handdator

Visa fullständig version : Styrka|Grepp|Armbrytning


Sidor : [1] 2 3 4

Svedberg
2006-02-11, 18:34
Sjuk, lat etc i 4-5 månader. Men nu ska ja väl lyckas komma igång igen.
Fortfarande kass i halsen, men ska väl ta det lungt och mest köra armbrytning/grepp.

Målet är att bli frisk och kunna styrketräna normalt, mosa tyngre grippers, och utvecklas i armbrytning.

21år
203cm
108kg

Förra journalen: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=29088

Gammla PBn:
Marklyft 160kg
Knäböj 5x95kg
Bänkpress 90kg
Gripper RB300N x1 lr CoC3 5-7 reps
2Handspinch ca 78.5kg
RollingThunder ca 80kg

Var på gymmet för första gången(på länge) i onsdags också och körde på lite lätt, lyckades konstatera att dom 2 tjejer som var i lokalen antagligen var starkare. Blir till att köra några hel/halvkroppspass när det känns bra.


Började med grippers för 2 dagar sen också och förvånade mig själv genom att stänga 3an fortfarande


Dagens pass (med magnesium)

2 set på CoC1

CoC2 h x10
CoC2 v x 10 (vart ovanligt korta reps, fick till nån ny sättning som gjorde tokont men som var riktigt bra)

RB210 h x 4
RB210 v x 2 sättningen halkade ur lite

CoC3 h x 3mm, stängde resten genom att stabilisera handen mot bordet
RB210 h x 1 vågade inte sätta den riktigt bra pga tanthud


Imorrn blir det armbrytning, kanske blir lite bilder också om nån e på humör :hbang:

Svedberg
2006-02-12, 20:31
Riktigt shysst armbrytningspass, kändes hur bra som helst. lite vanligt småont i armarna bara.
Föga bilder dock.
Blir lite grippers på tisdag eller så antagligen

Wennerberg
2006-02-15, 11:26
grymt grepp!

Svedberg
2006-02-15, 11:40
snart så ;)

Svedberg
2006-02-17, 20:30
Vart aldrig nå grippers men körde ett gympass idag, kändes bra i halsen och så. får väl se hur det går.

Vart en jävla mix, körde allting samtidigt.

Ryggresningar 2 set
situps 3 set
bänkpress 4 set 2 med stång 2 med 40kg
Hammercurl 10kg 15kg 20kgx7
Axelpress 10kgs hantlar
Tricepsextension me hantel(liggande och sittande) 7kg kanske
Marklyft 2 set 40kg

Kändes rätt bra(förutom avsaknaden av styrka), vart jävligt torr i halsen bara mot slutet.

Nu på söndag blir det lite lätt armbrytning, och nästa helg blir det stort äventyr ner till Golden Arm

tuppen
2006-02-17, 20:37
Hur tränar du Armbrytning? kör du mot andra människor?

jimcg
2006-02-17, 20:40
Kul att du är tillbaka, Svedberg! :thumbup:

Roligt att du delar med dig av träningen också. *popcorn*

//Jim

Svedberg
2006-02-17, 21:11
Tuppen jo vi har en liten klubb här. har väl 10-11 medlemmar tror ja.


Tjena Jim. jo hoppas ja får börja träna hårt igen :hbang:
Hur går det själv? ägt några nya grippers? :)
Ska du på Golden arm och kika/bryta nått föresten?(Eftersom du bor i eskilstuna)

Deadlift
2006-02-17, 21:31
Fan vad kul med lite armbrytarjournal :) Antar att vi kommer ses på Golden Arm, ska bli skoj att tävla. Vilken klass ska du gå i? och hur är formen för brytningen?

Deadlift
2006-02-17, 21:45
Ska du på Golden arm och kika/bryta nått föresten?(Eftersom du bor i eskilstuna)


Precis Jim, kom och var med och bryt du också!

Svedberg
2006-02-17, 21:46
Fan vad kul med lite armbrytarjournal :) Antar att vi kommer ses på Golden Arm, ska bli skoj att tävla. Vilken klass ska du gå i? och hur är formen för brytningen?

Klart vi ses, ska bli skitkul där nere. Vi blir 9 st som åker härifrån och ska bryta.
Blir Höger novice 85kg+ bara. synd att det inte var nån noviceklass för vänster också, blir väl "mördad" om man ställer upp i vänster-pro.

Formen är väl "sådär" för att vara jag :) är nöjd om jag lyckas vinna en match. men får väl möta dom 2 brutalaste jävlarna i båda matcherna antar jag :cryout:

Själv?

Deadlift
2006-02-17, 22:05
Klart vi ses, ska bli skitkul där nere. Vi blir 9 st som åker härifrån och ska bryta.
Blir Höger novice 85kg+ bara. synd att det inte var nån noviceklass för vänster också, blir väl "mördad" om man ställer upp i vänster-pro.

Formen är väl "sådär" för att vara jag :) är nöjd om jag lyckas vinna en match. men får väl möta dom 2 brutalaste jävlarna i båda matcherna antar jag :cryout:

Själv?


Det står på svensk armsports hemsida att de kanske ska införa en vänster Novice klass om intresse finns, vet ej om de menar i år eller till nästa år?

Se till att kämpa bra nu! :thumbup: Jag är med och hejar på dig :devil:

Jag ställer upp i Pro höger +100 (tyngsta klassen) men är osäker på om jag ska bryta vänster, tycker jag har haft så dålig teknik med vänstern men jag bestämmer mig när jag är på plats.

Svedberg
2006-02-17, 22:10
Nja Grindelund hade ringt och hört efter hur det skulle bli, tydligen var det till kommande tävlingar det skulle bli novice-vänster om det fanns intresse, vilket är synd. Alla 9 (eller 8 iaf) härifrån hade ställt upp i novice-v isf.

Bra de :)

Okay, har du utvecklats mycket sedan förra året? sett några matcher med dig från förra årets golden arm. Verkade ju minst sagt stabilt :hbang:

Deadlift
2006-02-17, 22:24
Nja Grindelund hade ringt och hört efter hur det skulle bli, tydligen var det till kommande tävlingar det skulle bli novice-vänster om det fanns intresse, vilket är synd. Alla 9 (eller 8 iaf) härifrån hade ställt upp i novice-v isf.

Bra de :)

Okay, har du utvecklats mycket sedan förra året? sett några matcher med dig från förra årets golden arm. Verkade ju minst sagt stabilt :hbang:

Jo då hade jag endast tränat armbrytning några veckor innan Golden förra året så nu har det ju blivit ca ett års träning iaf. Norrmannen som jag fick stryk av tog jag ju ganska lätt (väldigt lätt med vänster iaf) på blockbrytet så nog har det gått framåt en del, det jag tror jag har utvecklat mest är nog styrkan i hand/handled.

Jag har ju förbannat bra killar att bryta med i klubben också, bla Ralf Johansson. Roger Gruvman och Thomas Fältsjö så det har nog varit bra för utveckligen. Men det spelar ju ingen roll om jag tex får möta Rörbacken (norsk) och Slava (vitryss) i första två matcherna.... då blir det pilsner istället he he SM är ju egentligen ingenting i jämförelse med ett Golden Arm med många bra internationella brytare så jag har inga förhoppningar alls, bara att kämpa med det som finns för dagen.

Hur många tävlingar har du deltagit i? Jag vet att ni haft någon tävling i Strömsund om jag inte Minns fel?

Svedberg
2006-02-17, 22:30
Jo då hade jag endast tränat armbrytning några veckor innan Golden förra året så nu har det ju blivit ca ett års träning iaf. Norrmannen som jag fick stryk av tog jag ju ganska lätt (väldigt lätt med vänster iaf) på blockbrytet så nog har det gått framåt en del, det jag tror jag har utvecklat mest är nog styrkan i hand/handled.

Jag har ju förbannat bra killar att bryta med i klubben också, bla Ralf Johansson. Roger Gruvman och Thomas Fältsjö så det har nog varit bra för utveckligen. Men det spelar ju ingen roll om jag tex får möta Rörbacken (norsk) och Slava (vitryss) i första två matcherna.... då blir det pilsner istället he he SM är ju egentligen ingenting i jämförelse med ett Golden Arm med många bra internationella brytare så jag har inga förhoppningar alls, bara att kämpa med det som finns för dagen.

Hur många tävlingar har du deltagit i? Jag vet att ni haft någon tävling i Strömsund om jag inte Minns fel?

Afan, låter bra. Norsken där hade väl gått ner nån viktklass dock? eller är jag felinformerad :) Jo ni har ju stabilt folk i klubben.
Näe har hört att Golden arm ska vara mycket större, många utlänningar och så som kommer.

Har väl deltagit i 2 "tävlingar". en var mest bara nått tjaffs på nån marknad, fick bryta mot Ralfs brorsa Ronny och nån till. Den andra var en lokal grej på en "pub" lr va man ska kalla det.
Den här gången har jag väl lärt mig nån form av teknik iaf men är allmänt svagare istället :/

Deadlift
2006-02-17, 22:38
Afan, låter bra. Norsken där hade väl gått ner nån viktklass dock? eller är jag felinformerad :) Jo ni har ju stabilt folk i klubben.
Näe har hört att Golden arm ska vara mycket större, många utlänningar och så som kommer.

Har väl deltagit i 2 "tävlingar". en var mest bara nått tjaffs på nån marknad, fick bryta mot Ralfs brorsa Ronny och nån till. Den andra var en lokal grej på en "pub" lr va man ska kalla det.
Den här gången har jag väl lärt mig nån form av teknik iaf men är allmänt svagare istället :/

Jo det stämmer, jag tyckte han var "tunn" första gången jag mötte honom och han plockade min handled som ingenting he he (han vart 3:a på Nordiska förra året iaf) Men nu får jag möta hans bröder istället. Det ska bli riktig skoj, vi syns i E-tuna. Träna smart nu fram till tävlingen, lite lagom hårt så du är utvilad men ändå bra tryck i bitarna :thumbup:

Svedberg
2006-02-17, 22:47
Ah. Mjo ska ta de lungt, blir ett pass nu på söndag. måste få in lite bättre teknik och starter.

Tänkte föresten, hur tränar ni där nere i dalabrytarna(heter väl så?) Hur många pass per vecka och så?

Deadlift
2006-02-17, 22:57
Ah. Mjo ska ta de lungt, blir ett pass nu på söndag. måste få in lite bättre teknik och starter.

Tänkte föresten, hur tränar ni där nere i dalabrytarna(heter väl så?) Hur många pass per vecka och så?

Vi tränar armbrytning en dag i veckan, det har tagit lång tid för mig att klara av det i, i början fick jag ont i ca 3 veckor efter varje armbrytningsträning.

Föröver armbrytningen tränar jag ca 3-4 pass/vecka vanlig hederlig träning för hela kroppen + att jag i stort sett varje pass tränar olika övningar för händerna/handled/underarmar, typ pinch, grippers, olika underarmcurls, rolling thunder, heavy hammer osv...

Tränar ni mer än en dag i veckan?? Jag vet att Grindelund skrev i hans journal att han också fick väldigt ont av armbrytarträningen.

Svedberg
2006-02-17, 23:26
Ah, mjo verkar ju gå att vänja sig vid brytningen som tur är :)
Näe bara ett pass i veckan här också.

jimcg
2006-02-18, 07:10
Tuppen jo vi har en liten klubb här. har väl 10-11 medlemmar tror ja.


Tjena Jim. jo hoppas ja får börja träna hårt igen :hbang:
Hur går det själv? ägt några nya grippers? :)
Ska du på Golden arm och kika/bryta nått föresten?(Eftersom du bor i eskilstuna)

Nja, jag har nyligen satt igång igen själv efter några månaders uppehåll, så eventuella framsteg dröjer.

Att kolla på tävlingen låter kul, ska fundera på om det hinns med. Kommer jag dit så hör jag av mig - det vore kul att träffa både dig och Deadlift. Bryta är dock ingen idé - jag har bara testat på lek två ggr hemma vid köksbordet med brorsan och det var nog 15 år sedan. Men jag har tänkt på att testa någon gång och jag har nära till Smearms lokal. Lovar att rapportera om/när det väl blir av.

//Jim

Svedberg
2006-02-19, 20:19
Armbrytning :cryout:

Kändes skitsvag å allt var dåligt, ska äta som en demon fram tills lördag nu och hoppas att det känns bättre *rolleyes*

Deadlift
2006-02-19, 20:30
Armbrytning :cryout:

Kändes skitsvag å allt var dåligt, ska äta som en demon fram tills lördag nu och hoppas att det känns bättre *rolleyes*

Ahh irriterande när det känns dåligt sista passet, du får som sagt blåsa i dig bra med mat och sova mycket så kommer det kännas bra på Lördag.

Jag och Gruvman körde sista tunga biceps/underarmspasset idag, det kändes riktigt ok. Nu blir det fjollträning fram till Onsdag sedan viiiila.

Svedberg
2006-02-19, 20:47
Ahh irriterande när det känns dåligt sista passet, du får som sagt blåsa i dig bra med mat och sova mycket så kommer det kännas bra på Lördag.

Jag och Gruvman körde sista tunga biceps/underarmspasset idag, det kändes riktigt ok. Nu blir det fjollträning fram till Onsdag sedan viiiila.

Ja som fan, vet väl inte om de gick mer dåligt än vanligt egentligen. men allt kändes klent iaf :p. Ska se om ja kan muta mig in i novice klassen för damer istället.

Okej bra det då. Har du bestämt dig om du ska ställa upp i vänstern än?

Deadlift
2006-02-19, 21:03
Ja som fan, vet väl inte om de gick mer dåligt än vanligt egentligen. men allt kändes klent iaf :p. Ska se om ja kan muta mig in i novice klassen för damer istället.

Okej bra det då. Har du bestämt dig om du ska ställa upp i vänstern än?

Troligtvis struntar jag i vänstern, jag bryter som en kratta i vänstern just nu :confused: det gick bra tidigare men nu känns det bara fel.

Jag kanske också kan muta in mig i Novice damer med vänstern he he ;)

grindelund
2006-02-19, 21:30
Ja som fan, vet väl inte om de gick mer dåligt än vanligt egentligen. men allt kändes klent iaf :p. Ska se om ja kan muta mig in i novice klassen för damer istället.

Okej bra det då. Har du bestämt dig om du ska ställa upp i vänstern än?

Ja då är vi två som känner sig totalt kass då... suck.

Måste vara att jag var dålig förra veckan å inte tränade något som gör att formen känns så dålig.
Jag tränar biceps i morron och så blir det lite böj, mark mm tis ons.
Sen blir det vila å massa mat.

grindelund
2006-02-19, 21:33
;) Troligtvis struntar jag i vänstern, jag bryter som en kratta i vänstern just nu :confused: det gick bra tidigare men nu känns det bara fel.

Jag kanske också kan muta in mig i Novice damer med vänstern he he ;)

Tjena... Jag bryter novice på högern men funderar faktiskt att köra pro vänster också bara för träningens skull.
Kul att du tävlar igen och du gör helt rätt i att gå pro så att du får lite motstånd ( Och vi andra får någon chans i novice klassen ;) )

Lycka till på tävlingen, vi ses.

Svedberg
2006-02-19, 21:36
Ja då är vi två som känner sig totalt kass då... suck.

Måste vara att jag var dålig förra veckan å inte tränade något som gör att formen känns så dålig.
Jag tränar biceps i morron och så blir det lite böj, mark mm tis ons.
Sen blir det vila å massa mat.


Du får äta som en tok så skare nog bli bra :)

Deadlift
2006-02-19, 21:39
;)

Tjena... Jag bryter novice på högern men funderar faktiskt att köra pro vänster också bara för träningens skull.
Kul att du tävlar igen och du gör helt rätt i att gå pro så att du får lite motstånd ( Och vi andra får någon chans i novice klassen ;) )

Lycka till på tävlingen, vi ses.

Lycka till du också *flex* , vi ses kanske före? hörde av Ralf att ni kanske skulle förbi hos honom först innan tävlingen, att ni hade hyrt stuga någonstans?

grindelund
2006-02-19, 21:39
Jag har ju förbannat bra killar att bryta med i klubben också, bla Ralf Johansson. Roger Gruvman och Thomas Fältsjö.

Hur går det för dig att möta dessa killar?
Kan du ta nån av dom på tävling?

grindelund
2006-02-19, 21:41
Lycka till du också *flex* , vi ses kanske före? hörde av Ralf att ni kanske skulle förbi hos honom först innan tävlingen, att ni hade hyrt stuga någonstans?
Ja han fixad två stugor åt oss så blev det inte så långt att åka på lördag morron.
Bor du i närheten av Ralf?

Deadlift
2006-02-19, 21:45
Hur går det för dig att möta dessa killar?
Kan du ta nån av dom på tävling?

Ja vi får se på Lördag :) då får jag kanske möta Ralf. Jag har aldrig mött någon av de på tävling och Ralf är ju den värre av de tre så det ska bli kul.

Deadlift
2006-02-19, 21:48
Ja han fixad två stugor åt oss så blev det inte så långt att åka på lördag morron.
Bor du i närheten av Ralf?

