handdator

Visa fullständig version : "den perfekta träningen"?


NCrille_
2006-02-09, 10:32
hej!

jag är 18 år, är ungefär 179.5 cm och väger 85 kg. har tränat ungefär 1-2 år men mest för att hålla igång kroppen, nu skulle jag vilja öka min prestation, d.v.s starkare/bättre kondition och mer uthållig. så jag skulle vilja ha lite tips på ett bra träningsupplägg som ska utfylla 4-5 träningspass + springning/simning?

jag har mest kört basövningar hittils, så känn er fri att ge förslag på nya övningar...

tack på förhand!

Berenger
2006-02-09, 11:20
vad som är perfekt är väldigt individuellt. vet inte ens om det finns ett. fråga efter ett som är bra istället. basövningar är bra iallafall, det behöver du inte ändra på.

Berenger
2006-02-09, 11:24
och att man blir sakta av knäböj och marklyft är bara en myt

NCrille_
2006-02-09, 11:30
vad som är perfekt är väldigt individuellt. vet inte ens om det finns ett. fråga efter ett som är bra istället. basövningar är bra iallafall, det behöver du inte ändra på.

japp, jag vet att det är väldigt individuellt, men skulle vilja ha ett bra tips på hur jag ska lägga upp alla kroppens delar på 4 träningspass så att man samtidigt kan träna springning/simning emellan.

endel basövningar kör jag vidare på, helt klart!

z_bumbi
2006-02-09, 12:16
Hur ser det nuvarande träningsprogramet ut?

Jag tycker det är betydligt enklarare att bara anpassa ett existerande program om jag inte har möjlighet att göra en mer detaljerad plan.