handdator

Visa fullständig version : Min lyckliga hållning!!


Nina L
2006-02-09, 08:44
Jag är lycklig! Igår var jag för första gången hos sjukgymnast Istvan Györffy på Rehab Svedala (http://www.rehabsvedala.se/) (Ja, det är Isabellas pappa.) för en undersökning. Under åren har jag ledset noterat att jag blir snedare och snedare. Jag har sett framför mig att jag i framtiden skulle gå med ena armen släpande i marken på grund av min skolios.

Döm av min förvåning när jag får höra att min skolios är så liten att jag överhuvudtaget inte behöver tänka på den. Glöm ordet, sa han! Dock hade jag några låsningar i ryggen, och det gjorde att hela överkroppen blev sned.

Jag fick stå framför en spegel och kolla hur det såg ut. Jag betraktade mina olika höga axlar, min midja som var så fin på ena sidan och så rak på andra, och så min lutande överkropp. Några kotknäckningar senare fick jag titta igen, och allt var annorlunda. Det var grymt coolt. Jag är lyrisk! Det visade sig att min midja inte alls är assymetrisk. Det är bara jag som skjuter ut höften på ena sidan. Nu skall det stretchas, sträckas och fixas. Sen skall jag dit igen om en vecka och lära mig övningar.

GLAD!!!! *flex*

Det är helt annorlunda nu. Jag brukade få anstränga mig så för att stå rakt när jag skall ta foton på min fysik. Allt brukade bli snett, och när jag väl stod rakt så kändes det hur knäppt som helst.

Herkulez
2006-02-09, 08:53
ofan kul att höra, skönt att slippa gå och tänka på den där skoliosen stup i kvart nu va =)



isabella G är förövrigt hot.

Piranha
2006-02-09, 08:54
ofan kul att höra, skönt att slippa gå och tänka på den där skoliosen stup i kvart nu va =)



isabella G är förövrigt hot.



Hon håller sig i riktigt bra form också, springer förbi där hon jobbar ibland.

Piranha
2006-02-09, 08:57
Asbra fö Nina , nu är det en ursäkt mindre för att INTE ställa upp i BF tävlingen på NOGP i maj.

Nina L
2006-02-09, 08:58
ofan kul att höra, skönt att slippa gå och tänka på den där skoliosen stup i kvart nu va =)

isabella G är förövrigt hot.Grymt kul! Jag bara tänker på hur jag skall kunna köra mark, knäböj och massa andra svåra övningar och bli en superkvinna! (som heta Isabella) :naughty: Jag har ju haft svårt att göra övningarna på gymmet eftersom jag har lutat så och det har krävts stor koncentration för mig att försöka göra "symmetriska övningar" (typ hantellyft) något så när rätt. Men nu skall det bli ändring på den saken!

:bpump:

Nina L
2006-02-09, 09:00
Asbra fö Nina , nu är det en ursäkt mindre för att INTE ställa upp i BF tävlingen på NOGP i maj.Haha! Jo, det skulle vara något det. Men iofs... Fixar jag lite olja i axlarna så kan jag nog vara medelmåttig.

Nitrometan
2006-02-09, 09:17
Supawoman!

Kul att höra Nina. Då kan du snart börja träna lite tuffa övningar...

Kan bara säga grattis. Skönt att få veta att det inte är nån allvarlig skolios!

Ååå Isabellas pappa... ;)

Nina L
2006-02-09, 09:30
Supawoman!

Kul att höra Nina. Då kan du snart börja träna lite tuffa övningar...
Stöt, ryck, sumo-mark och sånt! Inga problem!

http://www.geocities.com/mechanicalreindeer/superwoman.JPG

Löjtnant Blank
2006-02-09, 09:32
Första bilden ser lite funky ut. När jag var mindre brukade jag luta huvudet åt höger när jag pratade med folk, det såg också roligt ut.

Skönt att ha blivit av med skiten, Nina!

Kwon
2006-02-09, 12:44
GRATTIS!

Jättekul när man lyckas bli av med någon "defekt" man har!

Att vara sne/ha problem med kotor är aldrig roligt.

Detta måste kännas underbart!

Dumleman
2006-02-09, 12:46
Verkligen grym skillnad!

Jay-Z
2006-02-09, 12:49
Gött! :thumbup:

Sån däringa sjukgymnast kanske man borde gå till lite då och då för att justera sig en aning. De flesta har säkert något som inte mår helt bra utan att man själv vet om det.

Nina L
2006-02-09, 12:54
Löjtnant Blank: Lite funky, ja! Vi får se hur det går med kotorna. De kan ju glida tillbaka igen, men i alla fall så känns det finemang att det inte var kroniskt.

