handdator

Visa fullständig version : Kost innan träning


3eo
2006-02-08, 15:56
Hej!. jag brukar träna direkt efter jobbet och hinner då inte sätta i mig några större mängder mat. Brukar bli någon macka o äpple/banan. Är det bättre att köpa sig en swebar innan träning eller går frukt lika bra. Eller ta sitt whey fx blandat med maltodextrosin före träning ist. för efter träning. Jag tar även en proteindrink på förmiddagen. Blir lite jobbigt att blanda 3 drinkar o ta med sig till jobbet för att man ska ta en innan samt en efter träning. Så kort o gott är Swebar bättre än frukt innan träning?. (de kostar ju "bara" 10kr/st nu)

/Christian

Pumpitup
2006-02-08, 17:42
Hej!. jag brukar träna direkt efter jobbet och hinner då inte sätta i mig några större mängder mat. Brukar bli någon macka o äpple/banan. Är det bättre att köpa sig en swebar innan träning eller går frukt lika bra. Eller ta sitt whey fx blandat med maltodextrosin före träning ist. för efter träning. Jag tar även en proteindrink på förmiddagen. Blir lite jobbigt att blanda 3 drinkar o ta med sig till jobbet för att man ska ta en innan samt en efter träning. Så kort o gott är Swebar bättre än frukt innan träning?. (de kostar ju "bara" 10kr/st nu)

/Christian

Är i exakt samma sits så jag undrar detsamma...

Pepz
2006-02-08, 17:46
Så kort o gott är Swebar bättre än frukt innan träning?.



Ja

men om du kan lika gärna ta halva gainern innan träning och halva efter.
OCh en frukt

Don_Kocke
2006-02-09, 19:01
eller så gör du en dubbel gainer och tar halva innan och halva efter

userfriendly
2006-02-09, 19:21
ät en ordentlig lunch, ta nån macka/frukt nån timme innan o köra lite gainer direkt innan :)

GymTT
2006-02-09, 19:25
ät en ordentlig lunch, ta nån macka/frukt nån timme innan o köra lite gainer direkt innan :)




Det där tyckte jag också lät bra!

kör hårt.

3eo
2006-02-10, 14:12
thx, blir o göra dubbel gainer. aldrig tänkt på att köra dubbel sats utan släpat med mig 2 shakers de ggr jag orkat =)

Berenger
2006-02-10, 14:17
thx, blir o göra dubbel gainer. aldrig tänkt på att köra dubbel sats utan släpat med mig 2 shakers de ggr jag orkat =)man kan inte träna lika hårt på en gainer. ta med dig en lunchlåda med riktig mat istället.. själv äter jag oftast ris och kesella innan och gainer under och efter.. deffar jag så dricker jag inget under dock..