handdator

Visa fullständig version : Vatten under träning ger muskelkramp!?!?!?!?


graan
2006-02-09, 12:17
Hej! min kompis säger nu att vatten under träning inte bör drickas eftersom man då kan få MUSKELKRAMP *flex* Boxarna skölj bara ur munnen och spottar ut allt och dricker inte förrens efter. Ävén ni som styrketränar bör dricka vatten efter träningen annars får du muskelkramp säger han....


STÄMMER DETTA??? vet inte vem jag ska tro på :confused:

Pepz
2006-02-09, 12:19
krävs stora mängder vatten och hög svettningsgrad för att det ska ske
tillsätt lite mineralsalt i vattnet så slipper du det och vattnet tas dessutom upp bättre av kroppen..

Berenger
2006-02-09, 12:34
i gymmet ska du dricka vatten.. men däremot i t.ex boxning som du nämner eller amerikansk football i sin vildhet kan kroppen inte ta upp allt vatten och då ligger det bara och skvalpar i magen.

STarfish
2006-02-09, 13:19
Haha vilken newb. Jag dricker fan 2-3 liter per pass! därför jag aldrig får kramp.

myggan
2006-02-09, 13:37
nej du får inte kramp, drick på

hultman
2006-02-09, 16:20
Din kompis är otroligt smart, och kan allt inom detta ämne. Åtminstone i hans egen lilla värld.

Jag har aldrig fått någon slags muskelkramp, och nog fan går det ned ett par liter vatten per pass.

villie
2006-02-10, 14:23
Man vill inte ha en massa vatten i magen när man boxas det är väl mest därför boxare spottar ut vatten, detar högst en liten klunk bara.

Sverker
2006-02-11, 07:26
Ingen som helst koppling mellan vatten under träningen och kramp *screwy*

Drick vatten under träningen.
Drick så mycket som är behagligt att ha i magen, 2 dl varje kvart är ungefär vad som passerar genom magsäcken ned i tarmarna.
Klart att boxare upplever obehag när det får en knytnäve i solar plexus och magsäcken är full med vatten *spy*