handdator

Visa fullständig version : Veckans uppdrag. ( att göra någon glad )


Piranha
2006-02-07, 11:58
Fixar du det här.

Uppdraget för den här veckan är att göra en helt vilt främmande människa glad.

Det kan vara en komplimang givetvis och stå och glo räcker inte
du måste verbalt uttrycka dig.

Det kan vara vem som helst , nån på gymmet , jobbet eller random person
på gatan, givetvis skall de vara lite baktanke bakom påstående.


Fixar du det, kryssa rutan och skriv sen hur du gick till väga.

OBS innan fredag 17:00

Hnke
2006-02-07, 12:01
Nej , jag vägrar.. e deppig o tänker inte hjälpa ngn annan

Nina L
2006-02-07, 12:09
Jag gör folk glada hela tiden. Nu tar jag mig friheten att berätta om gårdagens goda gärning, trots att uppdraget började idag.

Igår var det ett riktigt snöoväder här i Malmö. Jag var på väg till min väninna Therese, och ledde cykeln på trottoaren en liten bit ifrån hennes trappuppgång. I periferin fick jag syn på en bil som stod på sniskan. Jag gick först förbi, men när jag tittade en gång till så noterade att människan inte kunde ta sig ut från sin parkeringsplats. Jag tog några steg tillbaka, ställde undan cykeln och ställde mig vid bilen och väntade snällt. Föraren steg ut, det var en kvinna i 50-årsåldern, och jag frågade om hon ville att jag skulle hjälpa henne med att putta på. "Tror du att det går" undrade hon tvivlande. "Det vet jag inte, men det är värt ett försök", svarade jag hurtigt. Jag tog i allt vad jag kunde och den flyttades en god halvmeter. Det var inga tvivel om att det skulle fungera. Då fick en närstående man komplex och skyndade fram för att hjälpa till. Tillsammans skickade vi ut bilen i värdens fart. Kvinnan tackade glatt. Jag önskade henne en god dag och tänkte nöjt för mig själv att "Jag kommer faktiskt från landet, och där hjälper man varandra om man kan."

Kwon
2006-02-07, 12:16
Olika saker jag gjort för att få främlingar att bli glada.

Förrförra veckan var väl senast jag gjorde det.

Var en dam som hade problem med att få upp barnvagnen upp i bussen, således hjälpte jag henne genom att lyfta upp den i bussen. Hon blev glad och sa tack så mycket.

En annan grej förra sommarn.

En gång så satt en dam fast med hennes unge i barnvagnen i en sådan där svängdörr i ett innecentrum. Hon vinkade och ropade och det var enormt hett.

Mekanismen hade lagt av tydligen och att sitta fast där i en sådan hetta + brist med luft är ju inte så kul, speciellt inte för ett barn!

Ingen verkade bry sig om henne så jag bestämde mig för att hjälpa till, så jag pressade och pressade tills svängdörrarna öppnade sig så hon kunde komma ut med barnvagnen.

Hon blev glad (leende på läpparna) och sa tack!

-

En annan vinter så var jag på väg hem efter en sen utekväll. På väg hem från nattbussen så passerar jag ett ålderdomshem och ser en äldre dam ligga mitt på snön nästan helt utan kläder med rulatorn liggandes en bit bort.

Det var iskallt ute så man var tvungen att agera snabbt. Först upp med henne (hon hade redan fått röda märken på kroppen av kylan) för att sedan kunna hjälpa henne återvända till ålderdomshemmet (som inte låg så jättelångt bort, hon hade tydligen virrat bort sig?).

Tre främlingar jag kan komma på på rak arm.

J.Saarela
2006-02-07, 12:17
Piranha vet om min goda gärning jag gjort,sjukt snällt av mig.Man är ju lite av en gud som sagt.

Berenger
2006-02-07, 12:19
jag gör folk ledsna hela tiden.. alltså nej, jag är en tönt!

en skorpion frågar en groda om han kan hjälpa honom över sjön.
-varför skulle jag det, du skulle bara sticka mig.säger grodan.
-varför skulle jag det, då skulle vi båda drunkna, säger skorpionen.
-det låter vettigt, säger grodan och låter skorpionen bestiga hans rygg.
halvägs ut känner grodan ett stick i sidan.
-varför gjorde du det? nu kommer vi båda drunkna!
-jag kan inte hjälpa det! det ligger i min natur.

jag är skorpionen

Piranha
2006-02-07, 12:21
jag gör folk ledsna hela tiden.. alltså nej, jag är en tönt!

en skorpion frågar en groda om han kan hjälpa honom över sjön.
-varför skulle jag det, du skulle bara sticka mig.säger grodan.
-varför skulle jag det, då skulle vi båda drunkna, säger skorpionen.
-det låter vettigt, säger grodan och låter skorpionen bestiga hans rygg.
halvägs ut känner grodan ett stick i sidan.
-varför gjorde du det? nu kommer vi båda drunkna!
-jag kan inte hjälpa det! det ligger i min natur.

jag är skorpionen

Försök bryta trenden då.

terror
2006-02-07, 12:31
Försök bryta trenden då.
varför skulle han det även om han kunnat?? kan skorpionen byta natur????

fuck i att försöka vara alla till lags, jag vill inte ens vara som alla ryggradslösa töntar där ute!!

Nitrometan
2006-02-07, 12:33
Lite åt samma håll som Nina. Det var snöigt och halt här igår. Jag hjälpte en stackars Volvo att komma uppför en hal backe.

Cilia
2006-02-07, 12:34
min fundering ar framst hur man ska kunna satta ett kryss da jag bara kan klicka sa det blir en rund ring i ringen. Du far instruera oss lite battre forst Pippihrana.


Idag gick jag mot rott ljus nar jag skulle ner till stranden. En kvinna som korde pa andra sidan gatan och darmed inte alls stordes av min aktivitet saktade in och korde enormt langsamt och stirrade pa mig som om jag var varsta brottslingen.

Jag maste ha gjort hennes liv oerhort intressant, raknas det?

Nina L
2006-02-07, 12:36
Olika saker jag gjort för att få främlingar att bli glada.
Förrförra veckan var väl senast jag gjorde det.
Inte bra, Kwon. :(

Kwon
2006-02-07, 12:42
Inte bra, Kwon. :(

Har fortfarande några dagar kvar på mig, eller hur? :D

terror
2006-02-07, 12:43
räknas det om man gjort sig själv glad??

Dumleman
2006-02-07, 12:44
Jag brukar lägga upp kö-pinnen efter mig när jag har lagt upp varorna, räknas det? *innocent*

Cilia
2006-02-07, 12:45
räknas det om man gjort sig själv glad??
uppdraget ar
Uppdraget för den här veckan är att göra en helt vilt främmande människa glad.
sa det beror val pa vilket forhallande du har till dig sjalv eller snarare om du har ngt overhuvudtaget i sa fall ar svaret NEJ!

Piranha
2006-02-07, 12:48
uppdraget ar

sa det beror val pa vilket forhallande du har till dig sjalv eller snarare om du har ngt overhuvudtaget i sa fall ar svaret NEJ!


Om man kollar post historiken på mannen i fråga så kanske man inte kan förvänta sig så mycket.

terror
2006-02-07, 12:56
uppdraget ar

sa det beror val pa vilket forhallande du har till dig sjalv eller snarare om du har ngt overhuvudtaget i sa fall ar svaret NEJ!

ok då så, men varför skulle jag vilja göra en främmande person glad???
jag förstår inte *screwy*

terror
2006-02-07, 12:57
Om man kollar post historiken på mannen i fråga så kanske man inte kan förvänta sig så mycket.

damn straight!!!!

Hades
2006-02-07, 13:13
Tre främlingar jag kan komma på på rak arm.
Är det du som är the MILF hunter? :D

Kwon
2006-02-07, 13:21
Är det du som är the MILF hunter? :D

LOLO! :laugh:

Henke
2006-02-07, 13:38
Hjälpte en stackare lyfta ned några hyllor från en bil och bära iväg dem till hans dörr, fan vet hur han skulle ha lyckats annars, det tycker jag var riktigt ädelt

hahavaffan
2006-02-07, 13:56
Jag är alltid hjälpsam och trevlig mot söta tjejer... resterande befolkning kan tyvärr inte räkna med det.

mangemani
2006-02-07, 13:56
tycker att jag gör folk glada hela tiden.
kan vara allt från att jag råkar möta nån i ett online spel till att jag möter någon på gymmet/stan.
är människor trevliga mot mej så är jag alltid hjälpsam/trevliga tillbaks,vilket gör iaf vissa glada.

