handdator

Visa fullständig version : Lite hjälp angående viktnedgång


Beecher
2006-02-09, 04:29
Tjenaholåj!
Nu är det såhär, att jag är en tjockis, som är 180cm lång och väger 82 kg, vilket är för mkt, med tanke på att jag ser fläskig ut, så tror jag inte att jag har speciellt mycket muskler.
Det mesta sitter kring midja och lår, har nästan lite bitchtits... och jag har fyllt 17, vilket inte känns så kul för en 17-åring...
Har kollat upp vad kost samt träningsrådgivning kostar på det lokala gymet, men det blir summor som en fattig student inte har råd med...
Jag skulle vilja gå ner cirka 10 kg, för att vara någorlunda slank och för att kunna blicka ner på min stolthet utan något i vägen (skämt åsido, så illa är det inte).
Nog för att jag är intresserad av att bygga kondition och styrka, men jag vill helst gå ner i vikt och börja någonstans först...

Min kompis som jobbar som väktare ska inom de närmaste dagarna kolla upp om jag kan få ett kort på gymet lite utanför byn som väktarkåren får träna på gratis, så hittills så blir det inte mycket styrketräning, men det kommer bli.

Jag skulle gärna vilja ha lite hjälp med kosten, när och vad som bör ätas.
Som jag rör mig idag så gör jag av med ca 2100 kalorier, har jag räknat ut.
Jag skulle vilja ligga på 1500 om dagen helst, jag är dock inte så bra på att räkna ut hur mycket som finns i vad samt vad man ska gå efter för slags energi.
Min skoldag ser i princip ut såhär:
07.15 Frukost :thumbup:
07.45-08.40 skolbuss
08:40-10.10 lektion
10.10-10.30 rast, chans till att äta
10.30-11.30 lektion
11.30-12.20 lunch :thumbup:
12.20-13.50 lektion
13.50-14.00 rast, chans till att äta
14.00-15.30 lektion
15.30-15.40 sitta i skolan och vänta på bussen som går strax utanför, kanske lite äta? sitter på bussen som går till busshållsplatsen där min buss hem går ifrån 15.40 och kliver av den 15.45
16.05-16.50 bussåkning
16.50-16.55 en liten bit att gå hem
17.00 hemma, morsan/farsan håller på och lagar mat
17.15 middag :thumbup: