handdator

Visa fullständig version : Strecha baksidan?

aron
2006-02-09, 10:17
Hej, jag har nyss omvandlat min träning för att få bak axlarna, och därmed få bättre hållning. Att jag ska strecha framsida axlar, bröst och biceps har jag förstått, man ska väl egentligen strecha det mesta.

Men hur är det med baksida axlar? de borde jag väl egentligen vilja vara ihopdragna? Samma sak med latsen? Kommer uteblivning streching i dessa muskelgrupper att orsaka skador?

Mvh

z_bumbi
2006-02-09, 10:32
Eftersom latsen drar fram axlarna om de är "korta" så kan det vara bra att stretcha dem.

I övrigt gäller att man stretchar de muskler man är kort/stel i eller så stretchar man genom hela kroppen men med ´mer fokus på de om råden som man känner är problem med. I ditt fall att du har framskjutna axlar.

Berenger
2006-02-09, 10:33
jag frågade en gång Christian Höglund om just baksidan axel och hur man skulle få fart på den, han visade mig en övning och sa; den och stretch. med andra ord borde du stretcha.. observera att jag är en dinosaurie vad det gäller ideér och kan inte i princip bevisa någonting jag skriver.

aliquis
2006-02-09, 11:29
jag frågade en gång Christian Höglund om just baksidan axel och hur man skulle få fart på den, han visade mig en övning och sa; den och stretch. med andra ord borde du stretcha.. observera att jag är en dinosaurie vad det gäller ideér och kan inte i princip bevisa någonting jag skriver. Han ska ju stretcha, frågan var om han även skall stretcha baksida axlar eller inte.

Berenger
2006-02-09, 11:38
?? det var det jag menade; att just stretcha baksidan.

Krille 87
2006-02-09, 11:41
jag frågade en gång Christian Höglund om just baksidan axel och hur man skulle få fart på den, han visade mig en övning och sa; den och stretch. med andra ord borde du stretcha.. observera att jag är en dinosaurie vad det gäller ideér och kan inte i princip bevisa någonting jag skriver.

Vilken övning var det ?

Berenger
2006-02-09, 11:46
Vilken övning var det ? vet inte vad den heter, vet inte ens om den har ett namn och jag är skit dålig på att förklara.. den är inte helt lätt heller.. men om du har en länk till en plats som visar väldigt många axel övningar kanske den finns där och först då om den finns där kan ni få veta vilken han prisar.

Krille 87
2006-02-09, 11:48
vet inte vad den heter, vet inte ens om den har ett namn och jag är skit dålig på att förklara.. den är inte helt lätt heller.. men om du har en länk till en plats som visar väldigt många axel övningar kanske den finns där och först då om den finns där kan ni få veta vilken han prisar.

Finns den inte i övningsbanken ?