handdator

Visa fullständig version : Huvudvärk av kreatin?


Jarod
2002-09-16, 17:58
Någon som märkt av det när ni käkat ett speciellt märke?? Själv tänkte jag inte på det första gången.....men nu när jag får huvudvärk ca en timme efter varje tesked, så börjar jag bli skeptisk...

Kan tillägga att jag käkat andra märken utan problem och att det inte beror på för lågt vätskeintag...

Någon som haft samma symptom??

Mvh

Pecca
2002-09-16, 20:11
Min första tanke är att det är förkylningstider nu. Det kanske inte är svårare än så?

Jarod
2002-09-16, 20:56
Jo...det är svårare än så.... Ska nog gå å ta mig en sked nu igen bara för att visa vart skåpet ska stå...:smokin:

Mvh

Bamse
2002-09-16, 21:50
Det kanske är kärnavfall i burken? :bow:

Munter
2002-09-16, 22:21
Jag får finnar som attans av kreatin, och vet till 100% att det beror på just kreatinet...jäkla häxtillskott det där!

Daemon
2002-09-17, 07:27
Får också finnar både här och där av Kreatin

GhostFace
2002-09-17, 09:32
Originally posted by Jarod
Någon som märkt av det när ni käkat ett speciellt märke?? Själv tänkte jag inte på det första gången.....men nu när jag får huvudvärk ca en timme efter varje tesked, så börjar jag bli skeptisk...

Kan tillägga att jag käkat andra märken utan problem och att det inte beror på för lågt vätskeintag...

Någon som haft samma symptom??

Mvh


Vilket märke har du blivit pålurad....?:thumbup:

......kinesiska burkar med vitt pulver; Talk....? :D

Pez
2002-09-17, 10:57
Originally posted by GhostFace



Vilket märke har du blivit pålurad....?:thumbup:

......kinesiska burkar med vitt pulver; Talk....? :D

Jag tror snik-Jarod behöver klippa sig o skaffa ett jobb så han har råd med riktiga kosttillskott... :D

/pez

Petrus
2002-09-17, 21:17
Originally posted by Pez


Jag tror snik-Jarod behöver klippa sig o skaffa ett jobb så han har råd med riktiga kosttillskott... :D

/pez

Ha ha... Kunde inte sagt det bättre själv. Jag VET att det är kreatinet han får huvudvärk eftersom jag har fått det av samma kreatin också för längesedan. (läs "I ett annat liv") :D

Vänligen,,,
Petrus

muskelbyggarn
2002-09-17, 21:29
Skall man bli tvungen att bjuda Jarod på kreatin för att han skall fatta?

:angel:

Läste någon artikel faktiskt om detta med huvudvärk och kreatin, har för mig att det fanns en skaplig förklaring på det hela, men huvudvärk hör verkligen till ovanligheterna. Låter det hela vara osagt med andra ord :)


Vänl,,,
Tobbe

Jarod
2002-09-17, 21:33
Originally posted by muskelbyggarn
Skall man bli tvungen att bjuda Jarod på kreatin för att han skall fatta?

Jag får huvudvärk av glutamin, VP2 och ALA oxå....:naughty:

Mvh

muskelbyggarn
2002-09-17, 21:36
Det är inte PMS du har?
:love: :D :naughty:

Vänl,,,
Tobbe

Jarod
2002-09-17, 21:38
:em: You got me!! :D

Mvh

Petrus
2002-09-17, 21:46
Jag tror bara det är som du skyller ifrån dig. :angel:
Om jag inte minns fel fick du "huvudvärk" sist vi tränade ben óckså...;)
Eller kanske det har ett samband med dina "DND-meddelanden" på ICQ`n att göra...:naughty:
Glöm inte dricka före och efter...

Vänligen,,,
Petrus

BigForre
2006-12-19, 00:06
Bumpar en av de trådar som jag fick som söksvar när jag sökte på ordet "huvudvärk" i kosttillskottsdelen. Fick nämnligen min beställning från kolozzeum förre veckan där jag fyllde på mitt lager med malto och vassle. Tänkte att jag skulle få en liten skjuts i träningen så blev lite kcg när det var billigt också (har provat kcg2 en gång förut), men tog även hem en burk monohydrat som jag tänkte fylla kroppen lite lätt med genom att inta det efter varje träning. Började i torsdags förra veckan för att göra samma sak lö och söndag. På fredagen märkte jag av en lätt huvudvärk, utan några övriga symptom som brukar komma då jag har huvudvärk (väldigt ovanligt). Reflekterade direkt över vätskebrist till följd av kreatinet och drog i mig bra med vatten på lördagen. Fyllde som sagt på med kreatin efter passen även på lördag och söndag och har gått med lätt konstig huvudvärk sedan dessa.

Kom på att det kanske kunde vara värt att söka på det och "bingo", känner inga tiviel över att det är kreatinet. Var väldigt roligt att se att det är fler som märkt av det...frågan är bara vad jag gör nu?

Arnesson
2006-12-19, 00:17
Jag får huvudvärk med, mestadels på morgonen. Känns som vätskebrist, dock har jag testat dricka stora mängder vattnet spritt över dygnet.

Jag körde med kreatin från Eiselt.

Nilsjohan
2006-12-19, 01:24
Min spontana tanke är vätskebrist, då kreatin binder endel vätska

LAYAN DIRI
2007-03-14, 13:28
Googlade på "Kreatin och huvudvärk" och fick upp denna sida bland svaren. Har också drabbats av huvudvärk vid ett par tillfällen nu. Har käkat kreatin några gånger tidigare men inte drabbats lika mycket.

Av svar och andra trådar jag läst så beror det förmodligen på vätskebrisk men följd frågan blir väl då hur mkt vatten är det tänkt att man ska dricka när man käkar kreatin? För jag dricker iallafall runt två liter per dag...

(Jag käkar WEINDERs Creatin pyruvate).

agazza
2007-05-23, 09:31
Inte någon som nämnt det och jag vet inte ifall det stämmer men eftersom kreatin binder vätska så kan hjärnan svullna lite (helt osäker!) och då får man huvudvärk. Jag får alltid huvudvärk av kreatin. Men dock inte av dåliga sorter (star) men grym huvudvärk av eiselt.

Jag tycker nästan att det är bra, för då vet jag att det funkar :D

emmphiil
2007-05-23, 09:47
Inte någon som nämnt det och jag vet inte ifall det stämmer men eftersom kreatin binder vätska så kan hjärnan svullna lite (helt osäker!) och då får man huvudvärk. Jag får alltid huvudvärk av kreatin. Men dock inte av dåliga sorter (star) men grym huvudvärk av eiselt.

Jag tycker nästan att det är bra, för då vet jag att det funkar :D

Du tror inte att det kan vara så att eftersom kretin binder vatten så drar istället hjärnans blodkärl ihop sig och att det är det som gör att huvudvärken uppstår? Bara en tanke. Annars är håller jag med dig i ditt resonemang.:)

jwzrd
2007-05-23, 09:50
Du tror inte att det kan vara så att eftersom kretin binder vatten så drar istället hjärnans blodkärl ihop sig och att det är det som gör att huvudvärken uppstår? Bara en tanke. Annars är håller jag med dig i ditt resonemang.:)

Varför skulle blodkärl dra ihop sig i hjärnan eftersom kreatin binder vatten?

emmphiil
2007-05-23, 09:55
Varför skulle blodkärl dra ihop sig i hjärnan eftersom kreatin binder vatten?

jadu... det var som sagt bara en tanke. men eftersom vattnet som konsumeras binds till kreatinet i musklerna istället för att användas någon annanstan så drar väl blodkärlen ihop sig... så också i hjärnan. Har tyvärr läst allt för lite fysiologi för att vet avad jag pratar om, men det låter mer logiskt att blodkärlen i hjärnan drar ihop sig pga vätskebrist än att hjärnan sväller pga vätsekbrist...

jwzrd
2007-05-23, 09:58
jadu... det var som sagt bara en tanke. men eftersom vattnet som konsumeras binds till kreatinet i musklerna istället för att användas någon annanstan så drar väl blodkärlen ihop sig... så också i hjärnan. Har tyvärr läst allt för lite fysiologi för att vet avad jag pratar om, men det låter mer logiskt att blodkärlen i hjärnan drar ihop sig pga vätskebrist än att hjärnan sväller pga vätsekbrist...

Jag undrar bara varför blodkärlen ska dra ihop sig, är det något som är känt att blodkärl gör när man binder mycket vatten? Varifrån kommer påståendet alltså?

z_bumbi
2007-05-23, 09:59
Varför skulle blodkärl dra ihop sig i hjärnan eftersom kreatin binder vatten?

Mer vätska dras ut från blodet till musklerna -> mindre blodvolym och för att upprätthålla blodtrycket så drar blodkärl ihop sig. Det händer i alal fall när man har vätskebrist och om man ligger på gränsen vad gäller vätskeintag kanske kreatin kan orsaka samma sak.

Kreatin lagras vad jag vet inte i hjärnan så att hjärnan skulle svullna verkar däremot ganska långsökt.

emmphiil
2007-05-23, 10:01
Mer vätska dras ut från blodet till musklerna -> mindre blodvolym och för att upprätthålla blodtrycket så drar blodkärl ihop sig. Det händer i alal fall när man har vätskebrist och om man ligger på gränsen vad gäller vätskeintag kanske kreatin kan orsaka samma sak.

Kreatin lagras vad jag vet inte i hjärnan så att hjärnan skulle svullna verkar däremot ganska långsökt.

Precis det jag försökte få ur mig...

jwzrd
2007-05-23, 10:01
Mer vätska dras ut från blodet till musklerna -> mindre blodvolym och för att upprätthålla blodtrycket så drar blodkärl ihop sig. Det händer i alal fall när man har vätskebrist och om man ligger på gränsen vad gäller vätskeintag kanske kreatin kan orsaka samma sak.

Kreatin lagras vad jag vet inte i hjärnan så att hjärnan skulle svullna verkar däremot ganska långsökt.

Ahh, det är så resonemanget är. Jag har funderat en del själv på det och fått en del olika förklaringar (av människor som har kunskap som antyder att de skulle kunna komma med ett vettig förklaring). Jag får "kaffehuvudvärk" av kreatin.

agazza
2007-05-23, 15:32
Jag som då dricker minst 4 liter vatten varje dag då och får ont i huvudet?

Kissar som en häst också, hela tiden, och det är nästan genomskinligt.

Varför säger man att hjärnan egentligen är en muskel, ifall det inte är det?

Varför kan inte kreatin binda vatten i hjärnan?

Toljanen
2007-05-23, 17:11
Jag som då dricker minst 4 liter vatten varje dag då och får ont i huvudet?

Kissar som en häst också, hela tiden, och det är nästan genomskinligt.

Varför säger man att hjärnan egentligen är en muskel, ifall det inte är det?

Varför kan inte kreatin binda vatten i hjärnan?

Antagligen för att kreatin inte kan passera blod-hjärnbarriären.

BigForre
2007-05-23, 17:23
Vill bara styrka huvudvärksdiskussionen och berätta att jag provade kreatinmonohydrat för första gången i vintras och fick en ordentlig huvudvärk något dygn efter första intaget. Kopplade efter ett par tre dagar att det måste vara kreatinet och avbröt, huvudvärken släppte något dygn senare om jag inte missminner mig. Kunde inte tänka mig att jag drack för lite vatten, men provade någon vecka senare och drack då rikligt med vatten under dagarna. Spelade absolut ingen roll för min del. Var kollos monohydrat btw. Vore kul att det klarades ut vad det borodde på. Var i mitt fall för mycket huvudvärk för att det skulle vara acceptabelt att fortsätta.

shadowfire
2007-05-23, 17:27
får ofta huvudvärk inledningsvis då jag börjar sörpla monohydrat... kompenserar med saltberikat vatten och sedan brukar det ge med sig efter 4-5 dagar.

agazza
2007-05-23, 18:20
Antagligen för att kreatin inte kan passera blod-hjärnbarriären.

Kan du inte utveckla lite? Jag vill också lära mig :)

Bullworker
2007-05-26, 16:29
Jag får inte huvudvärk men mitt blodtryck blir högt så jag har slutat använda kreatin.

dumstrut
2007-05-27, 15:13
Har inte märkt nån huvudvärk men det gör jätteont i magen!

NotoriousEreko
2007-05-30, 22:22
Har inte tänkt på det innan, men när jag läste tråden så nu efter känns det lite i huvudet, men det är ju inte något märkvärdigt :)

Anders The Peak
2007-05-31, 14:21
Om man kör 5 dagars uppladdning 20gr/dag och underhåller med 5 gr/dag under tre fyra veckor så belastar man inte kroppen med för mycket vätseansamling och får inte heller allt för höga kreatininvärden. Efter avslutad kur bör man ha tre fyra veckors uppehåll innan man startar upp en ny kur.
Vid långtidsanvändning av kreatin bör man ligga på max 5gr dagligen för att få bästa resultat och då går det bra att hålla på i 3-4 månader utan problem.

Rikard Jansson
2012-12-13, 16:10
Jag får också huvudvärk av kreatin, känns som samma huvudvärk när man blir bländad eller när man har feber. Har märkt att det hjälper att dricka mycket vatten före man intar kreatinet, alltså en stund före då.