handdator

Visa fullständig version : Gillar ni att deffa?


Krokodil
2006-02-07, 18:26
Nå?

gustavk
2006-02-07, 18:32
Faktumet att jag verkligen skärper mig med maten , äter var 3:e timma, äter bara nyttig, bra mat och mat som ger mig bestående mättnad samt är grymt seriös med träningen leder ofta till att jag faktiskt mår bättre än då jag lever som folk! Det jobbiga är väl att jag inte unnar mej godsaker, fast då å andra sidan mår jag bättre då jag inte äter onyttigheter. Kortfattat äre väl jobbigt psykiskt men ganska bra fysiskt :)

Krokodil
2006-02-07, 18:38
Själv tycker jag att det är det tråkigaste som finns att sitta med näsan i kaloritabeller dagarna i ända. För att inte tala om alla jäkla promenader, som känns sååå surt kl 5 på morgonen. *grr27*


Men men, det måste tyvärr göras om man vill bli lite mindre päronformad.

mela
2006-02-07, 18:39
Man kan deffa utan morgonpromenader :D

Berenger
2006-02-07, 18:42
jag gillar allt med deffen! det finns inget bättre än att gå tidigt på morgonen innan jobbet... och jag är aldrig hungrig.. kanske känner ett sug ibland men det är allt.

Cerberus
2006-02-07, 18:42
Jag gillar att äta men jag anser att hård definition på muskler och ådror e mkt godare :D

bubbe
2006-02-07, 18:44
har inga problem att äta mindre, vill bara inte bli svag....

gothen
2006-02-07, 18:54
Så länge det går bra är det underbart! Till skillnad från nu då...

userfriendly
2006-02-07, 18:57
Jag hatar att deffa... men min deff va rätt extrem oxå..
har en rätt sjuk inslulinkänslighet o kontakt med kroppen.. det känns som om att man inte ger sitt barn mat typ...
men samtidigt är det kul då man blir hååååård (om man nu blir det)

Shapeshifter
2006-02-07, 18:59
Är väl inte så skoj att vara hungrig, men å andra sidan är jag inte så ofta speciellt hungrig när jag skött kost och träning under dagen. Blir lite som att lösa korsord att sitta och räkna kaloritabeller. Skämt å sido mår jag ganska bra på ett lagom underskott och en balaserad kost. Nackdelen är väl som bubbe påpekade att det kan bli mindre roligt att träna om orken försvinner, men det brukar funka ganska bra. Tycker faktiskt dessutom att det blir lättare att kontrollera suget efter skitmat när jag håller sån koll som min "deff" innebär.

Herkulez
2006-02-07, 19:12
Man kan deffa utan morgonpromenader :D
hell yeah...kört 2 45minuters morgonpromissar på 7-8v nu haha

Ninjasmurf
2006-02-07, 19:17
Det brukar gå av sig självt men jag tycker knappast det är särskilt kul

GymTT
2006-02-07, 19:26
Nja det är slitet.

babyshambles
2006-02-07, 19:32
När det finns motivation och disciplin, ja. Det finns inget skönare än att ha en deffad kropp.

Lalla
2006-02-07, 19:39
Det är en stor förmån att kunna ha den möjligheten att själv välja när man skall deffa. :)

Finns de som alltid "deffar" oavsett om de vill det eller ej. Se det som en påminnelse om det fria I-land vi lever i...
Vi kunde fötts i ett fattigt U-land med krig och tortyr...

Cerberus
2006-02-07, 19:40
Jag är mest nojig nu för att jag blir av med muskler för att jag tagit en vilovecka från styrketräning :P men jag håller ett relativt högt proteinintag så jag hoppas jag överlever :D

Robbin
2006-02-07, 20:33
Gillar verkligen inte själva deffen, blir hemskt nojjig, vill att allt ska vara "perfekt", får för mig att jag tappar vikt men inte fett osv, blir nästan psykiskt sjuk när jag vet att jag inte får äta mer än jag gör och så går man och tänker på det hela tiden *cry* *screwy*
Men däremot gillar jag resultatet man får när man är klar.

Cykelmannen
2006-02-07, 20:55
Gillar verkligen inte själva deffen, blir hemskt nojjig, vill att allt ska vara "perfekt", får för mig att jag tappar vikt men inte fett osv, blir nästan psykiskt sjuk när jag vet att jag inte får äta mer än jag gör och så går man och tänker på det hela tiden *cry* *screwy*
Men däremot gillar jag resultatet man får när man är klar.

