia
2006-02-11, 19:05
"Kupp" är väl inte precis det ord jag skulle välja för att beskriva något som alla redan vet på förhand (och vem som helst som INTE vet det kan räkna ut på tre sekunder). Peppe Eng dansar så dåligt att det är kriminellt (den domare som påpekade att hans partner måste ha jättestarka armmuskler eftersom hon bär, drar och knuffar honom runt genom hela låten varje gång var inte taskig, han var ärlig), men han ser oerhört kul ut i rutan, och därför går han hem. Kishti Tomita hade samma problem som Väder-Tone; varken tillräcligt duktig på att dansa eller tillräckligt publikknipande.

Dock måste man beundra Peppe lite; det måste krävas en hel del självdistans för att vara svenska folkets, studiopublikens (nästa gång någon ser programmet: Notera skratten under dansen) och progamledarnas driftkucku igen och igen. Han dans beundrar jag dock inte - jag skulle typ göra det bättre UTAN ÖVNING. :D

Tolkia
2006-02-11, 19:18
Tillägg: Jag fattar varför AB och Expressen försöker (utan att lyckas överdrivet bra) utmåla det som att alla är bittra fiender och fajtas, de tror väl att de skall sälja lite på det. Men jag förstår inte de utröstade kändisar som är så korkade att de "talar ut" inför journalisterna, eller alls svarar någonting på deras puckade frågor när vem som helst kan räkna ut med lilltån vad som kommer att skrivas. Inte ens Kishti Tomita lär tycka att det är speciellt kul att framställas som en usel förlorare tillika grinig hagga.

sissa
2006-02-11, 19:20
"Kupp" är väl inte precis det ord jag skulle välja för att beskriva något som alla redan vet på förhand (och vem som helst som INTE vet det kan räkna ut på tre sekunder). Peppe Eng dansar så dåligt att det är kriminellt (den domare som påpekade att hans partner måste ha jättestarka armmuskler eftersom hon bär, drar och knuffar honom runt genom hela låten varje gång var inte taskig, han var ärlig), men han ser oerhört kul ut i rutan, och därför går han hem. Kishti Tomita hade samma problem som Väder-Tone; varken tillräcligt duktig på att dansa eller tillräckligt publikknipande.

Dock måste man beundra Peppe lite; det måste krävas en hel del självdistans för att vara svenska folkets, studiopublikens (nästa gång någon ser programmet: Notera skratten under dansen) och progamledarnas driftkucku igen och igen. Han dans beundrar jag dock inte - jag skulle typ göra det bättre UTAN ÖVNING. :D

fast jag undrar om det handlar om självdistans. det verkar ibland som han tror att han är bättre än vad han är. jo, juryns poäng samt garv borde ju ge vissa hintar, men självkritiken och självmedvetandet verkar det va sådär med tycker jag. kanske lika bra det:-)

sissa
2006-02-11, 19:21
menar att grejen verkar inte vara att han vet att han är kass och tycker det är okej, han har ingen koll alls, inte ens koll på att han är kass:-)

Griip
2006-02-11, 19:34
Ja sånt där e faktiskt sjukt skoj! :D

Tolkia
2006-02-11, 19:45
menar att grejen verkar inte vara att han vet att han är kass och tycker det är okej, han har ingen koll alls, inte ens koll på att han är kass:-)
Jag misstänker att om inte annat har nog hans fru sagt ett och annat till honom ... :D Liiiiite koll på att han är värdelös har han nog, den uppfattningen är i alla fall den jag har fått, men han ser snarare på det som ett TV-program för att roa tittarna och inte som en danstävling, och då är det ju grönt så länge han får röster. Ungefär som att de som vinner "Robinson" inte precis är de som skulle ha klarat sig bäst om de verkligen hade hamnat på en öde ö.

