handdator

Visa fullständig version : Fight Club *innehåller spoiler*


Lasse Kongo
2006-02-10, 20:06
Alltså, hur ligger det till egentligen, är Brad Nortons alter ego eller?

Var så länge sen ja såg filmen, sett den ett par gånger men kan inte säga att jag riktigt hajjar slutet.

Tyler finns väl inte på riktigt väl, utan bara i hans fantasier?

Baan
2006-02-10, 20:08
Somnade du under andra halvan haha..

ja det är hans alter ego, det sägs i princip rakt ut på slutet, sen kommer man på att man kunde listat ut det om man varit grymt uppmärksam och förväntat sig något sånt..

Lasse Kongo
2006-02-10, 20:09
Somnade du under andra halvan haha..

ja det är hans alter ego, det sägs i princip rakt ut på slutet, sen kommer man på att man kunde listat ut det om man varit grymt uppmärksam och förväntat sig något sånt..

Haha nejdå, jag är bara trög som fan, knarkat bort halva hjärnan, ville bara få det bekräftat :D

Pellefant
2006-02-10, 20:11
Se den nu en gång till, då upplever man filmen annorlunda och om möjligt ännu bättre med denna kunskap. :)

Frantic
2006-02-10, 20:13
Brad till Norton:

"All the ways you wish you could be, that's me. I look like you wanna look, I fuck like you wanna fuck, I am smart, capable, and most importantly, I am free in all the ways that you are not."

Bard är ju den som Norton vill vara

Lasse Kongo
2006-02-10, 20:13
Se den nu en gång till, då upplever man filmen annorlunda och om möjligt ännu bättre med denna kunskap. :)

Jepp, ska se den ikväll.

ugglan
2006-02-10, 20:38
man hajar ju hur det ligger till när dom klipper in brad i en frame i början/mitten av filmen.

OM MAN E SMART ALLTSÅ ;)

Slartibartfast
2006-02-10, 21:03
man hajar ju hur det ligger till när dom klipper in brad i en frame i början/mitten av filmen.

OM MAN E SMART ALLTSÅ ;)

Det är väl typ sju olika frames på olika ställen innan Tyler kommer med i filmen.

Hobbes
2006-02-10, 23:12
Gillar sekvensen i rulltrappan när de möts så att säga. Brad påväg uppåt, Norton påväg ner...i mina tankar så är det då Brad kommer till ytan!

Filmen är genial, svar ja: Boken är helt underbar! Gillar bokslutet bättre än filmens då boken har ett svartare slut!

Schture
2006-02-10, 23:13
Gillar sekvensen i rulltrappan när de möts så att säga. Brad påväg uppåt, Norton påväg ner...i mina tankar så är det då Brad kommer till ytan!

Filmen är genial, svar ja: Boken är helt underbar! Gillar bokslutet bättre än filmens då boken har ett svartare slut!


Så boken är bra? JAg har alltid fått höra att boken verkligen suger i jämförelse med filmen..

Frantic
2006-02-10, 23:22
Så boken är bra? JAg har alltid fått höra att boken verkligen suger i jämförelse med filmen..

Jag har alltid hört att boken är bättre. Brukar inte Allan puffa för Chucks bok?

EDIT - För övrigt så älskar jag filmen. Bara så ni vet

Hobbes
2006-02-10, 23:25
Så boken är bra? JAg har alltid fått höra att boken verkligen suger i jämförelse med filmen..

Nja, jag förstår inte kritiken riktigt, Chuck Palahniuk kan jag iövrigt bara rekommendera, läst en del av hans böcker när jag bodde i Kanada. I boken har man ju inte det grafiska våldet som givetvis filmen kan återskapa. Den är skarpare på något sätt, mer mörk än vad filmen är!

Vill minnas jag hörde en intervju med Chuck där han berättade att han skrev boken sittande i kaffestugor, barer osv. alltid omgärdad av folk.

Den och hans andra verk är verkligen att rekommendera, om du vill se mer om Chuck så rekommenderar jag: Postcards from the Future: The Chuck Palahniuk Documentary (http://www.imdb.com/title/tt0398273/)