handdator

Visa fullständig version : Pajat muskelfästet i armen


Fierze
2006-02-11, 14:57
Skulle vilja ha lite synpunkter på om jag bör söka någon slags hjälp för detta eller bara vila (i åratal).

* Började träna efter ett halvårs uppehåll

* Körde biceps lite lagom lätt, 6 set hantelcurls med 10-kilos hantlar

* Fick trots detta jätteont i VÄNSTER bicep, muskelfästet vid armvecket

* Kunde inte räta ut armen på flera dagar, sedan försvann dock smärtan

* Nästa gång jag skulle träna biceps var vänsterarmen helt kraftlös. Jag orkade mindre än hälften så tung hantel i vänster som i höger arm.

Jag har nu vilat i 2-3 veckor och är PRECIS lika orkeslös ännu, det känns som om jag bara kan köra på 50% av kapaciteten i vänsterarmen. Det gör inte alls ont, men jag har uppenbarligen förstört något i vänster armveck. Är förstörda muskelfästen något man kan åtgärda på medicinsk väg, eller måste jag vänta tills det läkt av sig själv? Eftersom inget verkar ha hänt på 2-3 veckor lär det väl dock ta ÅR innan armen är sig lik igen... :(

Tacksam för synpunkter!!!

Åse Columbus
2006-02-11, 16:12
svårt att säga så här.....
men verkar vara fästet som du överansträngt,,,,o när det gäller fästen o ligament (vilket de oxå kan vara) så har de mindre blodgeomströmning än muskeln gör...det tar längre tid för de att återhämta sig...räkna med 6-8 veckor....ja skulle köra med låga vikter och normal använding av armen...till vardags....ha tålamod...