Ja i Ludvika ca 5-6 km därifrån. Vi tränar tillsammans i en källare alledes brevid där Ralf bor.

grindelund
2006-02-19, 21:51
Ja vi får se på Lördag :) då får jag kanske möta Ralf. Jag har aldrig mött någon av de på tävling och Ralf är ju den värre av de tre så det ska bli kul.
Jag pratade med Ralf i fredags och han sa att du skulle köra pro klassen och att du kändes grymt stark i högern, ska bli jäkligt spännand å se.

grindelund
2006-02-19, 21:53
Ja i Ludvika ca 5-6 km därifrån. Vi tränar tillsammans i en källare alledes brevid där Ralf bor.
Ok,,, Men då kanske vi ses på fredag. Vi åker upp till Ralf på lördag kväll efter tävlimgen å bor där tills på söndag. Kanske får skåla en seger öl med dig på kvällen då :thumbup:

Deadlift
2006-02-19, 22:01
Ok,,, Men då kanske vi ses på fredag. Vi åker upp till Ralf på lördag kväll efter tävlimgen å bor där tills på söndag. Kanske får skåla en seger öl med dig på kvällen då :thumbup:

Ja skåla ska vi göra :) och blir det segerskål så lär det bli för dig isåfall :thumbup:

Svedberg
2006-02-20, 17:43
Haft småont i ryggen så var tvungen att träna lite idag.

Ryggresningar 3-4 set 10-15 reps
Marklyft några set på 50kg och 2 set på 70kg (tungt som fan för benen, känns ingenting i ryggen)
Hantelcurl några set på 10kg massa reps, har småont i armarna nu efteråt :/
Bencurl 15kg 2set
Benspark 40-50-60kg

grindelund
2006-02-20, 18:39
Ja skåla ska vi göra :) och blir det segerskål så lär det bli för dig isåfall :thumbup:

Ja jag lovar att bjuda på öl om jag ens kommer på pallen, har ont i höger axel och vänster biceps så jag har tankar på att inte tävla. :cryout:

Men i vilket fall så kommer jag ner och hejar på dig.

Deadlift
2006-02-20, 22:35
Ja jag lovar att bjuda på öl om jag ens kommer på pallen, har ont i höger axel och vänster biceps så jag har tankar på att inte tävla. :cryout:

Men i vilket fall så kommer jag ner och hejar på dig.




Träna inget mer, ät mycket och sov ordentligt så kommer det garanterat att kännas bättre. Du kommer säkerligen att vara 100% på Lördag *flex*

jimcg
2006-02-26, 07:50
Det var kul att kika in på Golden Arm och kolla igår. Funderade innan på hur man skulle kunna hitta er härifrån Kollo om det var mycket folk där, men 203 cm Svedberg var inte precis svår att få syn på. :D Träffade även Grindelund, Deadlift och Norlund.

Det var jättekul att träffa och snacka med er allihopa :thumbup: och nog blir man sugen att testa på armbrytning (även om Grindelunds mystiska svullnad på högerarmen såg ut som den skulle kunna krypa runt under huden på värsta Matrix-vis, lite avskräckande kanske).

Coola tröjor ni hade fått till förresten, "Strömbrytarna", från Strömsund, haha :D

//Jim

norlund
2006-02-26, 14:24
Kul att träffa dig med Jim och alla de andra! Grym tävling också, höjdpunkterna tyckte jag var att få se Sharon Remez dominera fullständigt i
-100kg, och finalen mellan Dick Ivars och Johan Lindholm i tungvikten.

Svedberg
2006-02-26, 18:17
Ja det var riktigt kul att träffa er 2 och Deadlift :)

Höjdpunkterna var ju Dick Ivars båda matcher mot Johan Lindholm, och Sharon Remez match i overall mot Johan Lindholm, den matchen var tamefan overklig...han bröt ner Johan som om att han inte höll imot någonting.

Och mina 2 vinster såklart :cool: helnöjd med dom, förlorade första matchen och var rädd att åka ut i nästa så 2 på raken var riktigt skönt :)

Alla från klubben(utom 1) fick vinna en match eller fler så vi var nöjda allihop

Deadlift
2006-02-27, 10:11
Tack Svedberg för bananerna :thumbup: Det var en riktigt rolig tävling även fast det drog ut på tiden en hel del. Det var många spännande matcher att se på och standarden vette fan om den varit så bra någonsin på Golden? bla flera tidigare världs och europamästare, elit ifrån Norge, Ryssland och övriga europa. Däremot var det nästan inga finnar där, vilket är ovanligt.

Noviceklasserna var ju grymt stora, det blir så stor bredd och ganska många som tävlat en hel del men precis kommit utanför topp 1-2 så motståndet är ju definitivt inte att leka med där heller. Ni såg ut att göra bra i från er allihop som var med härifrån brädan och det var riktigt kul att träffa er alla.

Själv hade jag såklart turen att få bryta emot Ivars i första matchen;) Jag hann inte ens reagera innan innan näven var i kudden, han har en sjukt effektiv "slå in näven och trycka axel/triceps" stil :bow: Mest nöjd var jag med matchen mot tyngsta Sönderlandbrodern, snacka om pump i underarmen efter det.

Jaja riktigt kul var det i alla fall :thumbup: Till SM så kommer vi att köra med fyra st bord och försöka få allt att flyta på så smidigt som möjligt så det inte behöver bli en så lång dag för alla, jag orkade ju knappt "festa" till 07 på söndagsmorgonen efter den här tävlingen, bahh man börjar bli för gammal :confused:

TheGovernator
2006-02-27, 10:31
Kul journal :)

har en fråga dock till er som kan det här. Går det att träna armbrytning på något sätt utan att man måste gå matcher mot andra, vilka övningar på gymet är bra?

Vill så gärna klå farsan :D

Deadlift
2006-02-27, 10:46
Kul journal :)

har en fråga dock till er som kan det här. Går det att träna armbrytning på något sätt utan att man måste gå matcher mot andra, vilka övningar på gymet är bra?

Vill så gärna klå farsan :D

Viktigast är att vara stark i hand/handled/underarmen och sedan kunna "backa upp" det med hyfsad styrka i övriga överkroppen. Så alla övningar som stärker ovanstående :thumbup: Vill man bli seriöst bra i armbrytning så måste man bryta arm emot andra.

Sorry Svedberg om jag svarar i din journal.

TheGovernator
2006-02-27, 10:55
Viktigast är att vara stark i hand/handled/underarmen och sedan kunna "backa upp" det med hyfsad styrka i övriga överkroppen. Så alla övningar som stärker ovanstående :thumbup: Vill man bli seriöst bra i armbrytning så måste man bryta arm emot andra.

Sorry Svedberg om jag svarar i din journal.
tack *yourock*

Svedberg
2006-02-27, 16:35
Deadlift:

Mjo din match mot Ivars var lite "rolig" att kolla på :). Hur gick det mot stornorsken då? fick du honom? (hade för mig att jag såg den matchen och att du förlorade, men det kanske var vänstern eller nått) ?

Haha vi var nog mest mesiga, alla gick å la sig nästan direkt vi kom till stugorna, iof steg vi upp och for hem runt 07 :sleep: .



Klart som fan du ska svara här :thumbup:

Svedberg
2006-02-27, 16:39
Har nån hittat några bilder/filmer från tävlingen än föresten? verkar inte kommit upp några på dom sidor jag kollar iaf

Deadlift
2006-02-27, 17:45
Deadlift:

Mjo din match mot Ivars var lite "rolig" att kolla på :). Hur gick det mot stornorsken då? fick du honom? (hade för mig att jag såg den matchen och att du förlorade, men det kanske var vänstern eller nått) ?

Haha vi var nog mest mesiga, alla gick å la sig nästan direkt vi kom till stugorna, iof steg vi upp och for hem runt 07 :sleep: .



Klart som fan du ska svara här :thumbup:

Jodå, det var vänstern jag förlorade :devil: Högern vann jag.

Svedberg
2006-02-27, 18:25
Jodå, det var vänstern jag förlorade :devil: Högern vann jag.

Aah härligt :) tror jag missade rätt många bra matcher :/

jimcg
2006-02-27, 18:58
Har nån hittat några bilder/filmer från tävlingen än föresten? verkar inte kommit upp några på dom sidor jag kollar iaf

Jag har också försökt hitta resultat, bilder och ev filmer utan större framgång. Några bilder finns här i alla fall: http://www.geflearmsport.se/tavlingsbilder.htm

//Jim

Deadlift
2006-02-27, 19:08
Jag har också försökt hitta resultat, bilder och ev filmer utan större framgång. Några bilder finns här i alla fall: http://www.geflearmsport.se/tavlingsbilder.htm

//Jim

Det fanns ett gäng bilder här också

http://www.goldenarm.hotmail.ru/

Svedberg
2006-03-01, 20:22
Lite rygg
3 set ryggresningar 2 set situps som uppvärming + stretching

massa set mark på 60 och 80kg
körde lite hantelpress för axlar me 9kg/för många reps bara för att få anstränga armarna/axlarna lite utan att det gör ont ;)

Svedberg
2006-03-03, 16:12
ben å grejs
frontböj 40kgx massa set
benspark 55kg flera set x10
bencurl 25kg x flera set x10-15
sittande vadpress nån vikt, 70 lr nått å massa set/reps

provade nån ny handledscurl sittande med en hantel i varje hand och curlar den det som går med handleden bara, var riktigt skön då jag inte kan köra vanliga (med underarmarna mot en bänk lr så) 27kg x 10-15 massa set

Svedberg
2006-03-04, 15:56
körde lite bengt

2 set på 60kg x10

Svedberg
2006-03-05, 21:02
Armbrytning

Kändes skitbra, topparna gick hur bra som helst. hooksen va väl lika dåliga som vanligt dock *grr27*

På lördag blir det antagligen tävling i Arjeplog på Northern Arms, blir ca 8st som far dit från klubben.

Deadlift
2006-03-05, 23:19
Armbrytning

Kändes skitbra, topparna gick hur bra som helst. hooksen va väl lika dåliga som vanligt dock *grr27*

På lördag blir det antagligen tävling i Arjeplog på Northern Arms, blir ca 8st som far dit från klubben.

Kul!! :thumbup: Lycka till nu om ni åker på Lördag.

Jag tränade också armbrytning idag, det kändes kanonbra med högern. Vänstern sög som vanligt.

Svedberg
2006-03-05, 23:39
Kul!! :thumbup: Lycka till nu om ni åker på Lördag.

Jag tränade också armbrytning idag, det kändes kanonbra med högern. Vänstern sög som vanligt.

Tack :)

Fan din jävel såg ju att du placerade dig 5-6 i båda klasserna du ställde upp i, det är ju riktigt coolt (o najs) :hbang:

jimcg
2006-03-06, 15:32
Armbrytning

Kändes skitbra, topparna gick hur bra som helst. hooksen va väl lika dåliga som vanligt dock *grr27*

På lördag blir det antagligen tävling i Arjeplog på Northern Arms, blir ca 8st som far dit från klubben.

Lycka till! *flex*

//Jim

HookersUnited
2006-03-06, 15:37
Armbrytning

Kändes skitbra, topparna gick hur bra som helst. hooksen va väl lika dåliga som vanligt dock *grr27*

På lördag blir det antagligen tävling i Arjeplog på Northern Arms, blir ca 8st som far dit från klubben.
Då kanske vi ses :thumbup:

Svedberg
2006-03-06, 16:49
Ofan, bryter du i nån klubb där uppe lr titta?

HookersUnited
2006-03-06, 17:43
Ofan, bryter du i nån klubb där uppe lr titta?
Som lokal åskådare.

Svedberg
2006-03-06, 17:46
Som lokal åskådare.

Okay, ser du nån lång tanig jävel som blir ägd av alla lapplandsproffsen så kan du ju hejja ;)

Svedberg
2006-03-06, 17:47
Lycka till! *flex*

//Jim

Tack :)

HookersUnited
2006-03-06, 17:53
Okay, ser du nån lång tanig jävel som blir ägd av alla lapplandsproffsen så kan du ju hejja ;)
Vilken tid börjar tävlingen?

Svedberg
2006-03-06, 17:58
Vilken tid börjar tävlingen?

Invägning kl. 09.00-10.00
Tävlingsstart kl. 11.00
Finaler vid 15.00

http://arms.has.it/

Svedberg
2006-03-07, 17:39
ja jävlar, hittade just en lös IM yellow nail när ja städade lite så lindade in skiten i min gammla bending handduk. fick den till 90 grader innan det gjorde för ont i händerna. Ska fan börja träna bending sen, borde vara till skaplig användning i armbrytning om jag lyckas komma upp i dom gammla bending resultaten bara...eller mer :)

Mart|n
2006-03-07, 17:55
Apropå armbrytning, visste du att Gripboard har en armbrytningsavdelning med? Jag har inte kollat så mycket där, men det finns nog lite info som kan vara nyttig.

Svedberg
2006-03-07, 18:08
Apropå armbrytning, visste du att Gripboard har en armbrytningsavdelning med? Jag har inte kollat så mycket där, men det finns nog lite info som kan vara nyttig.

Ofan, kanske ska kika in där igen, är nog över ett år sedan jag var in där sist tror jag.

norlund
2006-03-07, 18:37
pinarm.com har en hel del bra info också, och några videos där John Brzenk demonstrerar teknik. http://www.armwrestlingtv.com har massor av videos också, kostar dock ca 80kr/månad. Lycka till på tävlingen! *flex*

norlund
2006-03-07, 18:38
http://www.armwrestlingtv.com/FREE/05WAFTOKYOESPN.html

gratisvideo :)

Svedberg
2006-03-09, 20:33
Ah tack norlund :)


körde lite idag

uppvärmning: snabb gång och ryggresningar.

Marklyft provar dra mer med benen...vilket är åt helvete för dom är svagast

3-4 set på 100kg/5-8 reps
en 3a på 120 sen för att känna på lite

Hammercurl
några set upp till 20kg/2 set

Handledsövning, samma som förra passet. 27kg och 32kg (lr vad dom nu väger)


Körde alla övningar "samtidigt"

Blir väl att lata sig så gott det går och äta mycket som fan tills lördag...så man kan förlora 2 matcher lite fort. lär väl få möta Stenlund och familjen Andersson direkt

Svedberg
2006-03-12, 12:00
hohooo



Blev 2a av 4 i +95 höger (grindelund lämnade walkover pga skada i höger)
Var så nära att jag kunde vunnit finalen, fick ner gubben halvvägs men gick ifrån armen för mycket med kroppen och var tvungen att "ta om" och då vände han och fick ner mig.
Fick iaf vinna mot 3an som krossade mig i vänsterklassen.
Båda dom 2 var tydligen skapligt meriterade för ett par år sedan men hade väl lagt av med att träna seriöst lr nått sånt.

Riktigt rolig tävling, toktrevligt folk. fick många tips, han jag förlorade finalen kom direkt och gav mig tips på hur jag skulle kunnat vinna, tillochmed domaren gav mig tips direkt efter den förlusten innan jag hann gå av podiet :bow:

Svedberg
2006-03-12, 12:11
Träffade ju Hookersunited också, verkar vara en trevlig grapp :cool:

HookersUnited
2006-03-12, 16:10
Träffade ju Hookersunited också, verkar vara en trevlig grapp :cool:
Jag säger detsamma, och får gratulera till silvret.
Var tvungen att gå så jag såg bara när ni bröt med vänster.

jimcg
2006-03-12, 19:52
hohooo



Blev 2a av 4 i +95 höger (grindelund lämnade walkover pga skada i höger)
Var så nära att jag kunde vunnit finalen, fick ner gubben halvvägs men gick ifrån armen för mycket med kroppen och var tvungen att "ta om" och då vände han och fick ner mig.
Fick iaf vinna mot 3an som krossade mig i vänsterklassen.
Båda dom 2 var tydligen skapligt meriterade för ett par år sedan men hade väl lagt av med att träna seriöst lr nått sånt.

Riktigt rolig tävling, toktrevligt folk. fick många tips, han jag förlorade finalen kom direkt och gav mig tips på hur jag skulle kunnat vinna, tillochmed domaren gav mig tips direkt efter den förlusten innan jag hann gå av podiet :bow:

Grattis till silvret! :thumbup:

Det måste ha varit kul att få reda på att med lite annan teknik hade du kanske vunnit finalen också.

//Jim

norlund
2006-03-12, 20:11
Grattis till silvret!!! :hbang:

Svedberg
2006-03-12, 20:47
Grattis till silvret! :thumbup:

Det måste ha varit kul att få reda på att med lite annan teknik hade du kanske vunnit finalen också.

//Jim

Tack Hookers, Jim o Norlund :bow:


Hah jo det var ju "kul" men nu är jag bara irriterad på mig själv att jag gjorde som jag gjorde och gick ifrån armen så jävligt och sen släppte upp så att jag tappade det :furious: :D

HookersUnited
2006-03-14, 18:52
http://www.norran.se/sektion_c.php?id=642980&avdelning_1=101&avdelning_2=0

Svedberg
2006-03-14, 19:00
Körde lite ben igår.
Massa set knäböj på 50kg och stretch mellan varje set, måste stretcha massor om ja ska få till nån vettig teknik.