Genesis
2006-02-07, 14:05
Häromdagen när jag var på väg in till gymet såg jag en av instruktörerna komma konkades med en stor låda i ögonvrån. Givetvis stannar jag vid dörren och håller upp den så att hon slipper ställa ner lådan och böka in den. När hon ser detta skiner hon upp och blir jätteglad. Det kändes bra inombords. En vacker dag kanske jag får ligga med henne.

Verni
2006-02-07, 14:16
Häromdagen när jag var på väg in till gymet såg jag en av instruktörerna komma konkades med en stor låda i ögonvrån. Givetvis stannar jag vid dörren och håller upp den så att hon slipper ställa ner lådan och böka in den. När hon ser min vårta i pannan skiner hon upp och blir jätteglad. Det kändes bra inombords. En vacker dag kanske jag får ligga med henne.Tror inte skadeglädje räknas.

Nina L
2006-02-07, 14:36
Jag och Nitrometan leder hittils. Ni andra är ju inte alls lika schyssta.

Kwon
2006-02-07, 14:37
Jag och Nitrometan leder hittils. Ni andra är ju inte alls lika schyssta.

I grenen : Press med Bil på halt underlag ja!

Vilken har varit den godaste gärningen hittills då? :D

Jag har ju hjälpt Mammor + Barn och Pensionärer! Ni har ju bara puttat bilar

Piranha
2006-02-07, 14:38
I grenen : Press med Bil på halt underlag ja!

Vilken har varit den godaste gärningen hittills då? :D

Jag har ju hjälpt Mammor + Barn och Pensionärer! Ni har ju bara puttat bilar


Ja om Nitrometans baktanke inte var att ligga så var det snällt.

Grisen
2006-02-07, 14:43
Häromdagen när jag var på väg in till gymet såg jag en av instruktörerna komma konkades med en stor låda i ögonvrån. Givetvis stannar jag vid dörren och håller upp den så att hon slipper ställa ner lådan och böka in den. När hon ser detta skiner hon upp och blir jätteglad. Det kändes bra inombords. En vacker dag kanske jag får ligga med henne.

Jag tror inte att Piranha menar att man ska ha sig själv i åtanke när man hjälper någon. Icke godkänt!

MasterChief
2006-02-07, 14:44
*En kille kom inte ut ur sin parkeringsruta så jag hjälpte honom. Problemet var att det inte fanns någon sand att tillgå och han hade en stor tung jävla familjebuss. Jag pressade säkert med 400kg och till slut fick jag skiten att lossna med påföljden att jag var skitig som en gris och svettig efter 2 minuters pumpande.

* Hittade ett busskort på bussen som var nästan helt nytt och lämnade det till chauffören som ropade ut om någon tappat det. En lycklig pojke återfick det.

Denna vecka alltså...Jag är alltid en ängel. :angel:

Nina L
2006-02-07, 14:46
I grenen : Press med Bil på halt underlag ja!

Vilken har varit den godaste gärningen hittills då? :D

Jag har ju hjälpt Mammor + Barn och Pensionärer! Ni har ju bara puttat bilar
Du var ju tvungen att gå 2 veckor bakåt i tiden för att hitta nått schysst du gjort. Det går inte. Du kan inte tävla med sånt gammalt skit. Jag fångade en tant på typ 90 år när hon blev vält av bussdörren härom veckan så bara lägg ner det. Veckans uppdrag snackar vi här alltså. Yo.

Kwon
2006-02-07, 14:47
Du var ju tvungen att gå 2 veckor bakåt i tiden för att hitta nått schysst du gjort. Det går inte. Du kan inte tävla med sånt gammalt skit. Jag fångade en tant på typ 90 år när hon blev vält av bussdörren härom veckan så bara lägg ner det. Veckans uppdrag snackar vi här alltså. Yo.

LOL! Tävla med sånt gammalt skit! YO! Så Ghetto hon blev plötsligt! :laugh:

Nina L
2006-02-07, 14:49
LOL! Tävla med sånt gammalt skit! YO! Så Ghetto hon blev plötsligt! :laugh: :cool: Ge mig din mobil!

tigerofsweden
2006-02-07, 14:49
LOL! Tävla med sånt gammalt skit! YO! Så Ghetto hon blev plötsligt! :laugh:

Det är verkligen trovärdiga försök :laugh:

Jag gav en tjej en komplimang så nu hoppas jag på en date :thumbup: Och vips så va jag uppe i ledningen :thumbup:

Kwon
2006-02-07, 14:50
:cool: Ge mig din mobil!