Kwon: Underbart indeed! Jag önskar jag kunde ta ett par dagar ledigt från datorn nu bara. Det känns en del i ryggen nu när det har blivit ändrade förhållanden.

Dumleman: Visst är det! :) Jag ser framför mig att jag skall göra framåtlutande hantellyft utan att använda full koncentration till att samordna rörelserna. Det vore nått, det...

Jay-Z: Jag lovade mamma i 2003 att jag skulle gå till Istvan. Det är inget jag ångrar om vi säger så. Pojkvännen fick också kanonhjälp. Dock tror jag att de flesta sjukgymnaster inte brukar knäcka kotor rätt, utan den här snubben är lite speciell. Han har hjälpt min lillebror och befriat honom från huvudvärk som han haft under hela skoltiden.

AFanatic
2006-02-09, 13:02
Härligt! :) Vet precis hur du känner dig. Inte för att jag har skolios men en del låsningar i höften som påverkat överkroppen en hel del, och det börjar ge sig nu. Klyschigt, men man blir en ny människa när man gått omkring o varit sne så länge hehe ;)

Kwon
2006-02-09, 13:05
Härligt! :) Vet precis hur du känner dig. Inte för att jag har skolios men en del låsningar i höften som påverkat överkroppen en hel del, och det börjar ge sig nu. Klyschigt, men man blir en ny människa när man gått omkring o varit sne så länge hehe ;)


Precis vad jag tänkte Miss Lokken!

Nu finns det inget skäl till att vara SNE längre! Moahaha glocal.. :laugh: :thumbup:

AFanatic
2006-02-09, 13:12
Precis vad jag tänkte Miss Lokken!

Nu finns det inget skäl till att vara SNE längre! Moahaha glocal.. :laugh: :thumbup:

:laugh:


http://photos.nondot.org/2002-09-28-SpringfieldILDaytrip/05%20-%20Lincoln%20Memorial%20Garden/full/22%20-%20Chee%20Wai%20&%20tounge.jpg

Jay-Z
2006-02-09, 13:18
Precis vad jag tänkte Miss Lokken!

Nu finns det inget skäl till att vara SNE längre! Moahaha glocal.. :laugh: :thumbup:

Det är väl inte Kristanna Lokken på AFAns avatar?

Hades
2006-02-09, 13:22
Det är väl inte Kristanna Lokken på AFAns avatar?
Nej, Erica Davidson.

AFanatic
2006-02-09, 13:30
Det är väl inte Kristanna Lokken på AFAns avatar?


Jag är så snäll så jag har namngivit avataren ericadavidson. :)

Kwon
2006-02-09, 13:32
Det är väl inte Kristanna Lokken på AFAns avatar?

Jak tänkte då INTE på Avataren! :laugh:

Jay-Z
2006-02-09, 13:35
Jak tänkte då INTE på Avataren! :laugh:

Ja, nu trillade polletten ner. :)

paddanboy
2006-02-09, 16:23
Roligt och se hållningen, detta stämmer givetvis... tränar man så får man ju med sig en bättre hållning till skillnad från den övriga befolkningen som går runt som "pösmunkar"...

Såg din hemsida Nina Lätt, du påminner lite om Heather Brooke, som säkerligen vissa män i dessa forum känner igen haha =)

Nina L
2006-02-09, 16:30
Roligt och se hållningen, detta stämmer givetvis... tränar man så får man ju med sig en bättre hållning till skillnad från den övriga befolkningen som går runt som "pösmunkar"...

Såg din hemsida Nina Lätt, du påminner lite om Heather Brooke, som säkerligen vissa män i dessa forum känner igen haha =)Jag måste säga att jag tycker att jag är mycket fräshare än Heather "Det var ju jävlar vad hon kan!" Brooke. Men visst, hon är inte helt vidrig.

Istvan sa faktiskt att han var tvungen att berömma mig för min hållning, och påpekade att det var mycket ovanligt att tjejer hade så bra hållning som jag. Men när det kom till lutningen så var det inte lika vackert. Min pojkvän fick dock skäll. Det borde tydligen vara straffbart att ha en sån bra kropp och inte sträcka på den.

Kwon
2006-02-09, 16:30
Såg din hemsida Nina Lätt, du påminner lite om Heather Brooke, som säkerligen vissa män i dessa forum känner igen haha =)

pr0nstar?

Nina L
2006-02-09, 16:31
pr0nstar?I deep throat, typ

paddanboy
2006-02-09, 23:03
Ditt snusk Nina!