Metal_boy_
2006-02-11, 19:46
Är Sveriges största uppslagsverk kvar i tävlingen?

sissa
2006-02-11, 19:53
Jag misstänker att om inte annat har nog hans fru sagt ett och annat till honom ... :D Liiiiite koll på att han är värdelös har han nog, den uppfattningen är i alla fall den jag har fått, men han ser snarare på det som ett TV-program för att roa tittarna och inte som en danstävling, och då är det ju grönt så länge han får röster. Ungefär som att de som vinner "Robinson" inte precis är de som skulle ha klarat sig bäst om de verkligen hade hamnat på en öde ö.


jo, nu vid det här laget har det väl gått upp ett ljus. men han inser nog inte på riktigt därför att han ser det inte själv. men visst får väl göra det till en slags sanning om väldigt många påpekar, folks om man litar på dessutom, att dans inte är ens starka sida. :)

Tolkia
2006-02-11, 19:56
Är Sveriges största uppslagsverk kvar i tävlingen?
Vilket skulle vara ...? :confused:

skaparn
2006-02-11, 19:57
Peppes mobilchock i
program med
sexiga rörelser
TV4 rasar

skaparn
2006-02-11, 19:57
Vilket skulle vara ...? :confused:

NE kanske? Nordisk familjebok?

Metal_boy_
2006-02-11, 20:05
Vilket skulle vara ...? :confused:


Anna Book.

Larsson
2006-02-11, 20:06
Anna Book.

Kan nog klassas som dagens sämsta skämt:)

Metal_boy_
2006-02-11, 20:08
Kan nog klassas som dagens sämsta skämt:)


Eller bästa fakta ;)

Runda Grodan
2006-02-11, 20:10
Varför är det en "tittarkupp"?

Om det är regler att tittarna får rösta hur kan det då vara en tittarkupp när Peppe får vara kvar?

Tolkia
2006-02-11, 20:11
Anna Book.
OK, så långt räckte inte min tankeförmåga ... Jo, hon är kvar, och det roliga (tycker jag, då) är att hon är hur bra som helst. Det känns lite som en käftsmäll åt hela det allmänt utseendefixerade mediesverige (där TV4 har en tämligen framskjuten plats), faktiskt. :D Go, Anna!

Tolkia
2006-02-11, 20:12
Varför är det en "tittarkupp"?
Typ för att AB/Expressens journalister lider av selektiv dyslexi varför de har ett mycket begränsat ordförråd - och Hr Eng har ju inte varit naken i TV (än) så "chock" kan de ju inte använda ... :D

Metal_boy_
2006-02-11, 20:14
OK, så långt räckte inte min tankeförmåga ... Jo, hon är kvar, och det roliga (tycker jag, då) är att hon är hur bra som helst. Det känns lite som en käftsmäll åt hela det allmänt utseendefixerade mediesverige (där TV4 har en tämligen framskjuten plats), faktiskt. :D Go, Anna!

Ja hon dansade faktiskt förvånadsvärt bra, när jag tittade i början. Hon har ju trots allt lite extra last att dansa runt med.

Runda Grodan
2006-02-11, 20:25
Typ för att AB/Expressens journalister lider av selektiv dyslexi varför de har ett mycket begränsat ordförråd - och Hr Eng har ju inte varit naken i TV (än) så "chock" kan de ju inte använda ... :D
Haha, det fanns visst en bra förklaring. :D

Helen@
2006-02-12, 12:21
allan
som knappt vet vad är för program

Yeah right *rolleyes*

//Helena ;)

huldz
2006-02-12, 12:49
Peppe har charmen som får tv-tittarna att smälta. Sen att domarna är ett gäng känslokalla, stela perfektionister spelar ingen roll.

Peppe får min röst!

Metal_boy_
2006-02-12, 13:49
Peppe har charmen som får tv-tittarna att smälta. Sen att domarna är ett gäng känslokalla, stela perfektionister spelar ingen roll.

Peppe får min röst!


En ny "Rädda Jens"- kampanj, verkar det vara. Peppe, en gammal gubbe i trikåer, skön stil. En sån gubbe vill folk bara gadda ihop sig och rädda. Jävulskt kul helt enkelt, bara för att retas :)

grisbil3n
2006-02-13, 07:41
Peppe är skön, support Peppe för fan!

_Robbie_
2006-02-13, 07:45
Peppe har charmen som får tv-tittarna att smälta. Sen att domarna är ett gäng känslokalla, stela perfektionister spelar ingen roll.

Peppe får min röst!


Jaha, hur ville du att domarna skulle vara? Bara berömma och ge 10.or rakt igenom?

Fartman
2006-02-13, 10:16
Fan, jag måste nog gå mot mina principer gällande att rösta i löjliga program, men man borde nog rösta på Peppe nästa gång. En röst på Peppe är en röst för var man som inte kan dansa, vi måste ju stödja våra gelikar! Sen att det retar gallfeber på ett gäng bestående av merparten homofiler i något så löjligt som en dansjury gör det hela ännu bättre. :thumbup: