handdator

Visa fullständig version : OS-hockeyn


Sidor : [1] 2 3 4 5 6

daja
2006-02-11, 16:56
Dags att diskutera lite OS-hockey nu, den manliga varianten då.
Vad tror ni? Tar Sverige guld? Kommer Foppa spela? Kommer Kenny Jönsson få en hjärnskakning? Kommer Sedinarna lämna sarghörnen?

Snake
2006-02-11, 17:00
Dags att diskutera lite OS-hockey nu, den manliga varianten då.
Vad tror ni? Tar Sverige guld? Kommer Foppa spela? Kommer Kenny Jönsson få en hjärnskakning? Kommer Sedinarna lämna sarghörnen?

För tidigt att säga, får vänta och se efter några matcher var skutan bär. Som alltid är det viktigt att snabbt hitta formationer som passar ihop och det har aldrig varit sverige starka sida.

Mycket hänger på "Lunken".

Berren
2006-02-11, 17:42
lunkan verkar vara i grym form och det bådar gott såklart. sen tror jag det är bäst för laget om foppa inte är med. det blir mindre press och mindre fokus på honom som person. va tror ni?

Dumleman
2006-02-11, 17:43
Sverige vann ju mot ryssland idag! :D

Berren
2006-02-11, 17:48
vi snackar ju riktig hockey i den här tråden :) nej tjejerna gjorde bra ifrån sig. de har tydligen tränat tillsammans över 300 dagar sen förra os och lagt på sig 4-6 kg muskler var så det borde väl kunna bli medalj?

skaparn
2006-02-11, 17:51
Jag undrar stilla varför man inte petar Hannula till förmån för Nylander och så får Forsberg följa med vare sig han är frisk inför första matchen eller inte. OS börjar först i kvartfinalen och då har Forsberg fått lite extra tid att läka sin skada. Han har ju som bekant dessutom en vana att komma tillbaka från skada och göra fruktansvärt bra ifrån sig.

Det är lite av en vinna eller försvinna-taktik, Forsberg kanske inte blir 100% frisk men vi kommer nog inte ta guld utan honom, och jag vill inte se några stolta bronsmedaljörer, jag vill ha guld.

Dumleman
2006-02-11, 17:56
Jag undrar stilla varför man inte petar Hannula till förmån för Nylander och så får Forsberg följa med vare sig han är frisk inför första matchen eller inte. OS börjar först i kvartfinalen och då har Forsberg fått lite extra tid att läka sin skada. Han har ju som bekant dessutom en vana att komma tillbaka från skada och göra fruktansvärt bra ifrån sig.

Det är lite av en vinna eller försvinna-taktik, Forsberg kanske inte blir 100% frisk men vi kommer nog inte ta guld utan honom, och jag vill inte se några stolta bronsmedaljörer, jag vill ha guld.
Jag tror att foppa har gjort sitt, han var på topp för 12 år sedan :). Det vore iofs grymt om han tog ännu ett osguld innan han lägger av men han lär knappast leda laget till det den här gången.

Berren
2006-02-11, 17:57
nylander är rysk roulette. antingen snurrar han upp motståndarna och gör fem konstmål eller så sätter han tre mål i egen kasse. vetefan vad han går på. men visst det blir mer spännande

daja
2006-02-11, 18:05
Jag fattar faktiskt inte hur man kan ranka Hannula före spelare som Marcus Nilson, Hedström, Ekman, Andreas Johansson m.fl. som borde vara dom han närmast konkurrerar med pga spelstil. Han är ju inte med för att lira powerplay eller vinna poängligan utan för att köra boxplay och tillföra energi till laget i en fjärde-line.
Tror inte att man kommer peta nån om inte personen är skadad eller sjuk även om man såklart har rättighet att byta ut nån ändå.
Tror inte heller att Sverige kan ta guld utan en hel Forsberg, frågan är ju bara om han kommer hinna bli helt 100. En inte helt frisk Foppa är fortfarande riktigt duktig, och tillför en hel del, framför allt respekten från motståndarna när han finns på isen gör ju att dom lägger extra fokus på honom och kanske släpper en aning i markering på de andra i kedjan. Svårt val enligt mig att välja bland en Foppa som är lite hämmad av skada, eller en Nylander som är helt fräsch.

Berren
2006-02-11, 18:08
sverige gör sällan bättre från sig för att storstjärnor är med. det finns en tendens att foppa och förr sudden tar för stor plats och att de andra i laget har för stark tro på dom. foppa är antagligen den enskilt bästa svenska liraren men om han får övriga att sänka nivån 5 % spelar det ingen roll att han är 20 % bättre.

daja
2006-02-11, 18:10
sverige gör sällan bättre från sig för att storstjärnor är med. det finns en tendens att foppa och förr sudden tar för stor plats och att de andra i laget har för stark tro på dom. foppa är antagligen den enskilt bästa svenska liraren men om han får övriga att sänka nivån 5 % spelar det ingen roll att han är 20 % bättre.
Nej håller med dig, det har varit Sveriges problem rätt länge nu. Sverige har alltid varit bäst när de slår ur underläge, utan de absoluta världsspelarna med. Men frågan är ju om det här laget ändå inte har så många andra stjärnor att dom inte bara stirrar sig blinda på Forsberg.

skaparn
2006-02-11, 18:12
Ni har en poäng. Sveriges taktik har väl alltid varit lagbygget och då kan man inte bara ta in spelare efter popularitet utan det ska fungera som lag också. Fast nu vet Gustafsson mer än vad jag gör om hur de uttagna spelarna fungerar ihop men det luktar lite stjärnkåthet.

Daja: Du nämnde Hedström. Tack!

Karl_alfred
2006-02-11, 18:15
Nej håller med dig, det har varit Sveriges problem rätt länge nu. Sverige har alltid varit bäst när de slår ur underläge, utan de absoluta världsspelarna med. Men frågan är ju om det här laget ändå inte har så många andra stjärnor att dom inte bara stirrar sig blinda på Forsberg.
OS 2002, mot Canada? Sett ett bättre sverige än så någonsinn?

daja
2006-02-11, 18:18
OS 2002, mot Canada? Sett ett bättre sverige än så någonsinn?
OS2002, mot Vitryssland? Sett ett sämre Sverige än så någonsin?
;)

Nismo
2006-02-11, 18:20
I dagens lag saknar jag Kronwall något oerhört. Speciellt när Johnson tackat nej.

Nylander har gjort sin bästa säsong, men vem gör inte det när man spelar med Jagr. Hoppas Forsberg kommer med, låta han vila de första matcherna så han är helt kry tills det början bli viktiga matcher.

Johan86
2006-02-11, 18:30
tycker sverige har varit för klena när dom spelat mot USA och kanada.dom tacklar ner os direkt.vi har inget att sätta emot i närkamperna.( förrutom mattias norström då :thumbup: ).

men om allt lirar för lundqvist,foppa,alfredsson,sundin så kan det gå vägen *popcorn* .det har ju gått strålande för bla alfredsson och sedinarna i NHL, så det finns hopp

Berren
2006-02-11, 18:35
Kommer Sedinarna lämna sarghörnen?

haha. sedinarna är överskattade. efter ett tag kom dom igång i nhl men jag tror inte dom kommer göra mycket nytta nu i os.

Berren
2006-02-11, 18:37
[QUOTE=Johan86]tycker sverige har varit för klena när dom spelat mot USA och kanada.dom tacklar ner os direkt.vi har inget att sätta emot i närkamperna.( förrutom mattias norström då :thumbup: ).

håller med, svenskarna saknar lite i både i muskler/tyngd och jävlaranamma. dom skulle ha gett mig en plats ;) eller tagit in några av dom biffiga damspelarna *flex*

Snake
2006-02-11, 18:42
Herrarna Berren och Johan86 kan inte ha sett den matchen jag såg i Salt lake city mot Kanada. Då KROSSADE vi Kanada och allt såg oförskämt bra ut. Men sen vet vi alla vad som hände men det hör inte hit.

Svaga punkten är försvaret, vi får se hur det artar sig där och om dom lyckas komponera ihop vettiga backpar som både är bra framåt och bakåt (framåt är nog ingen fara..).

Berren
2006-02-11, 18:50
Herrarna Berren och Johan86 kan inte ha sett den matchen jag såg i Salt lake city mot Kanada. Då KROSSADE vi Kanada och allt såg oförskämt bra ut. Men sen vet vi alla vad som hände men det hör inte hit.

Svaga punkten är försvaret, vi får se hur det artar sig där och om dom lyckas komponera ihop vettiga backpar som både är bra framåt och bakåt (framåt är nog ingen fara..).

jag såg matchen och det vara bra. snackade mera allmänt hur det har funkat med storstjärnor sista 10-15 åren.

lunkan kommer hålla tätt och då får försvaret självförtroende.

babyshambles
2006-02-11, 19:10
Jag är finsk och stolt över mitt Finland och hejar på grabbarna oavsett hur det går och hoppas på guld varje gång. Men jag är realistisk och erkänner att Kanada kommer att köra över alla andra i OS. De som tror att Sverige (eller Finland) faktiskt kan vinna kan gå och lägga sig. Till och med Tjeckien och Ryssland har bättre lag än vi.

daja
2006-02-11, 19:18
Jag är finsk och stolt över mitt Finland och hejar på grabbarna oavsett hur det går och hoppas på guld varje gång. Men jag är realistisk och erkänner att Kanada kommer att köra över alla andra i OS. De som tror att Sverige (eller Finland) faktiskt kan vinna kan gå och lägga sig. Till och med Tjeckien och Ryssland har bättre lag än vi.
Klart Kanada är storfavoriter, men om Finland lyckades komma till Final i World Cup senast borde väl Sverige eller Finland också kunna vinna om dom får allt att stämma!?

mangs
2006-02-11, 20:47
Visst är Foppa en bra lirare men han är ack så skadebenägen och om han blir frisk nu i OS kommer han ändå bli söndertacklad av någon spelare. Synd att han råkat ut för alla dessa skador faktiskt. Jag är däremot riktigt glad att inte Näslund är med, säg något bra han någonsin gjort för landslaget? han är en riktig diva och förstör kedjan han spelar i. Tycker att både Nyllet och Homer skall få vara med i truppen då de ALLTID ställer upp när det är VM och liknande + att de har spelstilar som skulle funka bra i OS och har gjort strålande säsonger.

Sedinarna har aldrig varit några favoriter för mig men de var hyffsade förra VM ihop med Samuelsson så den kedjan kan nog fungera även här. Hannula har intensitet och brukar göra ok ifrån sig i landslaget men nu är det helt annat motstånd vi pratar om, tror dock inte han gör bort sig.

Sedan har vi killar som Sudden,Alfredsson och Modin som alltid gör ett gott dagsverke. Speciellt Alfredsson är bra i landslaget.
På målvaktssidan har vi kanske den bästa målvakten i världen just nu. Henke Lundqvist är grym och stabil.

Backsdian ser däremot svag ut och några namn saknas. SKulle behöva en Norström-typ till samt Kim Johnssons offensiva spel.

Lidström har status i NHL men i landslaget är han en sopa rent ut sagt samt att han bara ställer upp i de turneringar som behagar honom. Jag säger peta honom till förmån för någon annan. Kenny Jönsson är inget vidare längre heller. Håller inte med skadade spealre från Allsvenskan när Dany Heatly mfl snurrar runt.

Jag tror att vi kan få ett hyffsat lag om allting stämmer men att tro på guld är nog till att hoppas för mycket. Hade Foppa varit i toppform, Lidas äntligen gör en bra turenerin samt Kim Johnssons spelat, då hade det varit möjligt, nu är jag tveksam men det skall bli grymt kul att titta på. :thumbup:

babyshambles
2006-02-11, 21:44
Klart Kanada är storfavoriter, men om Finland lyckades komma till Final i World Cup senast borde väl Sverige eller Finland också kunna vinna om dom får allt att stämma!?
Optimist = Ja. Realist = Nej.

skaparn
2006-02-11, 21:46
Visst är Foppa en bra lirare men han är ack så skadebenägen och om han blir frisk nu i OS kommer han ändå bli söndertacklad av någon spelare.

För att inte tala om glas-Kenny. Han lyckas alltid stå ivägen för ett tåg på isen.

daja
2006-02-12, 12:47
Optimist = Ja. Realist = Nej.
Jag säger inte att jag tror att Sverige ska vinna, men dom har en god chans att göra det om allt klaffar.

Metal_boy_
2006-02-12, 13:36
Dom enda gamlingarna som borde få vara med är; Alfredsson, Lidström och Sundin.

babyshambles
2006-02-12, 13:40
Jag säger inte att jag tror att Sverige ska vinna, men dom har en god chans att göra det om allt klaffar.
Nej. Sverige och Finland kan INTE utmanan Kanada om guldet. De enda som kan göra det är Tjeckien och eventuellt Ryssland om Kovalchuk och Ovechkin är på topp.

Metal_boy_
2006-02-12, 13:45
Nej. Sverige och Finland kan INTE utmanan Kanada om guldet. De enda som kan göra det är Tjeckien och eventuellt Ryssland om Kovalchuk och Ovechkin är på topp.


Vi vet inte hur laguppställningarna på lagen fungerar riktigt än, det är för tidigt att säga hur det kommer att gå. Vem som helst av storlagen kan knipa Guldet.

daja
2006-02-12, 14:00
Nej. Sverige och Finland kan INTE utmanan Kanada om guldet. De enda som kan göra det är Tjeckien och eventuellt Ryssland om Kovalchuk och Ovechkin är på topp.
Klart Sverige kan utmana, allt annat är ju bara skitsnack.
Sen vidhåller jag att Kanada är storfavoriter, men charmen med sport är att det inte avgörs på pappret. Då hade kanske inte Grekland vunnit fotbolls-EM heller?
Samtliga sju topplag (Kanada, USA, Ryssland, Tjeckien, Sverige, Finland och Slovakien) har chans på guld, om än olika stor.

DjaN
2006-02-12, 16:17
Skönt att homer är med. Vilken kämpe den karln är! Tar alla smällar och lite till framför kassen. Ovärdelig i powerplay :D

babyshambles
2006-02-12, 16:19
OT: Brons till Finland i Half-Pipe! Starkt jobbat Markku!

babyshambles
2006-02-12, 16:20
Klart Sverige kan utmana, allt annat är ju bara skitsnack.
Sen vidhåller jag att Kanada är storfavoriter, men charmen med sport är att det inte avgörs på pappret. Då hade kanske inte Grekland vunnit fotbolls-EM heller?
Samtliga sju topplag (Kanada, USA, Ryssland, Tjeckien, Sverige, Finland och Slovakien) har chans på guld, om än olika stor.
Men nej!

skaparn
2006-02-12, 16:51
Klart Sverige kan utmana, allt annat är ju bara skitsnack.
Sen vidhåller jag att Kanada är storfavoriter, men charmen med sport är att det inte avgörs på pappret. Då hade kanske inte Grekland vunnit fotbolls-EM heller?
Samtliga sju topplag (Kanada, USA, Ryssland, Tjeckien, Sverige, Finland och Slovakien) har chans på guld, om än olika stor.

Jag stryker Finland och Slovakien från din lista, annars har du en poäng. Det är inte på långa vägar avgjort på förhand. Det jag sätter ett stort frågetecken innan är Ryssland som har ett otroligt spelarmaterial men man undrar ifall de får ihop det som lag. Vissa år kan man se divalater från de ryska spelarna som mest verkar intresserade av att tjäna pengar i NHL.

Det där med Grekland och fotbolls-EM är ju förövrigt något man nästan måste förneka för att behålla vettet och rätsida på idrottsvärlden. Det finns ju egentligen inte att det skulle kunna hända. Jag förnekar Grekland.

daja
2006-02-12, 16:55
Det där med Grekland och fotbolls-EM är ju förövrigt något man nästan måste förneka för att behålla vettet och rätsida på idrottsvärlden. Det finns ju egentligen inte att det skulle kunna hända. Jag förnekar Grekland.
jag är ledsen att jag drog upp det ;)

balder
2006-02-12, 16:55
OS 2002, mot Canada? Sett ett bättre sverige än så någonsinn?

True! Det är den bästa hockey jag sett Sverige prestera, lätt!

balder
2006-02-12, 16:57
haha. sedinarna är överskattade. efter ett tag kom dom igång i nhl men jag tror inte dom kommer göra mycket nytta nu i os.

Sedinarna var ju tillsammans med Mikael Samuelsson bäst i Sverige förra VM imo!

Noodles
2006-02-12, 17:03
Jag tror att foppa har gjort sitt, han var på topp för 12 år sedan :). Det vore iofs grymt om han tog ännu ett osguld innan han lägger av men han lär knappast leda laget till det den här gången.

Att Foppa stod på topp för 12 år sedan är kanske att ta i. Han vann trots allt poängligan och Hart trophy 2003. :) När det gäller hans medverkan är jag också rädd att han antingen åker runt och är halvdan eller är jättebra och blir söndertacklad tidigt. Han har däremot en enorm kapacitet och man vet aldrig vad som kan hända.

I övrigt vet jag inte vad jag ska tro om Sveriges chanser. Om man ska gå efter tidigare stjärnturneringar så lär det gå åt h-e. Å andra sidan finns det en önskedrömmande del av mig som drömmer att nu äntligen ska de ta sista chansen med de gyllene spelarna. Näslund hade nog varit svår att få in i rätt kedja så Holmström känns som ett bättre alternativ. Lidström har trots allt en hög lägstanivå och borde kunna prestera bra. Sundin kan alltid överraska men jag tror Modin och Alfredsson kommer vara de stabila. Sedinarna kanske lyckas gräva sig ut ur sarghörnen och göra något riktigt bra. Förra VM var de som sagt riktigt bra. Skillnaden mot tidigare storturneringar är väl att vi nu har en bättre målvakt. Lundqvist har både blivit bättre och fått lite status bland de stora namnen.

Det är dock svårt att se hur någon ska kunna rå på Kanada. Likadant kan Tjeckien (läs: Jagr) bli riktigt bra om Hasek även levererar som tidigare. Ryssland kan offensivt bli hur bra som helst om Kovalchuk och Ovechkin fungerar ihop. Samtidigt kan ryska stjärnformationer floppa totalt.

Jag ska försöka gå in med låga förväntningar inför den här turneringen och förhoppningsvis överraskas positivt. Däremot håller jag med Skaparn om att guld är det enda som kan räknas som en stor framgång för det här svenska laget. Brons och silver är tyvärr inte hedervärda när de individuella namnen är så uppskrivna. Det får bli guld eller totalt fiasko (missat slutspel).

balder
2006-02-12, 17:04
Nej. Sverige och Finland kan INTE utmanan Kanada om guldet. De enda som kan göra det är Tjeckien och eventuellt Ryssland om Kovalchuk och Ovechkin är på topp.

Äh, såklart att både Sverige och Finland kan utmana om guldet också! Vilka som än går hela vägen och vinner kommer behöva lite flyt och spikar Henke igen kassen så kan det vara Sverige.

blasr
2006-02-12, 17:09
Tror definitivt att Finland och Sverige kan utmana om guldet. Kunde Finland t sig till final i World Cup så kan de göra det nu med, fast denna gång som segrare.


Btw, jag tvivlar på babyshambles finska anda.

babyshambles
2006-02-12, 17:27
Men fattar ni inte att det inte är möjligt. Kanada är äckligt bra! Även om Finland och Sverige kommer med starka lag i mina ögon, så räcker de inte till. Även om jag tror och hoppas på Finland innerst inne, så är jag realistisk. Det har fan inget med min finska anda att göra.

babyshambles
2006-02-12, 17:33
Kanadas första femma:

Mv, Martin Brodeur
B, Scott Niedermayer
B, Rob Blake
Fw, Joe Sakic
Fw, Joe Thornton
Fw, Dany Heatley

Lägg till bl.a Redden, McCabe, Foote, Pronger, Regehr, Iginla, Gagne, Doan, Smyth, St Louis, Draper, Richards, Nash, Lecavalier m.fl.

Även om de här ser sjukt bra ut på pappret, så är det ännu bättre i verkligheten.

daja
2006-02-12, 17:36
Men fattar ni inte att det inte är möjligt. Kanada är äckligt bra! Även om Finland och Sverige kommer med starka lag i mina ögon, så räcker de inte till. Även om jag tror och hoppas på Finland innerst inne, så är jag realistisk. Det har fan inget med min finska anda att göra.
Jag upprepar mig igen eftersom du bara verkar läsa det du vill.
Om Finland kunde komma till final i World Cup 2004 och förlora rätt knappt mot ett starkt Kanada, varför kan dom då inte med lite mer flyt vinna? Och kan Finland kan Sverige eftersom vi har ett ännu starkare lag.

daja
2006-02-12, 17:37
Kanadas första femma:

Mv, Martin Brodeur
B, Scott Niedermayer
B, Rob Blake
Fw, Joe Sakic
Fw, Joe Thornton
Fw, Dany Heatley

Lägg till bl.a Redden, McCabe, Foote, Pronger, Regehr, Iginla, Gagne, Doan, Smyth, St Louis, Draper, Richards, Nash, Lecavalier m.fl.

Även om de här ser sjukt bra ut på pappret, så är det ännu bättre i verkligheten.

Kanadas lag var rätt imponerande OS 2002 också va?

babyshambles
2006-02-12, 17:39
Jag upprepar mig igen eftersom du bara verkar läsa det du vill.
Om Finland kunde komma till final i World Cup 2004 och förlora rätt knappt mot ett starkt Kanada, varför kan dom då inte med lite mer flyt vinna? Och kan Finland kan Sverige eftersom vi har ett ännu starkare lag.
Alla snackar om flyt och tur hela tiden. Det kännetecknar inte ett starkt lag. De bra lagen går vidare utan flyt, tur och marginalerna på sin sida. Enligt ditt resonemang skulle Italien kunna spöa Kanada, om de skulle ha flyt. Även om Finland gick till final i WC, så räckte de inte till i finalen. Men klart de gå till final igen. Även Sverige kan det. Kanada måste ju ha ett lag att leka med i finalen.

babyshambles
2006-02-12, 17:40
Kanadas lag var rätt imponerande OS 2002 också va?
Ja, och se hur det gick...

daja
2006-02-12, 17:46
Alla snackar om flyt och tur hela tiden. Det kännetecknar inte ett starkt lag. De bra lagen går vidare utan flyt, tur och marginalerna på sin sida. Enligt ditt resonemang skulle Italien kunna spöa Kanada, om de skulle ha flyt. Även om Finland gick till final i WC, så räckte de inte till i finalen. Men klart de gå till final igen. Även Sverige kan det. Kanada måste ju ha ett lag att leka med i finalen.
Varför blandar du in Italien i den här diskussionen, om du inte har nåt riktigt förståndshandikapp måste du ha förstått mer än så av mina tidigare inlägg.

daja
2006-02-12, 17:46
Ja, och se hur det gick...
Sverige kunde inte vinna över Kanada sa du väl?

babyshambles
2006-02-12, 17:47
Varför blandar du in Italien i den här diskussionen, om du inte har nåt riktigt förståndshandikapp måste du ha förstått mer än så av mina tidigare inlägg.
Men om Grekland kunde vinna fotbolls-EM, så kan väl Italien vinna OS-guld i hockey...?

babyshambles
2006-02-12, 17:47
Sverige kunde inte vinna över Kanada sa du väl?
I gruppspelet som inte betyder ett skit, utan problem. När det kommer till kritan, aldrig.

daja
2006-02-12, 17:53
Men om Grekland kunde vinna fotbolls-EM, så kan väl Italien vinna OS-guld i hockey...?
Jag tog upp Grekland som ett exempel på att visst fan kan Sverige vinna OS-guld. Att Italien skulle göra det har jag inte påstått, och det vore tidernas OS-sensation!
Tror vi kan lägga ner den här diskussionen eftersom vi inte kommer längre än så här.
Riktigt kul matcher kommer det iaf bli och mycket kan hända.

babyshambles
2006-02-12, 17:56
Jag tog upp Grekland som ett exempel på att visst fan kan Sverige vinna OS-guld. Att Italien skulle göra det har jag inte påstått, och det vore tidernas OS-sensation!
Tror vi kan lägga ner den här diskussionen eftersom vi inte kommer längre än så här.
Riktigt kul matcher kommer det iaf bli och mycket kan hända.
Du tog upp Grekland som ett exempel på en omöjlig vinnare. Gapet mellan Grekland, och säg Frankrike är enormt inom fotbollen, likväl gapet mellan Italien och Kanada i hockey. Så varför inte Italien som guldmedaljör?

balder
2006-02-12, 18:00
Kanadas första femma:

Mv, Martin Brodeur
B, Scott Niedermayer
B, Rob Blake
Fw, Joe Sakic
Fw, Joe Thornton
Fw, Dany Heatley

Lägg till bl.a Redden, McCabe, Foote, Pronger, Regehr, Iginla, Gagne, Doan, Smyth, St Louis, Draper, Richards, Nash, Lecavalier m.fl.

Även om de här ser sjukt bra ut på pappret, så är det ännu bättre i verkligheten.

Ja det är ett starkt lag, men det visste vi ju redan? Grejen är att det finns en handfull lag till som kan slå Kanada en bra dag.

daja
2006-02-12, 18:00
Du tog upp Grekland som ett exempel på en omöjlig vinnare. Gapet mellan Grekland, och säg Frankrike är enormt inom fotbollen, likväl gapet mellan Italien och Kanada i hockey. Så varför inte Italien som guldmedaljör?
Ja och om Grekland är en omöjlig vinnare borde ju Sverige kunna slå Kanada. Gapet mellan Italien och resten av stjärnlagen är betydligt större. Hockeyn är inte i närheten lika bred som fotbollen. Men jag säger ju att allt kan hända samtidigt som du slår fast att det är omöjligt för nåt annat lag än Tjeckien och Ryssland att vinna över Kanada.

balder
2006-02-12, 18:01
Du tog upp Grekland som ett exempel på en omöjlig vinnare. Gapet mellan Grekland, och säg Frankrike är enormt inom fotbollen, likväl gapet mellan Italien och Kanada i hockey. Så varför inte Italien som guldmedaljör?

Hehe, det skulle ju vara typ 10000 gånger större skräll om Italien vann hockeyn.... *screwy*

babyshambles
2006-02-12, 18:02
Ja det är ett starkt lag, men det visste vi ju redan? Grejen är att det finns en handfull lag till som kan slå Kanada en bra dag.
En bra dag ja. Kanada kan slå alla lag en riktigt pissig dag.

babyshambles
2006-02-12, 18:03
Ja och om Grekland är en omöjlig vinnare borde ju Sverige kunna slå Kanada. Gapet mellan Italien och resten av stjärnlagen är betydligt större. Hockeyn är inte i närheten lika bred som fotbollen. Men jag säger ju att allt kan hända samtidigt som du slår fast att det är omöjligt för nåt annat lag än Tjeckien och Ryssland att vinna över Kanada.
Det ÄR omöjligt.

babyshambles
2006-02-12, 18:04
Hehe, det skulle ju vara typ 10000 gånger större skräll om Italien vann hockeyn.... *screwy*
10000 gånger? Nja, kanske 100 gånger större.

Snake
2006-02-12, 18:06
Det ÄR omöjligt.

Du är ju helt nollad, kan du nånting om hockey överhuvudtaget? Vad som står på pappret är helt jävla ovesentligti slutändan eftersom det är en LAGSPORT. Kolla på rysslands lag som dom ställde upp med i VM för några år sen, på pappret skulle dom sopa mattan med alla lag i VM. Minns (vet) du vad som hände?

Kanada har ett jävligt starkt lag, det har dom alltid, men i hockey kan allt hända.

daja
2006-02-12, 18:06
Det ÄR omöjligt.
självklart är det inte omöjligt. Alla andra lagen kan bli diskade eller drabbas av epidemier.

babyshambles
2006-02-12, 18:08
Den 26:e februari syns vi här igen, så får vi se vem som hade rätt.

daja
2006-02-12, 18:09
Den 26:e februari syns vi här igen, så får vi se vem som hade rätt.
är dina föräldrar syskon?

Snake
2006-02-12, 18:09
Den 26:e februari syns vi här igen, så får vi se vem som hade rätt.

Ja det är ju lätt att avsluta så. Slut på argument mån tro? Håll dig till innebandy istället eller vad du nu utövar.

babyshambles
2006-02-12, 18:10
är dina föräldrar syskon?
Fråga inte mig.

babyshambles
2006-02-12, 18:10
Ja det är ju lätt att avsluta så. Slut på argument mån tro? Håll dig till innebandy istället eller vad du nu utövar.
Ja, vi kan väl hålla på och tjafsa i tio sidor till om ni vill det?

Metal_boy_
2006-02-12, 18:12
Men fattar ni inte att det inte är möjligt. Kanada är äckligt bra! Även om Finland och Sverige kommer med starka lag i mina ögon, så räcker de inte till. Även om jag tror och hoppas på Finland innerst inne, så är jag realistisk. Det har fan inget med min finska anda att göra.


Vilket VM/OS var det som Sverige utklassade Kanada i första halvan av matchen, sen så hämtade dom upp sig och vann på sudden death??Det var inte mycket som skulle till där. De flesta av dom du har skrivit upp dessutom var ju med i kanada då också. Jag fattar inte vad du hittar på, har du nån insider som skvallrar hur sveriges formationer fungerar fast dom inte ens vet det själva än?

babyshambles
2006-02-12, 18:13
Vi fortsätter väl då: Att ni är så imbecilla att ni verkligen tror att det finns en gnutta möjlighet för Sverige eller Finland att slå Kanada. Helt jävla otroligt.

Snake
2006-02-12, 18:13
Ja, vi kan väl hålla på och tjafsa i tio sidor till om ni vill det?

Nej, det här blir mitt sista inlägg mot dig. Det märks ganska snabbt att du inte har speciellt stor koll på vad du snackar om, och att snacka med en påse sågspån ger mig inte särskilt mycket. Jag ger mig t.ex. inte in i debatter om islam med Bolio eftersom jag inte har en jävla susning om sånt, see my point?

babyshambles
2006-02-12, 18:14
Vilket VM/OS var det som Sverige utklassade Kanada i första halvan av matchen, sen så hämtade dom upp sig och vann på sudden death?? De flesta av dom du har skrivit upp dessutom var ju med i kanada då också. Jag fattar inte vad du hittar på, har du nån insider som skvallrar hur sveriges formationer fungerar fast dom inte ens vet det själva än?
Vem vann?

babyshambles
2006-02-12, 18:15
Nej, det här blir mitt sista inlägg mot dig. Det märks ganska snabbt att du inte har speciellt stor koll på vad du snackar om, och att snacka med en påse sågspån ger mig inte särskilt mycket. Jag ger mig t.ex. inte in i debatter om islam med Bolio eftersom jag inte har en jävla susning om sånt, see my point?
Man behöver inte ha någon jävla koll för att fatta att Kanada är sjukt överlägsna i detta OS. T.o.m mina idioter till familjemedlemmar fattar det.

Metal_boy_
2006-02-12, 18:16
Vi fortsätter väl då: Att ni är så imbecilla att ni verkligen tror att det finns en gnutta möjlighet för Sverige eller Finland att slå Kanada. Helt jävla otroligt.


För Sverige iaf. Finnarna är ju körda utan Koivi och Selänne. Sverige har mer att välja på och har därför större chans att plocka fram ett vinnande lag, men det är en lott som dras.

Metal_boy_
2006-02-12, 18:18
Vem vann?


Kanada. Men inse det faktum att när två lag kommer till Sudden, så är det väldigt lika mellan dom i både tur och skicklighet, du kan aldrig vara säker så länge pucken kan fladdra och studsa.

babyshambles
2006-02-12, 18:19
För Sverige iaf. Finnarna är ju körda utan Koivi och Selänne. Sverige har mer att välja på och har därför större chans att plocka fram ett vinnande lag, men det är en lott som dras.
Sverige är ju kört utan Lundqvist och Alfredsson. Säg mig vem som ska ta tag i laget om dessa försvinner. Tellqvist och en halvskadad Forsberg eller?

babyshambles
2006-02-12, 18:20
Kanada. Men inse det faktum att när två lag kommer till Sudden, så är det väldigt lika mellan dom i både tur och skicklighet, du kan aldrig vara säker så länge pucken kan fladdra och studsa.
Kanada. Just precis.

mmmCay
2006-02-12, 18:21
Babyshambles: du kan nästan tredubbla din livsbesparingar då!

http://www.unibet.com/punter/Coupon.do?action=addOutcome&outcomeId=4069838

kör hårt! ;)

Metal_boy_
2006-02-12, 18:22
Kanada. Just precis.


Ja men läs resten också eller är du bara medvetet utvecklingstörd?

Metal_boy_
2006-02-12, 18:26
Sverige är ju kört utan Lundqvist och Alfredsson. Säg mig vem som ska ta tag i laget om dessa försvinner. Tellqvist och en halvskadad Forsberg eller?


Herregud, är det verkligen så? Liv gjorde en skaplig insats mot Slovakien för nån dag sen tex.

babyshambles
2006-02-12, 18:26
Babyshambles: du kan nästan tredubbla din livsbesparingar då!

http://www.unibet.com/punter/Coupon.do?action=addOutcome&outcomeId=4069838

kör hårt! ;)
Hmm, vad är 3x0 då? :D

babyshambles
2006-02-12, 18:28
Ja men läs resten också eller är du bara medvetet utvecklingstörd?
Kanada vinner allt. Oavsett om någon annan har haft tur i resten av matchen. Kanada har det lilla extra som de flesta lag saknar. Utvecklingstörd? Troligtvis inte.

daja
2006-02-12, 18:29
Läste imorse att det var väldigt osäkert om Norström skulle kunna spela, han har tydligen ådragit sig en nackskada. Försvinner Norström försvinner Sveriges enda riktigt starka defensiva back och han om nån behövs ju mot stora tuffa transatlanter.

babyshambles
2006-02-12, 18:29
Herregud, är det verkligen så? Liv gjorde en skaplig insats mot Slovakien för nån dag sen tex.
Jepp. Alfredsson och Lundqvist är de spelarna som Sverige måste ha, för att lyckas i OS. Precis som Ryssland har Ovechkin och Kovalchuk, Finland har Jokinen och Selänne, Tjeckien har Jagr och Hasek. Så är det bara.

babyshambles
2006-02-12, 18:30
Herregud, är det verkligen så? Liv gjorde en skaplig insats mot Slovakien för nån dag sen tex.
Är du seriös förresten? Tror du på fullaste allvar att Liv kan ersätta Lundqvist? Gå och lägg dig.

Snake
2006-02-12, 18:31
Lake Placid 1980 säger jag bara.

Ta och kamma dig nu bigbaby.

babyshambles
2006-02-12, 18:31
Läste imorse att det var väldigt osäkert om Norström skulle kunna spela, han har tydligen ådragit sig en nackskada. Försvinner Norström försvinner Sveriges enda riktigt starka defensiva back och han om nån behövs ju mot stora tuffa transatlanter.
Tyvärr minskar det Sveriges chanser avsevärt om Norström missar OS.

Metal_boy_
2006-02-12, 18:32
Kanada vinner allt. Oavsett om någon annan har haft tur i resten av matchen. Kanada har det lilla extra som de flesta lag saknar. Utvecklingstörd? Troligtvis inte.

Och det har du koll på? Du kan möjligtvis säga att det har varit så innan, även om jag tycker att det t.o.m då har handlat om tur vid vissa tillfällen, som för alla lag.

Säg till när du fyller år, så ska jag skicka ett par rosa rullskridskor och bubbelgum till dig.

babyshambles
2006-02-12, 18:32
Lake Placid 1980 säger jag bara.

Ta och kamma dig nu bigbaby.
Ni biter er verkligen fast i 80- och 90-talet. Svenskarna verkar vara grymt duktiga på sportens historia. Ingen verkar vara intresserad av nutiden.

babyshambles
2006-02-12, 18:34
Och det har du koll på? Du kan möjligtvis säga att det har varit så innan, även om jag tycker att det t.o.m då har handlat om tur vid vissa tillfällen, som för alla lag.

Säg till när du fyller år, så ska jag skicka ett par rosa rullskridskor och bubbelgum till dig.
Koll behövs inte. Det bara är så. Även om jag vill att någon ska kunna stoppa Kanada i detta OS, så kommer det inte att hända. Säg till när du fyller år, så ska jag skicka dig lite humor.

palme
2006-02-12, 18:34
Kommer Kenny Jönsson få en hjärnskakning?


HAHAHAHAHHAHAHAHA! :D Bästa nånsin!



Slovakien överaskar alla och vinner OS guld mot kanada.

daja
2006-02-12, 18:35
Tyvärr minskar det Sveriges chanser avsevärt om Norström missar OS.
ja det håller jag med om

Snake
2006-02-12, 18:36
Ni biter er verkligen fast i 80- och 90-talet. Svenskarna verkar vara grymt duktiga på sportens historia. Ingen verkar vara intresserad av nutiden.

Men du FÖRSTÅÅÅÅR ju inte. Det är som att prata med en vägg. Större under har skett än att Kanada kommer torska årets OS, hur förklarar du att Vitryssland spöade Sverige 2002 t.ex.? Ser du inte parallellerna som vi drar om och om igen? Förstår du inte? Måste vi förklara ännu mer och dra upp ännu fler exempel?

DET ÄR EN LAGSPORT, ALLT KAN HÄNDA.

Metal_boy_
2006-02-12, 18:38
Koll behövs inte. Det bara är så. Även om jag vill att någon ska kunna stoppa Kanada i detta OS, så kommer det inte att hända. Säg till när du fyller år, så ska jag skicka dig lite humor.


Det bara är så? Då kan ju jag me hävda saker och säga "att det bara är så", så är det så sen??

Ja du har inte hängt med om du inte tror att jag har humor(även om den är dålig), men skicka mig gärna lite till. Du inser med det uttalandet, att du erkänner, att det du sitter och säger bara är rena skämtet?

babyshambles
2006-02-12, 18:41
JA, ALLT KAN HÄNDA, MEN DET KOMMER DET INTE ATT GÖRA! Får man inte tycka vad man vill här på forumet? Måste man hålla med alla andra för att slippa kallas utvecklingstörd?

babyshambles
2006-02-12, 18:42
ja det håller jag med om
Det är det som skiljer Kanada från mängden. De står inte och faller på ett fåtal spelare, som många andra lag gör.

babyshambles
2006-02-12, 18:43
Men du FÖRSTÅÅÅÅR ju inte. Det är som att prata med en vägg. Större under har skett än att Kanada kommer torska årets OS, hur förklarar du att Vitryssland spöade Sverige 2002 t.ex.? Ser du inte parallellerna som vi drar om och om igen? Förstår du inte? Måste vi förklara ännu mer och dra upp ännu fler exempel?

DET ÄR EN LAGSPORT, ALLT KAN HÄNDA.
Men jag skiter i vad som hände för flera år sedan! Jag pratar om OS 2006, och Kanada! Jag skiter fullständigt i Sveriges match mot Vitryssland. Vad fan har det med Kanada att göra?

Metal_boy_
2006-02-12, 18:46
JA, ALLT KAN HÄNDA, MEN DET KOMMER DET INTE ATT GÖRA! Får man inte tycka vad man vill här på forumet? Måste man hålla med alla andra för att slippa kallas utvecklingstörd?


Du tycker ju inte, du hävdar ju fakta. Du säger ju att det är så och det bara är så och så är det. Så jag sa bara att du kan inte veta, ingen kan.

Tro och tycka får du väl göra bäst fan du vill?

Snake
2006-02-12, 18:47
Men jag skiter i vad som hände för flera år sedan! Jag pratar om OS 2006, och Kanada! Jag skiter fullständigt i Sveriges match mot Vitryssland. Vad fan har det med Kanada att göra?

http://img140.imageshack.us/img140/3734/leavetheinternet2tv.jpg

babyshambles
2006-02-12, 18:47
Du tycker ju inte, du hävdar ju fakta. Du säger ju att det är så och det bara är så och så är det. Så jag sa bara att du kan inte veta, ingen kan.

Tro och tycka får du väl göra bäst fan du vill?
Ja, och därför är jag helt säker på att Kanada kommer att ta hem OS-guldet.

babyshambles
2006-02-12, 18:48
http://img140.imageshack.us/img140/3734/leavetheinternet2tv.jpg
Perhaps. But my stupidity can't stop me from ranting totally pointless crap.

babyshambles
2006-02-12, 18:50
Säg mig vad som är problemet.

Jag säger att Kanada kommer att vinna OS, och att ingen kan matcha dem = Min åsikt.

Ni säger att andra lag kan vinna OS, men att Kanada troligtvis vinner = Eran åsikt.

Vi tycker två helt olika saker, men ändå måste vissa av er komma med personliga påhopp.

Metal_boy_
2006-02-12, 18:53
Ja, och därför är jag helt säker på att Kanada kommer att ta hem OS-guldet.


Ja, säker i din tro kan du vara. Du borde börja spela om pengar :thumbup:

babyshambles
2006-02-12, 18:54
Ja, säker i din tro kan du vara. Du borde börja spela om pengar :thumbup:
Som sagt är det ganska svårt att vinna utan att ha något att satsa. :D

Metal_boy_
2006-02-12, 18:55
Säg mig vad som är problemet.

Jag säger att Kanada kommer att vinna OS, och att ingen kan matcha dem = Min åsikt.

Ni säger att andra lag kan vinna OS, men att Kanada troligtvis vinner = Eran åsikt.

Vi tycker två helt olika saker, men ändå måste vissa av er komma med personliga påhopp.


Grejen var ju hur du sa att det bara är så och kommer bli så, du hävdade ju det.

Att DU tror att det blir så och att DU är säker på det är en annan sak.

babyshambles
2006-02-12, 18:57
Grejen var ju hur du sa att det bara är så och kommer bli så, du hävdade ju det.

Att DU tror att det blir så och att DU är säker på det är en annan sak.
Jag är säker på att Kanada vinner OS. Det finns inga andra möjligheter eller scenarion i MITT tycke.

Metal_boy_
2006-02-12, 18:57
Som sagt är det ganska svårt att vinna utan att ha något att satsa. :D


Inga problem, med den säkerheten. Låna av alla du känner! Du är ju ändå säker på din sak, så dom får ju garanterat tillbaka sina pengar sen.

Metal_boy_
2006-02-12, 18:57
Jag är säker på att Kanada vinner OS. Det finns inga andra möjligheter eller scenarion i MITT tycke.


Precis, så ja.

babyshambles
2006-02-12, 18:58
Inga problem, med den säkerheten. Låna av alla du känner! Du är ju ändå säker på din sak, så dom får ju garanterat tillbaka sina pengar sen.
Jag har ju klantat mig förut på säkra matcher. Sumpade ex M'boro - Chelsea denna vecka på tipset. Å andra sidan var det inte en 100% säker match. Funderade länge på en helgardering. Blev bara en 12:a till slut. :em:

babyshambles
2006-02-12, 18:59
Precis, så ja.
Ja. Det är vad JAG tycker. Förstår inte hur vissa kan bli arga över det.

Metal_boy_
2006-02-12, 19:10
Ja. Det är vad JAG tycker. Förstår inte hur vissa kan bli arga över det.


Nä, ingen som blir arg över det. Det var att du skrev annorlunda förut.

babyshambles
2006-02-12, 19:14
Jag kanske formulerade mig dåligt i de förra inläggen. Det får jag be om ursäkt för. Sen hoppas jag att ni läste mina förstra inlägg där jag skrev att om någon ska kunna rubba Kanada så är det Tjeckien eller Ryssland. De senaste inläggen har jag baserat på om Kanada skulle möta Sverige, USA, Slovakien eller Finland i ett eventuellt slutspel. Då är jag säker på att Kanada skulle vinna guld. Bara för att klargöra mina klantiga formuleringar.

daja
2006-02-12, 19:14
Det är det som skiljer Kanada från mängden. De står inte och faller på ett fåtal spelare, som många andra lag gör.
har jag påstått att sverige har en lika bred trupp som Kanada?

palme
2006-02-12, 19:15
Sluta nu jävla barnungar, fan pinsamma.

babyshambles
2006-02-12, 19:17
har jag påstått att sverige har en lika bred trupp som Kanada?
Senil?

babyshambles
2006-02-12, 19:18
Sluta nu jävla barnungar, fan pinsamma.
Äh, det är ju bara på skoj. :D

Pingu
2006-02-12, 21:16
Kanadas första femma:

Mv, Martin Brodeur
B, Scott Niedermayer
B, Rob Blake
Fw, Joe Sakic
Fw, Joe Thornton
Fw, Dany Heatley

Lägg till bl.a Redden, McCabe, Foote, Pronger, Regehr, Iginla, Gagne, Doan, Smyth, St Louis, Draper, Richards, Nash, Lecavalier m.fl.

Även om de här ser sjukt bra ut på pappret, så är det ännu bättre i verkligheten.

Så kommer Kanadas förstafemma inte att se ut.

Heatley Sakic Iginla
Nash Thornton Gagne
Richards Lecavalier Bertuzzi
Smyth Draper Doan

Så lär det se ut och Scott Nidermayer kommer inte att spela pga skada, även Redden och Pronger är skadade men ska spela ändå. Jay Bouwmeester tar nog Scotts plats och när man får ha med 7 backar så kommer nog McCabe att få bli powerplay specialisten

oksiv1
2006-02-13, 13:34
Måste bara börja med att säga att förlusten i OS -02 mot Vitryssland är absolut en av de största sportsliga besvikelser för mig. Men det i bakhuvudet vill jag inte hoppas för mycket.
Man kan i vilket fall som helst konstatera att denna turnering kommer att hålla mycket hög klass.
De som lyckas bäst bland topplagen är de som lyckas komponera de bästa formationerna och där tror jag sverige kan ha en chans.

Nismo
2006-02-13, 13:37
Den som kommer att vinna har den målvakt som spelar bäst samt har marginalerna på sin sida. Lagen har små möjligheter att reparera misstag eftersom slutspelet avgörs i bäst av en match.

porja
2006-02-14, 10:12
Peter Forsberg ljumsk-problem(bristning) har inte läkt ordentligt än.
Ljumskbristning är mkt komplicerat. Man måste låta de läka ordentligt, rehabilitera och dröja med spel på elitnivå länge.
Nu när han har slagit upp de flera ggr(om han nu har gjort det) så ser det inte alls bra ut, det tar längre tid att läka.

NÄR MAN SLÅR UPP SAMMA SKADA IGEN SÅ BLIR DET 1000 GGR VÄRRE ÄN DET FÖRSTA. detta sa Peter också...

Nylander borde varit med...

Sällen
2006-02-14, 11:24
nu har jag inte kollat igenom hela tråden men, nån som vet vilken tid Sverige-Canada spelar? (damer alltså)

daja
2006-02-14, 12:14
nu har jag inte kollat igenom hela tråden men, nån som vet vilken tid Sverige-Canada spelar? (damer alltså)
här diskuteras inte damhockey, only the real thing!

Sällen
2006-02-14, 12:32
här diskuteras inte damhockey, only the real thing!

OM man ens kan kalla ishockey "the real thing".

daja
2006-02-14, 12:33
OM man ens kan kalla ishockey "the real thing".
smaksak, men det är iaf det vi diskuterar här

Snake
2006-02-14, 13:14
OM man ens kan kalla ishockey "the real thing".

Ishockey = definitionen på manlig idrott.

daja
2006-02-15, 09:19
Ännu mer anledning att hoppas på Norström i OS, den tilltänkta reserven kan vara Magnus Johansson. Han har tydligen fått en förfrågan om han kan komma till OS om Norström faller bort.
Om så är fallet, HUR TÄNKER DOM??????!!!!!
Måste finnas 10 andra backar som går före, speciellt när det dom behöver är en stor stark defensiv back, inte en skridskoduktig kille på 80 kg.
Varför plockar man inte in Kronwall som ju är frisk och spelade sista veckorna i Detroit. Eller nån som Timander eller Ronnie Sundin som iaf kan plocka bort lite spelare.

Metal_boy_
2006-02-15, 09:38
När fan börjar matchen egentligen? Står ju bara när OS-sändningen börjar och så en hel hög me skit. Men det står ju inte när matchen börjar! *grr27*

daja
2006-02-15, 10:12
När fan börjar matchen egentligen? Står ju bara när OS-sändningen börjar och så en hel hög me skit. Men det står ju inte när matchen börjar! *grr27*
har hört dom snacka om 11.30 på radion. fan va jag vill hem och kolla nu!

skaparn
2006-02-15, 10:15
Ännu mer anledning att hoppas på Norström i OS, den tilltänkta reserven kan vara Magnus Johansson. Han har tydligen fått en förfrågan om han kan komma till OS om Norström faller bort.
Om så är fallet, HUR TÄNKER DOM??????!!!!!
Måste finnas 10 andra backar som går före, speciellt när det dom behöver är en stor stark defensiv back, inte en skridskoduktig kille på 80 kg.
Varför plockar man inte in Kronwall som ju är frisk och spelade sista veckorna i Detroit. Eller nån som Timander eller Ronnie Sundin som iaf kan plocka bort lite spelare.

AIK-klacken (Skellefteå AIK alltså) skanderade "Åkerman till OS" senast jag var i ladan. Kanske det kan vara nåt? Om inte annat får vi en utmärkelse för turneringens sämsta defensiva back...

daja
2006-02-15, 10:20
AIK-klacken (Skellefteå AIK alltså) skanderade "Åkerman till OS" senast jag var i ladan. Kanske det kan vara nåt? Om inte annat får vi en utmärkelse för turneringens sämsta defensiva back...
haha, ja det är kanske snäppet bättre än turneringen sämsta offensiva back som vi nu lär kamma hem

Metal_boy_
2006-02-15, 10:22
har hört dom snacka om 11.30 på radion. fan va jag vill hem och kolla nu!


Såg det nu, men igår hittade jag ingen info :thumbup:

oksiv1
2006-02-15, 10:23
Ännu mer anledning att hoppas på Norström i OS, den tilltänkta reserven kan vara Magnus Johansson. Han har tydligen fått en förfrågan om han kan komma till OS om Norström faller bort.
Om så är fallet, HUR TÄNKER DOM??????!!!!!
Måste finnas 10 andra backar som går före, speciellt när det dom behöver är en stor stark defensiv back, inte en skridskoduktig kille på 80 kg.
Varför plockar man inte in Kronwall som ju är frisk och spelade sista veckorna i Detroit. Eller nån som Timander eller Ronnie Sundin som iaf kan plocka bort lite spelare.

