handdator

Visa fullständig version : Förstärka signalen


trasan
2006-02-07, 17:07
Är det någon kunnig person som vet om man kan förstärka signalen på ett trådlöst nätverk. Sändaren och routern är endast 5 meter ifrån varandra, dock med en stor och TJOCK vägg emellan.

*cry*

Genesis
2006-02-07, 17:08
Borra hål i väggen.

_Robbie_
2006-02-07, 17:32
Är det någon kunnig person som vet om man kan förstärka signalen på ett trådlöst nätverk. Sändaren och routern är endast 5 meter ifrån varandra, dock med en stor och TJOCK vägg emellan.

*cry*

Vad händer om du förstärker signalen? .. Ditt internet funkar väll?
Mitt modem och router sitter ca 7 meter ifrån varandra.

trasan
2006-02-07, 18:00
Vad händer om du förstärker signalen? .. Ditt internet funkar väll?
Mitt modem och router sitter ca 7 meter ifrån varandra.

Ja, jag tankar förbannat slött just nu :D Måste bli bättring!

Wennerberg
2006-02-07, 18:12
riv väggen då

Jense
2006-02-07, 18:18
riv väggen då


ja ngt sånt..


eller så slutar du tramsa med sladdlöst och tar fram din hilti(för allla har väl en hilti?) och borrar hål genom väggen

Hnke
2006-02-07, 18:20
ja ngt sånt..


eller så slutar du tramsa med sladdlöst och tar fram din hilti(för allla har väl en hilti?) och borrar hål genom väggen
HILTIPOWER!!!

Wennerberg
2006-02-07, 18:20
ja ngt sånt..


eller så slutar du tramsa med sladdlöst och tar fram din hilti(för allla har väl en hilti?) och borrar hål genom väggen

haha min pappa skulle göra det där vi bodde innan, och det blev VÄRSTA hålet på den sian han gick ut, inne på mitt rum då, alltså hålet rasade ut det var nog fan en grop in på 2dm i diameter

hahavaffan
2006-02-07, 18:48
Släng skiten. Köp en smal, lång TP-kabel och dra den snyggt runt väggen.

z_bumbi
2006-02-07, 19:23
Är det någon kunnig person som vet om man kan förstärka signalen på ett trådlöst nätverk. Sändaren och routern är endast 5 meter ifrån varandra, dock med en stor och TJOCK vägg emellan.

*cry*

Flytta sändaren eller routern?

bubbe
2006-02-07, 19:27
betong med armering gör det väldigt svårt för radiosignalerna, kabel får du mycket bättre resultat med än att förstärka signalen.

babyshambles
2006-02-07, 19:28
Kanske en trådlös förstärkare (repeater), typ Linksys Wireless-G Range Expander? Inte hundra på att det fungerar just för dig, men ett alternativ att se över iaf.

Piranha
2006-02-07, 19:38
En accesspunkt.
En repeater
En extender


http://www.datorbutiken.com/se/page.php?caller=menu&data=638345&name=Tillbeh%F6r

Eller om du kan byta antennen till en med större kapacitet.


Kan räcka med att flytta routern också , det kan skilja sig duktigt mycke.

nossralj
2006-02-07, 20:31
En accesspunkt.
En repeater
En extender


http://www.datorbutiken.com/se/page.php?caller=menu&data=638345&name=Tillbeh%F6r

Eller om du kan byta antennen till en med större kapacitet.


Kan räcka med att flytta routern också , det kan skilja sig duktigt mycke.


Usch usch D-Link och Linksys *grr27* Jobbar på Bredbands och Internetsupport och nästan alla som har problem med sina repeaters, extenders eller routrar har just D-Link eller Linksys *screwy*

Så det är inget att rekommendera ;)

babyshambles
2006-02-07, 22:13
Usch usch D-Link och Linksys *grr27* Jobbar på Bredbands och Internetsupport och nästan alla som har problem med sina repeaters, extenders eller routrar har just D-Link eller Linksys *screwy*

Så det är inget att rekommendera ;)
Kanske därför att de flesta som köper D-Link, köper någon av deras budgetprodukter?