handdator

Visa fullständig version : Oroande värk vid bröstträning.


Jman
2006-02-10, 01:45
Jag körde ett bröstpass idag. Men nu på senare tid så har jag känt av baksida axlar (rotatorkuffen?) en del. Det gör inte ont direkt men jag vill hellre ha träningsvärk i pecs... Är det en indikation på en svaghet som måste åtgärdas för att inte bli värre? Om så hur ska träningen läggas upp. Jag har kört en del lätta rotatorkuff övningar.

Mr. Moose
2006-02-10, 02:25
Jag körde ett bröstpass idag. Men nu på senare tid så har jag känt av baksida axlar (rotatorkuffen?) en del. Det gör inte ont direkt men jag vill hellre ha träningsvärk i pecs... Är det en indikation på en svaghet som måste åtgärdas för att inte bli värre? Om så hur ska träningen läggas upp. Jag har kört en del lätta rotatorkuff övningar.

Omöjligt att ställa diagnos över nätet. Men, hur mycket tränar du rygg? Kör du lika många set rodd som press? Har du tränar baksida på axlarna? Kan va en styrke obalans men det bästa är nog att se en idrottsläkare om det inte blir bättre med vila.

Claes

Jman
2006-02-10, 17:23
Har alltid varit starkare i ryggen. Kör baksida axlar, även träningspass där enbart axlar och traps tränas.
Kanske så att det är en fråga om överträning. Frågan är hur jag hittar balansen i såfall. Jag behöver bygga de muskler som används vid stabilisering.
Jag kommer att sänka vikterna lite så att allt annat hinner ikapp. Tråkigt eftersom jag tycker att det är bröstmuskelaturen som behöver hinna kapp *cry*