handdator

Visa fullständig version : Värk under armhålorna?


High1ander
2006-02-10, 12:22
Har "träningsvärk" (antar det, om det nu finns en muskel där) under mina armhålor. Nej, det är inte mina lats, och inte mina pecs. Jag antar det är någon form av "antagonist" eller "stabilisator" till lateral raise, och front raise.



Skulle det kunna vara den här rakaren, Serratus Anterior? http://www.exrx.net/Muscles/SerratusAnterior.html ?

Tror jag fått lite träningsvärk i den av rygg och bröst också. Antar det är en sådan där rakare som vill vara med och leka hela tiden då man tränar, för idag kände jag varken för att köra rygg eller bröst pga den muskeln inte är så glad.

Ok, nu har jag fått feta träningsvärken där eftersom jag haft uppebehåll, undrar bara om det är normalt, eller om jag har en muskel som inte ska finnas, eller om man inte ska ha träningsvärk, om det är senor, eller nå annat krafs, hur jag eventuellt ska träna muskeln om den behövs tränas, eller får nog av vanliga övningar, osv... Tack på förhand.

pecson
2006-02-10, 13:01
man brukar ibland få verk där under infektion. för där sitter nån körtel som producerar blodkroppar och den arbetar rätt så hårt under förkylning

bedlam
2006-02-10, 13:34
haha, jag har precis suttit och funderat på vilken muskel det kan vara som jag har sån träningsvärk i. Kör helkroppspass nu så jag vet inte hur/vad jag gjort för att få det heller! antar att det har med ngn ryggövning att göra?

Spannmål
2006-02-10, 13:37
teres major