Nu håller jag på och funderar på ett vettigt schema, men får inte till nått vettig. Blir antingen för lite vila eller för mycket på samma dagar för grepp/handleder/underarmar

Svedberg
2006-03-14, 19:03
http://www.norran.se/sektion_c.php?id=642980&avdelning_1=101&avdelning_2=0

Jä såg de där förut. Här finns det lite bilder också
http://www.storumanarmsport.se/na06/na06.html

HookersUnited
2006-03-14, 19:16
Jä såg de där förut. Här finns det lite bilder också
http://www.storumanarmsport.se/na06/na06.html
Där fanns det ju en hel del mer att se.
Hur känns det i armarna nu då?

Svedberg
2006-03-15, 20:28
Där fanns det ju en hel del mer att se.
Hur känns det i armarna nu då?

Det känns sådär. kände av molvärken igår när jag körde triceps efter bröst + att det kändes rätt bra senare under ett litet gripperspass





Gårdagens pass
Bänk
ett gäng set upp till 75kg där det blev en 6a
Sedan hantelflyes med 11kg lr nått sånt 2-3 set

Triceps Enhandsextension 9kg x några set
Pushdowns 60kg x några set
Körde några set me 50kg långtsamt som fan upp och explosivt ner också

Sen grippers hemma
Ett gäng set, stängde coc3 me högern en gång iaf, sen provade jag lite tyngre men det var lönlöst :sleep: . Gjorde några 1or på rb210 med vänstern iaf.
Satt och knåpade ihop ett nytt schema också med lite prioritering på armbrytningen.

jimcg
2006-03-16, 07:54
Satt och knåpade ihop ett nytt schema också med lite prioritering på armbrytningen.

Och det ser ut hur då? *popcorn*

//Jim

Svedberg
2006-03-16, 19:56
Och det ser ut hur då? *popcorn*

//Jim

Vet väl inte om det är så jätte prioriterat på armbrytning men, försöker köra igenom "armbrytarmusklerna" mitt i veckan ungefär så att dom hinner vila tills söndag och lite mer underarms/handleds övningar

Kanske lägger bröst/triceps på tisdagar istället, får se hur kass man är i armarna på måndagar

Vecka 1
Måndag: Bröst Triceps
Bänkpress, hantelflyes
Sittande 2 hands tricepsextension med hantel, liggande tricepsextension med hantel mot bröstet

Tisdag: Grepp - Grippers

Onsdag:

Torsdag: Biceps Underarmar/handleder Lats Vader
Hammercurl, Statiska "holds" med hantel för biceps
Sittande handledscurls med 2 hantlar hängande ner
Latsdrag bak, Hantelrodd
Sittande Vadpress

Fredag: Axlar Mage Grepp - Pinch
Militärpress, sittande hantellyft åt sidan för baksida axlar
Situps i lutande bänk
1Hands pinch

Lördag: Korsrygg BenMarklyft
Benspark
Bencurl

Söndag: Armbrytning


Vecka 2
Måndag: Bröst Triceps
Liggande hantelpress, lutande hantelpress
Enhandshantel extension,

Tisdag: Grepp - Grippers

Onsdag:

Torsdag: Biceps Underarmar/handleder Lats Vader
Stångcurl, Koncentrations-hammercurl
Stående vadpress
Latsdrag fram
Bending med min nya stil doubleunderhand rotate (lr vad man nu ska kalla det) ska iaf starta som en vanlig double underhand, men istället prova rotera händerna innåt, blir ju med löjligt lätt stål. Blir ju lite toproll aktigt


Fredag: Axlar Mage Grepp - Pinch
Sittande Hantelpress + Hantellyft fram bak sida lr nått
Situps i lutande bänk

Lördag: Ben Korsrygg
Knäböj/frontböj, Raka marklyft
Ryggresningar, Kabelrodd,

Söndag: Armbrytning

Svedberg
2006-03-16, 20:08
Är ju iaf vecka 1 i schemat nu, körde biceps/underarmar/vader. sket i lats då det kändes lite ömt i armarna efter alla set.

Hammercurl
15kg x10
15kg x10
20kg x8
20kg x5
20kg x5
20kg x5
20kg x5
20kg x5
20kg x5 minns inte hur många set jag körde på 20, men tänkte att jag skulle köra tills jag inte klarade 5 mer...men det gick ju som inte...höjde
27kg x 2 med vänster och 5 med höger skapligt ostrikt men jag bryr mig inte

Statiska holds för biceps me hantel. Körde mot en bänk som lutade 75grader kanske. höll kanske 80 grader vinkel på armen lr nått...får ta nån bild nån gång så kanske nån förstår :) Körde "vanligt" grepp först iaf, och sista 1-2 seten med hammercurl grepp typ
20kg x 10 sek på varje
20kg x 15 sek
27kg x 10-15 sek
27kg x 20 sek höger och 10-15 sek med vänster, körde med hammercurl grepp här. Riktigt kul övning iaf.

Sittande vadpress
40kg x ??
80kg x...vart en jävla massa set på 80 85 och 90kg sen iaf, körde varannat set vadpress och hammercurl först och sen vadpress och holdsen.

Sen sittande handledscurl med hantlarna hängande efter sidorna bara och curlar bara med handleden utan att släppa fingrarna.
27kg x
27kg x
27kg x
27kg x
27kg x
vart nog 8-12 reps i varje set


Skoj pass iaf, starkare än vad jag trodde i biceps, aldrig gjort mer än en 5-6 på 27an i hammercurl förut

Svedberg
2006-03-16, 20:12
Lite bilder från Northern arms också, detta mot Anders Gustavsson, har lite rolig stil så han ser liten ut och jag står och försöker fumla till nått grepp.

Svedberg
2006-03-16, 20:15
Pallen +95 höger. Från vänster: Jag, Anders G och David möller.

Svedberg
2006-03-17, 19:15
Axlar mage pinch
Militärpress på 40kg i ca 4 set 5-8 reps så svaga axlar(som allt annat)
Sittande framåtlutad med hantlar för baksida axlar 11kg x6-8 reps i ca 4 set

Situps i lutande bänk 10-20 reps i 5-6 set

1hands pinch
lättade 32.5kg med båda händerna tror jag, vart iaf 7-8 set

Svedberg
2006-03-18, 16:11
Mark
50kg x 10 10
80kg x 8 8
100kg x 8 5
120kg x 6 5 och 1 1 1 1 (ställa sig upp och andas lite snabbt mellan varje rep)

Benspark
55kg x 10
65kg x10 10 12

Bencurl
20kg x10
25kg x10
30kg x10 10

jimcg
2006-03-18, 20:01
Vet väl inte om det är så jätte prioriterat på armbrytning men, försöker köra igenom "armbrytarmusklerna" mitt i veckan ungefär så att dom hinner vila tills söndag och lite mer underarms/handleds övningar


Låter som ett vettigt upplägg. Jag ska just "armbrytningsanpassa" mitt upplägg så jag var lite nyfiken.

//Jim

Svedberg
2006-03-19, 14:56
Låter som ett vettigt upplägg. Jag ska just "armbrytningsanpassa" mitt upplägg så jag var lite nyfiken.

//Jim

Ah, var det så kul? :D

jimcg
2006-03-19, 18:19
Ah, var det så kul? :D

Ja, jag är riktigt sugen på nästa pass. Fast fortfarande 10 dagar efter känner jag av armbågen lite, så jag tänker vänta tills det är helt borta innan jag kör nästa gång.

//Jim

Svedberg
2006-03-20, 19:26
Haha måste ha brutit på bra då :)



Dagens "pass"
Provade köra lite liggande hantelpressar. gjorde nåra set på 20kg och lallade på lite med nåra tricepsövningar men molverken infann sig ganska tidigt i passet + lite skit i höger biceps (resultat av festbrytning på lördag + tokbrytning i går på träningen)

Ska nog köra bröst/triceps på tisdagar istället. Blir iaf grippers imorrn :hbang:

Och nästa söndag är det klubbmästerskap vilket vi ska ha en gång i kvartalet.

Svedberg
2006-03-21, 17:23
Småsnorig å konstig, var ner iaf och körde lite triceps eftersom det blev inte mycket av det igår(behövde nån anledning att träna).

Sittande hantelextension lr vad det nu heter
9kg x10
9kg x10
11kg x8
vart 3-4 set till med 11kgs hanteln, neråt 5 reps som mest på sista settet tror jag

Pushdowns
55kg x10
65kg x8
75kg x7 lr 8
60kg x8 snabbt ner, långsamt upp
50kg x20 snabba reps.

Grippers ikväll

Svedberg
2006-03-22, 18:32
Vart ju lite grippers igår, ska se om ja kommer ihåg passet. kändes riktigt pigg i uppvärmningen och anade att 3an skulle gå ihop enkelt. Skriver serierna som jag körde dom.
CoC#1 h x 20
CoC#1 v x 20

CoC#1 h x 10
CoC#1 v x 10

CoC#2 h 10
CoC#2 v minns inte, bara att sättningen vart riktigt bajs 2 gånger, vart nog inte 10 reps iaf sammanlagt

RB210 h x 2
RB210 v x 2

CoC#3 h x 2
CoC#3 v x 2-3mm

RB240 h x 3-4mm
(en aptung 240 för dom som inte läst mina journaler tidigare, är mycket tyngre än min 3a)
CoC#3 v x 2-3mm

RB240 h x 2-4mm
CoC#3 v 2-3mm

RB240 h x 2-4mm
CoC# v 2-3mm

RB240 h x 2-4mm
CoC#3 v x 2-4mm

Skapligt nöjd med passet, hade nästan hoppats på att stänga RB240 när 3an kändes så lätt men, får nöja mig med många stabila försök på 3an med vänster, ganska nära min tidigare maxstyrka på vänstern nu och en bit kvar på högern...ska stänga RB300N igen...snart :sleep:



Blir biceps/underarmar imorrn. skiter nog i schemat och kör på med tunga hammercurls och statiska holds imorrn istället, hoppas det känns bra så jag kan prova lite på tyngre hantlar.

Svedberg
2006-03-23, 20:24
Favoritpass. Biceps/underarmar
Sket ju helt i schemat och körde på med hammercurls/holds och underarmsjoks.

Hammercurl
11kg x10
11kg x10
17.5kg x10
17.5kg x5
27kg x
27kg x
27kg x
27kg x vart mellan 3-5 reps på vänster alla 4 set och 4-6 reps på högern varje set, minns inte om jag körde ett 5e set.

Sittande vadpress körde detta och hammercurl vartannat set, förutom det just inte mycke vila
50kg x 14
50kg x ??
80kg x ??
95kg x??
110kg x??
95kg x??
95kg x??
95kg x??
80kg x??
minns just inga reps, vart en bit över 20 på några av 95kgs setten dock.

Statiska hammercurl holds eller vad dom nu ska kallas
27kg 10-15 sek på varje hand
32kg samma
37kg 15 sek höger 10 vänster

37kg höger 15 sek
32kg vänster 15sek

37kg höger 15 sek
32kg vänster 15sek

37kg höger 15 sek
32kg vänster 15sek
Ungefär så vad jag minns

Handledscurls
27kg x
27kg x
27kg x
27kg x
27kg x vettefan hur många reps det blev i alla set, underarmarna kändes som sten och hade växt till 48cm i slutet dock...(kändes det som iaf) :MrT:

Provade nått halvnytt för underarmarna/handlederna, ett skapligt långt 2" rör med en liten vikt i ena ändan, som roterades upp/ner ungefär som när man kör en topproll, det blev riktigt brutalt. Eftersom röret var 2" så hamnade ganska mycket tyngd på lillfingret när man gick i negativ fas så man var tvungen att klämma i som satan för att inte halka av med lillfingret.
Vart iaf 5-6 set så, 5-10 reps.

Skön känsla i underarmarna efter detta pass iaf :cool:

Svedberg
2006-03-24, 22:15
Hade ju tänkt vila men det blev att man packade ner lite stål och grippers och kutade till en kompis idag. Jag körde inte så seriöst men vart några bra försök med 3an på vänster ca 1mm kvar, knycklade ihop en Blue nail också.

Kompisen var riktigt nära på 3an på höger och böjde en yellow nail + några 190mm x6mm spik

jimcg
2006-03-25, 07:41
Hade ju tänkt vila men det blev att man packade ner lite stål och grippers och kutade till en kompis idag. Jag körde inte så seriöst men vart några bra försök med 3an på vänster ca 1mm kvar, knycklade ihop en Blue nail också.

Kompisen var riktigt nära på 3an på höger och böjde en yellow nail + några 190mm x6mm spik

Fast de gånger man känner sig riktigt sugen på att träna ska man väl passa på, precis som du gjorde - då brukar det kunna gå riktigt bra.

//Jim

Svedberg
2006-03-25, 15:21
Fast de gånger man känner sig riktigt sugen på att träna ska man väl passa på, precis som du gjorde - då brukar det kunna gå riktigt bra.

//Jim

Jo kanske det :)

Svedberg
2006-03-26, 20:28
Då var klubbmästerskapet över då, jag blev 2a på båda armarna.

Vi var 6 tävlande i vänster och 5 höger (trodde vi hade 12-13 medlemmar men dom var borta med vinden)

Vänster då. Vann första matchen och i andra matchen fick jag möta Benny W och det gick ju inte direkt oväntat med vinst till honom *rolleyes*
Vann 2-3 matcher och var i Final mot benny, helt oväntat förlorade jag då också...

Högern var sämre, förlorade första matchen då jag var seg i starten och hamnade i hook och underläge direkt(alla vet att jag är värdelös i hook) så där hade jag inte en chans, lyckades hålla i en sekund kanske sen var det kudden.

Sen vann jag en match och fick möta killen jag förlorade mot i första(då han förlorat i andra matchen) Där var jag med i starten och fick gå in och toppa så det gick bättre.

Nästa match vann jag och var i final mot våran kära klubb-ordförande.
Båda är toppare och jag hamnade i underläge där jag höll ett tag, blev slip . Då vart det remmar och jag var helt chanslös. Inte riktigt nöjd med den matchen då jag vet att jag har en chans mot honom....men men nu har man nått att träna för :cool:

Svedberg
2006-03-28, 19:07
Grippers
Tydligen hade jag lämnat min rb210 i armbrytarlokalen så den får inte närvara vid dagens pass

uppvärmning
CoC#1 h & v x10
CoC#1 h & v x20
CoC#2 h & v x10

Arbetssett
CoC#3 h x 1+ 1 som blev kass, gled ur och öppnade för mycket så fattades väl några mm
CoC#3 v x 4mm

RB240 h x 0.5mm lr nått, såg ut att vara ihop men kändes inte så
CoC#3 v x 3mm

RB240 h x ägd perfekt sättning, ett steg närmare RB300N(igen)
CoC#3 v x samma lika, jävla stoppunkt. känns inge bra i senorna vid handleden heller så skiter i vänstern

RB300N h x 5mm kass sättning
RB300N h x äh bajs, får inte ens till nån sättning

CoC#3 h x 1+ 1 med 1mm kvar

Skitpass, även fast jag stängde RB240

Blir inget förens lördag nu kanske, måste vila armarna. skiter nog i armbrytningen på söndag me då allt känns slitet.

Grippster
2006-03-28, 21:38
Inget mesande nu. Marklyft på fredag?


Blir inget förens lördag nu kanske, måste vila armarna. skiter nog i armbrytningen på söndag me då allt känns slitet.

Svedberg
2006-03-28, 21:43
Inget mesande nu. Marklyft på fredag?

mja, ska väl funka. när ungefär? tänkte köra lördag men de spelar int så stor roll

Grippster
2006-03-28, 21:58
mja, ska väl funka. när ungefär? tänkte köra lördag men de spelar int så stor roll

1700 tänkte jag
har lurat med mig Jimmy J också.

Svedberg
2006-03-30, 19:33
kunde tydligen inte hålla mig så tränade mig på bajseps å ünterarms

Hammercurl
10kg xmassa
10kg xett gäng
15kg x12
20kg x8
20kg x5
27kg x
27kg x
27kg x minns fan inte hur många de blev, varierade från arm till arm och set till set, mellan 4-6 reps

Hammercurl holds mot bänk
27kg x 15sek båda händer
32kg x 15 sek båda händer
37kg x 15sek höger, inte länge vänster
sen samma men körde med 32an på vänster

Och körde typ 20 set sittande vadpress på mellan 80 och 90 kg och för många reps

Sen underarmar 12-14 set sittande curlande med hantlar och vridande(som släggträning) med 2" röret, höll längst ut på det denna gång, så blir en 1.25a på nästa gång kanske

Nu ska ja kuta bort till några polare (grippster på kolo och hans brorsa som är med i armbrytningsklubben) och bära med mig en ryggsäck med greppleksaker

Deadlift
2006-03-30, 21:15
Kul att se att du kämpar på *flex* Kör hårt med brytningen nu! Ni kommer ner till SM med ett starkt gäng antar jag?