Håller med. Men Ronnie Sundin, har han verkligen i Os att göra?
Jag håller själv på Frölunda men lite realist får man vara...

daja
2006-02-15, 10:26
Håller med. Men Ronnie Sundin, har han verkligen i Os att göra?
Jag håller själv på Frölunda men lite realist får man vara...
Han har bra mycket mer att göra där än Hannula och Magnus Johansson iaf tycker jag, sen finns det bättre alternativ än Ronnie Sundin med men han är ju iaf en av de absolut bästa defensiva backarna i Elitserien. Jag hade t.o.m hellre sett en spelare som Oduya före Johansson, Oduya tillför ju iaf lite mer tuffhet vilket kan behövas.

babyshambles
2006-02-15, 10:28
Heja Kazakstan! Heja Kazakstan! Tror faktiskt att de tar Sverige. Jag drar till med icke omöjliga siffror och säger 6-2 till Kazakerna. :thumbup:

andreaz
2006-02-15, 10:29
Ok, jag vet lika mycket om hockey som King Grub vet om att vara full men nu har jag satsat 1000kr på att Kanada vinner OS. OOO jävlar om de inte gör det babyshambles!

skaparn
2006-02-15, 10:30
Han har bra mycket mer att göra där än Hannula och Magnus Johansson iaf tycker jag, sen finns det bättre alternativ än Ronnie Sundin med men han är ju iaf en av de absolut bästa defensiva backarna i Elitserien. Jag hade t.o.m hellre sett en spelare som Oduya före Johansson, Oduya tillför ju iaf lite mer tuffhet vilket kan behövas.

Hannula är ju lite av ett mysterium. En pseudokommunistisk dröm jag har är att avkräva hockeyförbundet en motivering till alla spelaruttagningar enligt offentlighetsprincipen. Bengt-Åke är ju inte dum så han måste ju ha någon anledning att ta med Hannula trots att det är lätt att se många alternativ som är bättre på papperet.

babyshambles
2006-02-15, 10:30
Ok, jag vet lika mycket om hockey som King Grub vet om att vara full men nu har jag satsat 1000kr på att Kanada vinner OS. OOO jävlar om de inte gör det babyshambles!
Hahaha. Jag är ju Kolozzeums största klanttippare, men någong gång ska väl till och med jag ha rätt. :thumbup:

babyshambles
2006-02-15, 10:31
Men jag blir lika besviken som du om de inte vinner, då även jag satsar pengar på Kanadickerna. :hbang:

andreaz
2006-02-15, 10:33
Men jag blir lika besviken som du om de inte vinner, då även jag satsar pengar på Kanadickerna. :hbang:

Besviken och besviken, jag visste inte ens att det var OS förrän jag såg att vi vunnit nåt på aftonbladet igår.. Måste ju kunna säga till folk att jag är intresserad och t.o.m. satsat :)

babyshambles
2006-02-15, 10:35
Besviken och besviken, jag visste inte ens att det var OS förrän jag såg att vi vunnit nåt på aftonbladet igår.. Måste ju kunna säga till folk att jag är intresserad och t.o.m. satsat :)
Och t.o.m vunnit? :naughty:

daja
2006-02-15, 10:36
Bengt-Åke är ju inte dum så han måste ju ha någon anledning att ta med Hannula trots att det är lätt att se många alternativ som är bättre på papperet.
Ja man kan ju verkligen hoppas att det finns något annat än hans formstarka höst i HV som ligger bakom det. Han får ju iaf chans att motbevisa oss direkt i första matchen, han går tydligen in i 4-linen med Pebben och Påhlsson. Rätt intressant checkingformation iaf.

Metal_boy_
2006-02-15, 10:38
Nån mer än jag som får gåshud av det här underbara minnet för 12år sedan?

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?d=48214&a=538604

daja
2006-02-15, 10:49
Nån mer än jag som får gåshud av det här underbara minnet för 12år sedan?

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?d=48214&a=538604

Ja det var ett underbart år, först OS-guldet i hockey, sen VM-bronset i fotboll. Foppas straff i sjunde rundan är helt sanslös och nåt man aldrig nånsin kommer glömma.

Metal_boy_
2006-02-15, 10:51
Ja det var ett underbart år, först OS-guldet i hockey, sen VM-bronset i fotboll. Foppas straff i sjunde rundan är helt sanslös och nåt man aldrig nånsin kommer glömma.


Precis. Foppa är redan en legend.

Noodles
2006-02-15, 11:21
Precis. Foppa är redan en legend.

Visst är han det. Får bara hoppas att han avslutar sin karriär med några stora framgångar. Jag skulle inte bli allt för ledsen över ett OS-guld och om han vinner poängligan i NHL nästa säsong (den här är körd för länge sedan). Jag är dock rädd att jag inte får uppleva det scenariot.

Jag har en otäck känsla inför den här matchen. Jag hoppas att klasskillnaden mellan de indivudella spelarna är så pass stor att det kan kompensera för jetlag och allmänt usel uppladdning.

Metal_boy_
2006-02-15, 11:23
Visst är han det. Får bara hoppas att han avslutar sin karriär med några stora framgångar. Jag skulle inte bli allt för ledsen över ett OS-guld och om han vinner poängligan i NHL nästa säsong (den här är körd för länge sedan). Jag är dock rädd att jag inte får uppleva det scenariot.

Jag har en otäck känsla inför den här matchen. Jag hoppas att klasskillnaden mellan de indivudella spelarna är så pass stor att det kan kompensera för jetlag och allmänt usel uppladdning.


Jag har också lite skumma magkänslor, fan jag vill se ett Guld me gubbarna innan dom går i pension.


Snart börjar matchen förresten :hbang:

Metal_boy_
2006-02-15, 11:35
nu släpptes pucken.

raZmus
2006-02-15, 11:36
Wiiie! :)

Metal_boy_
2006-02-15, 11:40
nej!!

Metal_boy_
2006-02-15, 11:44
Kazakstan kommer tröttna snart.

Metal_boy_
2006-02-15, 11:45
Mål Sverige!!! 1-0

skaparn
2006-02-15, 11:47
Holmström är fan min idol. Utan självbevarelsedrift stöter han in, tacklas, ligger och sprattlar så att Tjärnqvist kan peta in den.

Metal_boy_
2006-02-15, 11:48
Holmström är fan min idol. Utan självbevarelsedrift stöter han in, tacklas, ligger och sprattlar så att Tjärnqvist kan peta in den.


Håller med dig. Han offrar sig jävligt mycket. En riktig grovjobbare.

raZmus
2006-02-15, 11:49
Skönt att få ett relativt tidigt mål :)

daja
2006-02-15, 11:50
Holmström är fan min idol. Utan självbevarelsedrift stöter han in, tacklas, ligger och sprattlar så att Tjärnqvist kan peta in den.
Ja att han kom in istället för Näslund var en befrielse, han kommer bli oerhört nyttig i OS.
och där e det 2-0 :-)

Metal_boy_
2006-02-15, 11:50
Så tung han är Alfredsson!!! 2-0!!

raZmus
2006-02-15, 11:51
Yaay, är det några fler matcher idag ?

daja
2006-02-15, 11:55
Yaay, är det några fler matcher idag ?
Slovakien-Ryssland på tv kl.8 ikväll. Grym match som jag bara måste kolla på eftersom jag inte kan se Sveriges.

Metal_boy_
2006-02-15, 11:58
Nu är det lite fladdrigt tycker jag

Metal_boy_
2006-02-15, 11:59
Där blev det bättre :D 3-0

sundvall
2006-02-15, 12:02
Va? ÄR DET HOCKEY? fan vad jag är efter. Tvkanal? woooot

Metal_boy_
2006-02-15, 12:04
Va? ÄR DET HOCKEY? fan vad jag är efter. Tvkanal? woooot


Svt 2

Dissector
2006-02-15, 12:08
Jag gillar verkligen hockey på högre nivå, som OS, VM. NHL-hockey tycker jag är sjukt kul med. Ska försöka följa den lite bättre nu, men många matcher spelas ju när man är i skolan. Det är synd, men man hinner iaf kika lite resultat och stats på TVn i cafeterian under rasterna. Det är bra. Hann se 3-0-målet iallafall. Någon som kan bidra med lite info över hur det ligger upp nu, för en som inte hunnit sätta sig in än? =) Vad är det för matcher som spelas nu?

sundvall
2006-02-15, 12:10
Svt 2

Nähe, afan det är ju massa skidor där bara.

Snake
2006-02-15, 12:15
Jag gillar verkligen hockey på högre nivå, som OS, VM. NHL-hockey tycker jag är sjukt kul med. Ska försöka följa den lite bättre nu, men många matcher spelas ju när man är i skolan. Det är synd, men man hinner iaf kika lite resultat och stats på TVn i cafeterian under rasterna.

Man sjukskriver sig när det är OS!

Metal_boy_
2006-02-15, 12:19
Nähe, afan det är ju massa skidor där bara.


Det är ju periodpaus

sundvall
2006-02-15, 12:19
Det är ju periodpaus

Jaha ok tack :P

Metal_boy_
2006-02-15, 12:23
Nu damp pucken igen...Period nr:2.

skaparn
2006-02-15, 12:23
Man sjukskriver sig när det är OS!

Eller så är man student och upptäcker att det inte var någon schemalagd undervisning just idag. Kommer alla matcher vara så här dags? Om finalen är klockan 11:30 skickar jag ett brottogram till IOK.

Edit: vafaaan, 1-3

Metal_boy_
2006-02-15, 12:23
Vad i hela!!!!!!!!!!!

sundvall
2006-02-15, 12:24
LOOOOL gj där

kkk
2006-02-15, 12:24
snyggt =)

Metal_boy_
2006-02-15, 12:28
Såg ni vattenpölen? :)

Metal_boy_
2006-02-15, 12:29
jävlar, ribban.

daja
2006-02-15, 12:29
Norström missar OS, Sundin inkallad!

skaparn
2006-02-15, 12:33
Såg ni vattenpölen? :)

Vet dom inte var kyla är i Turin eller?
Även på skridskotävlingarna sa man att isen var ganska mjuk. Fram för utomhustävlingar i Karesuando, där är isarna hårda.

Metal_boy_
2006-02-15, 12:39
Vet dom inte var kyla är i Turin eller?
Även på skridskotävlingarna sa man att isen var ganska mjuk. Fram för utomhustävlingar i Karesuando, där är isarna hårda.


Tydligen inte. Man tycker ju att dom kunde ha förberett en bra och fungerande is när det är OS. Dom har haft gott om tid på sig.

4-1 :hbang:

sundvall
2006-02-15, 12:40
Sådärja!

daja
2006-02-15, 12:41
Håller med. Men Ronnie Sundin, har han verkligen i Os att göra?
Jag håller själv på Frölunda men lite realist får man vara...

tydligen har han i OS att göra ;)

Metal_boy_
2006-02-15, 12:42
Mats sundiiin!!!

Metal_boy_
2006-02-15, 12:43
Wikegård då!! "så kör han en varmkorv" :laugh:

Metal_boy_
2006-02-15, 12:44
Vi är nog i det skedet jag pratade om. Kazakstan är helt slutkörda nu snart.

Kebab-Arne
2006-02-15, 12:48
Wikegård då!! "så kör han en varmkorv" :laugh:

Wikegård är så jävla skön. "Den kazakstanska backen var hos materialförvaltaren och frågade efter senap och ketchup". :laugh: :hbang:

Metal_boy_
2006-02-15, 12:49
haha! 6-1 Bara duggade till helt oväntat :)

Metal_boy_
2006-02-15, 12:51
7-1 haha :hbang:

raZmus
2006-02-15, 12:54
Ajj, Öhlund fläskar in en Kazakastanier i sargen.

10-1 vill vi ha iaf :)

porja
2006-02-15, 12:58
Ja det var ett underbart år, först OS-guldet i hockey, sen VM-bronset i fotboll. Foppas straff i sjunde rundan är helt sanslös och nåt man aldrig nånsin kommer glömma.

Bromset i fotbolls-VM 1994 är 1000 gånger bättre än OS-guldet i hockey.

rätt ska vara rätt ;)

raZmus
2006-02-15, 12:59
Bromset i fotbolls-VM 1994 är 1000 gånger bättre än OS-guldet i hockey.

rätt ska vara rätt ;)

Isåfall anser jag att det var ett brons.

Metal_boy_
2006-02-15, 13:00
Wikegård är så jävla skön. "Den kazakstanska backen var hos materialförvaltaren och frågade efter senap och ketchup". :laugh: :hbang:



:laugh: :laugh:

Metal_boy_
2006-02-15, 13:05
Bromset i fotbolls-VM 1994 är 1000 gånger bättre än OS-guldet i hockey.

rätt ska vara rätt ;)


Om rätt ska vara rätt så kan du trycka upp bronset där det hör hemma! :laugh:

daja
2006-02-15, 13:06
Bromset i fotbolls-VM 1994 är 1000 gånger bättre än OS-guldet i hockey.

rätt ska vara rätt ;)

håller jag med om, men jag har väl aldrig påstått nåt annat? Det var den kronologiska ordningen jag angav :)

Metal_boy_
2006-02-15, 13:09
Nu ska jag snutta på lite turkisk peppar till hockeyn, så att jag inte har för höga testonivåer under passet i eftermiddag.

Metal_boy_
2006-02-15, 13:24
Nää fy fan! 7-2

porja
2006-02-15, 13:48
håller jag med om, men jag har väl aldrig påstått nåt annat? Det var den kronologiska ordningen jag angav :)

nej, det har du inte påstått :)

HEJA SVERIGE :hbang:

oksiv1
2006-02-15, 13:48
Promenadseger :hbang:

Metal_boy_
2006-02-15, 13:51
Promenadseger :hbang:


Kan man säga. Dock en tråkig 3:e period :/

Noodles
2006-02-15, 13:57
Vad kan man säga? Det var en halvsömning historia. Skönt att det blev en vinst i alla fall. Vi får väl se hur det går mot lite mer kvalificerat motstånd (läs: Ryssland imorgon).

Däremot sticker ju Holmström ut som vanligt. Så vitt jag vet står han fortfarande kvar framför motståndarmålet. Han riskerar väl snart parkeringsböter där. Kan tänka mig att han har ett antal blåmärken efter varje match. En sådan spelare kryper in under skinnet och irriterar ihjäl försvarare och målvakt. Underbart.

Det roligaste var annars när Wikegård berömde det taktiskt smarta av Sedinarna att stå vid sarghörnen. Han är ju normalt den som klagar mest på Sedinarna och deras spel vid sargen.

I övrigt är Wikegård en frisk fläkt som kommentator. Ska bli kul att höra honom i de tuffare matcherna.

Vet inte om det var så smart att spela Liv idag. Med facit i hand var det ingen fara men om Sverige hade haft svårare med målskyttet så hade det kunnat bli svettigt. Liv är duktig men Lundqvist är överlägsen förstamålvakt. Det är knappast så att Lundqvist har problem att orka med alla matcher. Liv har trots allt spelat träningslandskamper och kan få vakta båsdörren i stället. Tror inte han behöver så mycket matchning. Om Lundqvist blir skadad är det ändå kört för Tre kronor. Bara det inte blir som i World Cup där de skulle vara så demokratiska att vi inte visste vem som var förstamålvakt.

Jag är försiktigt positiv efter den här matchen. Vi vann åtminstone.

qubie
2006-02-15, 14:17
Tycker Sundin imponerade och det känns som han kommer kliva fram detta OS tillsammans med Henrik Sedin. Som Wikegård också sa så är känns det väldigt tunnt på backsidan nu när också Norström har lämnat återbud. Blir en bra värdemätare imorrn och så en bra match ikväll, Ryssland - Slovakien 20.00! *popcorn*

daja
2006-02-15, 14:42
Tycker Sundin imponerade och det känns som han kommer kliva fram detta OS tillsammans med Henrik Sedin. Som Wikegård också sa så är känns det väldigt tunnt på backsidan nu när också Norström har lämnat återbud. Blir en bra värdemätare imorrn och så en bra match ikväll, Ryssland - Slovakien 20.00! *popcorn*
Hade också för mig att dom skulle sända den matchen ikväll men sen hittade jag den inte i tablån, men låter ju bra att en till observerat detsamma som jag.

Johan86
2006-02-15, 15:01
ingen näslund,norström,kim johnsson.detta slutar aldrig väl

fattar inte vad jörgen jönsson är med för.nylander är ju f-n så mkt bättre

Noodles
2006-02-15, 17:23
ingen näslund,norström,kim johnsson.detta slutar aldrig väl

fattar inte vad jörgen jönsson är med för.nylander är ju f-n så mkt bättre

Näslund har aldrig presterat bra i landslaget. Tyvärr. Jag tror inte på de som säger att han är en överskattad spelare. Bevisligen lyckas han i NHL och han var duktig hemma i Sverige innan han åkte över dit. Det handlar nog mer om att det är omöjligt att hitta rätt omgivning för honom i Tre kronor. Norström och Kim Johnsson är däremot stora avbräck.

Jörgen Jönsson verkar vara underskattad av många. Han har alltid levererat i landslaget och kan framför allt bidra defensivt. Nylander är en härlig lirare att titta på men han är inte lika mångsidig som Jörgen Jönsson.

När det gäller mysteriet Näslund hade det ändå varit kul om han fått en chans i landslaget. Trots alla tidigare misslyckanden finns det nog hopp om han sätts med rätt spelare. Uppenbarligen fungerar han bra i en kedja med spelartyper som Bertuzzi och Morrison. En framspelare som Morrison och en power forward som Bertuzzi. Näslund är grym som avslutare. Kanske hade Foppa kunnat ha Morrisons roll som framspelare. Misslyckandet i World cup berodde nog mer på Foppas dåliga form och fel tredjeman i kedjan. Vet faktiskt inte vilken spelare i Tre kronor som är bäst som power forward. De kanske kan fixa svenskt pass till Bertuzzi innan OS i Vancouver 2010? :D

Dumleman
2006-02-15, 20:26
Herregud vilken match i svt2 just nu! Ryssland är i högform och Slovakien lika så! *flex*

Pretender
2006-02-15, 20:42
Herregud vilken match i svt2 just nu! Ryssland är i högform och Slovakien lika så! *flex*

Ska bli riktigt intressant... blir en stentuff turnering :)

Röstar dessutom att Wikegård ska kommentera samtliga av Sveriges matcher!

/P

Snake
2006-02-15, 21:19
Herregud vilken match i svt2 just nu! Ryssland är i högform och Slovakien lika så! *flex*

Väldigt underhållande. Båda lagen visar upp bländade anfallspel.....och samtidigt visar de även sina svaga sidor - försvarsspelet och målvaktsspelet.

Johan86
2006-02-15, 21:22
sen så tror jag att sverige aldrig kommer att ta guld med bengt åkte gustafsson, inte en chans.sverige skulle behöva niklas wikegård eller varför inte hårde per bäckman

Noodles
2006-02-15, 21:23
Ska bli intressant att se det sömngångargäng vi såg idag möta Ryssland och Slovakien. Lundqvist lär få jobba.

Undrar om det finns något annat läge än full fart framåt hos Ryssland och Slovakien. :D

Kul förresten att se en så teknisk spelare som Ovechkin spela fysiskt. Han kan bli hur bra som helst.

skaparn
2006-02-15, 21:25
Ska bli intressant att se det sömngångargäng vi såg idag möta Ryssland och Slovakien. Lundqvist lär få jobba.

Undrar om det finns något annat läge än full fart framåt hos Ryssland och Slovakien. :D

Kul förresten att se en så teknisk spelare som Ovechkin spela fysiskt. Han kan bli hur bra som helst.

Matchen imorgon blir verkligen intressant. Förmiddagens drabbningen ter, sig i jämförelse med det här, ganska tam. Jisses vad kör hårt, både bra spel och som du säger; fysiskt. Ovechkin är riktigt arg, men ändå juste.

Noodles
2006-02-15, 21:26
sen så tror jag att sverige aldrig kommer att ta guld med bengt åkte gustafsson, inte en chans.sverige skulle behöva niklas wikegård eller varför inte hårde per bäckman

Varför tror du att Bengt Åke är fel?

Noodles
2006-02-15, 21:28
Matchen imorgon blir verkligen intressant. Förmiddagens drabbningen ter, sig i jämförelse med det här, ganska tam. Jisses vad kör hårt, både bra spel och som du säger; fysiskt. Ovechkin är riktigt arg, men ändå juste.

Ska bli väldigt intressant/skrämmande. Tre kronor kom väl inte till rättvisa mot ett så dåligt motstånd. Tyvärr har jag ändå svårt att se hur de ska kunna stå emot det här tempot. Med tanke på att vi har tappat defensiv kraft är det viktigt att våra kedjor producerar framåt. Puckarna lär definitivt ramla in bakåt.

