handdator

Visa fullständig version : Värt att gå till skolan?


m0gh
2006-02-08, 09:38
Godmorgon.
Kl är nu 09.30, och jag skulle varit i skolan kl 8 igentligen. Men ack så trött jag var i morse.. min farsa väckte mig, men jag sa tydligen "aaaaaah jag kommer" i sömnen eller ngt". Iaf, jag vaknade nyss och har ätit frukost etc. Fast jag har bara en kort lektion i skolan idag (datorkommunikation). Så nu är frågan, är de värt att gå till skolan för en kort, tråkig lektion? Jag kommer bli helt våt om fötterna då de är helt slaskigt, jag kommer få sitta på bussen ett tag, gå till skolan från bussen i 10min i slask, och sen samma procedur på hemvägen.

Så vad hade ni gjort i denna situationen? Suttit hemma i värmen och småpluggat en stund i ämnet, eller helt sonika tagit er till skolan för att sitta där helt våt om fötterna? (Jag har inte orkat köpa ngra vinterskor och jag de är för sent att köpa vinterskor nu, då vintern nästan är över:D)

Nina L
2006-02-08, 09:41
Om jag hade fått leva om mitt liv så hade jag skött skolan bättre. Det hade varit trevligt med toppbetyg.

Löjtnant Blank
2006-02-08, 09:42
Gå. Annars blir det ovana. Jag talar av egen erfarenhet.

DarthHolm
2006-02-08, 09:43
Datorkommunikationlektionerna är ju inte värda att gå på överhuvudtaget. ;)

EDIT: Fast som Blank säger, blir lätt en ovana.

m0gh
2006-02-08, 09:44
Gå. Annars blir det ovana. Jag talar av egen erfarenhet.

Jag har märkt de o.o Att de börjar med att man stannar hemma en dag, sen så tyckte man de var så trevligt att man kan stanna hemma en till dag :D

bubbe
2006-02-08, 09:45
Din lilla förslappade lipsill, skit i bussen ta cykeln istället. Det är straffet för att du försov dig!

Arnesson
2006-02-08, 09:46
Koka en kanna kaffe, fixa hem ett gäng avsnitt av scrubs, sätt dig i soffan med täcket, börja njuta.

Så brukar jag göra alldeles för ofta.

Dissector
2006-02-08, 09:52
Jag håller mig till klassen och säger "Ja", för rent utåt tycker jag du ska gå. Lite mer under bordet, eller om man skulle snackat med en polare så skulle man väl sagt att det kvittar eller vad som. Jag skulle förmodligen inte gått, och det är precis som Löjtnanten sa, en ovana man lätt får. Ibland händer det att jag skolkar hela dagar för att jag vaknar en kvart innan skolan börjar och vet att jag kommer komma 5 minuter försent. Det är dock inte så ofta, men jag ångrar på att jag ens ha fått dom tankarna =)

grisbil3n
2006-02-08, 10:05
Smidigt o krysta ur sig "aaaaah ja kommer!" när farsan stegar in hahaha. Vad drömde du?

Sry.

Piranha
2006-02-08, 10:06
Lata unge ... gå till skolan fan..



Tänk om man inte kände för att gå till jobbet och valde att stanna hemma å softa..


Undra hur lång tid det skulle gå innan man fick kicken.

Piranha
2006-02-08, 10:09
Snart står du där med ett underbetalt jobb och vrider stammarna av champinjonerna på ICA. :laugh:

m0gh
2006-02-08, 10:09
Snart står du där med ett underbetalt jobb och vrider stammarna av champinjonerna på ICA. :laugh:
:D
Jag ska ju gå till skolan imon + att jag arbetar hemma istället..



kanske alltså

Genesis
2006-02-08, 10:10
Snart står du där med ett underbetalt jobb och vrider stammarna av champinjonerna på ICA. :laugh:
:laugh: :laugh:

Arnesson
2006-02-08, 10:10
Snart står du där med ett underbetalt jobb och vrider stammarna av champinjonerna på ICA. :laugh:

Sluta mobba oss som jobbar på fruktavdelningen på ICA *grr27*

Piranha
2006-02-08, 10:22
Sluta mobba oss som jobbar på fruktavdelningen på ICA *grr27*

Nejfan ni gör ett kanonjobb, det är snålkunderna det är fel på. :thumbup:

Arnesson
2006-02-08, 10:26
Nejfan ni gör ett kanonjobb, det är snålkunderna det är fel på. :thumbup:


Haha, jag som inte läser tillräckligt noga :em:

zanzi
2006-02-08, 10:28
Snart står du där med ett underbetalt jobb och vrider stammarna av champinjonerna på ICA. :laugh:
Klockrent! :D

Arnesson
2006-02-08, 10:30
:D
Jag ska ju gå till skolan imon + att jag arbetar hemma istället..



kanske alltså

Haha, det gör man aldrig, det är emot fysikens lagar att kunna plugga hemma :D

emmzan
2006-02-08, 10:32
Haha, det gör man aldrig, det är emot fysikens lagar att kunna plugga hemma :D

Hm då är jag konstig med andra ord då? Om jag har en planerad skolkdag för att plugga så kommer jag ofta upp ur sängen aptidigt och sen kan jag sitta och plugga från 7.30 till 16.00 mer eller mindre nonstop :D

Arnesson
2006-02-08, 10:38
Hm då är jag konstig med andra ord då? Om jag har en planerad skolkdag för att plugga så kommer jag ofta upp ur sängen aptidigt och sen kan jag sitta och plugga från 7.30 till 16.00 mer eller mindre nonstop :D

Plugga så länge? Det är ju plugg för hela veckan, men du läser ju kanske inte ekonomi ;)

Nej, vet att många klarar av att plugga hemma, jag lyckas i en halvtimme, sen börjar jag pilla på datorn, städa, vattna blommorna eller andra saker :)

Pepparkakssmurfen
2006-02-08, 10:44
GÅ! :whipped:

emmzan
2006-02-08, 10:46
Plugga så länge? Det är ju plugg för hela veckan, men du läser ju kanske inte ekonomi ;)

Nej, vet att många klarar av att plugga hemma, jag lyckas i en halvtimme, sen börjar jag pilla på datorn, städa, vattna blommorna eller andra saker :)

Man får sätta upp en målsättning om vad man ska läsa. T.ex ett visst stycke, ett kapitel etc. När man gjorde det kan man städa lite, pillra på datorn och laga mat och sedan sätter man upp en ny målsättning och betar av lite i taget.

Loke
2006-02-08, 10:48
Stanna hemma. Inte fan går man till skolan för en enstaka lektion, då gör du lika mycket nytta hemma under den tiden. Du kan ju som sagt göra nåt skolarbete hemma lite slappt för att ta kål på eventuell ångest.

m0gh
2006-02-08, 10:55
Stanna hemma. Inte fan går man till skolan för en enstaka lektion, då gör du lika mycket nytta hemma under den tiden. Du kan ju som sagt göra nåt skolarbete hemma lite slappt för att ta kål på eventuell ångest.
Japp.. precis så tänkte jag. Om jag hade försovit mig och jag hade 3 lektioner sen lr ngt så hade jag gått, men en enstaka lektion o.O Som mitt betyg redan är stabilt i.. riskerar ju inte IG Iaf :D

Grisen
2006-02-08, 11:10
Gå till skolan. Det är många inklusive jag som ångrar att de inte gav lite mer i skolan. Det finns inget negativt med att ha ett bra betyg, det enda du måste investera är tid och planering.

Grisen
2006-02-08, 11:12
mitt betyg redan är stabilt i.. riskerar ju inte IG Iaf :D

Det låter väldigt stabilt.

Är du intresserad av att plugga på högskola/universitet, i så fall vilka program är du intresserad av?

m0gh
2006-02-08, 11:18
Det låter väldigt stabilt.

Är du intresserad av att plugga på högskola/universitet, i så fall vilka program är du intresserad av?

Jag är totalt ointresserad av skola faktiskt.. skulle mkt hellre börja jobba på dirr :S
Vissa kurser är roliga, kompisar, LANa på rasterna :D De är de ända positiva jag kan se.. + att man lär sig lite då oxå.

Jag kan bara inte sitta och plugga en längre stund o_O

EDIT: Ifall jag är ointresserad d.v.s.. ifall de är ngt roligt har jag mkt lättare för att lära in de..

Angel
2006-02-08, 11:24
Gå dit!!!

Jag satsar stenhårt på skolan nu. Va nerstämmd hela dagen igår för att ja inte lyckades fortsätta få MVG på provet. (vi har prov varje tis,o ja har haft mvg hittils) . Jag fick "bara" VG och kände mig totalt misslyckad.

När ja gick gymnasiet va ja mest gla o förvånad om ja fick G....

m0gh
2006-02-08, 11:30
Gå dit!!!

Jag satsar stenhårt på skolan nu. Va nerstämmd hela dagen igår för att ja inte lyckades fortsätta få MVG på provet. (vi har prov varje tis,o ja har haft mvg hittils) . Jag fick "bara" VG och kände mig totalt misslyckad.

