handdator

Visa fullständig version : varför e nästan alla byggare svaga


zuzula
2006-02-10, 22:53
var för tränar alla byggare med så lätta vikter nuförtiden. fan när jag var ung hade vi alltid 95-100% på stängerna. det finns väl knappt nån som bänkar 230 kg nu för tiden på gymmen. tacka vet jag SL :thumbup:

rQx
2006-02-10, 22:53
De kanske inte tränar för styrka? ;)

Jorgen
2006-02-10, 22:54
Tja, dom blir ju stora ändå så det verkar funka.

trauma
2006-02-10, 22:57
vem är du att säga att alla byggare tränar med lätta vikter??
jag har sett riktigt grova gubbar köra tungt, det händer ofta på mitt gym.

Jense
2006-02-10, 22:57
coleman kör väl tungt, tyngre än nån styrkelyftare i sverige vad jag vet.

Jorgen
2006-02-10, 22:59
vem är du att säga att alla byggare tränar med lätta vikter??
jag har sett riktigt grova gubbar köra tungt, det händer ofta på mitt gym.
Tja, jag har sett riktigt grova byggare träna "lätt".
Vem bryr sig om hur tungt dom tränar när det primära målet är att växa muskulärt. Gör man det på en lättare vikt så är det jättebra. Sliter mindre på kroppen och blir en mindre skaderisk.

tp_88
2006-02-10, 23:00
Allting är väl relativt antar jag. Byggare ( bra sådana ) är för mig absolut inte "klena", i många fall riktigt starka.

Dissector
2006-02-10, 23:05
var för tränar alla byggare med så lätta vikter nuförtiden. fan när jag var ung hade vi alltid 95-100% på stängerna. det finns väl knappt nån som bänkar 230 kg nu för tiden på gymmen. tacka vet jag SL :thumbup:

Stämmer väl att det inte är SL-styrka i dom, men det är ju inte heller målet. Men när Coleman kör benpress med över ett ton och Johnnie Jackson kör upright-rows med 160 kilo, Tor Lundsten som runt 20-åring tog 140 kilo i militärpress om jag inte missminner mig, så tycker jag inte direkt det är klent :P
(kan ha tagit fel på vissa siffror nu, men är ska vara någolunda korrekt iaf)

Men som sagt, allt är relativt, men ordet "Klen" tycker jag är fel att använda :D

jwzrd
2006-02-10, 23:09
var för tränar alla byggare med så lätta vikter nuförtiden. fan när jag var ung hade vi alltid 95-100% på stängerna. det finns väl knappt nån som bänkar 230 kg nu för tiden på gymmen. tacka vet jag SL :thumbup:

95-100% på? Av vad?

Berenger
2006-02-10, 23:13
Johnnie Jackson kör upright-rows med 160 kilo:Dhan måste ta mer än 160kg eller? detta var iofs under min powerjerk tid.. men då gjorde jag iallafall 160x6.. liten skit som jag är så borde Jackson med hans rygg ta mycket mer

Tomten
2006-02-10, 23:16
95-100% på? Av vad?

Akta dig, hans pappa är starkare än din. *flex*

zuzula
2006-02-10, 23:16
95-100% på? Av vad?



av max vikten som du är god för

Jorgen
2006-02-10, 23:18
av max vikten som du är god för
Varför skulle man träna så tungt när det är maximal muskelutveckling man är ute efter?

zuzula
2006-02-10, 23:25
Varför skulle man träna så tungt när det är maximal muskelutveckling man är ute efter?

därför att det är så jxxla skönt att ta ut max ur kroppen

Jorgen
2006-02-10, 23:33
därför att det är så jxxla skönt att ta ut max ur kroppen
Man måste inte lyfta 95% av 1RM för det.

Det lär inte göra några underverk för muskeluppbyggnaden heller för den delen.

aliquis
2006-02-10, 23:35
Antagligen för att de inte har övat tillräckligt mycket på att lyfta just tungt då isf, eftersom det inte var målet. (och för att de inte har någon fånig utrustning...), och kör i ett annat tempo o skiter i vad det är på stången?