Svedberg
2006-03-30, 21:19
Kul att se att du kämpar på *flex* Kör hårt med brytningen nu! Ni kommer ner till SM med ett starkt gäng antar jag?

Klart man gör de, känner mig lite sliten bara *screwy* .
Starkt och starkt, är väl mest bara Benny som lär ha så mycket att göra på SM antar jag, men vi får väl se :) siktar väl på att vinna en match som vanligt :cool:

norlund
2006-03-30, 22:40
Kul att ni kommer ner på SM! Ni blir väl med på efterfesten också ?

Svedberg
2006-03-30, 22:55
Kul att ni kommer ner på SM! Ni blir väl med på efterfesten också ?

Jag vet inte faktiskt. Vi får se hur vi åker ner och så, kanske åker vi med storuman i en buss om dom har plats över och då blir det ju att rätta sig efter när dom ska hem. Annars blir det med bil härifrån, lite krångel då vi är 6st som ska ner. Men jag hoppas verkligen att vi ska vara med på festen iaf.

Hur har träningen gått för er föresten, Norlund och Deadlift?

norlund
2006-03-31, 11:39
Jodå träningen börjar gå rätt bra nu faktiskt, ska försöka börja bryta arm 2 ggr i veckan nu framöver, 1 lättare pass på Söndagar och ett lite tyngre på Torsdagarna. Det är 3 killar härifrån byn som också har börjat bryta så nu kan vi köra ett pass här hemma på Söndagarna. Styrketräning blir det 2-3ggr i veckan också.

Greppträning kör jag när jag har lust, oftast efter styrkepassen, har börjat köra tungt med grippers igen, mycket negativa med BBSE ,RB300 OCH #4.
Har gjort 2 kullagrade draghandtag med ~60mm grepp också, perfekt att köra chins och roddövningar med.

Vikten ligger stadigt på 88kg trots att jag inte går på diet nu så det känns ju bra, hatar att gå på diet inför en tävling! *spy* Sist jag gjorde det gick det ju åt h-vete (Golden Arm).
Nu blir det att äta som en häst,må bra och gå i -90 istället. Iofs så kommer jag garanterat bli sist i -90, allt annat vore en sensation, men det kommer jag bli även om jag går ner till -85 men nu slipper jag må dåligt före iaf ;)

Svedberg
2006-03-31, 16:04
Jodå träningen börjar gå rätt bra nu faktiskt, ska försöka börja bryta arm 2 ggr i veckan nu framöver, 1 lättare pass på Söndagar och ett lite tyngre på Torsdagarna. Det är 3 killar härifrån byn som också har börjat bryta så nu kan vi köra ett pass här hemma på Söndagarna. Styrketräning blir det 2-3ggr i veckan också.

Greppträning kör jag när jag har lust, oftast efter styrkepassen, har börjat köra tungt med grippers igen, mycket negativa med BBSE ,RB300 OCH #4.
Har gjort 2 kullagrade draghandtag med ~60mm grepp också, perfekt att köra chins och roddövningar med.

Vikten ligger stadigt på 88kg trots att jag inte går på diet nu så det känns ju bra, hatar att gå på diet inför en tävling! *spy* Sist jag gjorde det gick det ju åt h-vete (Golden Arm).
Nu blir det att äta som en häst,må bra och gå i -90 istället. Iofs så kommer jag garanterat bli sist i -90, allt annat vore en sensation, men det kommer jag bli även om jag går ner till -85 men nu slipper jag må dåligt före iaf ;)


Ah, vill också bryta 2 gånger i veckan, men känns som övrig träning blir lite för lidande då, iaf nu då jag är lite ovan fortfarande.

Jasså vart de så fel med dietandet till golden? Börjar va lite oroad för vikten nu, har kvällsvikt på 110-111 ungefär och ska ju in i -110 på SM, men vill ju inte börja äta mindre :eating:

norlund
2006-03-31, 16:46
Ah, vill också bryta 2 gånger i veckan, men känns som övrig träning blir lite för lidande då, iaf nu då jag är lite ovan fortfarande.

Jasså vart de så fel med dietandet till golden? Börjar va lite oroad för vikten nu, har kvällsvikt på 110-111 ungefär och ska ju in i -110 på SM, men vill ju inte börja äta mindre :eating:

Ja att bryta 2ggr i veckan klarade jag inte heller av i början, hade ont konstant då...
Inför Golden plågade jag ner mig onödigt mycket i vikt och tappade en massa styrka kändes det som, Dom var inte så hårda på invägningen där heller, en kille som vägde in före mig vägde 87kg men fick gå i -85 iaf, själv satt jag i bastun 1h innan invägning och vägde in på prick 85 med kläder, helt i onödan alltså :furious: .

Om du väger 110-111 på kvällen så blir det nog inga problem, men det kommer att bli hårdare på invägningen nu på SM sa Ralf. Väger man 91kg med kläder så är det -100 som gäller, annars är det bara o ta av sig.När jag vägde in på Nordiska i Finland så drog dom av 2-3kg för kläderna,fast man bara hade träningsbyxor o t-shirt, helt fel tycker jag iaf.

Svedberg
2006-03-31, 18:42
Ja att bryta 2ggr i veckan klarade jag inte heller av i början, hade ont konstant då...
Inför Golden plågade jag ner mig onödigt mycket i vikt och tappade en massa styrka kändes det som, Dom var inte så hårda på invägningen där heller, en kille som vägde in före mig vägde 87kg men fick gå i -85 iaf, själv satt jag i bastun 1h innan invägning och vägde in på prick 85 med kläder, helt i onödan alltså :furious: .

Om du väger 110-111 på kvällen så blir det nog inga problem, men det kommer att bli hårdare på invägningen nu på SM sa Ralf. Väger man 91kg med kläder så är det -100 som gäller, annars är det bara o ta av sig.När jag vägde in på Nordiska i Finland så drog dom av 2-3kg för kläderna,fast man bara hade träningsbyxor o t-shirt, helt fel tycker jag iaf.

Jo invägningarna verkar vara lite kassa, såg dom pratade om det på svenskarmsports forum också.

Svedberg
2006-03-31, 18:49
Var ner och körde lite rygg-ben-grepp nyss

Mark
50kg x
50kg x
80kg x
100kg x
120kg x
130kg x3
140kg x1
150kg x1
160kg x0
160kg x0
Skapligt för att inte ha markat speciellt mycket sen ja började träna igen, tidigare PB är 160.

Benspark
4-5 set upp till 70kg 10 reps lr fler i alla set

Bencurl
same shit men upp till 35kg

2hands pinch
6-7 set 70kg som mest, failade 2 gånger på 75 men lättade det från backen i första iaf. Tidigare PB på 78~ för över 1 år sen

Provade lite bänk också men de ilade bara i armarna efter marken.

Blir antagligen ett pass armbrytning i Storuman på måndag, sen kommer Ralf Johansson upp nån gång till veckan också så då blir det väl ännu mera brytning :whipped:

Svedberg
2006-04-02, 19:46
Armbrytningsträning nyss, bröt på som fan och det kändes skitbra förutom lite i höger handled. Aldrig brytit så mycket på en träning tror jag men....ett litet problem bara.
Huden på "ovansidan"( ovansidan på underarmen när man håller som i hammercurl tex) mot benet är avdomnad som fan, från lite vid tummen ner till mitten på armen. så är det på båda armarna. lite läskigt, undra om dom kommer rammla av strax.... :cool:

jimcg
2006-04-03, 07:34
undra om dom kommer rammla av strax.... :cool:

Sitter dom kvar idag? :confused:

//Jim

Svedberg
2006-04-03, 12:36
Sitter dom kvar idag? :confused:

//Jim

Jo faktiskt :) fortfarande lite domnat dock. skapligt sliten, också jobbar jag extra på en affär och far och sliter i varor hela dan *cry*

Svedberg
2006-04-03, 19:37
träning bara för att ha nått att göra
Tricepsextension
9kg x
9kg x
11kg x
11kg x
11kg x
11kg x
11kg x
11kg x
ja eftersom jag inte lärt mig räkna högre än 4 så blir det inga reps antal

Sittande vadpress
25kg x
50kg x
65kg x
80kg x
70kg x
70kg x
70kg x
70kg x

Cyklade i 10-15 minuter också, skön genomblödning i benen om inte annat, stretchade sig på benet också.

Svedberg
2006-04-03, 19:46
Sitter dom kvar idag? :confused:

//Jim

Haru bryte nå mer än då?

jimcg
2006-04-04, 07:48
Haru bryte nå mer än då?

Faktiskt inte - smärtan i armbågarna har gjort sig påmind så fort jag belastat armarna under irriterande lång tid, men nu är det äntligen borta. På torsdag ska jag testa igen, men den här gången ska jag (försöka) ta det betydligt lugnare, kanske bara bryta mot grabben eller så. Det vore surt om allt kom tillbaka, så får man vänta tre, fyra veckor igen.

//Jim

Svedberg
2006-04-04, 16:50
Faktiskt inte - smärtan i armbågarna har gjort sig påmind så fort jag belastat armarna under irriterande lång tid, men nu är det äntligen borta. På torsdag ska jag testa igen, men den här gången ska jag (försöka) ta det betydligt lugnare, kanske bara bryta mot grabben eller så. Det vore surt om allt kom tillbaka, så får man vänta tre, fyra veckor igen.

//Jim

Äh, bryt på lite även o det inte gått bort helt, måste ju härda lite ;)

Svedberg
2006-04-05, 20:11
körde sig lite på axlar och mage
Vart nån 5a på 20kgs hantlarna sittande
skapligt pigg i situpsen iaf så d va väl bra.

Biceps/underarmar imorrn antar jag

Svedberg
2006-04-06, 19:23
Kände mig hur sliten som helst i armarna från att ha slitit i varor hela veckan på konsum och då blir det PB i hammercurls och underarmar...

Biceps/underarmar/vader

Hammercurl
4 uppvärmningsset upp till 20kg sen
27kg x7 PB
27kg x
27kg x
27kg x
27kg x
Minns inte resten, va mellan 4-6 reps

Hammerholds
27kg x10sek
32kg x10sek
37kg x15 me höger och 10nånting med vänster
37kg x15+ sket i vänster här, har nå skit i nån benhinna eller någe från armbrytningen
37kg x30sek ca 10sek själv sen med hjälp från Grindelund

Underarmar, sket i dom vanliga sittande handledscurlsen ja brukar köra, eller ja körde ett set men de räknas ju inte. Gick på 2" stången istället där det blev 4-5 set, PB med en "stopp" längst ut på stången och 2 reps

Körde 7-8 set sittande vadpress också mitt i allt blandat med biceps
massor av reps på 80kg

Har jävligt ont i vänstern nu dock efter holdsen, typ sån fin "Tandvärk" man får efter att tokbrytit :MrT:

norlund
2006-04-06, 21:56
Stark som :devil: i armarna!

Svedberg
2006-04-07, 12:30
Stark som :devil: i armarna!

Tack, men tycker man ser var och varannan 15åring här på forumet som är starkare :confused: .
Snart bara 3 veckor kvar också, känner du dig stark? :)

Ralf johansson ska träna (med) oss på söndag också, det kommer bli skoj. :whipped:

norlund
2006-04-09, 13:39
Snart bara 3 veckor kvar också, känner du dig stark? :)

Sist på träningen kändes det väldigt bra iaf, hoppas det håller i sig :)
Det blev lite brytning hemma på köksbordet igår i fyllan&villan så nu har jag lite ont i armbågen, inte så smart kanske... *slap*

jimcg
2006-04-09, 17:51
Jag kan heja på er på SM, för jag ska dit. Inte för att tävla själv, men grabben ska prova i Junior -57. Han verkar ha fastnat ordentligt och det är ju jättekul!

//Jim

Svedberg
2006-04-09, 20:08
Jag kan heja på er på SM, för jag ska dit. Inte för att tävla själv, men grabben ska prova i Junior -57. Han verkar ha fastnat ordentligt och det är ju jättekul!

//Jim

Fan va kul :)

jimcg
2006-04-12, 08:07
Fan va kul :)

Ja, och eftersom det är så kul ska det shoppas fyrkantsrör idag och sen svetsas - jag ska bygga eget bord enligt standardmåtten. Fast mitt ska ha inbyggd motståndare i form av en lös anordning som lätt kan monteras av och på och som kan lastas med vikter. Återkommer med bilder när det är klart.

"Klart grabben ska ha eget bord hemma!" :D

//Jim

Svedberg
2006-04-12, 13:28
Ja, och eftersom det är så kul ska det shoppas fyrkantsrör idag och sen svetsas - jag ska bygga eget bord enligt standardmåtten. Fast mitt ska ha inbyggd motståndare i form av en lös anordning som lätt kan monteras av och på och som kan lastas med vikter. Återkommer med bilder när det är klart.

"Klart grabben ska ha eget bord hemma!" :D

//Jim

Haha blir kul att se :) Ska ni stanna på efterfesten på sm?

Svedberg
2006-04-20, 14:31
sjuk och nykär är en dålig kombination för träning, vart riktigt sjuk lördag den 10e och har varit småkrasslig sen dess, fortfarande halvkass i halsen....men körde lite iaf för att motverka tristessen.

Körde mark/hammercurl/axelpressar/handledsvridningar (lr vafan jag ska kalla det) samtidigt, sen lite situps och vadpress som avslutning + stretching
Skriver tyngsta/flest reps setten bara

Mark 4 lr 5a på 130 iaf
Hammercurl 6a på 20kg, tar d lungt och inga maxningar me armarna. känner av armbrytningen och tänkte vila det lite
Axelpress(hantel) 20kg x8
Körde handledsvridning med den där 2" loading pinnen, höll längst ut med både höger/vänster och de kändes bra.
Situps 20 reps i lutande bänk
Sittande vadpress 80kg x30

jimcg
2006-04-21, 13:08
Haha blir kul att se :) Ska ni stanna på efterfesten på sm?

Jag vet inte, skulle nog inte tro det. Misstänker att grabben inte blir kvar så länge i tävlingen.

Trist med sjukan förresten men desto roligare att vara nykär (under förutsättning att det är besvarat)!

//Jim

jimcg
2006-04-23, 18:25
Haha blir kul att se :)

Nu är bordet klart, så här blev det:
http://www.jimgahnfelt.se/bilder/table01.jpg

Mer finns att läsa om det och fler bilder längst ner på denna sidan:
http://www.jimgahnfelt.se/bilder.htm

//Jim

jimcg
2006-05-01, 19:32
Det var riktigt kul på SM. Grabben gick inte vidare men sa efteråt att "nästa år, då jäklar" och då har han i alla fall tagit nederlagen på rätt sätt.

Jättekul att se er från Kolozzeum bryta. Det såg väldigt bra ut Svedberg, det jag såg av dina matcher. Norlunds matcher missade jag tyvärr (det var så många att försöka hålla koll på). Grymt av både Deadlift och Grindelund att ta medalj! Stort grattis!

Här kommer ett par bilder och några filmer. Först Svedberg i vänster:
http://www.jimgahnfelt.se/bilder/SM2006_LUDVIKA/P-O_Svedberg_va.jpg

Svedberg höger:
http://www.jimgahnfelt.se/bilder/SM2006_LUDVIKA/P-O_Svedberg_ho.jpg

Grindelund i höger:
http://www.jimgahnfelt.se/bilder/SM2006_LUDVIKA/Jens_Backlund_ho.jpg

jimcg
2006-05-01, 19:34
Svedberg i höger-match:
http://www.jimgahnfelt.se/bilder/SM2006_LUDVIKA/P-O_Svedberg_ho.wmv

Grindelund i höger-match - VÄGRA ge upp:
http://www.jimgahnfelt.se/bilder/SM2006_LUDVIKA/Jens_Backlund_ho_1.wmv

Grindelund i höger-match:
http://www.jimgahnfelt.se/bilder/SM2006_LUDVIKA/Jens_Backlund_ho_2.wmv

Grindelund med medalj:
http://www.jimgahnfelt.se/bilder/SM2006_LUDVIKA/Jens_Backlund_medalj.jpg

Deadlift med medalj:
http://www.jimgahnfelt.se/bilder/SM2006_LUDVIKA/Fredrik_Laritz_medalj.jpg

//Jim

Deadlift
2006-05-01, 20:37
Hmm, jag måste ha missat dig där Jim? Kul med bilder och filmer. Vilken klass ställde grabben upp i? Grattis till Strömbrytarna som presterar bättre och bättre!! :bow: :bow: :hbang: Själv är jag nöjd med vänstern men hade totalt hjärnsläpp när det gällde högern som jag normalt är bättre i??