När ja gick gymnasiet va ja mest gla o förvånad om ja fick G....

Ja man skall vara glad för ett Godkänt :D

Mvg = Totalshock + kortslutning

Wennerberg
2006-02-08, 11:46
äh stanna hemma, det gör jag idag, ch gör det kanske lite för ofta. det ordnar sig

adde
2006-02-08, 11:46
Sen NÄR skall skolan vara rolig? Tror ni att det alltid är kul att jobba?

Offra lite och ha "tråkigt" (det är iofs inte roliga än man gör det), skaffa dig betyg så du kan läsa det du tycker är roligt och du har stora chanser att få jobba resten av ditt liv med något du gillar. Eller skoja bort skoltiden och riskera att få tråkigt resten av dit liv...

/adde

Tricklev
2006-02-08, 12:06
Eftersom du antagligen har gått eller bestämt dig för längesedan ändå så röstar jag på "hårdrockare".

Grisen
2006-02-08, 12:10
äh stanna hemma, det gör jag idag, ch gör det kanske lite för ofta. det ordnar sig


Härligt!

Du kanske slutar så här;

http://media.putfile.com/GANGSTERS53

egge
2006-02-08, 12:21
Jak fattar inte? :confused:
Du skulle varit i skolan vid 8 för en kort lektion och 1 och ½ h senare sitter du hemma och undrar om du ska dit. Hur länge varar dina korta lektioner?


Själv hade jag bara en lektion för svenskaläraren var sjuk. :D

myggan
2006-02-08, 12:53
Koka en kanna kaffe, fixa hem ett gäng avsnitt av scrubs, sätt dig i soffan med täcket, börja njuta.

Så brukar jag göra alldeles för ofta.

så nice :D

köp AKO kola med.. frukt smak! så sjuukt goda :)

myggan
2006-02-08, 12:57
Sen NÄR skall skolan vara rolig? Tror ni att det alltid är kul att jobba?

Offra lite och ha "tråkigt" (det är iofs inte roliga än man gör det), skaffa dig betyg så du kan läsa det du tycker är roligt och du har stora chanser att få jobba resten av ditt liv med något du gillar. Eller skoja bort skoltiden och riskera att få tråkigt resten av dit liv...

/adde

det tråkiga är att det är först efter man har gått ur skolan och jobbat lite som man inser hur rätt det du säger är, och då är det för sent :)

Löjtnant Blank
2006-02-08, 13:09
det tråkiga är att det är först efter man har gått ur skolan och jobbat lite som man inser hur rätt det du säger är, och då är det för sent :)
Det gör ont och det svider. :(

m0gh
2006-02-08, 13:13
Jak fattar inte? :confused:
Du skulle varit i skolan vid 8 för en kort lektion och 1 och ½ h senare sitter du hemma och undrar om du ska dit. Hur länge varar dina korta lektioner?


Själv hade jag bara en lektion för svenskaläraren var sjuk. :D

Jag hade en lektion kl 8.00 till 09.30.. (LAN B) sen kl 10 hade jag datorkommunikation i en timma lr ngt.. till 11 typ. Sen slutar jag :} Och eftersom jag försov mig första lektionen så såg jag inte riktigt ngn vits med att åka dit för en lektion..

aliquis
2006-02-08, 16:06
Hm då är jag konstig med andra ord då? Om jag har en planerad skolkdag för att plugga så kommer jag ofta upp ur sängen aptidigt och sen kan jag sitta och plugga från 7.30 till 16.00 mer eller mindre nonstop :D"ja"

Grisen
2006-02-08, 16:08
Hm då är jag konstig med andra ord då? Om jag har en planerad skolkdag för att plugga så kommer jag ofta upp ur sängen aptidigt och sen kan jag sitta och plugga från 7.30 till 16.00 mer eller mindre nonstop :D

Imponerande!

Lalla
2006-02-08, 16:19
Snart står du där med ett underbetalt jobb och vrider stammarna av champinjonerna på ICA. :laugh:
:laugh: :laugh:






DarthHolm Sant, det enda jag lärde mig på datakomm lektionerna var o bygga LAN o lira quake, starcraft o WC2 :thumbup:
Vi hade sverigetrean i Quake i klassen. :D

JustinCredible
2006-02-08, 16:28
Stanna hemma.

Man ska aldrig gå till skolan på ren princip om det är sånt man inte direkt behöver.

Wennerberg
2006-02-08, 16:28
Härligt!

Du kanske slutar så här;

http://media.putfile.com/GANGSTERS53

:thefinger