handdator

Visa fullständig version : Dåligt med mat...


Kimmie
2006-02-09, 18:35
Hej jag har en fråga..

Jag jobbar väldigt mycket vilket gör att jag måste äta snabbmat rätt ofta.. Vad är det bästa att äta under dagen och vissa kväller för att undvika snabbmaten? Tränar måndagar onsdagar och lördagar.. Känner att jag verkligen behöver nåt annat =)

Tack för svar.

stenis
2006-02-09, 19:02
Det bästa är ju självklart att äta bra hemmagjord mat. Om du inte har tid att göra matlådor under veckorna så laga rejält med mat under helgen och frys in matdosor, brukar jag göra när jag jobbar o så, funkar kanon!

Kimmie
2006-02-09, 19:09
Phew... orken att laga mat för det första.. tänker ju inte stå å laga i helgen :P Men det måste la finnas nåt man kan äta/dricka..?

stenis
2006-02-09, 19:39
Phew... orken att laga mat för det första.. tänker ju inte stå å laga i helgen :P Men det måste la finnas nåt man kan äta/dricka..?

hehe visst är de lite jobbigt, men de behöver inte ta så lång tid som det låter, går rätt fort att göra ett storkok med potatis och sedan lite fisk till det eller nånting, tar inte så lång tid som de låter :)

Alltså visst finns det bars/drycker, men det är inga mirakelmedel, dom kan inte ersätta en full måltid. visst om man missar en måltid nångång så äre klart att en proteinbar eller liknande är bättre än inget, men aldrig att en bar/dryck kan ersätta flera måltider, flera dagar i rad, de går bara inte.

Jag tycker det bästa är att du gör lite mat under helgen o fryser. Jobbigt första gångerna men sen kommer man in i "hjulet" o då rullar de på :)

Alt. att du beställer nyttigare mat när du är ute, tex. tonfisksallad istället för kebabtallriken osv.

mvh =)

Kimmie
2006-02-09, 21:02
hehe visst är de lite jobbigt, men de behöver inte ta så lång tid som det låter, går rätt fort att göra ett storkok med potatis och sedan lite fisk till det eller nånting, tar inte så lång tid som de låter :)

Alltså visst finns det bars/drycker, men det är inga mirakelmedel, dom kan inte ersätta en full måltid. visst om man missar en måltid nångång så äre klart att en proteinbar eller liknande är bättre än inget, men aldrig att en bar/dryck kan ersätta flera måltider, flera dagar i rad, de går bara inte.

Jag tycker det bästa är att du gör lite mat under helgen o fryser. Jobbigt första gångerna men sen kommer man in i "hjulet" o då rullar de på :)

Alt. att du beställer nyttigare mat när du är ute, tex. tonfisksallad istället för kebabtallriken osv.

mvh =)

Haha tonfisk *blää* Hehe ne men jag förstår vad du menar.. Okaj, kokbok here i come ;) Tack stenis!

Helea
2006-02-10, 12:17
Det finns inget "jag måste äta snabbmat" helt enkelt. Vill du komma i bra form måste du vara beredd att lägga ner tid och möda på det. Ingen kommer å göra det åt dig. Tråkigt men sant ;)