Jak ska bara låååna den

NEJ! (pipröst)

Jak skall skicka mina kusiiiier på dig för fan!

:laugh:

Nitrometan
2006-02-07, 14:55
:cool: Ge mig din mobil!
Är du från Malmö?

Det där är väl sånt som ghettokidsen i Malmö säger?

Piranha
2006-02-07, 14:56
Det är verkligen trovärdiga försök :laugh:

Jag gav en tjej en komplimang så nu hoppas jag på en date :thumbup: Och vips så va jag uppe i ledningen :thumbup:


Underkännes.

Du gav den i hopp om att få sticka in den.

Nina L
2006-02-07, 14:57
Är du från Malmö?

Det där är väl sånt som ghettokidsen i Malmö säger?Ah, jag visste att någon här skulle känna igen riktig malmöitiska! :thumbup:

hahavaffan
2006-02-07, 14:59
Underkännes.

Du gav den i hopp om att få sticka in den.Don't we all... ?

Piranha
2006-02-07, 15:00
Don't we all... ?


Sorry.... kan inte godkännas

Nina L
2006-02-07, 15:00
Underkännes.

Du gav den i hopp om att få sticka in den.Kan vi enas om att den goda gärningen bara räknas om man absolut inte vill ligga med personen?

(Hon den 50-åriga kvinnan var inte ett dugg snygg.)

Nitrometan
2006-02-07, 15:01
Ja om Nitrometans baktanke inte var att ligga så var det snällt.
Inga baktankar alls. Backtankar hade jag... som att "varför ställa bilen i uppförsbacke när det är snöslaskigt och halt och bilen har ganska slitna däck?"

Brant backe med gatsten, nollgradigt och riktigt blaskig snö. Han fick inget fäste med däcken och det luktade mycket från hans brända koppling. Men det tog nog bara 3-4 minuter att få upp bilen.

Tur att jag hade bra skor.

Piranha
2006-02-07, 15:01
Inga baktankar alls. Backtankar hade jag... som att "varför ställa bilen i uppförsbacke när det är snöslaskigt och halt och bilen har ganska slitna däck?"

Brant backe med gatsten, nollgradigt och riktigt blaskig snö. Han fick inget fäste med däcken och det luktade mycket från hans brända koppling. Men det tog nog bara 3-4 minuter att få upp bilen.

Tur att jag hade bra skor.


Allright ...


Godkännes

hahavaffan
2006-02-07, 15:02
Sorry.... kan inte godkännasDå kan jag kasta mitt A4-ark fyllt med goda gärningar, alltså? :(

Nitrometan
2006-02-07, 15:04
Allright ...


Godkännes
:thumbup:
Tackar! *kissass*

Nina: Min lillasyster bor därnere (Möllan), så man har ju fått lära sig. *rolleyes*

tigerofsweden
2006-02-07, 15:04
Underkännes.

Du gav den i hopp om att få sticka in den.

Nina Lätt kan styrka min trovärdighet då jag bestämt vill hävda att mitt PM inte innehöll ett spår av vulgärt "sticka in den" snack :MrT:
Tror domaren får ompröva sitt beslut och föra upp mig till första plats :whipped:

Piranha
2006-02-07, 15:06
Nina Lätt kan styrka min trovärdighet då jag bestämt vill hävda att mitt PM inte innehöll ett spår av vulgärt "sticka in den" snack :MrT:
Tror domaren får ompröva sitt beslut och föra upp mig till första plats :whipped:


Sen var det en gammal merit.

tigerofsweden
2006-02-07, 15:07
Sen var det en gammal merit.

Och hur vet du det ? *cry*

Piranha
2006-02-07, 15:07
Och hur vet du det ? *cry*


Tråden är 3 timmar gammal.

tigerofsweden
2006-02-07, 15:10
Tråden är 3 timmar gammal.

Hmm, vet inte vart du vill komma men om ett PM av lite "grövre" karaktär skulle landa i din inkorg så kanske jag kan vara med i tävlingen igen? :naughty:

Piranha
2006-02-07, 15:11
Hmm, vet inte vart du vill komma men om ett PM av lite "grövre" karaktär skulle landa i din inkorg så kanske jag kan vara med i tävlingen igen? :naughty:


Du är med i tävlingen ..

ut på gator och torg och prestera nu.

