handdator

Visa fullständig version : Det här är fan sinnessjukt!


Squatinator
2006-02-10, 01:40
Okey, historien är att jag säljer ficklampor genom mitt företag. Jag fick en reklamation på en lampa som det var fel på. Min grossist har sagt att lampan är riktigt stötsäker så jag fick den smarta idén att kolla HUR mycket skiten tålde!

Jag drog igång med en attityd som skulle fått djävulen att bli rädd. Det första jag gjorde var att kasta skiten tre meter uppåt och låta den slå i backen men sen så drog jag igång på allvar och gjorde allt det här:

Kasta in lampan i lyktstolpar, elskåp, vägskyltar och betongvägg (sista bara en gång)
Kastat lampan så högt jag har orkat och låtit den falla på asfalt
Kastat så långt framåt jag orkar på asfalt
Kastat rakt ner i asfalt ett flertal gånger
Slagit med hammare på lampan
Dunkat lampan i betongstolpe allt vad jag har orkat ett flertal gånger (enda som gick sönder var BETONGSTOLPEN, LOL!)
Stampat och hoppat dubbelfota på lampan (jag väger 85 kg med kläder)
Sparkat med stålhättade skor ett femtiotal gånger
Sätta mellan en CoC och KLÄMMA HÅRT!!!!!!
Kört över med bil tre gånger

Jag säger bara att det här är helt enkelt fucked up. Folk stog och glodde när jag stod och hoppade jämnfota med mina stålhättedojor på lampfan, men den vägrade gå sönder. Enda grejen som pajade var själva lampan som satt i. Inte ens när jag drog över skiten med en bil så gick den sönder, blev inte ens mosad en mm.

Det var iaf kul att få chansen att få utlopp för lite aggressioner. Tog lite bilder på hur den blev efteråt. Får se om jag kan få sönder den imorrn.

bolt
2006-02-10, 01:42
Nej vi vill inte köpa.. ;)

tossefar
2006-02-10, 02:02
Irriterande att bli överlistad av en ficklampa? :booty:

Bönne
2006-02-10, 02:09
Betongunderlag, slägga (en riktig, minst 50cm skafft) och en bra träff. Har svårt att tro att den skulle hålla för det.

Squatinator
2006-02-10, 02:09
Irriterande att bli överlistad av en ficklampa? :booty:

Haha, ja det är sant. :) Fast det är jäkligt kul att göra, det är nått speciellt med att förstöra saker. Minns när jag jobba på electroskandia, fick en kofot och skulle slå sönder massa grejer av trä, höll på i fem timmar med total demolering och fick betalt. höhö.. Några förslag på vad jag kan göra med lampan imorrn?


till alla andra typ: När jag la in den här så tänkte jag inte att det lät som en annons, som sagt så säljer jag inte lampor till privatpersoner utan ville bara dela med mig av en kul grej så inget tjat om att jag försöker sälja nått. :(

Squatinator
2006-02-10, 02:10
Betongunderlag, slägga (en riktig, minst 50cm skafft) och en bra träff. Har svårt att tro att den skulle hålla för det.

Om jag hade slägga så :) Kan ju prova att slänga en stor sten på den när den ligger på hårt underlag.

Sve
2006-02-10, 02:34
äsch de va en liten en. tacka vet jag min maglite, den kan man slå ner folk med.

Squatinator
2006-02-10, 02:57
äsch de va en liten en. tacka vet jag min maglite, den kan man slå ner folk med.

Den är gjord för att kunna fästas i automatkarbiner och vara liten och praktisk :) Lyser rätt bra ändå

Griip
2006-02-10, 03:47
Fall från 40-50m?

tossefar
2006-02-10, 04:19
Du råkar inte ha en traktor? Låna kaboffastars annars, då borde den gå sönder. Traktorer är stora!

MasterChief
2006-02-10, 08:20
Jamen skriv vad det är för ficklampa då! En sån ska jag ha! :)

Nina L
2006-02-10, 08:23
Jamen skriv vad det är för ficklampa då! En sån ska jag ha! :)*katching*

Laan
2006-02-10, 08:24
såg på en sida där de skjutit på en liknande lampa med hagelgevär.. den vart lite missformad, men funkade faktiskt efter att de bytt glödlampa..

MasterChief
2006-02-10, 08:30
*katching*

Que? :confused:

Piranha
2006-02-10, 08:58
Om jag hade slägga så :) Kan ju prova att slänga en stor sten på den när den ligger på hårt underlag.


OM du kan tänka dig kasta en liten sten på den kan du ju be Delta_Mats om hjälp.

Jay-Z
2006-02-10, 09:16
Que? :confused:

http://www.insidetheeagles.com/showmethemoneyphoto.jpg

Markus H
2006-02-10, 10:20
Lite offtoppic men ändå.

Om du är less på att dina extraljus går sönder så kolla in dessa.
http://www.smelinkweb.com/ImageLibrary/1290/ATOUGH.MPG
Lightforce

J.Saarela
2006-02-10, 10:31
OM du kan tänka dig kasta en liten sten på den kan du ju be Delta_Mats om hjälp.




:laugh:

skaparn
2006-02-10, 10:32
Supernice!

Min automatkarbin har sett ganska naken ut ett tag nu då förra lampan gått sönder, så jag köper.

Stoltz
2006-02-10, 11:13
:laugh:
Slogan till företaget:

"Har du en för jävlig chef? Vill du ge honom stryk?

Testa vår nya Max-Ultra Lampa från Squatinator. Ge uttlopp för dina känslor. Den klarar allt!

(Sen tilläggs med snabb och hetsig röst): Bör inte användas inom sexualla utövningar.

Sniggel
2006-02-10, 14:22
Minns när jag jobba på electroskandia, fick en kofot och skulle slå sönder massa grejer av trä, höll på i fem timmar med total demolering och fick betalt. höhö..
Drömjobb! :eek:

Juliette
2006-02-10, 15:27
Väger dina kläder 7 kilo?? :D

Mental
2006-02-10, 15:37
Klarar den vatten? Testa dränk den, alt koka den :D

Vad är det för märke?, villka vapen fins det fästen till? vad tar du för den? ;)

aliquis
2006-02-10, 15:45
Fall från 40-50m?Tror inte det behövs så högt då den redan har nått maxfart för länge sedan. (eventuellt)

Squatinator
2006-02-10, 17:21
Lite offtoppic men ändå.

Om du är less på att dina extraljus går sönder så kolla in dessa.
http://www.smelinkweb.com/ImageLibrary/1290/ATOUGH.MPG
Lightforce

Överlol! Du har inspirerat mig. Snacka om hårt glas.

Juliette: Jag försöker se stor ut Okey, jag tar på mig sju tjocka tröjor så är jag huuuge! Damerna älskar mig :cool:

Stoltz: LoLz! Låter som en skitbra slogan. :laugh:

Polisen "Förövaren hade med sig en ficklampa av märket Ubersquatinator som han fördärvade en ståldörr och chefens huvud med och sedan drack upp hans minibar. Vapnet var gömt i hans *censur* och undgick därmed upptäckt. Värt att notera så höll lampan fram tills han började banka på chefens huvud vilket visade sig vara för hårt för även de hårdaste materialen."

MasterChief: Det är en äkta Xenon Police X-1 :) Lite svåra att få tag på i Sverige tyvärr :/

Griip: Nu är jag besviken, du menar väll att jag ske ge ficklampan en propp? :p

Sniggel: Tyvärr bara för en dag :/

Haha, delta_mats, det låter otäckt :/

Skaparn: Först måste jag ställa några frågor:

* Kommer du att använda lampan till terrorism?
* Kommer lampan att användas nära kärnkraft eller kärnvapen?
(har sett liknande om man beställer från dell.) =)

skaparn
2006-02-10, 19:04
Skaparn: Först måste jag ställa några frågor:

* Kommer du att använda lampan till terrorism?
* Kommer lampan att användas nära kärnkraft eller kärnvapen?
(har sett liknande om man beställer från dell.) =)

Jag har, om jag ska vara ärlig, suttit och tänkt en del på den där lampan idag. Letade lite här
http://www.dtdistributors.com/ind.html
men fann inte någon som hette Xenon X-1, även om det fanns en massa andra fina vapenlampor. Vad är det för lampa i den? Diod?

JJ
2006-02-10, 19:17
Jag har, om jag ska vara ärlig, suttit och tänkt en del på den där lampan idag. Letade lite här
http://www.dtdistributors.com/ind.html
men fann inte någon som hette Xenon X-1, även om det fanns en massa andra fina vapenlampor. Vad är det för lampa i den? Diod?


Haha, MasterChief och Skaparn, det finns inga mer prylgalna än cyklister :D

Squatinator
2006-02-10, 19:21
Jag har, om jag ska vara ärlig, suttit och tänkt en del på den där lampan idag. Letade lite här
http://www.dtdistributors.com/ind.html
men fann inte någon som hette Xenon X-1, även om det fanns en massa andra fina vapenlampor. Vad är det för lampa i den? Diod?

Nej men den är inte speciellt vanlig, svår att få tag på. :/ Hade tur och träffade rätt personer. Det är en 6v Xenonlampa i. Finns iof varianter med LED också.

skaparn
2006-02-10, 19:27
Haha, MasterChief och Skaparn, det finns inga mer prylgalna än cyklister :D

Hehe, det är sant, och min börs är den första att beklaga detta. Den känner sig konstant våldtagen.

MasterChief
2006-02-10, 19:34
Haha, MasterChief och Skaparn, det finns inga mer prylgalna än cyklister :D

Hehe....Hur tror du cykelaffärer överlever vintern? :D