Själv vet jag inte vem det är ens... *innocent*

Du har en liten aura ändå vågar jag påstå, men Heather är ju svår att välja i andra hand haha! :cool:

Fast nu pratar vi hållning!

Garnax
2006-02-09, 23:14
Mitt ena ben var kortare än det andra vilket gjorde att jag ofta fick problem
i ryggen. 1 naprapat och 3 sjukgymnaster senare var det samma sak.

Dom fixade alltid ryggen men problemet återkom hela tiden.

Sen träffade jag en vän till min far, en kiropraktor.

Vi satt o drack öl och kom in på ämnet, han hämtade bänken han hade
i bilen, noterade den mycket lilla skillnaden jag hade i benen, knäckte till ryggen
och vips så var jag gämn och har inte fått några problem sedan dess.

Tänk vad lidande jag hade sluppit om någon av de andra nötterna hade
sett detta.

The_RobRoy
2006-02-09, 23:17
Mitt ena ben var kortare än det andra vilket gjorde att jag ofta fick problem
i ryggen. 1 naprapat och 3 sjukgymnaster senare var det samma sak.

Dom fixade alltid ryggen men problemet återkom hela tiden.

Sen träffade jag en vän till min far, en kiropraktor.

Vi satt o drack öl och kom in på ämnet, han hämtade bänken han hade
i bilen, noterade den mycket lilla skillnaden jag hade i benen, knäckte till ryggen
och vips så var jag gämn och har inte fått några problem sedan dess.

Tänk vad lidande jag hade sluppit om någon av de andra nötterna hade
sett detta.

Men då hade du ju blivit frisk och inte kommit tillbaks..

Dumleman
2006-02-10, 00:05
Sen träffade jag en vän till min far, en kiropraktor.

Vi satt o drack öl och kom in på ämnet, han hämtade bänken han hade
i bilen, noterade den mycket lilla skillnaden jag hade i benen, knäckte till ryggen
och vips så var jag gämn och har inte fått några problem sedan dess.

Tänk vad lidande jag hade sluppit om någon av de andra nötterna hade
sett detta.
Min mosters man var med om nästan exakt samma sak för många år sedan. De var och hälsade på oss och en farbror till mig är en sån där "knotknäckare" och när han fick höra om problemen som mosters man hade så sa han att han kunde hjälpa och det gjorde han och lösta hans ryggproblem för gott! Mosters man blev dock ordinerad att inte lyfta någonting den kommande veckan och han har aldrig haft problem sedan dess med ryggen. Men jag är dock lite skeptisk emot sånna där knotknäckare men jag kan inte komma ifrån att de är inblandade i en och annan lycklig historia :D.

Liten Men Fet
2006-02-10, 00:44
Stöt, ryck, sumo-mark och sånt! Inga problem!

http://www.geocities.com/mechanicalreindeer/superwoman.JPG

Kul att du blivit bättre! :thumbup:
Jag tror att du skulle passa väldigt bra i den där dräkten. Kan du inte skaffa en sån å spela in lite träningsvideor när du kör ryck, stöt, mark och sumo-mark?

Fartman
2006-02-10, 00:48
pr0nstar?
Som om du inte visste vem det var.... ;)

Nina: heather lever ju på skillz i första hand och utseende i andra.

Ont: Det blev faktiskt en jävla skillnad! :thumbup: På första bilden ser det ju ut som att du verkligen lutar dig typ, måste ha varit irriterande som fan.

Deceiver85
2006-02-10, 00:54
Fin och bra förbättring på en fin och bra tjej :thumbup:

Tricklev
2006-02-10, 01:09
Grattis :thumbup:

Don´t take your gun to town.

Jense
2006-02-10, 01:27
varfö ser alla instruktörer exakt likadana ut? kalottbeklädda kvinnor i 30års åldern.

aliquis
2006-02-10, 01:29
Jag vill med bli knakad, vart kan man göra det i Örebro till en billig slant? ;/

aliquis
2006-02-10, 01:32
Jag vill med bli knakad, vart kan man göra det i Örebro till en billig slant? ;/Oh, de där var ju tom anslutna mot landstinget och det kostade bara 100kr, och frikort gällde.

Jag har frikort, var gör man i Örebro? :D

Nina L
2006-05-12, 13:37
Squeeeeaaalll!!!! *cry* *cry* *grr27*

tano
2006-05-12, 13:50
Squeeeeaaalll!!!! *cry* *cry* *grr27*

??

Nina L
2006-05-12, 13:56
??
förklaring (http://62.181.218.130/forum/showthread.php?t=69921) (Råkade på den här tråden när jag söke runt lite)

Dumleman
2006-05-12, 14:00
Ja det är nog bara till att amputera.