handdator

Visa fullständig version : Varför lagade mål?


larre
2006-02-08, 18:48
Varför ska man äta lagade mål?
Varför går det inte lika bra att leva på keso, kvarg, yoghurt och proteinpulver?

HenrY
2006-02-08, 18:50
Handlar ju inte bara om protein och kolhydrater, samt fett. Utan innehållet av vitaminer samt mineraler med.

coxie
2006-02-08, 19:37
finns väl ingen direkt anledning till attt äta just upphettade mål, dock blir nog enbart keso, kvarg, yoghurt och proteinpulver inte det bästa. Vart har du fettet och koldyraterna?

kroy
2006-02-08, 19:55
för att man vill få i sig varierade mikronutrienter, dessutom är det bra med lite magfyllande kost.

MUGEN
2006-02-08, 19:56
ligger nog ganska mycket i att man skall variera sin kost, lagade mål är ju ett ganska brett begrepp.. sen är det fett tråkigt att leva på mjölkprodukter och bröd i längden.

Pellko
2006-02-08, 21:23
tarmarnas funktion lär ju gå under jorden också, med tanke på all fibrer du får i dig med dem där råvarorna...

larre
2006-02-08, 22:59
Jag menade inte att man bara skall leva på keso, kvarg, yoghurt och proteinpulver utan jag menar att man hoppar över att äta lagade måltider och de jag nämnde var bara ett av de fåtal saker man kan äta istället.

Kan man inte ersätta mineralintaget med något då via något tillskott eller produkt som inte är "lagad"?

nossie
2006-02-09, 00:01
Varför ska man äta lagade mål?
Varför går det inte lika bra att leva på keso, kvarg, yoghurt och proteinpulver?

I see your not a big fan of cooking, right homeboy? ;)

//NOSSie

Krille 87
2006-02-09, 12:03
Jag menade inte att man bara skall leva på keso, kvarg, yoghurt och proteinpulver utan jag menar att man hoppar över att äta lagade måltider och de jag nämnde var bara ett av de fåtal saker man kan äta istället.

Kan man inte ersätta mineralintaget med något då via något tillskott eller produkt som inte är "lagad"?

Det går aldrig att slå Moder Natur på fingrarna *grr27*.. Det heter ju kosttillskott vilket menar att man ska använda det som ett tillskott, absolut inte ersätta mat med det !!

Pepz
2006-02-09, 12:21
Värmepåverkan är bra för vissa livsmedel då det kan hjälpa kroppen att ta upp vissa ämnen som annars går förlorade..

stocktown
2006-02-10, 16:22
du blir mer mätt, va varm mat!

larre
2006-02-10, 20:10
I see your not a big fan of cooking, right homeboy? ;)

//NOSSie
Det vore najs o slippa laga så mycket mat o istället bara käka någe färdigt som inte måste tillredas ;)
Har blivit så god kompis med valios vanilj yohurt att jag skulle kunna leva på den :D

Dipset_
2006-02-10, 20:31
Värmepåverkan är bra för vissa livsmedel då det kan hjälpa kroppen att ta upp vissa ämnen som annars går förlorade..


Skulle det inte då gå att dricka varmt vatten istället, för att få denna upphettning ? (inget jag funderar på att göra, bara nyfiken)