Svedberg
2006-05-01, 23:21
Kul med bilderna/filmerna Jim
Härligt att grabben din tog det på rätt sätt också :cool:
Nästa år får ni ställa upp båda två. :thumbup:

Har lite bilder jag me men dom e fan i 1600x1200 och 700kb stora allihop så vettefan om ja orkar hitta nånstanns å hosta dom på lr förminska :(

jimcg
2006-05-02, 07:19
Hmm, jag måste ha missat dig där Jim? Kul med bilder och filmer. Vilken klass ställde grabben upp i? Grattis till Strömbrytarna som presterar bättre och bättre!! :bow: :bow: :hbang: Själv är jag nöjd med vänstern men hade totalt hjärnsläpp när det gällde högern som jag normalt är bättre i??

Ja, eller så missade jag dig. Jag satt mest uppe på läktaren men smög ner ibland för att försöka knäppa lite bilder. Försökte hinna med att fota gänget från Smearms och sen hålla lite koll på er härifrån också - blev lite rörigt. Grabben (Daniel Gahnfelt) körde junior -60 och de flesta i den klassen bröt också i senior -60 så det blev lite för tufft motstånd för honom (som bara hållit på ett par månader).

//Jim

Svedberg
2006-05-06, 19:07
Tog och anmälde mig till +75 novice och +85 pro i Nationaldagsspelens armbrytartävling igår också fniss

Svedberg
2006-05-11, 20:40
Sjuk å fan vet vad, ont i händerna men fick för mig å köra grippers iaf, första jag tränat förutom armbrytning på över en månad...varit sjuk å sånt länge...

iaf Grippers pararell sättning.
uppvärmning 2x10 på coc1
coc#2 h&v x 10

RB210 h x 4
RB210 v x 3 sista inte helt ihop

CoC#3 h x 3
CoC#3 h x 4mm

RB240 h x 1 förvånansvärt enkelt för att inte tränat på toklänge
CoC#3 v x 4mm keff sättning, kändes som huden rullade av handflatan

RB300N h x 5-6mm keff sättning
CoC#3 v x 3mm bra sättning men för klen :(

RB300N h x 0.5mm lr nått....jävligt nära...tydligen går det att vila sig i form :cool:
COC#3 v x 3mm

bonusset RB300N h x 1-2mm

Svedberg
2006-06-08, 16:33
Hemma från sthlm och nationaldagsspelen, hade ställt upp i +80 pro och novice.
Hade skapligt höga förväntningar på vänstern men det gick åt helvete efter en seg jävla match mot en polsk snubbe i 3e matchen

Första 2 matcherna gick utan problem, mötte han som skulle segra i vänstern i andra matchen och ägde honom utan problem, sen var det dags för polacken som verkade stark.
Det började bra och jag tog hans handled direkt och hängde på i topp. hängde där länge och han gjorde bra försök att hämta upp det, problemet var att jag var mycket mindre uthållig + att han hade nån cp still så jag var tvungen att hålla i hans jävla tumma med min tumme för att dra, hängde där iaf i 15-20 sek säkert (kändes det som iaf). Jag var tvungen att börja fippla med greppet för att hänga kvar i tummen(Ville inte slippa vilket jag borde ha gjort) och han lyckades hämta upp handleden och vända......första förlusten.
4e Matchen. En bitig snubbe som jag borde ha spöat om det inte var för att jag tog ut mig helt i matchen innan. Fick iaf starten och hängde på lite men var för svag och han vände, höll imot 5-10 sek innan jag tog i kudden.

han jag mötte i 2a matchen(Klubbkompis) mötte sedan dom 2 jag förlorade mot och ägde dom ganska enkelt och tog guld i vänster. Segpolacken vart 2a

Höger då
Första matchen mot nån riktig nybörjare(han tävlade tydligen i bänk, tagit 180 utan utrustning så han var ju inte svag).
Fick ett riktigt skitgrepp men tänkte att det ska ju vara enkelt, såg hur min klubbkompis ägde honom i vänster så. Å vad fel jag hade, jag vart nerlagd i kudden rätt fort och undrade vafan som hände haha.

Nästa match var mot....nån minns inte mycke, vann iaf
Minns inte riktigt vilken ordning matcherna var. Mötte iaf han bänkpress snubben senare och jag begärde domargrepp direkt och fick ett riktigt tokbra grepp, och vips kändes det som att bryta ner en liten tjej, vettefan vad som hände för så enkelt borde det inte gått iaf.
Nästa match var mot segpolacken var lite rädd här för han hade gjort riktigt bra motstånd mot en klubbpolare(Grindelund på kolo) som jag vet är MYCKET starkare än mig, och han förlorade mot grindelund på att han faulade ut sig 2 gånger.
Iaf började som på vänstern mot honom, toppade ut handleden enkelt och hängde på, men fick honom aldrig mer än 1-2dm från kudden, samma visa här han släppte helt med handen så jag fick halvpincha fast hans tumme och dra, blev trött fortast och han började vända men den här gången släppte jag tummen och det vart remmar.
Är riktigt ovan att bryta i remmar men tog riktigt låg knytning på handleden och det kändes skitbra att toppa så. vart ungefär samma här, toppade ut honom och hängde på. efter 5~ sekunder ungefär tog han i kudden. Vart hur glad som helst när jag vann, var totalt avdomnad och mosad i tummen och underarmen efter matchen(Samma mot honom på höger) Respekt åt den här snubben ändå. första gången han bryter arm vid ett riktigt bord tror jag det var och är så bra(brons i vänster) (Tack vare styrka och sjuk uthållighet).

Hade bronset säkrat i nästa match som var semifinal mot Ingvar(klubbkompisen som vann vänstern)
Visste att han är starkare och det gick som väntat.
Tog starten ändå, men sen slet han till och vände, sen slet han en gång till som satan och jag var i kudden.
Vi fick iaf klubbdominans på pallen, jag 3a Ingvar 2a och Grindelund 1a

Jag bröt ju i Pro +80 också....sög lite för jag var tvungen att gå mellan borden ibland och hann inte vila speciellt mycke....skulle ha skitit i pro helt.....vart ju 4 matcher iaf och blev ägd i alla. Tror att Tommi Kokkare vann både höger och vänster.


Kommer lite film å skit sen kanske

norlund
2006-06-08, 22:11
Grattis till medaljen! Och tack för en bra rapport:bow:

jimcg
2006-06-09, 08:10
Instämmer med föregående - Grattis och tack för kul och detaljerad rapport! :thumbup:

//Jim

Svedberg
2006-06-09, 12:12
tackar :)

JimmyF
2006-06-18, 23:37
Grattis till medaljen!

Här i Skänninge armbrytarklubb är de träning 3ggr i veckan.

Svedberg
2006-07-09, 19:41
Var ju med i Wild Arm i Storuman förra helgen
http://www.storumanarmsport.se/wildarm/wildarm-Images/24.jpg

Ställde upp i +95kg höger och +80kg vänster

Börjar med höger, fick möta Lill-andte i första matchen det gick ju inte precis oväntat till förlust för mig. (Lill-Andte Anders johansson är den lilla nätta herrn till höger här.
http://www.geflearmsport.se/tavling/wildarm_2006/image/image15.jpg

Andra matchen mot Ingvar från klubben, han tar mig normalt på högern utan problem men här lyckades jag vrida ut handleden på honom lite och det resulterade i att handleden nästan hoppade ur och jag fick ner honom ganska långt där det blev slip, men jag fick för armbågs faul. tyvärr gjorde han illa sig och lämnade walkover på omstarten
http://www.storumanarmsport.se/wildarm/wildarm-Images/112.jpg
(Jag till höger för dom som inte fattar det)
http://www.storumanarmsport.se/wildarm/wildarm-Images/114.jpg

Tredje matchen, mot lill-andte igen, och samma resultat och jag var ute. Den klassen slutade sedan med Johnny lindholm(normalt -85kg men tävlade i +95 också) som segrare med Lill-andte som tvåa och Christian Stenlund som 3a.

+80kg vänster då
Första matchen mot Jon Sandow från storuman förlorade bara, inte nått att göra åt det.

Andra matchen mot "nån" junior från storuman, vann den iaf

Tredje matchen mot Jonas Hellström grym junior från storuman som vann mot bla Torbjörn Andersson och Leif Andersson i -80 vänster. Vann iaf mot honom och det är jag nöjd med.
http://www.storumanarmsport.se/wildarm/wildarm-Images/135.jpg

Fjärde matchen mot Jon Sandow igen, fick precis som första matchen

Svedberg
2006-07-09, 19:44
Idag körde jag lite grippers som uppvärmning på armbrytningen, satte 3 reps på RB300N också. PB med 2 reps från förra träningen då jag klarade 1+ 1med en halv mm kvar. Måste ta och skaffa en tyngre gripper som är lite lagom över, min RB300 och 330 är åt helvete för tunga. Även ett rep på CoC#3 med vänster är värt att nämna

jimcg
2006-07-10, 18:02
Idag körde jag lite grippers som uppvärmning på armbrytningen, satte 3 reps på RB300N också. PB med 2 reps från förra träningen då jag klarade 1+ 1med en halv mm kvar. Måste ta och skaffa en tyngre gripper som är lite lagom över, min RB300 och 330 är åt helvete för tunga. Även ett rep på CoC#3 med vänster är värt att nämna

Bra klämt! Skaffa en Beef Builder Elite - den blir nog perfekt.

//Jim

Svedberg
2006-07-15, 21:34
Bra klämt! Skaffa en Beef Builder Elite - den blir nog perfekt.

//Jim

Ja fan ja hade tänkt ringa dig närsomhelst och fråga va du tyckte, hade missat att nån(du) hade replayat här :Virro . Får se om ja köper nån ny, ska prova min RB330 imorrn och se, den kändes inte lika omotiverande som vanligt att klämma på sist, men min RB300 är myyycket tyngre än min RB330 :(





Finns massa film från Nationaldagsspelen(armbrytning) på www.strombrytarna.se nu också!

Deadlift
2006-07-15, 22:16
Bra gjort!! fortsätt köra hårt nu Svedberg!*flex*

Svedberg
2006-07-15, 22:19
Bra gjort!! fortsätt köra hårt nu Svedberg!*flex*

Länge sen man såg nått av dig, hur gåre me brytningen?

jimcg
2006-07-19, 10:23
Ja fan ja hade tänkt ringa dig närsomhelst och fråga va du tyckte, hade missat att nån(du) hade replayat här :Virro . Får se om ja köper nån ny, ska prova min RB330 imorrn och se, den kändes inte lika omotiverande som vanligt att klämma på sist, men min RB300 är myyycket tyngre än min RB330 :(


Ja det där är ju skumt med dina RB... Om vi ska till samma armbrytningstävling nån gång framöver kan jag ta med mina BBE (den ena är filad) så får du testa.

//Jim

Deadlift
2006-07-19, 10:51
Länge sen man såg nått av dig, hur gåre me brytningen?

Hmm hade missat den här. Jag bryter inget alls under sommaren förutom några enstaka pilsnerbryt då ;) Det blir ganska mycket hojåkande/träffar och festande men jag kör på med minst 3 st styrkepass i veckan. Om två veckor så är det slut på semestern och då får träningen högsta prio igen. Det verkar gå bra för dig och övriga strömbrytare*flex* Lite synd att Wennberg inte ska vara med något mer men han gör ju rätt i att satsa på starke man igen då han har rätt förutsättningar för den sortens tävlingsmoment:hbang: Hoppas hans bicce håller ihop nu*grr27*

Svedberg
2006-07-20, 16:27
Ja det där är ju skumt med dina RB... Om vi ska till samma armbrytningstävling nån gång framöver kan jag ta med mina BBE (den ena är filad) så får du testa.

//Jim

Ska du på Blockbrytet? eller Nordiska?

jimcg
2006-07-20, 22:10
Ska du på Blockbrytet? eller Nordiska?

Troligen inte, såvida inte sonen ska dit (då kanske jag följer med som påhejare). Återkommer i så fall.

//Jim

Svedberg
2006-07-21, 12:12
Troligen inte, såvida inte sonen ska dit (då kanske jag följer med som påhejare). Återkommer i så fall.

//Jim

Okay, men det är ingen juniorklass på blockbrytet har jag för mig så *grr27*



Ni andra brytare då? Deadlift Norlund? ska ni på Blåckbrytet?

norlund
2006-07-21, 12:15
Annars kan jag ta med min BBE, jag ska till också Blockbrytet.

Svedberg
2006-07-21, 12:22
Annars kan jag ta med min BBE, jag ska till också Blockbrytet.


Ja gör gärna det, blir bra att värma upp på :). Ska du/ni stanna på kvällen också?

norlund
2006-07-23, 20:46
Nej vi åker nog hem så fort tävlingen är avklarad.

Deadlift
2006-07-23, 21:12
Ni andra brytare då? Deadlift Norlund? ska ni på Blåckbrytet?

Jag kommer dit, förhoppningsvis även som tävlande.

Svedberg
2006-07-30, 20:07
Armbrytning/grippers.

Grippers kändes segt som fan så bröt mest bara, men sen när vi satt å snackade lite efter och man hade vilat så provade jag lite grippers igen, skulle dryga mig o prova no setta 3an och krossade den lätt...första gången no set faktiskt.
Sen ca 1cm kvar på RB330 den e lite för tung att sätta så får ingen bra sättning heller ;)

4 Veckor kvar till blockbrytet nu, måste komma igång me vänstern som ja vilat från lite armbågskrångel.

Svedberg
2006-07-30, 20:08
Jag kommer dit, förhoppningsvis även som tävlande.

Klart du ska tävla, nån måste ju ge ukrainarna lite motstånd :thumbup:

Svedberg
2006-08-10, 20:34
Igår: lite grippers, RB300N nästan 2 reps, rb330 ca 1cm kvar, Fick till nån super sättning på vänster och tokmosade coc3 också men det var nån engångsgrejj tydligen för fick inte till det nå mer. halvtråkigt pass, typ lika som vanligt.

Idag: första gympasset på flera månader, blev biceps underarmar å lite lats.
Vikt: ca 108kg

Sittande hammercurls 5a på 27kg på höger, tog de lungt me vänster pga armbågen så körde aldrig mer än 15kg. provade stående sen med riktig cheat och fick iväg en 6a på 32kg Sen lite statiskt i hammercurl grepp, har brukat köra ca 15 sekunder på 37kgs hanteln förut.
Först 10sek för att prova, enkelt. Sen riktiga försöket, fick till 30sekunder, rätt nöjd...

Diverse underarms övningar....
Sittande med armarna hängande handledscurl med 27 > 32 > 37kgs hantlar
Platewristcurl bakom ryggen provade för första gången, hade läst lite om det på gripboard. Kändes skapligt faktiskt med 15kg lagom tungt men det blev ovan belastning på fingerlederna, ungefär som när man 2handspinchar tungt och är ovan.
Sen min gamla "top" övning. ett 2"rör med en vikt längst ute på och vrida underarmen typ så att man hissar änden upp och ner.

Blev lite klättergång eller vad man ska kalla det i chinsstången också. 2 set fram och tillbaka, ovant och kul som fan även om jag är klen och tung.

Bra pass iaf även fast jag inte "gymmat" på nåra månader. Men har ökat i armbrytningen och det märktes på underarmsövningarna och den statiska bicepsträningen som var bättre än förut.

Får se om det blir ett till gympass nästa torsdag eller så sen vila inför Blockbrytet (http://www.geflearmsport.se/blockbrytet%202006.doc) den 26e

Svedberg
2006-08-17, 20:58
lite "armbrytnings" pass på gymmet

Hammercurls gick bara upp till 15kg på vänstern pga armbågs fuck
10kg
10kg
15kg
20kg
27kg x8 pb
32kg x 5 lr nått Mycke sving iaf så de räknas inte

"Inspirerad" av förra passet med supersving cheatcurls så provade jag idag också
Stående hammercurl
37kg x 6 lätt och inte det minsta trött i biceps(nästan då)....bra överarms övning eller nått *rolleyes* *screwy* Småskoj att leka med vikten iof men, mycket till bicepsträning är det ju inte..

Lite mer hammercurls
27kg x....2 set till iaf

Statiska hammercurl holds mot kroppen
37kg x 15sekunder
37kg x 35sekunder PB
37kg x 15sek

Lite latsdrag
70kg x ?? bakom ryggen iaf
70kg x ?? framför med v-handtag
90kg x 2-3st framför bara för att känna på nån vikt innan nästa övning...

"gång" fram och tillbaka på chinsstången x2 tog slut ganska fort på tillbaka vägen dock båda gångerna så det vart lite fult...

Sittande handledscurls med hängande armar provar att få det så explosivt som möjligt
32kg x ett gäng
37kg x 4-5 st kanske, tungt iaf

Handledscurl bakom ryggen med skivstång (bara för att prova)
50kg x ett gäng, glömde sätta fast vikterna så ena sidan började fara åt helvete så fick avbryta.
Körde lite:
Platewristcurl bakom ryggen istället
10kg x många
15kg x 6-8st kanske fick ont i tummen

Gainer > spontan stretch > kontrast bad för underarmarna > äta > joddla > äta > sova

Deadlift
2006-08-17, 21:04
Bra att du kör hårt! *flex* Jag körde mitt första armbrytarpass (efter SM) med Ralf, Gruvman, Fältsjö, Jarinder och några till idag.

Vi syns i Gävle antar jag?

Svedberg
2006-08-17, 21:28
Bra att du kör hårt! *flex* Jag körde mitt första armbrytarpass (efter SM) med Ralf, Gruvman, Fältsjö, Jarinder och några till idag.

Vi syns i Gävle antar jag?


Ofan skönt att vara igång igen? Hur känns det då? och ska du tävla i gävle?
Klart vi syns, vi kommer ner med 5 pers. Jag ska tävla i både novice och pro +95 så jag kanske får privilegiet att förlora en match mot dig :) Sen får vi väl ta en whiskey på kvällen, för du ska väl stanna då?

Deadlift
2006-08-17, 21:58
Ofan skönt att vara igång igen? Hur känns det då? och ska du tävla i gävle?
Klart vi syns, vi kommer ner med 5 pers. Jag ska tävla i både novice och pro +95 så jag kanske får privilegiet att förlora en match mot dig :) Sen får vi väl ta en whiskey på kvällen, för du ska väl stanna då?

Ja nu får det bli seriös träning igen :) Det kändes faktiskt riktigt bra och jag bli med i Gävle (om jag nu inte får tokont och det inte släpper tills tävlingen) och sedan är det ju Nordiska i mitten av sept. som jag tänkter vara med på. Bäst man passar för dig nu, du verkar vara i bra form *flex* whiskeyn är jag gärna med på he he:D

Svedberg
2006-08-20, 20:53
Armbrytning + lite grippers med KCG2

Grippers gick mest skit på höger, som vanligt på vänster. stängde Rb300N en gång på höger var väl enda jag lyckades med, och coc3 på vänster.

Armbrytningen gick super dock kändes brutalt stark, iaf i högern då jag inte kört vänster på ganska länge. Kanske lyckas vinna en match i novicen ändå om jag har tur :MrT:

grymt pass iaf >gainer > kontrastbad > äta äta... Ska äta på som fan nu fram tills tävlingen så får man väl se hur de går.....

JimmyF
2006-08-20, 21:46
Ja kommer upp till Gävle på lördag. Kör ju iofs -75 men ändå. En kompis kommer köra +95 och då kommer du få det tungt. Tro mej :P

Svedberg
2006-08-20, 22:41
Ja kommer upp till Gävle på lördag. Kör ju iofs -75 men ändå. En kompis kommer köra +95 och då kommer du få det tungt. Tro mej :P


Jasså kul :) Vem är det då, kan du länka nån bild på han från era sida?

JimmyF
2006-08-23, 23:30
Finns nog ingen bild på honom. Men han är stark. :) Vet du några från din klubb som går -75 novice eller? Skulle vara kul att se vad man kommer att möta. :)

JimmyF
2006-08-27, 00:54
Såg dej i Gävle och de gick ju kanon för dej eller? Trodde inte du var så stark. Vet inte om du bröt mot min kompis men du kom iaf på en bättre placering än honom.

Svedberg
2006-08-28, 12:15
Såg dej i Gävle och de gick ju kanon för dej eller? Trodde inte du var så stark. Vet inte om du bröt mot min kompis men du kom iaf på en bättre placering än honom.

Joru

Svedberg
2006-08-28, 12:29
Iaf....Blockbrytet 2006: Tävlade +95 Novice
Vänstern: Allt gick förvånansvärt enkelt fram till finalen(Som jag inte hade räknat med att ha en chans att nå), förutom när jag mötte Anders Persson i 3e matchen tror jag det var och blev ägd. Mötte han sedan igen i finalen och det gick ju likadant, slutade 2a alltså.

Höger: Första matchen mot nån junior, min snabbaste match nånsin.

Andra matchen mot Ingvar från klubben, han har hittils alltid ägt mig på vänster men jag har ökat jävligt bra på högern sista månaderna och det märktes. Blev iaf Slip först >remmar jag tjyvstartade lite lätt men ingen faul, starten gick och jag fick ner han iaf segt. men åkte på en armbågsfaul. Restart och båda drog en tjyvstart men ingen faul på nån. Sedan hade han överläge en halv sekund men jag vände och tog ner han i kudden, men fick min andra armbågsfaul då och förlorade alltså....lite surt. Hade jag vunnit här hade jag haft en 3e plats tror jag.

Tredje matchen, Jani Moilanen från gävle. var hur slut som helst från andra matchen med alla jävla omstarter å skit. Båda toppade men han fick ner mig för långt innan det blev slip och jag åkte på en loosersposition förlust.
Slutade 5a på höger.

Ångrar mig en aning att jag stog på skolan här i ström och bröt som fan me högern på torsdagen innan tävlingen bara. var rejält sliten i höger redan innan tävlingen, men så äre...
Nästa tävling är Nordiska mästerskapen om 3 veckor om jag ska fara, har föranmält mig men är inte helt säker än.

Blir vila bra länge nu, armarna är helt mosade från helgen. Allt gör ont från axlarna ner till handlederna. :Virro

Svedberg
2006-08-28, 12:40
Bild från pallen i Novice +95kg vänster.
Anders Persson(skövde) 1a. Jag 2a. Grindelund från forumet blev 3a.

Kommer upp lite film sedan också från alla matcher på www.strombrytarna.se vet inte när dock, beror på när filmgubben orkar klippa allt.

norlund
2006-08-28, 20:01
Ja det är nog alla bryt efter tävlingen som slet mest känns det som :whipped: aj,aj,aj. Svårt att låta bli och jävligt kul iaf.
Blev det nå'n efterfest efter krogen? Själv var jag tillbaks på hotellrummet strax efter 03:00 och sussade,lika bra det. Blev lite väl slirig ett tag.Att man aldrig lär sig *slap*

Svedberg
2006-08-29, 01:38
Ja det är nog alla bryt efter tävlingen som slet mest känns det som :whipped: aj,aj,aj. Svårt att låta bli och jävligt kul iaf.
Blev det nå'n efterfest efter krogen? Själv var jag tillbaks på hotellrummet strax efter 03:00 och sussade,lika bra det. Blev lite väl slirig ett tag.Att man aldrig lär sig *slap*

Ja trotts alkoholen hade jag en smärta som tamefan var hemsk efter några bryt på heartbreak när vi kom dit först, huvva...fortfarande helt kraschad i armarna idag, men lite riktig kost och vila ska väl kunna ordna upp det :). Nja drog iväg me lite gävle folk + axklo och käkade på Max runt 3-4 tiden. Överlag så sög kvällen tycker jag, krogen var värdelös gick ju inte prata med nån just i den volymen, och ingen efterfest blev det heller.

Ska du på nordiska?

norlund
2006-08-29, 21:19
Ja det där stället var väl ingen höjdare direkt,passande namn iaf "Heartbreak Hotel" :cryout: en riktig fadäs!!

Blir inge Nordiska för mig eftersom jag troligtvis blir pappa ungefär då, nästa tävling blir nog Golden Arm skulle jag tro.

Vilka av er ska till Nordiska då?

jimcg
2006-08-29, 22:17
Gratulerar till andraplatsen! *flex* Synd med högern, men du får vara desto gladare för silvret i vänstern! :thumbup:

//Jim

Svedberg
2006-08-29, 22:20
Ja det där stället var väl ingen höjdare direkt,passande namn iaf "Heartbreak Hotel" :cryout: en riktig fadäs!!

Blir inge Nordiska för mig eftersom jag troligtvis blir pappa ungefär då, nästa tävling blir nog Golden Arm skulle jag tro.

Vilka av er ska till Nordiska då?


Jag Benny och en liten junior är anmälda än så länge, kanske Jens också...får se, är inte ens säker på att jag ska fara längre.

Tackar Jim :)


Ligger filmer från Remez-Lindholm supermatchen på www.strombrytarna.se nu

jimcg
2006-08-29, 22:26
Ligger filmer från Remez-Lindholm supermatchen på www.strombrytarna.se nu

OJ!!! Lindholm vann alla fem?!?! Såg ju mycket övertygande ut.

//Jim

Svedberg
2006-08-29, 22:30
OJ!!! Lindholm vann alla fem?!?! Såg ju mycket övertygande ut.

//Jim

Japp, han hade lagt på sig ett gäng kilon som speakerna var noga med att påpeka hela tiden haha, julgrisen lindholm fick han heta för det mesta.
Sharon hade kvar skadan från EM också så kunde inte riktigt gå för fullt

norlund
2006-08-30, 19:43
Testade du att bryta mot Sharon förresten? Tänkte jag skulle prova själv men det blev aldrig av, hade vart skoj.:) Undrar om man kan rubba honom med 2 händer? *screwy*
Provade att bryta mot "Indianen" iaf, det var tvärstopp!! Kunde inte rubba honom en millimeter vad jag än försökte med :laugh: Trodde inte han skulle vara så stark!

Svedberg
2006-08-30, 20:56
Testade du att bryta mot Sharon förresten? Tänkte jag skulle prova själv men det blev aldrig av, hade vart skoj.:) Undrar om man kan rubba honom med 2 händer? *screwy*
Provade att bryta mot "Indianen" iaf, det var tvärstopp!! Kunde inte rubba honom en millimeter vad jag än försökte med :laugh: Trodde inte han skulle vara så stark!


Haha ofan läskigt med tanke på att du är ju rätt stark, oftast brukar man ju kunna göra nått på ett träningsbord om man får ta de grepp man vill och så. Var inte så sugen på att bryta efter tävlingen var slut, armarna var helt knas vilket var synd... *screwy*

Svedberg
2006-09-05, 18:01
Körde lite spontan grepp å lite axlar idag första gången på flera månader det tränats axlar och v-bar

Axlar typ till en 7a eller 8a på 20kg hantelpress

V-bar fick upp 125 på båda händerna, vänster försöket var knappast 5 cm dock.

Lekte lite me mitt ironmind pinchblock också, jävlar va brett det är. typ 75mm minst, inga vikter värda att nämna :em:

Svedberg
2006-09-13, 00:28
Latenight Grippers länge sen de vart nå seriöst me grippers nu.
Uppvärmning:
CoC1 H&V x 20
CoC2 h&V x 10
RB210 H x5 Vxnästan 4 :S
1or nu tills det tar stopp

Coc3lätt H x 1
-||- V x det ständiga mellanrummet på 2mm infann sig som vanligt

RB240 H x 1
COC3 V x 3-4mm

RB300N H x1
CoC3 v x hmm 4cm...sättningen åt helvete, provade lite nytt

2006CoC3 x 1 Stängd, visste inte var den låg i samlingen så, lite lättare än min RB300N tror jag Första stängningen.

COC3 vänster...bajs

nya 3an höger igen....bajssättning

armbrytarvärk i armarna nu :Virro

Lepras
2006-09-13, 01:13
grymt pass:thumbup:

är coc3 lättare än en 240?

Svedberg
2006-09-13, 01:58
grymt pass:thumbup:

är coc3 lättare än en 240?


Inte egentligen, men min 240 är lite tyngre än min lätta 3a
Ljusår mellan min 210 och 240 också

Svedberg
2006-09-17, 13:06
Silver i -110 höger på mitt första nordiska mästerskap. :cool: :cool: :hbang: :D :D etc
Skriver det jag kommer ihåg från matcherna sen när jag orkar. knappt sovit sedan i torsdags natt och ätit dåligt igår/idag.

norlund
2006-09-17, 13:43
GRATTIS!!! Det är fan inte inte illa. Du har gjort grymma ökningar måste jag säga. Imponerande! *flex* :hbang:

Svedberg
2006-09-17, 14:16
GRATTIS!!! Det är fan inte inte illa. Du har gjort grymma ökningar måste jag säga. Imponerande! *flex* :hbang:


ja skapligt iaf *rolleyes* haha. mötte tomas fältsjö i finalen, toppade ut honom och hade honom på min sida men då lyfte han armbågen bara...ändrade nått och sen rubbade jag inte hans handled > kudden.

norlund
2006-09-17, 14:39
Åfan, ja Fältsjö är en duktig brytare, starkt av dig att kunna toppa honom sådär. Mötte honom på Nordiska i Finland förra året, det gick inte så bra för mig. Sa bara smack så var jag nere :)

Svedberg
2006-09-17, 15:09
Åfan, ja Fältsjö är en duktig brytare, starkt av dig att kunna toppa honom sådär. Mötte honom på Nordiska i Finland förra året, det gick inte så bra för mig. Sa bara smack så var jag nere :)

Ja, antar att han inte räknade med nått vidare motstånd sedan han lagt ner mig som ingenting på vänster tidigare. Iaf i omstarten var det bara rakt ner i kudden :D

Svedberg
2006-09-19, 11:09
Ja tänkte skriva lite om mina matcher på Nordiska. -110kg
Vänster:
Första matchen mot Morgan Byström(Tror han heter så) från den nystartade östersundsklubben, kändes farlig när vi tog grepp men skickade på top som vanligt och fick ner honom till 1dm~ från kudden stog där och gungade ett tag men han åkte på en armbågsfaul och omstart: Samma igen men det gick bättre och han åkte i kudden efter nån sekunds motstånd.

Andra matchen: Tomas Fältsjö en riktigt "gammal" erfaren brytare från Dalabrytarna, jag förlorade fort som satan.

Tredje matchen: Mot Jens(Grindelund på kolo) från klubben. Tog han för 3 veckor sedan på blockbrytet men denna gång gick det sämre, han fick överläge i starten och jag fick aldrig någon kontroll på hans hand/handled, ganska seg match men tillslut så åkte man ner och var ute från vänstern.

Höger:
Första matchen: Mötte Björn Olsson från gävle, var säker på att jag skulle bli ägd men istället toppade jag ut honom enkelt och helt utan att bli stoppad på slutet.

Andra matchen: Marcus Åberg från Smé Arms. Hade ingen aning hur han skulle bryta. Start och han snabb som satan slängde sig på och pressade, men skjöt ut min armbåge och jag åkte på en faul.
Omstart: Samma visa, han var otroligt snabb och slängde på press, stannade upp honom några Cm från kudden igen men nu åkte han på en armbågsfaul
Omstart: Samma här också, men jag hade flyttat in min armbåge mer mot mitten av kudden för att undvika att halka ut när han slänger på pressen, tyvärr inte långt nog och jag åkte på en faul till och förlorade.
Det irriterande med matchen var att jag fick aldrig lägga på något baktryck alls innan starterna för han släppte bara efter och då fick JAG skäll av domaren.

Tredje: En från Brynäs Hade mött honom på SM vänster arm förut i april och det gick ganska lätt men idag såg han brutal ut som fan på vänster och hade tagit en 3e eller 4e plats på vänstern. Men nu var det ju höger det gällde. Var taggad som satan, startade riktigt snabbt och fick ner honom ganska enkelt.

Fjärde: Toni Soppela en av arrangörerna hade ingen koll alls på honom innan tävlingen förutom att jag visste att han hållt på ganska länge(Tror jag). Iaf stog och tog grepp och så sen sa domarjäveln Ready go snabbt som satan och jag var inte ens i närheten av beredd. vart rejält sur på domaren men innan jag hann säga nått så hade han tydligen åkt på en armbågsfaul. Omstart: Tappade starten igen men lyckades bromsa upp honom och kändes ha kontroll, då åkte han på ännu en armbågsfaul. Här började jag småfnissa lite för mig själv, räknade med en fetförlust mot Toni och nu var jag i semifinal.

Semifinal: Mötte Marcus Åberg från Smé arms igen, visste lite bättre vad jag skulle göra nu, började långt in mot vänstersidan av kudden för att inte åka på fler fauls och hitta en gräns där jag kan lägga på maximalt baktryck utan att han släppte efter. Det blev ungefär samma dock, Han var grymt mycket snabbare än jag i starterna och slängde på press igen, bromsade upp honom uttoppad och då åkte han på en faul.
Omstart: Exakt samma sak ännu en faul för honom och jag var i FINAL:hbang:

Vila, massa ätande och lite(massa) hett vatten på min arm för att ta bort lite smärta och mjuka upp.

Final: Tomas Fältsjö, han som ägde mig så löjligt på vänster. Snackade lite med Heidis farbror medans vi väntade på finalerna och fick veta lite att han var rejält långsam och hookare. Tänkte att det passade mig perfekt, förutom att han var mycket starkare och har tävlat längre än vad jag är gammal nästan :Virro . Dessutom var jag tvungen att vinna 2 matcher mot honom nu eftersom han var obesegrad fram till finalen. iaf>

Var extremt taggad nu och fokuserad. Startade snabbare än honom och lyckades ta ut hans handled på topp men han bromsade upp mig 2dm~från kudden och lyfte på armbågen > faul till honom och ->

Omstart: Nu visste han vad han hade att vänta sig(fet toproll) och underskattade mig väl inte vilket jag antog att han gjorde först.
Fick ett sämre grepp och ingen kontroll på hans hand/handled nu och åkte i kudden snabbt efter att jag bromsat honom minimalt.