DS ( en posedown i tanga för fjortisar räknas inte )

Nitrometan
2006-02-07, 15:14
DS ( en posedown i tanga för fjortisar räknas inte )
Inte ens om de blir väldigt glada?

Bönne
2006-02-07, 15:16
När jag var och käkade på något ställe, så kommer en neger i rullstol som tänker entra restaurangen, naturligtvis blir det väldigt svårt för honom att öppna dörren, så jag går och öppnar dörren åt honom, han blev glad och sa tack.

Jag är en hjälte.

Piranha
2006-02-07, 15:19
När jag var och käkade på något ställe, så kommer en neger i rullstol som tänker entra restaurangen, naturligtvis blir det väldigt svårt för honom att öppna dörren, så jag går och öppnar dörren åt honom, han blev glad och sa tack.

Jag är en hjälte.


Underkänt , du hjälpte honom bara för han tillhörde en minoritetsgrupp i samhället.

( det där ser jag som folkvett dessutom )

Grisen
2006-02-07, 15:21
Underkänt , du hjälpte honom bara för han tillhörde en minoritetsgrupp i samhället.

( det där ser jag som folkvett dessutom )

:thumbup:

Nitrometan
2006-02-07, 15:22
När jag var och käkade på något ställe, så kommer en neger i rullstol som tänker entra restaurangen, naturligtvis blir det väldigt svårt för honom att öppna dörren, så jag går och öppnar dörren åt honom, han blev glad och sa tack.

Jag är en hjälte.
Ville du ligga med honom? Isåfall underkändes din goda gärning just. ;)

Piranha
2006-02-07, 15:28
Ville du ligga med honom? Isåfall underkändes din goda gärning just. ;)



Kan du offra dig och ligga med honom? Isåfall godkändes din goda gärning just. ;)

hahavaffan
2006-02-07, 15:30
Ville du ligga med honom? Isåfall underkändes din goda gärning just. ;)Hahaha :D Ligga med en rullstolsbunden negerman. Sugen Bönne?

Edit: No offence rullstolsbundna eller mörkhyade. Jag är inte ghey bara.

Kwon
2006-02-07, 15:36
Hahaha :D Ligga med en rullstolsbunden negerman. Sugen Bönne?

Edit: No offence rullstolsbundna eller mörkhyade. Jag är inte ghey bara.

Och plötsligt kunde alla gheys pusta ut! :D :thumbup:

Nitrometan
2006-02-07, 15:36
Kan du offra dig och ligga med honom? Isåfall godkändes din goda gärning just. ;)
Bönne?
Helst inte. Jag gillar tjejer. Bönne är inte tillräckligt kvinnlig för min smak.

http://www.tshirthell.com/shirts/products/a138/a138.gif

hahavaffan
2006-02-07, 15:39
Och plötsligt kunde alla gheys pusta ut! :D :thumbup::laugh: Lugn nu, med andra ord? *kissass*

kelk
2006-02-07, 15:42
Sprang ikapp en gammal tant som hade tappat sina vantar imorse, hon blev väldigt snel och glad!

Piranha
2006-02-07, 15:43
Sprang ikapp en gammal tant som hade tappat sina vantar imorse, hon blev väldigt snel och glad!


Godkännes !

sissa
2006-02-07, 15:48
det är ju lättare när ett konkret tillfälle dyker upp. man ser nån som skulle behöva hjälp med att hålla upp en dörr, nån som behöver hjälp med att ta av barnvagnen från bussen osv osv

att däremot, bara sådär "vara god", utan att det föreligger nånslags uppenbar "efterfrågan" , är ju en annan sak.

inget jag är bra på iallafall....

Nitrometan
2006-02-07, 15:49
Jag hjälpte en kille som jag inte kände igen idag på lunchen. Han verkade lite stirrig och var antagligen fattig, hans bil hade en trasig sidoruta som han inte hade haft råd att laga. Jag hjälpte honom att bära ut en TV, en video och lite annat smått och gott från grannhuset till bilen. Han hade lite bråttom, skulle visst flytta isär med tjejen eller nåt. Sen körde han sladdande iväg ganska fort.

Han blev glad att han fick hjälp.

