handdator

Visa fullständig version : Kroppsbyggare blir diskriminerade?


Bönne
2006-02-07, 22:56
Mitt första minne av detta forumet (var innan jag börjat träna (tror jag)) var av en artikel skrivet av en gammal kroppsbyggare som hävda att kroppsbyggare var diskriminerade, han skrev bland annat att han blivit avvisad från en restaurang på grund av kroppsbyggnaden.

Tror i alla fall att det var här på Kolozzeum, någon som känner igen det och vet vart man kan hitta denna artikel? Inte för att jag känner mig diskriminerad eller för den delen är en kroppsbyggare, men kan vara kul att läsa så man vet hur man ska behandla biffar :D

Berenger
2006-02-07, 23:08
klart som fan att dom blir. det finns så många fördomar om kroppsbyggare. senaste jämförelsen jag hörde var; att vara en är som att prostituera sig på gatan och riskera att bli mördad! jag fattar inte var folket får sina knäppa ideér.. jo Aftonbladet iofs

Bönne
2006-02-07, 23:10
http://www.sr.se/ekot/arkiv.asp?DagensDatum=2004-09-12&Artikel=470654

Herr bolt hittade den där, precis den jag tänker på, men vart är rapporten? Nästan helt säker på att författaren skrev här på Kolo.

H.Emanuel
2006-02-08, 06:42
När jag fann detta forum blev jag förvånad att sk byggare kunde skriva så briljant. Så visst finns det fördomar.

Piranha
2006-02-08, 08:11
Roland.S.Persson som skrev anhandligen.

http://www.lulu.com/Roland

Pröva och skicka ett mail så får du säkert svar.

hahavaffan
2006-02-08, 08:40
– ”Jävla freak” har jag hört många gånger. Jag har blivit avvisad från en restaurang med mera och det är enbart för att jag avvikit från normen. Det var faktiskt lite skrämmande.

De som sa det till honom är nog ena jävligt osäkra mesar bara, som har svårt att hävda sig med klen otränad kropp, OCH en liten penis. Riktiga idioter. Fan, snarare respekt att ha en grofv biff på ens restaurang.

Slartibartfast
2006-02-08, 10:49
Skulle aldrig träna mig till sån massa att folk skulle börja se snett på mig. Inte ens om jag skulle ha kunnat.

Sniggel
2006-02-08, 11:37
Jantelagen *rolleyes*

ake
2006-02-08, 11:48
Tror inte jantelagen har något med detta att göra

Berenger
2006-02-08, 11:52
Tror inte jantelagen har något med detta att göra???

jwzrd
2006-02-08, 11:55
Om du beter dig som en liten whimp i tre tjocka tröjor (tom på gymmet) så kommer folk att behandla dig därefter. Det handlar inte diskriminering på grund av förutfattade meningar utan särbehandling för att du själv tror att du är het skit!

Tricklev
2006-02-08, 12:01
Om du beter dig som en liten whimp i tre tjocka tröjor (tom på gymmet) så kommer folk att behandla dig därefter. Det handlar inte diskriminering på grund av förutfattade meningar utan särbehandling för att du själv tror att du är het skit!

Word :thumbup:

Och jag hoppas att ingen i denna tråden har talat negativt om blondiner i "plasttråden" för isf är ni fan inte bättre själva.

jwzrd
2006-02-08, 12:10
Word :thumbup:

Och jag hoppas att ingen i denna tråden har talat negativt om blondiner i "plasttråden" för isf är ni fan inte bättre själva.

Då tror jag du missade mitt budskap trots att du Word:ade det. Man blir i dom allra flesta fallen behandlad precis som man lagt upp det för sig själv och förtjänar. Bleker man håret, fyller läpparna, klär sig i a hoe uniform och spretar med rattarna så blir man behandlad som en hoe med putande läppar och blekt hår. Springer man på krogen, självgod, armlös tröja med kronisk infektion i armhålorna så blir man behandlad som en. Svårare är det inte.

