handdator

Visa fullständig version : Don't mention the walk


AFanatic
2006-02-09, 13:04
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,775867,00.html

Nitrometan
2006-02-09, 13:13
"You started it! You invaded Poland!" :D

Slartibartfast
2006-02-09, 14:12
HAHA! Cleese-walken är så jväla frän och legend! :hbang:

Nitrometan
2006-02-09, 14:24
Mmm. Tänk att se 200 fulla engelska fotbollshuliganer göra "the Cleese-nazi-walk" på Nürnbergs gator!

Stor humor.

Men de har svårt för humor i Tyskland. De tar allt så jävla allvarligt.

Don't mention the war.

Piranha
2006-02-09, 14:26
Mmm. Tänk att se 200 fulla engelska fotbollshuliganer göra "the Cleese-nazi-walk" på Nürnbergs gator!

Stor humor.

Men de har svårt för humor i Tyskland. De tar allt så jävla allvarligt.

Don't mention the war.


Jag tror vi kan räkna med en hel del "silly walks" i tyskland i sommar.

Fotbollshuliganer är inte kända för att vara laglydiga.

hahavaffan
2006-02-09, 14:26
Ahh en riktig klassiker. Fawlty Towers är så jäva kul.

Kwon
2006-02-09, 14:27
Mmm. Tänk att se 200 fulla engelska fotbollshuliganer göra "the Cleese-nazi-walk" på Nürnbergs gator!

Stor humor.

Men de har svårt för humor i Tyskland. De tar allt så jävla allvarligt.

Don't mention the war.

Tänk dig HELA den engelska publiken göra detta! :laugh:

Dissector
2006-02-09, 14:54
Tänk dig HELA den engelska publiken göra detta! :laugh:

Haha! Grejen är att det skulle nog gått rätt bra... Eftersom jag tror inte polisen stormar in och griper första bästa ur publiken :D Man kan ju iaf hoppas på att dom testar

Mago
2006-02-09, 14:55
Lättstötta helt klart.
Snackade med några tyskar och kom in lite på kriget och då frågade jag om de tyckte det var OK att jag ens pratade om det. Då sa de att det inte var någon fara.. och jag svarade "Ja, mein führer". Helt knäpptyst..

Sniggel
2006-02-09, 15:01
Jag tycker det är ok att skämta om saker så länge ingen i sällskapet berörs av det (vilket man inte alltid kan veta dock).
Men man borde förstå att nazi-skämt i Tyskland inte är speciellt uppskattat.

HenrY
2006-02-09, 15:05
Lättstötta helt klart.
Snackade med några tyskar och kom in lite på kriget och då frågade jag om de tyckte det var OK att jag ens pratade om det. Då sa de att det inte var någon fara.. och jag svarade "Ja, mein führer". Helt knäpptyst..

Mjo, men du frågade ju om att prata om det, inte att fåna dig över det!:D
Kan tänka mig tystnaden efter du sagt det!:D

Slartibartfast
2006-02-09, 17:25
Lättstötta helt klart.
Snackade med några tyskar och kom in lite på kriget och då frågade jag om de tyckte det var OK att jag ens pratade om det. Då sa de att det inte var någon fara.. och jag svarade "Ja, mein führer". Helt knäpptyst..

För nåt år sen när min syrra och hennes tyske man var uppe och hälsade på på hösten och det var villaavslutning (österbottnisk tradition då man bränner brasor och skjuter raketer och smällare) så sätter vi iväg en liten pansarvagn som skjuter gnistor och skit och när jag tänder den ropar jag "Achtung panzer!"

Tror inte han tog anstöt, men jag önskar jag inte hade gjort det. :D

Fartman
2006-02-09, 18:20
Har tom hört att i den tyska armén så ska man aldrig peka med höger hand, alltid vänster för att det inte ska kunna förknippas med en hitler-hälsning *screwy*
(men nu vet jag iofs inte om det är sant)