Metal_boy_
2006-02-10, 23:35
därför att det är så jxxla skönt att ta ut max ur kroppen


Kan man göra ändå. Lite mer strikt och lite mer set så är det löst.

paddanboy
2006-02-10, 23:35
Tycker du snackar mycket zuzula...

Alltså, vad jag sett så är jag inte direkt imponerad över dessa styrkelyftare, i alla fall inte på det gym jag tränar på.
De tar möjligen mycket i vikt många av dem, men ingen av dem anser jag ha "snygga kroppar". Jag tränar med mål och få snygg kropp, inte att lyfta så mycket som möjligt. Jag hävdar att den styrka jag får genom att träna likt kroppsbyggares är tillräckligt.

Jag gillar dock inte de största kroppsbyggarna heller, det går i överdrift i mångas fall, hör med tjejerna vad de gillar. Inte är det inoljade muskelberg på 150 kg.

Så jag inriktar mig på att bli något mellan fitness och BB. Fast jag är ingendera förtillfället, men de kommer ! *flex*

aliquis
2006-02-10, 23:37
Tycker du snackar mycket zuzula...

Alltså, vad jag sett så är jag inte direkt imponerad över dessa styrkelyftare, i alla fall inte på det gym jag tränar på.
De tar möjligen mycket i vikt många av dem, men ingen av dem anser jag ha "snygga kroppar". Jag tränar med mål och få snygg kropp, inte att lyfta så mycket som möjligt. Jag hävdar att den styrka jag får genom att träna likt kroppsbyggares är tillräckligt.

Jag gillar dock inte de största kroppsbyggarna heller, det går i överdrift i mångas fall, hör med tjejerna vad de gillar. Inte är det inoljade muskelberg på 150 kg.

Så jag inriktar mig på att bli något mellan fitness och BB. Fast jag är ingendera förtillfället, men de kommer ! *flex*Om du inte satsar på att bli ett inoljat muskelberg på 150kg lär du inte hamna mellan fitness och bb...

pocoloco
2006-02-11, 00:03
Jag tror att majoriteten bodybuilders har perioder då dom tränar riktigt hårt, på lägre repetitioner. För att sedan gå över till perioder då dom kör upp emot 15 reps, då minskar ju oftast vikten också. Tror inte många lyftare lyfter så mycket mer än vad byggarna gör i dessa repsomfång. Fast jag kanske har fel!

Har sett riktigt bitiga killar, köra 5-6 set 12-15 X 60kg i bänken, med lite vila.
Kanske inte ser ut som nån match, men jag tror att det faktiskt är riktigt tungt
på sitt sätt! Då det inte bara krävs styrka för att stressa en muskel.

Allan
2006-02-11, 00:03
Och hur gammal är du? Och vem är du? Folk som gör 230 i bänk är lätt räknade - upp till bevis.

allan
gammal i gården

Metal_boy_
2006-02-11, 00:12
Tycker du snackar mycket zuzula...

Alltså, vad jag sett så är jag inte direkt imponerad över dessa styrkelyftare, i alla fall inte på det gym jag tränar på.
De tar möjligen mycket i vikt många av dem, men ingen av dem anser jag ha "snygga kroppar". Jag tränar med mål och få snygg kropp, inte att lyfta så mycket som möjligt. Jag hävdar att den styrka jag får genom att träna likt kroppsbyggares är tillräckligt.

Jag gillar dock inte de största kroppsbyggarna heller, det går i överdrift i mångas fall, hör med tjejerna vad de gillar. Inte är det inoljade muskelberg på 150 kg.