Felet ligger inte att göra det, alla gör som dom själva vill och det är inget fel med det. Hur skulle någon annan kunna värdera osv osv, du fattar. Men man ska tammefan inte bli förvånad.

X-Change
2006-02-08, 12:21
Då tror jag du missade mitt budskap trots att du Word:ade det. Man blir i dom allra flesta fallen behandlad precis som man lagt upp det för sig själv och förtjänar. Bleker man håret, fyller läpparna, klär sig i a hoe uniform och spretar med rattarna så blir man behandlad som en hoe med putande läppar och blekt hår. Springer man på krogen, självgod, armlös tröja med kronisk infektion i armhålorna så blir man behandlad som en. Svårare är det inte.

Felet ligger inte att göra det, alla gör som dom själva vill och det är inget fel med det. Hur skulle någon annan kunna värdera osv osv, du fattar. Men man ska tammefan inte bli förvånad.

Bra skrivet! :thumbup:

Pellefant
2006-02-08, 12:24
Är det restauranger som har buffé så är de kanske bara rädda för att ni ska äta upp all mat som finns där. ;)

Berenger
2006-02-08, 12:27
Då tror jag du missade mitt budskap trots att du Word:ade det. Man blir i dom allra flesta fallen behandlad precis som man lagt upp det för sig själv och förtjänar. Bleker man håret, fyller läpparna, klär sig i a hoe uniform och spretar med rattarna så blir man behandlad som en hoe med putande läppar och blekt hår. Springer man på krogen, självgod, armlös tröja med kronisk infektion i armhålorna så blir man behandlad som en. Svårare är det inte.

Felet ligger inte att göra det, alla gör som dom själva vill och det är inget fel med det. Hur skulle någon annan kunna värdera osv osv, du fattar. Men man ska tammefan inte bli förvånad.den här då; kompisar till min f.d flickvän hade samtal med henne om mig; typ han är ju väldigt stor.. vi vill inte att du ska råka illa ut.. folk kommer undra.. ja ja vi har sagt vad vi känner, du får skylla dig själv.
och nu när jag har bestämt mig för att satsa på bodybuilding tog det slut.. bra därför, inget annat.
är jag förvånad; nej! borde det vara så här;?

jwzrd
2006-02-08, 12:29
den här då; kompisar till min f.d flickvän hade samtal med henne om mig; typ han är ju väldigt stor.. vi vill inte att du ska råka illa ut.. folk kommer undra.. ja ja vi har sagt vad vi känner, du får skylla dig själv.
och nu när jag har bestämt mig för att satsa på bodybuilding tog det slut.. bra därför, inget annat.
är jag förvånad; nej! borde det vara så här;?


Tja, om du är en stor buse som missbrukar AAS och enbart bryr dig om din storlek så blir du behandlad så. (Få se om du kan läsa den meningen utan att tro att jag tror att du är det). Det går att ta upp plats och vara stor utan att andra tror att man är en stor kroppsbyggande idiot.

Berenger
2006-02-08, 12:40
Tja, om du är en stor buse som missbrukar AAS och enbart bryr dig om din storlek så blir du behandlad så. (Få se om du kan läsa den meningen utan att tro att jag tror att du är det). Det går att ta upp plats och vara stor utan att andra tror att man är en stor kroppsbyggande idiot.nej det går inte. jag tror inte du har riktigt bra koll på läget. Sverige har "aftonbladets syn" på kroppsbyggare.. jag beter mig inte som en buse, jag klär mig inte som en buse men ändå tror folk att jag är en.. passa dig så jag inte får roidrage!!

Kwon
2006-02-08, 13:02
Berenger

Har du varit lika stor och haft på dig glasögon och varit välfriserad?

Vad tror du om det? Samma bemötande? Kanske även ha på sig skjorta och slips på det?

Berenger
2006-02-08, 13:04
Berenger

Har du varit lika stor och haft på dig glasögon och varit välfriserad?

