handdator

Visa fullständig version : Tom Yum Goong


Hobbes
2006-02-10, 16:22
Någon mer som sett denna rulle, Kwon la ut en länk till trailer HÄR (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=46956&highlight=Tom+Yum+Goong).

Denna filmen var helt i klass med Ong Bak jag blev verkligen inte besviken! Scenerna har varsin stil och charm, han ger ju benknäckar gänget en ny innebörd i en av scenerna!

Otroligt vacker början på filmen, inga slagsmål dock på ca 10 minuter...men sen behöver man knappt snabbspola :D

Finns en rätt skön scen i början på en flygplats, troligen en lookalike men tanken var rätt skoj!

Så hoppas ingen kände att några spoliers för filmen kom fram!

rolf
2006-02-10, 16:42
Jodå, har sett den inte en men fem gånger. Jag gillar verkligen den. I själva verket tycker jag att den är bättre än Ong-Bak, även om den inte är lika orginell. Snyggare fightscener och så.
Helt klart sevärd.
Jet Li och Jackie Chan kan gå och gömma sig. Tony Jaa äger dem båda :D

Bite
2006-02-10, 17:14
Det var en grym rulle, den enorma killen som har flest scener är Nathan Jones. Magnus Sameulsson bröt hans arm i en armbrytningstävling, så jag antar att han vann (torrt).

D Andersson
2006-02-10, 17:46
Det var en grym rulle, den enorma killen som har flest scener är Nathan Jones. Magnus Sameulsson bröt hans arm i en armbrytningstävling, så jag antar att han vann (torrt).

Frågan är om det ökar eller minskar förståelsen för hur sinnessjukt stark Samuelsson är.

Sevärd fightingfilm hur som.

Hobbes
2006-02-10, 18:08
Det var en grym rulle, den enorma killen som har flest scener är Nathan Jones. Magnus Sameulsson bröt hans arm i en armbrytningstävling, så jag antar att han vann (torrt).

Ok, så vad är han mest känd för i övrigt - trodde han var wrestler eller nåt!

Jag älskade denna filmen som någon sa den är bättre än Ong Bak!

hobbitar
2006-02-10, 19:13
Haha den store mannen är rolig när han kommer in och ska slåss i "vattenscenen". Helt galen!
:)

Mr. Moose
2006-02-10, 19:19
Har inte sett hela, bara småsnuttar men kanon fighting scener.

En liten fråga till er som sett hela...

Är där någon orsak varför dom döpt filmen efter en räksoppa??

Claes

Hobbes
2006-02-10, 23:15
Har inte sett hela, bara småsnuttar men kanon fighting scener.

En liten fråga till er som sett hela...

Är där någon orsak varför dom döpt filmen efter en räksoppa??

Claes

En resturang som har lite skumrask affärer i filmen heter så :D

Fightscenerna är helt magnifika, uppenbarligen tog filmen nästan 2 år att slutföra!

Hobbes
2006-02-10, 23:16
Jet Li och Jackie Chan kan gå och gömma sig. Tony Jaa äger dem båda :D

Är det Jackie Chan eller en lookalike förresten i början av filmen? Garva åt scenen iallafall, så skönt att se dem tillsammans!

Tomten
2006-02-10, 23:21
Är där någon orsak varför dom döpt filmen efter en räksoppa??


Haha, funderade också på det :D

rolf
2006-02-11, 01:50
Är det Jackie Chan eller en lookalike förresten i början av filmen? Garva åt scenen iallafall, så skönt att se dem tillsammans!

Det är nog bara en lookalike eftersom Jackie Chans namn inte nämns någonstans i filmens slut- eller börjantexter. Jag kommer inte på vem du menar dock. Skyller på bärsen *cry*

Hobbes
2006-02-11, 10:14
Det är nog bara en lookalike eftersom Jackie Chans namn inte nämns någonstans i filmens slut- eller börjantexter. Jag kommer inte på vem du menar dock. Skyller på bärsen *cry*

Kollade själv IMDB och Jackie nämns inte där heller, men tänkte det kunde varit någon "intern grej" dem emellan. Jo, jag tänker på killen som Tony springer ihop med på flygplatsen, de tittar på varandra skakar lite på huvudet och ler.

MUGEN
2006-02-11, 10:29
tycker det var en mycket bra film, men framförallt handlingsmässigt sämre än Ong-Bak.. ser fram emot fler filmer med Tony Jaa som helt kommer axla jet li´s mantel.

Hobbes
2006-02-11, 10:33
tycker det var en mycket bra film, men framförallt handlingsmässigt sämre än Ong-Bak.. ser fram emot fler filmer med Tony Jaa som helt kommer axla jet li´s mantel.

Eller rent utav ett samarbete, det skulle vara intressant!

MUGEN
2006-02-11, 10:38
Eller rent utav ett samarbete, det skulle vara intressant!

var det inte bestämt av Jet Li själv att iom. den aktuella Fearless så slutar han helt med rundsparkar och kung-fu i filmvärlden? lite synd men ändå moget beslut att stå upp för sina åsikter trots de pengar han säkerligen kunde göra på fler filmer.

edit. Självklart vore det intressant dock, :thumbup:

Hobbes
2006-02-11, 10:47
var det inte bestämt av Jet Li själv att iom. den aktuella Fearless så slutar han helt med rundsparkar och kung-fu i filmvärlden? lite synd men ändå moget beslut att stå upp för sina åsikter trots de pengar han säkerligen kunde göra på fler filmer.

edit. Självklart vore det intressant dock, :thumbup:

Å tusan, mer än vad jag visste! Vi får väl se vad framtiden har för Tony!

hobbitar
2006-02-11, 12:44
Kan den här killen prata engelska då?

Hobbes
2006-02-11, 17:14
Kan den här killen prata engelska då?

Det kunde knappt Jackie heller när han började :D