handdator

Visa fullständig version : min kost - bulk?


jimbodiny
2006-02-08, 00:07
Hejsa allihopa!

Just nu är det väl så att jag hade tänkt att börja bulka lite hade jag tänkt mig, jag behöver iaf äta mer känner jag. Just nu är jag 1.82 och väger 73 kg. Efter gym tas det whey80 med dextropur i. Jag gymmar för tillfället måndag, tisdag, onsdag, fredag och lördag. Har ni kanske några tips på kost så att man kan lägga på sig några kilon? Hade tänkt att gymma på ganska hårt nu fram till sommaren, skulle även vilja lägga på mig några kilon men samtidigt ha en ganska fin kropp.

MVH,
Jim

babyshambles
2006-02-08, 00:47
Skriv upp ett litet schema på vad du har tänkt dig att äta, så kan vi bjuda på lite förändringar eller förbättringar.

jimbodiny
2006-02-08, 08:58
På mornarna - frukost, hade jag tänkt att koka tre ägg samt något mer kanske - vad? Eller är gröt mer att rekommendera kanske? Lunch äter jag vad som serveras i skolan likadant kvällsmaten. Sedan är det väl isf mellanmål och något innan man lägger sig kanske?

GymTT
2006-02-08, 08:59
Du vill gå upp några kilo muskler till sommarn? det blir svårt, men håll koll på maten och ät relativt mycket och träna hårt så blir det nog så bra det går på dessa månader som är kvar innan sommaren.

lycka till

Ninjasmurf
2006-02-08, 09:03
Hejsa allihopa!

Just nu är det väl så att jag hade tänkt att börja bulka lite hade jag tänkt mig, jag behöver iaf äta mer känner jag. Just nu är jag 1.82 och väger 73 kg. Efter gym tas det whey80 med dextropur i. Jag gymmar för tillfället måndag, tisdag, onsdag, fredag och lördag. Har ni kanske några tips på kost så att man kan lägga på sig några kilon? Hade tänkt att gymma på ganska hårt nu fram till sommaren, skulle även vilja lägga på mig några kilon men samtidigt ha en ganska fin kropp.

MVH,
Jim

ett tips är att försöka få i sig en 5-6 mål per dag (exklusive tränings shaken)

frukost
mellanmål
lunch
mellanmål
middag
kvällsmål

jimbodiny
2006-02-08, 16:17
Du vill gå upp några kilo muskler till sommarn? det blir svårt, men håll koll på maten och ät relativt mycket och träna hårt så blir det nog så bra det går på dessa månader som är kvar innan sommaren.

lycka till

Något i matväg som du starkt rekommenderar?

pragmatist
2006-02-08, 16:41
Något i matväg som du starkt rekommenderar?

Ja, mer. :D

Skämt å sido, att gå upp i muskelvikt är inte kvantfysik. Träna hårt och ligg på ett kaloriöverskott så löser det sig ska du se. Det har gått lite troll i det där med kosten och kosttillskott, för att öka i muskler krävs egentligen bara att kosten har någorlunda vettig sammansättning (t.ex. är rimligt proteinrik) och att du får i dig fler kalorier än du förbrukar. Inget är så effektivt som ett överskott, och med ett överskott får man garanterat resultat så länge man sköter träningen.

Skrollovicz
2006-02-08, 16:53
Något i matväg som du starkt rekommenderar?
Jag skulle rekommendera det här:'

Lätt-kesella
Tonfisk
Makrill

Det är grejer som du ökar bra på, förutsatt att du ligger på ett kaloriöverskott. Ät dessutom fullkornsbröd i rikliga mängder, det håller dig mätt länge.

jimbodiny
2006-02-09, 00:48
Vad bör jag äta för att ligga på överskött av kalorier? Äta mer portioner mat än vanligt eller? ;)

babyshambles
2006-02-09, 10:02
MYCKET mat, gärna fullkornspasta, potatis, kyckling, fisk, kött m.m. Bara att lassa på ett berg av mat på tallriken.