Så jag inriktar mig på att bli något mellan fitness och BB. Fast jag är ingendera förtillfället, men de kommer ! *flex*


Om det är för flickornas skull som du tränar, kommer det ändå att sluta med travar av pizzakartonger och en sexpack på magen(Öl). Tränar man däremot för att man tycker att det är förbannat roligt och har det som livsstil, ja då får man snygg kropp. :thumbup:

stenis
2006-02-11, 00:15
Om det är för flickornas skull som du tränar, kommer det ändå att sluta med travar av pizzakartonger och en sexpack på magen(Öl). Tränar man däremot för att man tycker att det är förbannat roligt och har det som livsstil, ja då får man snygg kropp. :thumbup:

mycket bra sagt! :thumbup:

Krokodil
2006-02-11, 00:17
Jag gillar dock inte de största kroppsbyggarna heller, det går i överdrift i mångas fall, hör med tjejerna vad de gillar. Inte är det inoljade muskelberg på 150 kg.
Så jag inriktar mig på att bli något mellan fitness och BB. Fast jag är ingendera förtillfället, men de kommer ! *flex*
Är du säker på det? Har du någonsin sett en byggare av klass med ful flickvän? :D

Berenger
2006-02-11, 00:22
Är du säker på det? Har du någonsin sett en byggare av klass med ful flickvän? :DRuhl.. hon är ful som stryk

hahavaffan
2006-02-11, 00:22
Är du säker på det? Har du någonsin sett en byggare av klass med ful flickvän? :DJävligt sant.

Jorgen
2006-02-11, 00:23
Ruhl.. hon är ful som stryk
Han skrev byggare av klass.

Krokodil
2006-02-11, 00:24
Ruhl.. hon är ful som strykOK en då! :D

sundvall
2006-02-11, 00:28
Han skrev byggare av klass.

... Och det är inte Ruhl?

Dissector
2006-02-11, 00:29
han måste ta mer än 160kg eller? detta var iofs under min powerjerk tid.. men då gjorde jag iallafall 160x6.. liten skit som jag är så borde Jackson med hans rygg ta mycket mer

Du blandade inte ihop övningarna nu då? "Drag till hakan/bröst" gällde detta alltså, med stång. Men Drag till hakan drar väl främst på axlar?
Iofs betvivlar jag inte inte att du klarat det, om det är du på din avatar :D

Jorgen
2006-02-11, 00:30
... Och det är inte Ruhl?
Det var förvisso ett litet skämt.


Men oas så nej, jag kan inte tycka att Ruhl är en byggare av klass. Inte enligt min definition av vad en byggare av klass är. Men det är inget som vi skall disskutera i denna tråden.

Berenger
2006-02-11, 00:37
Du blandade inte ihop övningarna nu då? "Drag till hakan/bröst" gällde detta alltså, med stång. Men Drag till hakan drar väl främst på axlar?
Iofs betvivlar jag inte inte att du klarat det, om det är du på din avatar :Ddet finns ingen chans att jag får upp den till hakan.. tänkte på stående rodd..

Berenger
2006-02-11, 00:39
Det var förvisso ett litet skämt.


Men oas så nej, jag kan inte tycka att Ruhl är en byggare av klass. Inte enligt min definition av vad en byggare av klass är. Men det är inget som vi skall disskutera i denna tråden.kan du inte skicka ett pm då.. hur man inte anser Ruhl vara i absolut värdsklass kan jag inte förstå..

paddanboy
2006-02-11, 01:32
Är du säker på det? Har du någonsin sett en byggare av klass med ful flickvän? :D

Mja, jag har i ärlighetens namn inte kommit i kontakt med värst många BB;s eller typ ingen. Men av ren erfarenhet genom att man är aktiv i många forum utöver detta av alla olika bemärkelser så nämner de inte BB;s i alla fall. Där är 'spinkiga' men deffade B.pitt en större förebild, alltså pojkar som är mer åt fitnesshållet.

Bodybuilding känns främmande för den breda massan, de tror det är anabolaupppumpadepsykopater som står på scen inoljade. Jag själv hade extrema fördomar, men de flesta är sanerade.

