handdator

Visa fullständig version : Restaurang "Kalori"?


Kary
2006-02-10, 23:26
Är det någon som ätit på detta ställe? Deras meny ser väldigt intressant ut men när jag gått förbi har det alltid sett så tomt ut. Är det bara för att jag gått förbi tidigt på eftermiddagen (mitt emellan lunch och middag) eller är det ingen som går dit?
http://www.kalori.se/

krilleh
2006-02-10, 23:28
intressangt namn iaf ;)

Rock'nRoll
2006-02-10, 23:36
Jag brukar äta där ibland, bra och nyttig mat med mycket protein till ok pris. maten smakar dock inte speciellt "roligt" om det nu är det man är ute efter. Ganska tråkig mat.

Nyttigare än gott!

Jakobbus
2006-02-10, 23:39
Går man in på "Vad är Kalori" så kan man läsa ordet fettsnålt i positiva ordalag inte mindre än 5 ggr, 1 gång kombinerat med ordet "mycket", alltså mycket fettsnålt.

Får mig att tänka på aftonbladet.

pocoloco
2006-02-10, 23:41
Som alternativt så finns Fitness Köket på VBC vid Södra station. Dagenslunch varje dag, proteindrinkar, fika, alá carte bestående av kyckling/kalkon med ris/pasta/bulgur/potatis eller vad man nu vill ha och nån valfri sås.

http://www.vbc.se/fitnesskoket/index.html

Har aldrig besökt Kalori

Juliette
2006-02-11, 00:02
Jag äter där ofta. Tycker det är bra att man kan komponera sin egen rätt, och jag tycker maten där är jättegod!
Det enda som kanske är trist är att det är ungefär samma mat där jämt, så går man ofta så kanske man tröttnar lite (dock inte jag, ännu :-)

Kan rekommendera deras lax med romsås, brukar alltid ta quinoa till som "kolhydratskälla" och blandade bönor. Mums :eating:

Avesta
2006-02-11, 00:32
Jag äter där ofta. Tycker det är bra att man kan komponera sin egen rätt, och jag tycker maten där är jättegod!
Det enda som kanske är trist är att det är ungefär samma mat där jämt, så går man ofta så kanske man tröttnar lite (dock inte jag, ännu :-)

Kan rekommendera deras lax med romsås, brukar alltid ta quinoa till som "kolhydratskälla" och blandade bönor. Mums :eating:
Hur kan man ha råd med att äta ute ofta? Och dessutom på sånna ställen, måste kosta en massa (kvalite kostar). Du kanske är rik :D

Rock'nRoll
2006-02-11, 00:45
En portion kostar 69 har jag för mig, vill man ha extra kyckling/kalkon/lax så kostar det 84.

Inte så blodigt om man har en inkomst.

z_bumbi
2006-02-11, 06:50
JTycker det är bra att man kan komponera sin egen rätt

Det kan man göra på vilken restaurang som helst iofs. :)

gothen
2006-02-11, 09:59
Älskar den resturangen. Brukar ta nr 6 med en extra kycklingbit och det är någon helt otroligt gott.

Kary
2006-02-11, 11:23
Det kan man göra på vilken restaurang som helst iofs. :)
Det vet jag inte om jag håller med om! Tycker mest de gör på sitt sätt ändå till sist... ;)

Juliette
2006-02-11, 12:29
En portion kostar 69 har jag för mig, vill man ha extra kyckling/kalkon/lax så kostar det 84.

Inte så blodigt om man har en inkomst.

Exakt, är inte alls farligt dyrt 69:-, och det är samma pris jämt, inte bara vid lunchen. Oftast tar jag takeaway och då kan jag t.o.m dela den måltiden i 2.

Det kan man göra på vilken restaurang som helst iofs. :)
Jo, kanske det.. Men tycker inte alltid att de blir så glada när man gör det på alla restauranger, känner mig mest som en krånglig kund.

På Kalori så ser man i disken alla olika ingredienser, så det är lätt att komponera själv.

Cinna
2006-02-11, 13:30
Som lunchmat är Kalori toppen!
Snabbt, fräscht och nyttig mat. Man kan kombinera ihop vad man är sugen på för dagen. Tyvärr är den mesta maten kall/ljummen, inte så kul nu på vintern. Sallanden består av råkost, klart mycket godare än den vanliga grönsalladen med några tomater och gurka.

Å brödet är supergott :thumbup:

Kary
2006-02-11, 17:48
Som lunchmat är Kalori toppen!
Snabbt, fräscht och nyttig mat. Man kan kombinera ihop vad man är sugen på för dagen. Tyvärr är den mesta maten kall/ljummen, inte så kul nu på vintern. Sallanden består av råkost, klart mycket godare än den vanliga grönsalladen med några tomater och gurka.

Å brödet är supergott :thumbup:

Låter intressant. Ska definitivt prova någon gång. Undrade bara om det att det var så tomt var för att maten inte var så god...men om ni säger att den är det så... :)

z_bumbi
2006-02-11, 18:12
Jo, kanske det.. Men tycker inte alltid att de blir så glada när man gör det på alla restauranger

Då går man inte dit igen, jag måste ganska oftast beställa annan mat än de färdiga rätterna och jag har inte märkt att jag blir sämre bemött.

Kary
2006-02-11, 22:02
Då går man inte dit igen, jag måste ganska oftast beställa annan mat än de färdiga rätterna och jag har inte märkt att jag blir sämre bemött.
Har du några tips på restauranger som är trevliga fast man "krånglar"?

z_bumbi
2006-02-12, 06:57
Har du några tips på restauranger som är trevliga fast man "krånglar"?

Jag är usel på namn men jag käkade runt i Göteborg för ett bra tag sen och stötte inte på några problem, varje lunchrestarung jag besökt det sista året har inte heller varit några problem.

Det är ju bara att säga vad man vill ha för ändringar så fixar de det, inom rimliga gränser så klart.