Det där är ju helt sjukt. Varför äta mindre än att man blir mätt? Kör mer cardio istället!

Cinna
2006-02-07, 21:08
Gillar å gillar, tycker många delar av dieten är helt okey.

Har absolut inget emot att räkna kalorier eller den ökade förbränningen. Att laga kalorismål mat som ändå ger energi till träningen blir en utmaning. Hungern och det konstanta illamåendet är dock faktorer som jag gärna är utan.

lauria
2006-02-07, 21:28
Jag tycker att det är helskönt att deffa, men just nu så känns det inte så aktuellt. Jag hade tänkte bygga på mig 10-15kg muskler till. Så kanske fram mot 25års ålder så blir det nog en deff.
Jag tycker att det är skönt på så sätt att jag blir så pass mkt smidigare och mår lite bättre.

Kaboffastar
2006-02-07, 21:30
Både och.. att jag vet hur man gör gör det roligt på ett sätt.
Att ja kan meka min kropp dit ja vill.

fonzie
2006-02-07, 21:37
Njae. E morgontrött. Men det klart, värt allting när man når sitt...om man nu gör det förstås! Det jobbigaste är att det blir svårare att öka i styrka tycker jag. :(

gustavk
2006-02-07, 22:36
Asså jag måste också säga att det här med tabellräkningen kasnke är det roligaste med deffen, blir som lite pyssel som sagt :) Har man tur kanske man kan unna sig en extra kvällsmacka eller ngt om man varit duktig under dagen. Räknar jag inte blir jag osäker på hur mkt jag ätit och går runt och oroar mig för mycket!

putteb
2006-02-07, 23:18
Själv tycker jag att det är det tråkigaste som finns att sitta med näsan i kaloritabeller dagarna i ända. För att inte tala om alla jäkla promenader, som känns sååå surt kl 5 på morgonen. *grr27*


Men men, det måste tyvärr göras om man vill bli lite mindre päronformad.

Det märkte jag redan på formuleringen av alternativen ;) För egen del tycker jag det krävs mindre ansträngning för att orka vara lite hungrig än att proppa i sej mängder under bulk. Enda nackdelen är att resultaten blir något lidande.

Vidare så skulle jag gå ner i vikt om jag bara åt som jag kände för. Måste ju anstränga sej för att käka mycket bara för att hålla vikten. Men detta är ju väldigt individuellt och beror också på hur aktivt ens liv är.

Pepz
2006-02-07, 23:34
Känns lätt än så länge men vi får se hur de sista procenten blir..

AFanatic
2006-02-07, 23:57
Gillar det mer o mer. Har insett en del saker om mig själv på vägen:

*Att jag inte alls är morgontrött jämt :D Det är ganska underbart att gå upp innan resten av mänskligheten i byn vaknar och ta en morgonpromenad. Man vaknar på ett helt annat sätt efteråt.

*Konditionen förbättras fort och det ger mig en ytterliggare kick att fortsätta.

*Jag mår mycket bättre. All skit man slänger i sig annars gör bara att man blir lättirriterad och inte fullt lika pigg, som man blir av dietmaten. Ja jag skärper till kosten avsevärt under diet. Harkel.

*Man kan bygga och bli starkare även under diet. Wohoo!

Cerberus
2006-02-08, 02:03
Måste att säga att det mest e jobbigt för psyket, speciellt om man deffar fast man går på antidepressiva..

DragonOrb
2006-02-08, 09:03
Det som är tråkigt är att man står still i vikterna på gymet. Annars inte så farligt.

Nina L
2006-02-08, 09:15
Gillar och gillar... Jag mår bättre när jag håller mig ifrån snasket i alla fall, det är säkert, men i en perfekt värld så skulle jag kunna äta hur mycket mat som helst utan att bli fläskig. Det vore paradiset.

Honn
2006-02-08, 09:17
Jag kan inte säga att jag hatar det, men roligt är det inte. Ok, cyklingen efter passet hatar jag. Det är nog det tråkigaste jag gör, men resten går väl an.

TrasMannen
2006-02-08, 10:06
Tycker det är helt ok att deffa. Speciellt i början =)
Är dock aldrig hungrig när jag deffar (men när jag går på plus kcal så e jag fan alltid hungrig ^^)

Power
2006-02-08, 12:55
Just nu känns det som att jag längtar efter att få börja tappa lite.
Ska bara ta mig över helgen så startar den nästa vecka.
Sätter man bara igång så går det mesta av sig själv. Lite jobbig startsträcka med att börja mäta och väga allting, men efter ett tag så rullar det bara på! Ser till att få i mig mat som håller mig mätt länge, så hungern är inte nåt särkskilt stort problem!

Robbin
2006-02-08, 13:14
Det där är ju helt sjukt. Varför äta mindre än att man blir mätt? Kör mer cardio istället!

För att tappa fett? Hatar verkligen cardio och cyklar redan 1 timme i lugnt tempo och går 1 timme om dagen plus ett styrketräningspass på 1,5 timmar 5 dagar i veckan. Tycker det räcker. Fast har börjat att enbart äta grönsaker som kolhydratkälla nu istället för ris/pasta och det har blivit bättre med mättnadskänslan även om det finns en del att önska fortfarande.

Juliette
2006-02-08, 13:31
Jag tycker jag pendlar mellan alternativ ett och två. Mest ettan dock.

Oftast känner jag mig stark och mår så otroligt bra, inte det minsta sugen på socker eller onyttigheter.

Sen plötsligt (oftast efter att man antingen ätit alldeles för lite, eller ätit för mycket kolhydrater) så känns det som att allt är urtrist, och man har lust att smälla i sig en påse polly eller två.
Bara som protest eller för att man får för sig att allting blir så mycket roligare då, inte för att man har nåt att protestera mot, eller att nånting blir minsta roligare förstås. Men det kommer man ju på lagom när man sitter där med chokladsmaken i munnen.. :eating:

Då gäller det för mig att inte komma in i en dålig cirkel, utan ta tag i mig själv på en gång. Allrahelst innan man har gått och köpt den där pollypåsen. :)

Angel
2006-02-08, 14:07
nu vet man inte om man kan kalla det ja gör deffa, mera banta kanske.

men ja äter inte mer än 50gram kolhydrather per dag. Mest kyckling,tonfisk,räkor och sånt, lite broccoli lr fullkornspasta, keso och kesella. har inte hållt på så länge men ja käner men inte alls så hungrig som ja gjorde innan och blir mätt mycket fortare. men ja kommer nog tröttna på kyckling snart..

Sniggel
2006-02-08, 14:15
På ett sätt är det roligt med deff för man kan som fattig student köpa lite vad man känner för och slipper tänka på att det ska vara billigt eftersom man inte äter så stora mängder under deff.

Cerberus
2006-02-08, 14:31
nu vet man inte om man kan kalla det ja gör deffa, mera banta kanske.

men ja äter inte mer än 50gram kolhydrather per dag. Mest kyckling,tonfisk,räkor och sånt, lite broccoli lr fullkornspasta, keso och kesella. har inte hållt på så länge men ja käner men inte alls så hungrig som ja gjorde innan och blir mätt mycket fortare. men ja kommer nog tröttna på kyckling snart..

Hur mår du?? Jag mår skitdåligt om jag inte får i mig flera hundra kolhydrater per dag.

fonzie
2006-02-08, 15:36
Måste att säga att det mest e jobbigt för psyket, speciellt om man deffar fast man går på antidepressiva..

wörd

oksiv1
2006-02-08, 16:58
Tycker det är helt OK att deffa. Naturligtvis är andra dagar jobbigare än andra. Igår va det helt hopplöst men jag kom stärkt ur det och känner mig bättre än på länge. *flex*

Cerberus
2006-02-08, 17:57
Tycker det är helt OK att deffa. Naturligtvis är andra dagar jobbigare än andra. Igår va det helt hopplöst men jag kom stärkt ur det och känner mig bättre än på länge. *flex*

I feel u...precis så känner jag. En del dagar känns svinlätta, humöret- motivation på topp, men som idag..har jag mått riktigt dåligt...satt på spinningcykeln i gymmet o drömde om godis o pizza...

Mår bättre nu dock:)+

Milia
2006-02-08, 18:35
Cerberus:kan du sova bra när du deffar? jag sover skitkasst, känns nu som jag inte sovit på en vecka, dessutom känns det som att en förkylning håller på att smyga sig på mig ( så jag pimplar echinagard för fullt)

Cerberus
2006-02-08, 18:43
Cerberus:kan du sova bra när du deffar? jag sover skitkasst, känns nu som jag inte sovit på en vecka, dessutom känns det som att en förkylning håller på att smyga sig på mig ( så jag pimplar echinagard för fullt)

echinagard, är inte det ngn nässprej? Har för mig att Grub sagt att om man använder sånt mer än en vecka i streck så kan du få permanenta men i näsan..

Ibland sover jag bra men jag har vänt på dygnet också...ibland är det svårare att sova..

Jobbigaste är att jag tänker på mat konstant..

Yankeee
2006-02-08, 18:47
Det är skönt att vara tanig, deff 4 ever.

Milia
2006-02-08, 19:02
nepp echinagard e ingen nässpray, de e droppar, naturkost.

STarfish
2006-02-08, 19:08
Har kört 2 Veckor nu och det känns helt okej, inte blivit speciellt morgonpigg än men kan bero på vädret...
Älskar morgon promenaderna speciellt i vår vädret när det bryter ut, skönt och rensa skallen ibland.

Jobbigt är kvällarna framför tv'n eller om folk i din omgiving äter mat eller diskuterar hur mycket dom ska festa i helgen. Får man ta sig i kragen och be dem hålla truten tack.

Bra motivation som funkar för mig:
*Ha en bild på dig själv i din bästa form någonsin och titta på den varje gång det vattnas i munnen,
*Byta ut alla foto/tavlor/bilder i din lägenhet mot väldeffade builders,
*Titta på Ronnie colemans - The unbelivable minst 1 gång om dagen
*Använd din Techno laddade mp3 spelaren vart du än går/gör.
*General snus / Zoegas kaffe / Pepsi Max är dina nya kompisar.
*Boka en Thailands resa 3 månader framåt i tiden för och skaffa lite tidspress som ökar fighting feelingen.

Varning: Försök åtminstonde ha 1 ätardag i månaden, för mycket hardcore kan leda till o kontrollerat drägglande och vattnande i munnen, speciellt under nattens timmar.

Nu glömde jag bort vad tråden handlade om nästan, men jag klickar på "Submit reply" nu iallafall.

Tack & ajjö :booty:

Cerberus
2006-02-08, 20:03
Har kört 2 Veckor nu och det känns helt okej, inte blivit speciellt morgonpigg än men kan bero på vädret...
Älskar morgon promenaderna speciellt i vår vädret när det bryter ut, skönt och rensa skallen ibland.

Jobbigt är kvällarna framför tv'n eller om folk i din omgiving äter mat eller diskuterar hur mycket dom ska festa i helgen. Får man ta sig i kragen och be dem hålla truten tack.

Bra motivation som funkar för mig:
*Ha en bild på dig själv i din bästa form någonsin och titta på den varje gång det vattnas i munnen,
*Byta ut alla foto/tavlor/bilder i din lägenhet mot väldeffade builders,
*Titta på Ronnie colemans - The unbelivable minst 1 gång om dagen
*Använd din Techno laddade mp3 spelaren vart du än går/gör.
*General snus / Zoegas kaffe / Pepsi Max är dina nya kompisar.
*Boka en Thailands resa 3 månader framåt i tiden för och skaffa lite tidspress som ökar fighting feelingen.

Varning: Försök åtminstonde ha 1 ätardag i månaden, för mycket hardcore kan leda till o kontrollerat drägglande och vattnande i munnen, speciellt under nattens timmar.

Nu glömde jag bort vad tråden handlade om nästan, men jag klickar på "Submit reply" nu iallafall.

Tack & ajjö :booty:

Word, den ska jag lägga in igen. Har den på DVD :)

jakke
2006-02-08, 21:41
Cerberus:kan du sova bra när du deffar? jag sover skitkasst, känns nu som jag inte sovit på en vecka, dessutom känns det som att en förkylning håller på att smyga sig på mig ( så jag pimplar echinagard för fullt)
ligger inte du alldels för lågt(på mat såklart) då?

adis
2006-02-08, 22:10
Håller på o deffar just nu , äsch , gillar gör jag INTE , men jag gör det för att se bättre ut , så vi får se hur det blir kommer upp med bilder när jag e väldeffad för att se vad folket tycker :D

Milia
2006-02-09, 14:09
Jakke, ingen aning, det är första veckan, så jag ska väga och mäta mig imorgon så då får jag se hur det verkar. Men någon dans på rosor kan jag inte säga att det är...känns som jag knappt sovit alls på en vecka typ...och superhungrig jämt. Men jag ligger på 1950-2200 (det högre på träningsdagar) så det är ju egentligen inte så lite, men det är svårt att veta hur man ska göra....

Angel
2006-02-09, 16:48
Hur mår du?? Jag mår skitdåligt om jag inte får i mig flera hundra kolhydrater per dag.


ja mår bra, ja orkar med skolan och så, känner ingen spec hunger, mera sug...fast inte efter godis utan god mat.

tränade idag dock och då va ja tröttt...ojoj de hade behövts mer energi