Metal_boy_
2006-02-11, 01:37
Är du säker på det? Har du någonsin sett en byggare av klass med ful flickvän? :D


Det har jag däremot :) Men det är ju bara vad jag tycker.

Cerberus
2006-02-11, 02:16
Johnny jackson kör laterals med 100 pound-hantlar, det e väl hyfsat starkt eller? :P haha

David Henry verkar föredra träning inom 4-6 repsomfånget, vet inte hur stark han är men han ser stark ut iaf :)

Tror skaderisken ökar rejält om man ska köra på max-nivå jämt, iaf för byggare som tränar så ofta.

Jishuku
2006-02-11, 02:25
David Henry verkar föredra träning inom 4-6 repsomfånget, vet inte hur stark han är men han ser stark ut iaf :)


Halverst offtopic, men inte helt. :P David Henry har kört DC-träning sedan början/mitten på 2005 iaf.(kan vara längre) Tror inte han uppdaterat hemsidan med det schemat, men jag vet med all säkerhet att han kör DC iaf. Vilket ju går ut på att bli så stark som möjligt, fast med lite högre reps antal.

Jense
2006-02-11, 08:27
... Och det är inte Ruhl?


jo men han är tysk så han gälls inte

AngelLove
2006-02-11, 08:36
Känns som att du är avundsjuk att andra bygger mer muskelmassa på låga vikter medans du sliter. Men, om du gillar träningen som du skriver så vad gör det ?

Du har kul, du mår bra och du trivs... det är väl ändå huvudsaken ????!

muddler
2006-02-11, 10:48
han måste ta mer än 160kg eller? detta var iofs under min powerjerk tid.. men då gjorde jag iallafall 160x6.. liten skit som jag är så borde Jackson med hans rygg ta mycket mer

jak kan ha fel men blandar du inte ihop stångrodd med drag till hakan som det i det här fallet gäller?

edit: skit dissector han före :D

Piranha
2006-02-11, 11:52
Jag får tyvärr inte ihop ekvationen, ser du en byggare som är stor med snygga synliga muskler, ja förutsätt att killen är jävligt stark oavsett om han väljer att träna lätt.

Baan
2006-02-11, 11:54
Jag får tyvärr inte ihop ekvationen, ser du en byggare som är stor med snygga synliga muskler, ja förutsätt att killen är jävligt stark oavsett om han väljer att träna lätt.

alltid undrat varför byggare med fula muskler inte är lika starka men där ser man :)

Bolio
2006-02-11, 11:59
Jag får tyvärr inte ihop ekvationen, ser du en byggare som är stor med snygga synliga muskler, ja förutsätt att killen är jävligt stark oavsett om han väljer att träna lätt.

Yeah.

Sen kan jag nämna att jag reppar på ~50kg i skivstångscurl, men jag är starkare än 95% på mitt gym. Och det finns massor av kids där som reppar på 60+, men inte fan är ungjävlarna stackare än vad jag är. Det är lite skillnad på utförandet liksom. Sen när vi kör mark och böj märks det vem som är starkast.

Att byggare inte tränar med världens tyngsta vikter varje gång kan också bero på att byggare kör en jävligt hög volym många gånger, och att byggare oftast tränar mycket striktare än styrkelyftare och liknande.

Oavsett vilket kan man med god marginal påstå att styrkelyftare och tyngdlyftare har större penis än byggare.

Piranha
2006-02-11, 12:04
Yeah.

Sen kan jag nämna att jag reppar på ~50kg i skivstångscurl, men jag är starkare än 95% på mitt gym. Och det finns massor av kids där som reppar på 60+, men inte fan är ungjävlarna stackare än vad jag är. Det är lite skillnad på utförandet liksom. Sen när vi kör mark och böj märks det vem som är starkast.

Att byggare inte tränar med världens tyngsta vikter varje gång kan också bero på att byggare kör en jävligt hög volym många gånger, och att byggare oftast tränar mycket striktare än styrkelyftare och liknande.

