handdator

Visa fullständig version : magkatarr av maten


krilleh
2006-02-10, 14:05
Nu när jag bulkar tar jag rätt mkt protein på kvällen osv och har börjat fått lite sura uppstötningar och orolig mage. Hur klarar ni er?

Jag kör på exempelvis tonfisk burk efter gymmet och 250 gram kvarg varje kväll. Ala och koffeintabletter innan gymmet också. Blir detta för mkt för magen?

Jag har kört med de ett antal veckor och ibland har jag fått lite sura uppstötningar på nätterna men de var igår som de blev riktigt mycket. Är det pga denna mat?

babyshambles
2006-02-10, 14:26
Massor av ljummet vatten fungerar 9/10 gånger för mig. Annars är det en tablett Omeprazol som gäller om det inte går över.

krilleh
2006-02-10, 14:30
Jo men om det kommer tillbaka fler gånger då? ere bara tablett Omeprazol som gäller då också eller? och ljummet vatten. tar inte kroppen skada om man har magkatarr för ofta?

krilleh
2006-02-10, 14:34
Och sen också, kan man få lite feber av magkatarr? Inatt kände frös jag en del och sen blev de vamrt osv osv. nu känns de rätt bra endå

Bite
2006-02-10, 17:56
Ala och koffeintabletter innan gymmet också.


Om jag tar ALA utan att äta mat i samband med det får jag halsbrännan från belsebub.

Milia
2006-02-10, 18:34
Att äta för mycket proteiner skadar kroppen. Vid nedbrytningen av proteinerna bildas ammoniak i kroppen, som går till njurarna...... DET är inte nyttigt.

Gripparn
2006-02-10, 19:25
Att äta för mycket proteiner skadar kroppen. Vid nedbrytningen av proteinerna bildas ammoniak i kroppen, som går till njurarna...... DET är inte nyttigt.


Fast ammoniaken som bildas omvandlas väl urinämne vilket bara är en hundratusendel så giftigt som ammoniak. Rätta mig gärna om jag har fel.

krilleh
2006-02-10, 22:02
Igår mådde jag illa och ida har jag lite feber så tror snarare jag är magsjuk istället :)

Kan nog fortsätta med mina matvanor när jag blir frisk..

En lite off topic fråga: Om man inte äter något bra istorsett på 2 dagar och sen äter mycket nyttig mat i 2 dagar och sen på 5de dagen tränar man. Troru man kommer prestera lika bra iaf? Eller kommer man ha förlorat en del styrka under dessa 2 dar eftersom jag har typ inte ätit nåt bra alls, bara 4 rostade mackor, sen godis, glass och läsk ;) ingen aptit

Milia
2006-02-12, 12:19
Fast ammoniaken som bildas omvandlas väl urinämne vilket bara är en hundratusendel så giftigt som ammoniak. Rätta mig gärna om jag har fel.

Helt sant, hade inte sett det...
Men jag tänkte att om man äter för mycket proteiner så får ju kroppen jobba för att omsätta allt och då kanske inte hinner eller orkar bryta ner allt och då blir det ju kvar en massa ammoniak...

I alla fall så har jag då hört att för mycket protein inte är bra för kroppen för att njurarna får jobba för hårt. Min lärare pratade också om nya studier som visade på tidigare åldrande vid högt proteinintag...

Gripparn
2006-02-12, 15:55
Min lärare pratade också om nya studier som visade på tidigare åldrande vid högt proteinintag...


Okej. Det skulle nog passa mig så jag växer upp någon gång jag också. :)

Milia
2006-02-12, 17:19
Okej. Det skulle nog passa mig så jag växer upp någon gång jag också. :)

haha, fast det var nog i negativ bemärkelse han menade.... ;) *slap*