Vad tror du om det? Samma bemötande? Kanske även ha på sig skjorta och slips på det?jag jobbar på kontor i slips och skjorta! haha! vad nu.. skulle jag ha en blommig brosch också..

Piranha
2006-02-08, 13:08
Jo men så är det folk har fördomar emot byggare, det är bara att gilla läget.

Att folk snackar skit bakom ryggen och har förutfattade meningar får man helt enkelt lära sig att leva med.


Är du dessutom bög och svartskalle på köpet är de helt kört för dig :D.



Jag skulle nog säga, så fort du inte är som alla andra kommer folk märka sig på dig oavsett anledning.

jwzrd
2006-02-08, 13:09
Jo men så är det folk har fördomar emot byggare, det är bara att gilla läget.

Att folk snackar skit bakom ryggen och har förutfattade meningar får man helt enkelt lära sig att leva med.


Är du dessutom bög och svartskalle på köpet är de helt kört för dig :D.



Jag skulle nog säga, så fort du inte är som alla andra kommer folk märka sig på dig oavsett anledning.

Vilka fördomar folk har om kroppsbyggare (som dom ser är det) är felaktiga?

Piranha
2006-02-08, 13:12
Vilka fördomar folk har om kroppsbyggare (som dom ser är det) är felaktiga?

Mig veterligen är det felaktigt , givetvis finns det folk som betér sig illa och drar andra med sig på köpet, medier är inte sena att haka på det.

En annan kul är att byggare alltid har små kukar.

z_bumbi
2006-02-08, 13:13
Som vanligt inom alla subkultur finns det ju en grupp som sätter standarden då det är de som syns och sen får alla andra lida (?).
Jag bedömmer t ex alla fotbollspelare efter alla alkoliserade vrak jag har sett på krogen timmarna efter match alt dagen innan match.

Det man kan göra är att bevisa att man inte är som stereotypen.

När det gäller byggare så finns det ganska många personer som snarare verkar se det som sin uppgift att förstärka intrycket av korkad anabola typ än att försöka få bort det så satsar man på byggningen får man anstränga sig en del...

jwzrd
2006-02-08, 13:17
Mig veterligen är det felaktigt , givetvis finns det folk som betér sig illa och drar andra med sig på köpet, medier är inte sena att haka på det.

En annan kul är att byggare alltid har små kukar.

Vilken är den felaktiga du talar om först?

Jag uppfattar dig som någon som är mån om sitt ut- och anseende. Händer det dig ofta att någon behandlar dig som, tja, dum, roid-missbrukande, aggressiv, mindre vetande eller nått annat som man kan tänka sig att någon tänker om byggare?

Piranha
2006-02-08, 13:21
Vilken är den felaktiga du talar om först?

Jag uppfattar dig som någon som är mån om sitt ut- och anseende. Händer det dig ofta att någon behandlar dig som, tja, dum, roid-missbrukande, aggressiv, mindre vetande eller nått annat som man kan tänka sig att någon tänker om byggare?


Att byggare skulle vara mer korkade än andra är givetvis felaktig.
Att dem är aggressiva är en annan.
Att byggare är halvkriminella är väl delvis en myt :D

Att folk dömmer mig får jag sällan bekräftat direkt, men tjejen får frågor och man märker ofta på folk. Tex om man sätter sig på tunnelbanan på en ledig 4a ( 4 säten i grupp ) så väljer folk hellre att tränga sig in nån annanstans än sätta sig där det är ledigt och gott om plats.

Grisen
2006-02-08, 13:23
Tex om man sätter sig på tunnelbanan på en ledig 4a ( 4 säten i grupp ) så väljer folk hellre att tränga sig in nån annanstans än sätta sig där det är ledigt och gott om plats.

Om jag såg dig på tunnelbanan skulle jag sätta mig med dig. Du är söt.