Hursomhelst Silver på höger i -110 på mitt första nordiska 9 månader efter att jag börjat träna armbrytning. kunde man ju inte precis drömma om när man for ner. Visserligen är -110an i sverige ganska fylld av nybörjare och jag skulle antagligen inte vinna en match i vare sig +110 eller -100kg. Fast jag är nöjd :cool:

Nu blir det vila/svullande ett tag och hårdträning fram till Klubbmästerskapet i november nån gång, jag har två 2:a placeringar att försöka bättra på. Sedan är det Golden Arm i februari som gäller. Långt mellan tävlingarna nu på ett tag.

Svedberg
2006-09-19, 11:09
Lite filmer har börjat ploppa upp från Blockbrytet nu också på www.strombrytarna.se , snart hoppas jag att det blir lite nordiska också.

norlund
2006-09-19, 19:39
Tack för rapporten :thumbup:

Svedberg
2006-09-27, 19:18
Nu finns alla mina matcher utom finalen i höger på http://www.strombrytarna.se/filmer.htm många andra matcher också, mest från vår klubb dock men även annat intressant :hbang:

Va å bryt nyss, känns skapligt. fick ont som satan i överarmen/axeln dock och lite muskler på ovansidan underarmen känns övertränade som fan. Måste vila nu om jag ska kunna gå för fullt på klubbmästerskapet i november....hata vila :Virro

norlund
2006-09-27, 20:13
Ja det kan nog vara bra att låta armarna läka ut helt emellanåt, men det är tråkigt som /&¤%#"! att vila från brytningen som sagt.

norlund
2006-09-27, 20:29
Bra filmer förresten! :bow: Tack för att ni lagt ut dom.

Svedberg
2006-09-27, 20:41
Bra filmer förresten! :bow: Tack för att ni lagt ut dom.

Tackar, kul om du kunde ha några tips på hur jag ska göra mot han Markus Åberg. hur man ska prova positionera sig i starten etc? långt till vänster på kudden?

norlund
2006-09-27, 21:36
Skicka rakt åt sidan i starten bara, funkade bra för mig iaf. Annars kan du försöka fixa remmar, hade inga problem mot honom i remmarna heller.
Det sämsta man kan göra är att försöka hålla fast iaf, det är ju det han är ute efter med sitt "loose grip". Iom att du har mycket större o starkare händer än honom så får du ju en enorm fördel i remmarna också.

Svedberg
2006-09-28, 11:29
Skicka rakt åt sidan i starten bara, funkade bra för mig iaf. Annars kan du försöka fixa remmar, hade inga problem mot honom i remmarna heller.
Det sämsta man kan göra är att försöka hålla fast iaf, det är ju det han är ute efter med sitt "loose grip". Iom att du har mycket större o starkare händer än honom så får du ju en enorm fördel i remmarna också.

Jo men skicka sida funkar inte riktigt när snubben är så mycket snabbare än mig :( Har också tänkt på remmar, vore en aning lättare att kontrollera honom då.....men förklara gärna det här med att jag har en enorm fördel i remmar pga större/starkare händer? Jag är ytterst oinsatt i remmar :) har brytit totalt 2 matcher i remmar + 2 provbryt på träning.

norlund
2006-09-28, 16:46
Du kommer få fördel i remmarna pga att du kommer få full kontroll på hans hand.

norlund
2006-09-28, 16:58
Skulle vara kul att få veta hur dom tränar i Smeárms klubben egentligen.
Dom flesta brytarna från den klubben är ju ruskigt explosiva i starten, gissar att det har något att göra med att dom har bröderna Rundström som tränare. Fick ju möta Jonas R. på SM förresten, ganska lindrig match iaf, det bara small till så var min hand nere i kudden :bow: hann inte ens ta i :Virro

Svedberg
2006-09-28, 18:07
Du kommer få fördel i remmarna pga att du kommer få full kontroll på hans hand.

Hmm blir till å släppa mest nästa gång då, fast det känns ju mesigt å slippa avsiktligt :p

Jo dom verkar snabba som jävlarna. Du var säkert bara inte beredd och han tjyvstartade ;)

norlund
2006-09-28, 18:52
Jo dom verkar snabba som jävlarna. Du var säkert bara inte beredd och han tjyvstartade ;)

Haha! Ja det var ungefär så jag sa efteråt ;)

HookersUnited
2006-09-28, 19:01
Håller armarna får både brytning och viktträning?

Svedberg
2006-09-28, 20:39
Håller armarna får både brytning och viktträning?

Hmm det beror på hur man lägger upp träningen, en period bröt jag bara 1 gång vecka och lite styrka på det. + kontrastbad och sånt för armarna. kändes fint då och hade just aldrig ont.

Värsta är väl i början att vänja sig då. Men det går säkert lägga upp det så att det går bra också, jag bröt tokhårt en gång i veckan när jag började och då fick man ju skitont.

Om du ska börja så testa att bara köra en gång i veckan och ta inte i allt vad du kan

Svedberg
2006-10-16, 12:19
Var å gymmade härromdan, först passet på läänge igen :D kände mig småförkyld dagarna efter också...oväntat....

Bänk 50kg 3set 8~ reps pinsamt :p

Smalbänk 50kg 2 set 8~ reps

Marklyft 60kg 2 set 100kg 1 set 5 reps, fick en sträckning/kramp i baksida lår sen haha. får jag jämt när jag markar för första gången på länge....kanske ska stretcha lite innan.

TricepsHantelextension 8kg eller va hantlarna vägde. högreps

Körde lite statiska pullups och chins också

Avslutade med nån mix av hammer/vanliga hantelcurls
20kg x10
25kg x 7+
25kg x7+ räknade inte, var faschinerad över mina armar såg dubbelt så "blodådriga" ut än sist jag gymmade. roffel :MrT:

Jaja väntat, skitsvag i bröst/triceps. Sträckning i baksida lår och normalstark i biceps.
Ska försöka gymma en gång i veckan nu, får ju träna gratis på tantgymmet här genom jobbet.

Armbrytningen flyter på också. ska prova ta lite bilder på onsdag om det är mycket folk där

Svedberg
2006-10-27, 12:52
Gratisträning på pigg&frisk kcg2 och 200mg koffein

Marklyft 3-4 set uppvärmning på 60kg
100kg x 5
120kg x 5 detta var vad jag hade som mål idag
130kg x 5 gick ju ganska okej det också
140kg x vet inte om jag gjorde 4 eller 5 hade svårt att räkna av nån anledning, tungt som satan. sista reppen var inte direkt snygg men skön som fan :)

Latsdrag
Bakom 50kg x8
70kg x 6
80kg x 6-8 nånting
"pullup" grepp
95kg x några . fan så mycke tyngre att köra latsdrag med 95 än riktiga pullups på stång med ca 110kg kroppsvikt

Tricepsextension 1hantel
7kg x 10
7kg x 10
7kg x10
11kg x 6-8 reps nånting, tungt iaf. behöver träna mer triceps *grr27*

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBSeatedRearLateralRaise.html
vart det sen, måste nog träna baksida axlar en hel del tror jag eftersom framsidan får en hel del stryk av armbrytningen.
7kg x ?
7kg x ?
7kg x ?

Första riktiga markpasset där jag körde tung, på vääääldigt länge. sist jag körde mark var för en och en halv vecka sedan på 100kg x5 och då fick jag en sträckning i baksida lår haha. så vart skapligt positivt överaskad av en 4-5a på 140kg Inte många kg från max nånsin i 5or.

Kul och skönt pass, lärde tjejen lite övningar som är bra för armbrytning också. Hon ska antagligen tävla i storuman i december på Luciadunken (http://www.storumanarmsport.se/Default.asp?path=12793&pageid=17481)
Tror hon kommer krossa där, stark som fan redan både i Top och hook och klassen +60kg kommer passa som fan då hon är 182cm och ca 80kg.

HookersUnited
2006-11-04, 13:21
Meriter: Längst i klubben.
:D

Svedberg
2006-11-04, 15:42
:D

:cool:

Kommer inte stå nått annat innan jag har nått guld från SM eller Nordiska :p

Svedberg
2006-11-05, 16:11
Veckans gympass lite blandat som vanligt.
liggande Hantelpress
11kg x10
13kg x10
15kg x10
17kg x10
21kg x10
23kg x10
Stark som få :hbang:

1hands hantelextension
7kg x10
10kg x7 tungt ju går inte köra strikt me den vikten ens...
7kg x12

Sen blev det marklyft och pushdowns vartannat set

Pushdowns enkel utväxling
25kg x?
25kg x?
30kg x?
30kg x?
30kg x?
vart väl 6-10 reps i varje

Marklyft
60kg x?
60kg x
60kg x
100kg x5
100kg x5
120kg x3
130kg x3
140kg x2
150kg x1
Osnyggt utförande på 150kg, 10kg från 1rep max PB iaf.

lite Hantel/hammercurl körde lite olika med greppet hela tiden
17kg x6
21kg x?
25kg x5 kanske.

tar de lungt nu tills på torsdag, då blir det ett hårt armbrytarpass. tidningen skulle komma dit och göra ett reportage om klubben då också.

Svedberg
2006-11-07, 19:28
grippers

coc Guide 50 reps på varje hand
coc1 30 reps på varje
coc2 10 reps på varje

RB210 5 reps på varje

1or nu

gamla coc3 H x 1
-||- V x 2mm från

RB240 H x pissättning
gamla coc3 V x bajs

jävla skitpass, får ont i armarna av det också. måste börja köra mer grippers dock, märks att jag tappat styrka i händerna och det försämrar armbrytningen och andra saker.

Mart|n
2006-11-07, 19:58
Har du inte mer nytta av thickbar/blockweights än grippers? Men grippers gör väl sitt lilla till med!

Svedberg
2006-11-07, 20:35
Har du inte mer nytta av thickbar/blockweights än grippers? Men grippers gör väl sitt lilla till med!

Ingen aning, jag gillar grippers och det märks skillnad av det.

Svedberg
2006-11-10, 02:39
Vart lite armbrytning idag. fick dit jävulskt me folk för ÖP(östersundsposten) var där och gjorde ett reportage om oss igen, jag knäppte lite egna bilder också men glömde bort att filma nått.

Shysst pass iaf, blev totalt mosad på vänstern av en junior som jag brukar äga. Det var kul som fan för nu måste jag klura ut hur fan jag ska kunna ta han igen, problemet är att han vrider in mig i nån mystisk hook direkt och då tappar jag all kraft, förlorade ca 5 starter mot honom så synd att man inte filmade nått...

Småont i höger överarm/axel också så körde inte så mycket som jag ville.
Några bilder iaf.

http://i13.tinypic.com/33mspxs.jpg
Killen ja snackade om längre upp där till höger på bordet, Sm 3a på vänster i juniortungvikten.

http://i14.tinypic.com/42k0ett.jpg
Tjej i klubben äger reportern. Jag+ flickvän bryter i bakgrunden.


http://i14.tinypic.com/33ku8zr.jpg
Jag(till vänster) mot SM 3a på höger i -110kg


http://i13.tinypic.com/472wm1h.jpg
Våra medaljer hittils i år fördelat på 6 medlemmar. 2 SM medaljer och 3 Nordiska blandannat, hyffsat då ingen brytit mer än 1 år

http://i13.tinypic.com/2z58703.jpg
Större delar av klubben med våra medaljer




Blir lite mark och tunga statiska hammercurls på måndag eller nått, kanske lite grippers i helgen.

Ska prova filma lite på nån träning också.

Svedberg
2006-11-14, 17:54
Marklyft + blandpass som vanligt

Mark
60kg x?
60kg x?
60kg x?
100kg x5
120kg x3 lr 5 minns inte
135kg x3
140kg x1
145kg x
140kg x minns ju förfan inte...jag har världens sämsta minne, det var en 3a på nått av dom sista iaf eller båda

Hammercurl statics
22kg x 20sek
36kg x15sek sen bara höger, så sliten i vänstern sen torsdags fortfarande
46kg x 10-15 sek, stog massa discopojkar bortmot klockan så kändes lite gay att kolla ditåt medans jag tog i för livet med att hålla i den där
46kg x 10-15sek
41kg x 25 sek

Special wristcurls kör dom med armen snett liggande på knät och bara halvägs typ, tills handleden är ca pararell. körde först vänster, dom setten mellan hammercurl statiksen me högern
Vänster:
21kg x8-10
21kg x8-10
21kg x8-10

Höger
21kg x10 körde dom lite för explosivt så armen hoppade av knät nån gång
21kg x ?
36kg x 6-10
36kg x 6-10

Enarms latsdrag statiskt bara högern, hade lite för ont i vänster
40kg x
50kg x
60kg x
60kg x
45kg x
Håller 15-20 sek på varje i "nästan bottenläge" och gungar nån cm upp å ner + provar curla in handleden så gott det går.

Sen stretching av lite allt möjligt.

Bra pass gillar pigg och frisk pga att det finns mer variation på hantlarna där + att de går bygga ihop egna enkelt. stort minus för minimalt utrymme för fria vikterna.

Var hos en kiropraktiker igår för ryggen då jag har lite problem, mest på höger sida. visade sig att bäckenbenet var lite snett vilket har gjort att jag fått lite ont i svanken på höger sida + att ena benet blev lite längre av det och rättade till lite i nacken.
Det märktes i marken iaf, alltid haft en känning i höger sida svank men inget idag. hur skönt som helst.

Discopojkarna som var där kollade lite konstigt när man började köra statiska övningar *screwy*

Har lite nya mål också
5a på 150 mark
10sek hammercurl hold med 62kgs hanteln(största som finns där)(lär ta lite tid).
80kg statisk enarms latsdrag 10-15 sek.
och öka som fan i wristcurls, aldrig tränat dom just men har kommit på hur jag ska köra dom riktigt utan att få ont i handleden.
+ stretcha mer, vilket kiropraktikern påpekade att jag borde.

Ska gå upp lite i vikt också. kanske lägga mig runt 115kg, fast det får ta tid att komma dit. ska komma ner till -110 innan slutet på april för SM också. Och jag har noll erfarenhet av långsam viktuppgång och nergång :Virro .

Vilar nog på armbrytningen imorrn, vänstern behöver vila och högern fick smaka idag. grippers nån dag + armbrytning hårt på söndag.

Svedberg
2006-11-15, 22:03
Lägger väl in filmen här också, jag mot ingvar på klubben. provade nått riktigt dåligt på slutet.


Gpv3q0I_qQw

Svedberg
2006-11-21, 17:55
Marklyft + blandat överkropps pass

Sovit dåligt, sov 3,5 timme inatt tack vare fuckad dygnsrytm, sen skulle vi instruera lite armbrytning på högstadiet kl 8.15. det var bra iaf massor av folk som provade. sen sov jag 2 timmar till strax innan träningen. Seg som fan, så kände mig inte direkt pigg i nån övning.
200mg koffen + 3 teskedar kcg2, sen 200mg koffein och några rejäla klunkar gainer mitt i gav bra skjuts hela passet.

Mark
60kg x10
60kg x?
100kg x5
115kg x3
130kg x3
130kg x3
130kg x2

Hammercurl statiska, första setten är båda armarna sen var för sig
22kg x15 sek
32 lr vad dom vägde x 10-15 sek
41kg höger x 10-13 sek
32kg vänster x 10-15 sek
41kg höger x 10-13 sek
41kg vänster x 10-15 sek
41kg båda x 10-15 sek
Samma problem som sist, massa nissar i discomaskinerna bortåt klockan så kändes halvgay att kolla dit när man stog och körde, därav lite oklara tider.

Wristcurl först hela reps sen bara halva från rak handled eller strax under och så långt man orkade, säkert skitfult men nån styrka lär det väl bygga för armbrytningen
22kg x10
34kg x 6-7
41kg höger 5-6
34kg vänster 5-6
41kg höger 4-7
34kg vänster 4-6
41kg höger 4-6
34kg vänster 5-6
sen 22kg x 10 för å fulpumpa lite
Ser kasst ut med repsantalet men jag kommer aldrig ihåg å räkna nått, tar i tills det tar stopp.

Statisk pullups i chinsstång
2 set 15-20 sek inte till fail, vart less å hänga länge :Virro

Hammer/hantelcurls Skulle prova köra vanliga curls men det känns så fel så det vart lite blandning.
22kg x7
22kg x7-9
22kg x9-10
22kg x7-8
Sista settet vart det skapliga svingar i.

Vart 2 set mage också, antar att jag måste börja köra det så det inte blir för stor obalans i ryggen.

Latsdrag enarms statiskaDrar ner och provar curla in handleden samtidigt som ja håller i nära bottenläget.
35kg x15 sek
50kg x10-15 sek
60kg x10~sek

Latsdrag v-handtag
70kg x8
80kg x8
95kg x7
minns inte om ja körde 3 lr 4 set :Virro

Sen vart det vartannat set baksida axlar och tricepsextension med nån 7-8 kgs hantel lite för lätt för triceps men ville bara pumpa lite.

Baksida axlar
x ?
x ?
x ?
x ?
x ?