Hmmmm. Nu när jag tänker på det så kanske det inte var så bra... *slap*

Arnesson
2006-02-07, 15:58
Jag lät en tjej gå före i kaffekön på skolan idag, för hon hade bråttom. Hon blev glad och jag vill inte ligga med henne.

Ahh.. Så snäll är jag.

Hålla på knuffa på främmande människors bilar när ni har grusiga handskar, så det blir repor, och således dyra omkostnader *screwy*






:D

Löjtnant Blank
2006-02-07, 16:00
Jag kryssade i fel. Jag kom just på att jag så sent som för två timmar sedan i en karaokebar sa till en tjej att hon gjorde Janis Joplins Piece of My Heart riktigt bra. Hon var varken söt eller charmig och det lät hemskt. Älska mig.

När de började dissekera Guns N' Roses och Johnny Cash gick jag därifrån.

Löjtnant Blank
2006-02-07, 16:09
Och plötsligt kunde alla gheys pusta ut! :D :thumbup:
:laugh:

hahavaffan, du skulle inte bli av med oskulden ens i en pianobar i San Francisco med rubinröda latexbyxor och en ros i munnen.

Genesis
2006-02-07, 16:13
Jag tror inte att Piranha menar att man ska ha sig själv i åtanke när man hjälper någon. Icke godkänt!
Nej alltså, jag hade hållit upp dörren även om det varit du som burit på lådan. Det där var bara en eftertanke. :D

Genesis
2006-02-07, 16:15
Tror inte skadeglädje räknas.
Aj då. Men i så fall vill jag nominera din mamma! Hon är en riktig glädjeflicka. :)

Grisen
2006-02-07, 16:29
Aj då. Men i så fall vill jag nominera din mamma! Hon är en riktig glädjeflicka. :)

Vi vet.

raZmus
2006-02-07, 16:50
Jag och Nitrometan leder hittils. Ni andra är ju inte alls lika schyssta.
Hahaha, helt OT. Men det är denna post där jag inser att du klistrat in din egen frisyr på det där odjuret. Jag har inte sett det tidigare :cool:

RassK
2006-02-07, 16:52
Myttartråden2k6 :]

Kwon
2006-02-07, 16:53
:laugh:

hahavaffan, du skulle inte bli av med oskulden ens i en pianobar i San Francisco med rubinröda latexbyxor och en ros i munnen.

hahavaffan är en annan kolo-medlem! :thumbup:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/member.php?find=lastposter&t=62089

Denstillasittande
2006-02-07, 17:34
Igår satte jag mig på en mycket full buss, någon hållplats senare stiger en äldre dam in i bussen och hittar ingen sittplats, så självklart reser jag mig erbjuder henne min plats. Hon tackade och satte sig ner. :)

mela
2006-02-07, 17:49
Jag gör nästan aldrig något för folk
jag inte känner. Är oftast för blyg.

Men ska försöka innan veckans slut :D

Perscitus
2006-02-07, 17:51
Ska nog ha som projekt att göra en god gärning till deadlinen. Helst ska det vara till en söt tjej i lämplig ålder! :cool: Men om en pensionär håller på att mista livhanken lär man förstås rycka in där också...

Måste fråga er tjejer på forumet: var sätter ni gränsen för "äckelstämpel" vad gäller komplimanger och tjänster från främmande män? Vara artig när man lämnar pengar i kassan? Hjälpa till med nåt som egentligen inte behövs? Kommentera vilken snygg tröja hon har? Säga att det där asset skulle jag ge vad som helst för?

Dissector
2006-02-07, 17:52
Hur kan folk kryssa "Nej" när tiden inte gått ut än? *screwy*

mela
2006-02-07, 17:52
Ska nog ha som projekt att göra en god gärning till deadlinen. Helst ska det vara till en söt tjej i lämplig ålder! :cool: Men om en pensionär håller på att mista livhanken lär man förstås rycka in där också...

Måste fråga er tjejer på forumet: var sätter ni gränsen för "äckelstämpel" vad gäller komplimanger och tjänster från främmande män? Vara artig när man lämnar pengar i kassan? Hjälpa till med nåt som egentligen inte behövs? Kommentera vilken snygg tröja hon har? Säga att det där asset skulle jag ge vad som helst för?

Det beror inte på vad som sägs,
utan HUR det sägs. Kroppspråk
och tonläge bestämmer allt.