Kwon
2006-02-08, 13:40
Om jag såg dig på tunnelbanan skulle jag sätta mig med dig. Du är söt.

i knät? :D

Grisen
2006-02-08, 13:42
i knät? :D

Gärna ;)

jwzrd
2006-02-08, 13:46
Om jag såg dig på tunnelbanan skulle jag sätta mig med dig. Du är söt.

Det jag menar, folk vill sitta i knät på Piranha trots att han är både byggare och grov.

Kwon
2006-02-08, 13:46
Gärna ;)

Det där måste Pirre nog allt ta som en komplimang! :D

Squatinator
2006-02-08, 14:00
Jag är riktigt liten (84/177) men jag har redan börjat märka en hel del jobbiga attityder och självklart en hel del bra.

+++++++ sidorna
Tjejerna gillar en mer och håller inte på med massa tester, lekar och sånt skit för att se om jag är bra nog för dem
Folk respekterar en mer när man pratar på nått sätt så blir jag alltid den som folk utser undermedvetet till ledare.
Folk sätter högre värde på en person som ser bra ut
Man kan lyfta mycket mer och det är mig man ber om hjälp när burklocket sitter fast på en burk

-------- sidorna
Folk jag känner kommenterar när jag äter tre gånger mer än dom när jag äter (kan vara plussida beroende på vem jag är med)
Många trådsmala killar ger mig gliringar och många är otrevliga. Jag minns en datornörd speciellt som betedde sig som en bitch och behandlade mig som jag var helt IQbefriad trots att jag är mensamaterial och jag var schysst mot honom :D
Gamla tanter som stirrar på mig och spanar in mig
Folk som inte kan respektera mitt val och tjatar om hur dåligt det är för kroppen att bygga o sånt "Du vet väll att du skadar njurarna när du äter protein".

Eftersom jag är såpass liten så vill jag inte veta hur det är för en välbyggd person på 100 eller 120 kg.

Kwon
2006-02-08, 14:47
Eftersom jag är såpass liten så vill jag inte veta hur det är för en välbyggd person på 100 eller 120 kg.

Tänk då på Benfatto och Lee Priest! Hur känner dom sig? :D

Pellefant
2006-02-08, 15:10
Mycket intressant Squatinator, var du tjock eller "normalsmal" innan?

Känner igen mycket i det du skriver från det jag var fet.

Squatinator
2006-02-08, 16:05
Höhö, Lee Priest kan inte ha det bra killen är ju sinnessjukt massiv. Eller Rühl, han är helt grotesk med. 140 kg på 177 känns lite overkill. :hbang:

Pellefanten, jag var väldigt smal innan jag börja träna för två år sen, nätta 60-61 kg :/. Kommentarer på mat kan jag tänka mig att man får när man är överviktig precis som när man är underviktig "Ska du inte äta lite mer, du är ju bara skinn och ben" Det är som att säga "Borde du inte äta lite mindre, du är ju så fet".

Har ju gått upp ett par kg och det märks verkligen att folks attityder förändras när man går upp. På krogen när man pratar med nytt folk så försöker de underhålla en för att få acceptans och sånt, det är helt sjukt för jag var själv en sånn kille för bara några år sen.

edit:

Såg precis att du har gått ner mer än 30 kg!!! massivt jobbat! Har du några tips för jag har en vän som själv vill gå ned från 140 till 110 kg och de tips jag kan ge kanske inte passar just i hans situation.

Cerberus
2006-02-08, 16:44
Jag e inte stor nog så att folk säger jävla freak till mig(fan vilken komplimang hahahaha! :D). Dock tycker jag att folk ibland kollar konstigt på mig på gymmet..

Bolio
2006-02-08, 17:05
jwzrd, en fördom är väl inte detsamma som en generalisering? Generellt sätt stämmer säkert många fördomar in på byggare. Problemet blir bara att när man träffar på en ny byggare kommer det troligtvis förhålla sig på det viset att de flesta fördomarna inte alls stämmer in. Det är lite det som är problemet, väl?