Tricepextension
10-15 reps
10-15
10-15
10-15
10-15

Passet tog ca 1.5 timme

Stretchade överkroppen i 10-15 min också

Segt pass utan nån maxstyrka i nått. måste prova få till nån vettig dygnsrytm.

norlund
2006-11-21, 18:50
Ser bra ut! Kul med lite film! Stark i statiska hammercurls också.*flex*

Svedberg
2006-11-21, 20:54
Ser bra ut! Kul med lite film! Stark i statiska hammercurls också.*flex*

Tackar, mja idag var jag inge stark :( Står ju inte direkt med underarmen vågrätt ut heller utan i har armbågen mot höften och står i den vinkel jag har armen när jag bryter så det är väl lite mesigt :cryout: .

Måste tävla snart, blev ju bortskämd i somras med en tävling varje månad i stortsett, fast är väl bra att man får träna upp sig....om än tråkigt i längden utan att få tävla sig lite :Virro

Lövbiffen
2006-11-28, 15:21
Roligt med bilder och filmklippet :)

Funderar lite på att kanske börja med armbrytning, då jag nästan bara blir stark i armarna.
Skulle vara roligt att testa på med riktiga regler och bord o så :)

Måste bara fråga ifall du vet ungefär hur starka dom starkaste grabbarna är i curls!? Då med biceps och även handlederna!

Svedberg
2006-11-29, 01:42
Roligt med bilder och filmklippet :)

Funderar lite på att kanske börja med armbrytning, då jag nästan bara blir stark i armarna.
Skulle vara roligt att testa på med riktiga regler och bord o så :)

Måste bara fråga ifall du vet ungefär hur starka dom starkaste grabbarna är i curls!? Då med biceps och även handlederna!

Kul att nån gillar det :)
Ah finns ju klubbar i sthlm och runt där ifall du vill prova på, kan fixa numret till nån som vet bättre om hur dom tränar i sthlm om du vill.

Vet inte riktigt, har hört några som kör handledscurls med 300lbs hantlar om det är hela eller halva reps vet ja inte dock, sen från VM så berättade nån att han såg en film med en öststatare(han vann sin högerklass) där han curlade en 190lbs hantel, ingen aning hur strikt, var iaf en 75kgs kille tror ja.
Annars kan du väl ta dom vikter jag tränar med(i armbrytningsövningar) och ta dom gånger 3 lr 4 så kanske du hamnar rätt :Virro

Gå inte enbart på vikter dock, armbrytning är inte bara vad du lyfter på gymmet, fast det vet du kanske.


Kolla in http://www.pullingjohn.com/photos/2004oct23.html bild 20 där...så tränar ryssarna :D

Lövbiffen
2006-11-29, 11:06
Coola bilder på ryssarna :Virro
Sickna galningar!

Alltså armbrytarna verkar ju vara starka som fan, samtidigt som bländande teknik används :)
Tycker det verkar vara en spännande sport alltså. Speciellt att det verkligen verkar vara en blandning av det som jag nämnde tidigare: teknik, styrka och inte minst hjärna.

Hur många armbrytningsklubbar finns det ungefär i sthlm tror du?
Skulle vara roligt att testa på :)
Jag bor ungefär 8 mil norr om sthlm.

Svedberg
2006-11-29, 12:31
Coola bilder på ryssarna :Virro
Sickna galningar!

Alltså armbrytarna verkar ju vara starka som fan, samtidigt som bländande teknik används :)
Tycker det verkar vara en spännande sport alltså. Speciellt att det verkligen verkar vara en blandning av det som jag nämnde tidigare: teknik, styrka och inte minst hjärna.

Hur många armbrytningsklubbar finns det ungefär i sthlm tror du?
Skulle vara roligt att testa på :)
Jag bor ungefär 8 mil norr om sthlm.


Ja armbrytning är en styrkesport i första hand så, självklart teknik också men utan styrka är all teknik värdelös.
Det finns iaf 2 klubbar "tror" jag kolla in http://www.svenskarmsport.com/armweb/ där har du numret till en iaf om du ringer Malin.
Om du ska testa så gör det med rätt inställning bara, många verkar tro att dom ska spöa folk som tränat ett tag, helst utan teknik :Virro .
+ Att man får jävligt ont i armarna speciellt i början, men det är det värt *cupid*

Lövbiffen
2006-11-29, 16:47
Ja armbrytning är en styrkesport i första hand så, självklart teknik också men utan styrka är all teknik värdelös.
Det finns iaf 2 klubbar "tror" jag kolla in http://www.svenskarmsport.com/armweb/ där har du numret till en iaf om du ringer Malin.
Om du ska testa så gör det med rätt inställning bara, många verkar tro att dom ska spöa folk som tränat ett tag, helst utan teknik :Virro .
+ Att man får jävligt ont i armarna speciellt i början, men det är det värt *cupid*

Ska försöka ta tag i det här nu. En jobbig detalj är bara att jag jobbar kväll :/ Svårt hinna med några träningspass då!

Man lär ju få känna sej rätt spöad av alla man möter :smash:

Svedberg
2006-11-30, 00:49
Ska försöka ta tag i det här nu. En jobbig detalj är bara att jag jobbar kväll :/ Svårt hinna med några träningspass då!

Man lär ju få känna sej rätt spöad av alla man möter :smash:

Jao se till å koncentrera dig på tekniken innan du provar bryta ner nån bara :)

Lucipha
2006-11-30, 05:56
Håller du på med smygträning? Får se om jag orkar träna nått innan jag drar till umeå. Annars blir det attackmarklyft på helgerna

Fan vad mina 190cm ser korta ut på bilden föresten. Kanske hukar mig lite men det säger ju en del om längden på resten

Svedberg
2006-11-30, 12:44
Håller du på med smygträning? Får se om jag orkar träna nått innan jag drar till umeå. Annars blir det attackmarklyft på helgerna

Fan vad mina 190cm ser korta ut på bilden föresten. Kanske hukar mig lite men det säger ju en del om längden på resten

Smygträning inte då.
Du får attackmarka tjejen.
Tja så är det när man har extrem gamnacke efter år av CS, nä men du sitter ju på ett element, ingvar är ju typ 160 lång så då måste du göra nått fel *screwy*

Svedberg
2006-12-01, 14:40
Lite film igen, gamla om nån sett dom på www.strombrytarna redan, men när ja nu tagit å skaffat youtube konto å lärt mig hur de funkar så kan ja ju lägga dom här.
Första matchen på Nordiska på höger
3RaeTcz2BXA

Och finalen mot Tomas Fältsjö
2v9IUC56T9Q

Svedberg
2006-12-07, 14:52
Klubbtävling
Blev 2a på båda armarna efter Benny wennberg som egentligen var det enda problemet att bryta ner. Hade en match på vänster mot Kent henriksson också(sm3a junior vänster +80kg) Där jag inte kom in i mitt läge med greppet riktigt i starten och kände att det gick skulle gå åt helvete, fast han fick tjuvstart. Omstarten kom jag in rätt och kunde ta ner han hyffsat lätt.

Första matchen jag mötte Benny på höger var bra dock. fick till toppen som fan och det gick såhär, fast han drog ut armbågen och fick en faul bara, kanske borde va looserposition på det men var inte så noga.
http://i12.tinypic.com/358xhr9.jpg
I omstarten kom han in i en hook/press och mosade ner mig bara. Samma i Finalen. Värt att nämna att Benny opererade om sin avslitna högerbiceps igen förra veckan typ så han har inte tränat högern riktigt på 1 år ca.


Efteråt vart det rundbrytning som fan, hur brutalt som helst. Tror jag stog 10-15 matcher i rad några gånger när vi var 5-6st som körde samtidigt som mest hyffsad hård träning(vi kör så att Vinnaren står kvar och utmanaren får starta när han vill).

Fixar med en rankingslista + regler också, kommer bli kul med lite utmaningsmatcher och sånt på träningarna.

Lucipha
2006-12-07, 20:05
Första matchen jag mötte Benny på höger var bra dock. fick till toppen som fan och det gick såhär, fast han drog ut armbågen och fick en faul bara, kanske borde va looserposition på det men var inte så noga.

Dommarn är ju ägd av satan, kolla blicken. Evil-Ronny ftw

Svedberg
2006-12-07, 20:06
Dommarn är ju ägd av satan, kolla blicken. Evil-Ronny ftw

Äh vi som har en högteknologisk dommare med laserblick

Lucipha
2006-12-07, 20:22
Äh vi som har en högteknologisk dommare med laserblick

Ronycop :Virro

Ska vi dricka kaffe och klämma grippers imorrn på simosons? Drälla runt med magnesia och skrika LIGHT WEIGHT åt alla gamla kärringar.

Svedberg
2006-12-07, 20:54
Ronycop :Virro

Ska vi dricka kaffe och klämma grippers imorrn på simosons? Drälla runt med magnesia och skrika LIGHT WEIGHT åt alla gamla kärringar.

Kanske de, du kan ju höra av sig

norlund
2006-12-09, 10:15
[QUOTE=Svedberg;1953190]Klubbtävling
Blev 2a på båda armarna efter Benny wennberg som egentligen var det enda problemet att bryta ner. Hade en match på vänster mot Kent henriksson också(sm3a junior vänster +80kg) Där jag inte kom in i mitt läge med greppet riktigt i starten och kände att det gick skulle gå åt helvete, fast han fick tjuvstart. Omstarten kom jag in rätt och kunde ta ner han hyffsat lätt.

Första matchen jag mötte Benny på höger var bra dock. fick till toppen som fan och det gick såhär, fast han drog ut armbågen och fick en faul bara, kanske borde va looserposition på det men var inte så noga.
http://i12.tinypic.com/358xhr9.jpg
I omstarten kom han in i en hook/press och mosade ner mig bara. Samma i Finalen. Värt att nämna att Benny opererade om sin avslitna högerbiceps igen förra veckan typ så han har inte tränat högern riktigt på 1 år ca.


Efteråt vart det rundbrytning som fan, hur brutalt som helst. Tror jag stog 10-15 matcher i rad några gånger när vi var 5-6st som körde samtidigt som mest hyffsad hård träning(vi kör så att Vinnaren står kvar och utmanaren får starta när han vill).

Fixar med en rankingslista + regler också, kommer bli kul med lite utmaningsmatcher och sånt på träningarna.[/QUOTE

Ska Benny fortsätta med armbrytningen?

Svedberg
2006-12-09, 14:19
Ska Benny fortsätta med armbrytningen?

Jag vet inte faktiskt, ska fråga han nästa gång. Hoppas det iaf så man har nån man får ta i lite som man vill mot :cool:

Svedberg
2006-12-12, 17:37
Mark + "sånt jag kör för armbrytningen". kcg2 och 200mg koffein + gainer och 200mg koffein mitt i passet.

Mark haft småkänningar i ryggen en tid så lite lätt....vart nog jobbigt ändå *rolleyes*
60kg x
60kg x
60kg x
100kg x6-7
100kg x10
100kg x körde 1or med 5-10 sek vila imellan, mycket skönare för ryggen när man tar om och drar på nytt varje gång. vart väl drygt 10st. ska köra såhär jämt.

Statiska Hammercurl (Målet var att spöa M.samuelsson när han gjorde 15sek på 45kg i nån film:D )

22kg x15 sek per arm
32kg x15 sek
45kg x??
50kg+hantelgreppet och 2 lås x 23 sekunder. bara höger. PB med 6kg lr nått iaf.
vänster 34kg x?? småkänningar i armbågen när ja kör
50kg x 14sek höger
vänster nått x ?? sek

Underarmscurls
21kg x
32kg x
45kg x körde halva fulreps bara(höger). bra skit
32kg vänster x halvor
45kg x ?? höger
32kg x ??

Några set statiska pullups sen

Hammercurls
22kg x6
22kg x6
22kg x5
25kg x??
25kg x??
25kg x??
kommer aldrig ihåg hur många reps.

Skulle prova fulcurla 32kgs hantlarna stående, gjorde 2 reps per arm sen kändes det bara så meningslöst när man måste cheata så mycke :em:

Latsdrag v-handtag
50kg x
60kg x
70kg x
70kg x
60kg x
minns inte reps. fick nästan lite pump i latsen dock det har aldrig hänt förut, kan bero på att jag var helt mördad i underarmarna och biceps.

Körde 3 set sittande hantelpressar för axlar också på mesvikter medans jag väntade på draghissen.
Stretchade lite.

Tog förjävla lång tid, kom dit en polare strax efter mig så vart en hel del snack mellan setten :D
Var lite småtrött också, ingen riktig motivation att köra helt fail i övningarna oftast.

Inget förens på lördag nu, Luciadunken i storuman. Hoppas man får bryta lite brevid tävlingen mot seniorer.

norlund
2006-12-12, 19:52
Skönt o spöa Samuelsson i statiska hammercurls? *flex*

Svedberg
2006-12-12, 20:15
Skönt o spöa Samuelsson i statiska hammercurls? *flex*

haha nja, misstänker att han nog kan köra lite mer än 45 om han är fräsch i armarna, dessutom kan vilken armbrytare som helst spöa mig :(

Svedberg
2006-12-19, 17:11
Axlar bröst triceps....måste träna dom lite antar ja, för att få lite mer balanserad styrka i överkroppen om inte annat, sen ska ju triceps va rätt viktigt för armbrytning.

Sittande hantelpress utan ryggstöd
12kg x
15kg x
17kg x8
17kg x7
15kg x?
15kg x?
Första gången jag provar utan ryggstöd, rejält konstigt i slutläget när man blev trött. å fan va svag jag e

Liggande hantelpress
15kg x8
17kg x8
20kg x8
22kg x8
22kg x7-8
22kg x7-8
Starkare i hammercurl än hantelpress det e manligt :Virro

Tricepsextension.
7kg(tror ja den vägde) x10
sen 5-6 set med den och 8-10+ reps
lite för lätt, men nästa hantel hade nog blivit aningens för tung om jag ska köra strikt.

Pushdowns
25kg x8
25kg x?

Stretchade lite.
Bör vila mig från armbrytning ett tag nu, har lite inflamation i båda underarmarna så det är ipren diet som gäller. Blir tungt armpass nästa tisdag dock. Kanske lite grippers innan.

Lövbiffen
2007-01-01, 23:18
Fan jag testade att köra statiska hammercurls mot scottbrädans baksida förra veckan och trodde jag skulle kunna köra med hyffsat vettiga vikter.
Är starkare än dig i vanliga curls, men jag orkade inte ens köra med 35kg i statisk hammer :P

Svedberg
2007-01-01, 23:26
Fan jag testade att köra statiska hammercurls mot scottbrädans baksida förra veckan och trodde jag skulle kunna köra med hyffsat vettiga vikter.
Är starkare än dig i vanliga curls, men jag orkade inte ens köra med 35kg i statisk hammer :P

Vi kör olika, jag kör mot kroppen med armen i den vinkel jag har i armbrytning. Så det lär nog inte skilja så många kg.

Erik__
2007-01-03, 01:31
Jävligt intressant med en lite annorlunda journal!

Svedberg
2007-01-03, 02:07
Jävligt intressant med en lite annorlunda journal!


Jo annorlunda är den, försöker få den så intressant som möjligt med bilder och liknande men men.
Kul att någon gillar det :bow:



(Imorrn blir det antagligen lite utmaningsmatcher på klubben, första riktiga träningen sen vi kom igång med Rankinglistan i klubben, hoppas jag kan filma och ta några bilder där).

http://www.strombrytarna.se/ranking.htm

Erik__
2007-01-03, 02:22
Jo annorlunda är den, försöker få den så intressant som möjligt med bilder och liknande men men.
Kul att någon gillar det :bow:



(Imorrn blir det antagligen lite utmaningsmatcher på klubben, första riktiga träningen sen vi kom igång med Rankinglistan i klubben, hoppas jag kan filma och ta några bilder där).

http://www.strombrytarna.se/ranking.htm

Hur är det med återhämtning osv i grepp och underarmar? är det som med alla andra muskler eller behöver dom mer tid??

Svedberg
2007-01-03, 02:40
Hur är det med återhämtning osv i grepp och underarmar? är det som med alla andra muskler eller behöver dom mer tid??

Beror på vilken träning du menar. Greppträning kan man ju mosa på hur mycket som helst tycker jag. Armbrytning är värre, ett riktigt brutalt pass sen behöver leder/nerver å muskel/senfästen upp till 2 veckor för att bli RIKTIGT bra tycker jag, beror på hur man sköter om det också, kontrastbad och sånt brukar hjälpa bra. Armbrytningen sabbar rätt bra för resten också, får ju ont oavsett vad man tränar efter ett bra pass. Beror ju på hur hårt man bryter också. Jag skulle nog säkert kunna ta det lugnare, men det är tråkigt :D

Men det är ju individuellt som allt annat :)

Lövbiffen
2007-01-03, 12:22
Vi kör olika, jag kör mot kroppen med armen i den vinkel jag har i armbrytning. Så det lär nog inte skilja så många kg.

Ok, då förstår jag :) Trodde bara jag var svag som tusan statiskt :P

Ska antagligen ner och testa armbrytningsträning här nu dom kommande veckorna i sthlm. Blev inspirerad från legends of... och den här journalen faktist :)

Svedberg
2007-01-03, 12:26
Ofan coolt, har du snackat med Malin eller? eller nån annan där som bryter?