Fultjack
2006-02-15, 21:36
jävligt bra match just nu, ryssland - slovakien
vilket tempo gubbarna har :hbang:

Metal_boy_
2006-02-15, 22:08
jävligt bra match just nu, ryssland - slovakien
vilket tempo gubbarna har :hbang:


Håller med, bästa matchen idag.

Heja Ryssland! :kickass:

Metal_boy_
2006-02-15, 22:17
Satan vilket mål!!

Dumleman
2006-02-15, 22:18
Gaborik, vilken skridskoåkare och spelare! :bow: :bow:

babyshambles
2006-02-15, 22:37
Slovakien verkar vara starkare än jag trodde. De kan fan bli riktigt farliga längre fram i turneringen. Stark öppning av Finland. Säker 5-0 seger idag!

daja
2006-02-15, 22:38
Gaborik, vilken skridskoåkare och spelare! :bow: :bow:
ja hans sista är så underbart att se!

Snake
2006-02-15, 22:48
Slovakien verkar vara starkare än jag trodde. De kan fan bli riktigt farliga längre fram i turneringen. Stark öppning av Finland. Säker 5-0 seger idag!

Det är bara inkontinenta personer som räknat bort Slovakien, jag har inte förstått varför folk gör det. Dom är grymt jävla vassa och har ett par riktigt bra offensiva spelare, troligtvis (förhoppningsvis) faller dom på försvarsspelet mot sverige.

Johan86
2006-02-15, 22:49
Varför tror du att Bengt Åke är fel?

har inte tid att skriva något längre nu.men han känns inte rätt helt enkelt.i färjestad var han knappast något vidare heller.någon som tycker att bengt åke verkar bra?

babyshambles
2006-02-15, 22:50
Det är bara inkontinenta personer som räknat bort Slovakien, jag har inte förstått varför folk gör det. Dom är grymt jävla vassa och har ett par riktigt bra offensiva spelare, troligtvis (förhoppningsvis) faller dom på försvarsspelet mot sverige.
Målvakten är Slovakiens akilleshäl. Jag glömmer aldrig bort Slovakien i stora sammanhang, men jag hade både Tjeckien och Ryssland som hetare kandidater till guldet (+Kanada), men efter matchen idag så bör jag nog tänka om. Förstafemman är ju vindsnabb i kontringarna.

Metal_boy_
2006-02-15, 23:08
Det är bara inkontinenta personer som räknat bort Slovakien, jag har inte förstått varför folk gör det. Dom är grymt jävla vassa och har ett par riktigt bra offensiva spelare, troligtvis (förhoppningsvis) faller dom på försvarsspelet mot sverige.


På dom senaste åren så har dom ju tagit sig upp till Tjeckiens nivå...Det är väl det gamla som ligger kvar och lurar lite.

Metal_boy_
2006-02-15, 23:12
Hoppas Lettland tar det här nu!

Metal_boy_
2006-02-15, 23:21
har inte tid att skriva något längre nu.men han känns inte rätt helt enkelt.i färjestad var han knappast något vidare heller.någon som tycker att bengt åke verkar bra?


Jag tycker att han verkar kanon. Bengt-Åke var dessutom med i (enligt mig) det hittills bästa Hockeylandslaget för Sverige och vann Vm-Guld både -87 och -91. Han har kompetensen att sätta ihop ett vinnande lag när det gäller modern hockey. Han verkar dessutom väldigt sympatisk, glad och positiv. Vilket jag tror är jävligt viktigt hos en coach för en bra stämning i laget som kan resultera till ett vinnande team.

balder
2006-02-15, 23:32
Men jag blir lika besviken som du om de inte vinner, då även jag satsar pengar på Kanadickerna. :hbang:

Jaså jag trodde inte du hade några pengar? :confused: :)

babyshambles
2006-02-15, 23:33
Jaså jag trodde inte du hade några pengar? :confused: :)
Pengar kan alltid skaffas. :devil:

balder
2006-02-15, 23:37
Grym match mellan ryssland och slovakien idag föresten!! Maken till högt tempo har man inte sett på länge.. Om ryssarna bara får lite ordning på försvarsspelet tror jag de kommer bli farliga. :thumbup:

Lasse Kongo
2006-02-16, 07:30
Sverige spelade bra i sin första match, men de får nog öka lite för att vinna över ryssland.

Kommer bli en nagelbitare ikväll, hoppas på en bra match och självklart VINST till Svennarna!

Noodles
2006-02-16, 08:14
har inte tid att skriva något längre nu.men han känns inte rätt helt enkelt.i färjestad var han knappast något vidare heller.någon som tycker att bengt åke verkar bra?

Han var väl minst sagt framgångsrik som tränare i Färjestad?

När du hellre vill ha Wikegård eller Bäckman antar jag att du tycker BÅ är för mesig. Minns du ens något av hur han själv var som spelare? Han var ingen duvunge precis. Jag tror Bengt Åke är lämplig som förbundskapten eftersom hans egna meriter som spelare ger mer respekt hos spelarna. Han är dessutom betydligt bättre på att hantera media än Hardy Nilsson, en kvalitet som inte ska underskattas.

Att Wikegård är underhållande som kommentator ska inte förväxlas med hans kvaliteter som tränare. Per Bäckman hade sina framgångar men när det senare visade sig att han hade två lägen, skrika eller gapa, verkar han ha gjort sitt. Jag tror Per Bäckman är en av tränarna i Sverige som passar sämst som förbundskapten.

Ett alternativ till Bengt Åke hade kunnat vara Stefan Lundh.

qubie
2006-02-16, 08:25
Fan! Jag missade Ryssland - Slovakien, jag råkade somna *rolleyes* vaknade nyss! Bara att se fram emot ikväll istället, fan vad jag längtar och jag hoppas verkligen Lundqvist spelar lika bra som han gjort hela säsongen i Rangers

Dumleman
2006-02-16, 16:12
Missa inte Sverige - Ryssland nu!

rolf
2006-02-16, 16:25
Hah, vi spöade Italien med 6-0. (Finland alltså)
Iofs inte världens hårdaste motstånd men kul att se Selännes läckra långskott som blev 5-0 eller 6-0 målet. :D

Varsågod, slå mig nu för att jag är finne. :booty:

tossefar
2006-02-16, 16:28
Varsågod, slå mig nu för att jag är finne. :booty:

Nä, det är synd om dig så det räcker ändå :thumbup:

:booty:

Tigerkotten
2006-02-16, 16:34
Ser rätt bra ut, ryssarna började bättre. Men det är väl inte förväntat eftersom dom har bättre tempo efter slovakien matchen igår, men tycker Sverige har blivit bättre och bättre ju längre matchen gott. Sverige har också haft fina chanser på slutet för ett ledningsmål med.

Metal_boy_
2006-02-16, 16:41
Ser rätt bra ut, ryssarna började bättre. Men det är väl inte förväntat eftersom dom har bättre tempo efter slovakien matchen igår, men tycker Sverige har blivit bättre och bättre ju längre matchen gott. Sverige har också haft fina chanser på slutet för ett ledningsmål med.


Jepp och Lunkan är uppvärmd och fin nu med. Bara hålla tummarna.

sundvall
2006-02-16, 16:44
Är inte foppa med idag heller?

Metal_boy_
2006-02-16, 16:51
hehe enligt kommentatorn så har Lunkan varit optimal :D

Metal_boy_
2006-02-16, 16:52
Är inte foppa med idag heller?


nej inte två första matcherna, sen fick dom se. Kanske är säkert nu om han ska va med eller ej det har jag inte hört nått om. Nån annan?

Noodles
2006-02-16, 16:56
Det är åtminsonte 0-0. Än så länge. Jag har inga höga förväntningar på Sverige mot Ryssland. Hoppas de överraskar positivt. Lundqvist har åtminstone varit stabil. Bra fysiskt spel från Påhlsson och Axelsson.

Om Lidström kommer upp i den nivå han normalt håller i NHL kan hela Sverige bli ett par snäpp bättre. Med all den istid han har skulle det påverka både vår defensiv och vårt power play.

Noodles
2006-02-16, 16:57
nej inte två första matcherna, sen fick dom se. Kanske är säkert nu om han ska va med eller ej det har jag inte hört nått om. Nån annan?

Tror att ett definitivt besked ska tas imorgon. Däremot skulle han väl ta ett lättare ispass idag.

Tigerkotten
2006-02-16, 17:01
nu får bäckman skärpa sig lite, han brukar vara bra men varit alldeles för seg i bena hittils. Dock första utvisningen han fick var knappast något.

Tigerkotten
2006-02-16, 17:01
faaaaaaaaaaaaaaaaaan

jäkla box som backa ihop

Tigerkotten
2006-02-16, 17:03
men helvete

Metal_boy_
2006-02-16, 17:03
helvete!!!

Wain
2006-02-16, 17:04
Bah, Sverige får stryk.
*cry*

Kaboffastar
2006-02-16, 17:04
GJ Svärje !

Kaboffastar
2006-02-16, 17:05
är de lugnt om de förlorar denna ? =P

Metal_boy_
2006-02-16, 17:06
fan dom tappar ju pucken hela tiden

Tigerkotten
2006-02-16, 17:06
är de lugnt om de förlorar denna ? =P

Grupp på 6, första 4 går vidare till slutspel

Sverige
Ryssland
Usa
Lettland
Kazakstan
Slovakien

Tror jag.

Dumleman
2006-02-16, 17:07
fan dom tappar ju pucken hela tiden
Jag tycker att isen ser oerhört lös och vattning! Det verkar vara för varmt i hallen.

sundvall
2006-02-16, 17:07
Skit också =(

Metal_boy_
2006-02-16, 17:09
dumpa bäckman och kenny jönsson nånstans för fan!

Metal_boy_
2006-02-16, 17:10
Jag tycker att isen ser oerhört lös och vattning! Det verkar vara för varmt i hallen.


sitter ju för fan med paraplydrinkar på läktarn

Kaboffastar
2006-02-16, 17:14
det verkar gå bra för sverige :P

Tigerkotten
2006-02-16, 17:17
BRA VISA KÄNSLOR nu jävlar ska ni se.

Snake
2006-02-16, 17:18
det verkar gå bra för sverige :P

Ja, "vi" spelar bra men skillnaden är att ryssarna sätter sina chanser.