Fartman
2006-02-07, 17:54
Hur kan folk kryssa "Nej" när tiden inte gått ut än? *screwy*
För att man tyckte "jag är en tönt" passade så bra?

andeN.
2006-02-07, 17:56
O ja, har gjort flera personer glada hittills, lär bli fler.

Perscitus
2006-02-07, 17:56
Kom att tänka på en grej förut. Satt på tåget och så sätter sig den mest välskapta kvinna jag sett i hela mitt liv, både på bild och på riktigt. Det var så jag kostade på mig att titta både en och två gånger, friskt vågat hälften vunnit så att säga! Hennes ansikte var perfektion i dess bästa form, kroppen likaså som pryddes av en profilpassande skinnrock. Håret var guldbrunt/blont och yvigt, strax över axellängd. Hon var solbränd och hade blågröna ögon. Så att man inte ens blev upphetsad utan snarare beundrande och jag började ifrågasägga livets egentliga mening, vad kan vara viktigare än att få en kvinna som henne egentligen? Min funderingar var: vad jobbigt att jag inte kan säga hur helt otroligt fantastisk hon är utan att det ska tolkas som sexistiska påhopp. I det här fallet handlade det inte om att få ur sig en sliskig kommentar utan en djupt rotad på ärlig beundran! Jag höll mig... :)

Perscitus
2006-02-07, 17:58
Det beror inte på vad som sägs,
utan HUR det sägs. Kroppspråk
och tonläge bestämmer allt.
Jaså, misstänkte nästan det. Tack för tipset, men det sista kan jag väl inte säga oavsett tonläge? ;)

mela
2006-02-07, 17:58
Jaså, misstänkte nästan det. Tack för tipset, men det sista kan jag väl inte säga oavsett tonläge? ;)

typ "Snygga skor ska vi ******?"

babyshambles
2006-02-07, 18:00
Jag gjorde min trafikskolelärare glad, när jag sa att jag troligtvis inte behöver fler lektioner. Hmm...

Perscitus
2006-02-07, 18:00
typ "Snygga skor ska vi ******?"

:laugh:

Rent statistiskt borde det ju lyckas på en 10-pängare på miljonen, så det är bara att ut och leta. :D Kan ju ta ett par år dock...

mela
2006-02-07, 18:04
:laugh:

Rent statistiskt borde det ju lyckas på en 10-pängare på miljonen, så det är bara att ut och leta. :D Kan ju ta ett par år dock...

Det jag menade med det jag skrev var att
alla tjejer reagerar olika på olika kommentarer.
Det är mycket som spelar in.
Situation, vem killen är, det jag tidigare nämnt.

Wennerberg
2006-02-07, 18:06
idag skall jag göra någon klad, får se vem det blir

*Flash*
2006-02-07, 18:11
Kom på att det var i söndags jag gjorde någon glad.
Fast tror jag lyckades göra en glad idag också så :D

hahavaffan
2006-02-07, 18:34
:laugh:

hahavaffan, du skulle inte bli av med oskulden ens i en pianobar i San Francisco med rubinröda latexbyxor och en ros i munnen.Så sant. Jag släpper inte in vad för pack som helst :furious: ;)

Cilia
2006-02-07, 23:59
Jag och Nitrometan leder hittils. Ni andra är ju inte alls lika schyssta.
Jag har ett rykte att forsvara sa jag kan omojligt erkanna om jag har gjort ngt snallt eller inte.

Verni
2006-02-08, 00:28
Aj då. Men i så fall vill jag nominera din mamma! Hon är en riktig glädjeflicka. :)Och du är fortfarande tönt, och jag lyssnar inte på töntar, så vill du få fram dina ord får du göra någon glad eller bli http://media.putfile.com/GANGSTERS53

jakke
2006-02-08, 00:52
Hmm, jag hjälper klasskompisar nästan dagligen med skolproblem(labbar osv..). Räknas det pirahna?

jakke
2006-02-08, 00:53
Jag har ett rykte att forsvara sa jag kan omojligt erkanna om jag har gjort ngt snallt eller inte.
Ty man är inte en bitter tant för intet

Cerberus
2006-02-08, 02:10
Jag tycker synd om mig själv.

Piranha
2006-02-08, 08:14
Hmm, jag hjälper klasskompisar nästan dagligen med skolproblem(labbar osv..). Räknas det pirahna?


OKÄND PERSON !


Underkännes.