handdator

Visa fullständig version : kreatin vid deff ?


saidy
2006-02-09, 23:04
ska man käka kreatin under deffen ?

Fiskaren
2006-02-09, 23:18
Kreatin i sig bränner väl lite fett, och så är de ju bra att träna hård styrka samtidigt som man deffar; så jag tror svaret är ja :p

EDIT: First post ;D

Cykelmannen
2006-02-09, 23:31
Hmmm, man går upp i vikt av kreatin eftersom det binder vatten. Kan väl bli ett knäck för motivationen om man går upp i vikt under en deff.

Iofs handlar det om en tillfällig viktuppgång, men ändå.

Cerberus
2006-02-09, 23:51
Hmmm, man går upp i vikt av kreatin eftersom det binder vatten. Kan väl bli ett knäck för motivationen om man går upp i vikt under en deff.

Iofs handlar det om en tillfällig viktuppgång, men ändå.

jepp, för såna med kass självkänsla(jag) så är kreatin ett no-no under deff :) plus att jag aldrig upplevt ngn jätteökning i styrka av det.

fonzie
2006-02-10, 10:30
jepp, för såna med kass självkänsla(jag) så är kreatin ett no-no under deff :) plus att jag aldrig upplevt ngn jätteökning i styrka av det.

Hehe vi är ganska lika du o jag. :D

Pepz
2006-02-10, 11:07
Sluta stirra er blinda på vågen..
använd mer relevanta mätmetoder för att se en fettminskning..

Kreatin under deff är bra då man kan upprätthålla styrkan även på lågt energiintag

gasp_88
2006-02-10, 11:21
jepp, för såna med kass självkänsla(jag) så är kreatin ett no-no under deff :) plus att jag aldrig upplevt ngn jätteökning i styrka av det.


Kreatin ska väl inte ge nån direkt ökning i styrka heller ? Vad jag hört så är de återhämtningen som blir bättre ? Rätta mig om jag har fel.. :cool:

jwzrd
2006-02-10, 11:23
Kreatin ska väl inte ge nån direkt ökning i styrka heller ? Vad jag hört så är de återhämtningen som blir bättre ? Rätta mig om jag har fel..

Felet du gör är att du pratar om något du inte vet. Vad lockade dig till att berätta för andra om hur kreatin fungerar utan att veta?

bubbe
2006-02-10, 11:34
Felet du gör är att du pratar om något du inte vet. Vad lockade dig till att berätta för andra om hur kreatin fungerar utan att veta?

det är skillnad på att tro att man vet en sak, och att hitta på rätt av. tycker inte det är fel att posta något som man "tror" är rätt. Felet med ditt inlägg är att det är så jälva sänkande. var snäll mot dom icke bättre vetande! (mig)

jwzrd
2006-02-10, 11:59
det är skillnad på att tro att man vet en sak, och att hitta på rätt av. tycker inte det är fel att posta något som man "tror" är rätt. Felet med ditt inlägg är att det är så jälva sänkande. var snäll mot dom icke bättre vetande! (mig)

Folk som lurar/förleder andra har jag svårt att vara snäll mot. Nybörjare/andra som kommer hit bör inte få tips från andra nybörjare. Det är en sak att få tusen olika tips när det gäller hur skönt det är att träna bänkpress, vem har rätt där? Att däremot påstå att ett kosttillskott har egenskaper det inte har, särskillt någon som inte ens någon reklammakare påstår, då är man långt ute och cyklar.

GymTT
2006-02-10, 12:17
Äh, han vill ju bara lära sig

ONTopic: Jag kör kreatin under deffen och tycker det funkar helt OK.

hultman
2006-02-10, 14:11
Folk som lurar/förleder andra har jag svårt att vara snäll mot. Nybörjare/andra som kommer hit bör inte få tips från andra nybörjare. Det är en sak att få tusen olika tips när det gäller hur skönt det är att träna bänkpress, vem har rätt där? Att däremot påstå att ett kosttillskott har egenskaper det inte har, särskillt någon som inte ens någon reklammakare påstår, då är man långt ute och cyklar.

Stackars... *screwy*

mangemani
2006-02-10, 14:23
om det är vätskan som binds i kroppen man inte vill veta av under deffen så är ju allternativet att byta ut kreatin monohydrat mot KCG/KP3 eller liknande,man får samma effekt som vanligt kreatin(kanske snäppet bättre) men man binder ingen vätska(iaf inte nå mycket så att det synns på vågen)

babyshambles
2006-02-10, 14:27
Köp ett kreatin som inte binder vatten, så får du de extra repsen med slipper vattnet i kroppen?

Cerberus
2006-02-11, 00:05
Hehe vi är ganska lika du o jag. :D

Ja, våra själar borde återförenas efter vi går bort :)