Oavsett vilket kan man med god marginal påstå att styrkelyftare och tyngdlyftare har större penis än byggare.


Jag antar du spanar in väldigt många penisar i omklädningsrummet ;) .

Bolio
2006-02-11, 12:04
Jag antar du spanar in väldigt många penisar i omklädningsrummet ;) .

:em:

KRILLE!
2006-02-11, 12:04
Tycker du snackar mycket zuzula...

Alltså, vad jag sett så är jag inte direkt imponerad över dessa styrkelyftare, i alla fall inte på det gym jag tränar på.
De tar möjligen mycket i vikt många av dem, men ingen av dem anser jag ha "snygga kroppar". Jag tränar med mål och få snygg kropp, inte att lyfta så mycket som möjligt. Jag hävdar att den styrka jag får genom att träna likt kroppsbyggares är tillräckligt.

Jag gillar dock inte de största kroppsbyggarna heller, det går i överdrift i mångas fall, hör med tjejerna vad de gillar. Inte är det inoljade muskelberg på 150 kg.

Så jag inriktar mig på att bli något mellan fitness och BB. Fast jag är ingendera förtillfället, men de kommer ! *flex*


*rolleyes* :smash:
Du borde kanske läsa på lite så att du vet vad det innebär att tävla i styrkelyft.

tp_88
2006-02-11, 12:08
Ruhl.. hon är ful som stryk
Asså...Simone är fan grym!

Dissector
2006-02-11, 12:29
*rolleyes* :smash:
Du borde kanske läsa på lite så att du vet vad det innebär att tävla i styrkelyft.

Jag tror nog han menade det där som en pik till trådskaparen som skrev att kroppsbyggare var klenare än SLare...
En kroppsbyggare behöver inte vara rusktigt stark för att vinna en tävling, och en styrkelyftare behöver inte vara muskulärt enorm och ha snygga muskler med steinhart definision för att vinna.

Berenger
2006-02-11, 14:12
Yeah.

Sen kan jag nämna att jag reppar på ~50kg i skivstångscurl, men jag är starkare än 95% på mitt gym. Och det finns massor av kids där som reppar på 60+, men inte fan är ungjävlarna stackare än vad jag är. Det är lite skillnad på utförandet liksom. Sen när vi kör mark och böj märks det vem som är starkast.

Att byggare inte tränar med världens tyngsta vikter varje gång kan också bero på att byggare kör en jävligt hög volym många gånger, och att byggare oftast tränar mycket striktare än styrkelyftare och liknande.

Oavsett vilket kan man med god marginal påstå att styrkelyftare och tyngdlyftare har större penis än byggare.jag som trodde att du var stark... förövrigt tror jag att du har minst penis på hela kolozzeum... skojar bara, näst minst...

Bolio
2006-02-11, 14:32
jag som trodde att du var stark... förövrigt tror jag att du har minst penis på hela kolozzeum... skojar bara, näst minst...


Fyfan vad du är omogen Berenger. Skäms du inte?

Berenger
2006-02-11, 14:34
Fyfan vad du är omogen Berenger. Skäms du inte?jag skäms hela tiden

Bolio
2006-02-11, 14:35
jag skäms hela tiden

Byt avatar då, så slipper du. :)

Berenger
2006-02-11, 14:48
Byt avatar då, så slipper du. :)det är den här eller travis charest bild på hulken... vet inte, men jag tycker den här på mig ser större ut

Snake
2006-02-11, 14:55
Byt avatar då, så slipper du. :)

BUUUUUUURN :laugh:

Cerberus
2006-02-11, 15:23
Jag svär att ingen slår mig i snoppstorlek, min ÄR minst :hbang:

Byggare e starkare än de flesta här iaf :P

puppas
2006-02-11, 16:26
Äh, det där med tung vikt är överskattat tycker jag.

Funkar bra med "lätta" vikter, och satsa på kontakt och gott utförande.