handdator

Visa fullständig version : Bänktröje dilemma


KRILLE!
2006-02-06, 22:44
Ska gå över från Titan till Inzer. Titantröjorna har mosat mina armbågar så måste byta till en mer lätthanteerlig tröja. Testade en Inzer Rage size 48 i fredags och gjorde 190 lätt som satan. Är ordentligt nedtränad så det var fruktansvärt bra. Har pers på 197.5 på tävling med en Titan 44a. Går i hundringen.

Vilken av Inzer tröjorna ska jag välja? Phenom eller Rage-X? Någon som har efarenhet av tröjorna och kan ge en recension?

O.W.
2006-02-06, 23:11
Phenom är som gamla EPHPHD fast lite hårdare och Rage-X är samma tyg som Titan fast vissa påstår att det är lättare att lyfta med den modellen. Vanlig rage vet jag inget om. Phenom är gamla generationen och TItan och Rage-X är nya generationen tröjor med större effekt. Det kanske är modellen och inte hårdheten som gör ont?

Har inte dina armbågar läkt ännu så det tål lite smärta?

KRILLE!
2006-02-07, 08:02
Jo det är just det att jag får svårt att pricka banan med Titan. Japp armbågarna är dåliga fortfarande men det känns inget när jag lyfter om jag rullar upp ärmarna 2.5 cm ovanför armvecket, upplever att jag kan följa banan mycket bättre med Inzer och måste inte "tvinga" ner stången i rätt banan så det tar bort lite av belastningen. Om tyget är detsamma så måste det vara annorlunda lyftbana som gör jag jag upplever Inzer som mjukare, kör nog på Rage-X isåfall.

Nu på serien blir det min gamla titan 46a, så får se hur det går. Blir nog inga jättebra resultat iaf men ska ta det lugnt nu ett litet tag.

Börje H
2006-02-07, 09:30
Jag har kört med; EHPHD, Titan NXG, Phenom och Rage. Har även en ny Rage-X som möjligen luftas i ett sistalyft på lördag. Jag upplever också att Titanen var mkt svår att lyfta med, men jag gav nog upp lite för tidigt ändå. Men men, på den tiden kändes det lite overkill att behöva upp på vikter 50-60 kg över pers för att bara komma ner på bröstet. EHPHD är en riktig favorittröja men den är lite vek i tyget. Fördelen är att det blir tekniskt sett ett mycket raw-likt lyft. Bara lite mera fjong i trycket från botten. Inte i närheten dock av att ge lika mkt som en.... Rage som även den är tämligen okomplicerad att lyfta med. RageX:en har jag inte lyft med, men den är troligen som vanliga Ragen men lite mera "styv". Phenom är som en EHPHD men tyngre och tjockare tyg. För övrigt så har jag en sådan som hänger i garderoben som jag använde när jag gick i 100-ingen. Om du är intresserad av att testa den så PM:a mig!

O.W.
2006-02-07, 23:10
Kom bara att tänka på en sak en möjlighet skulle kunna vara att köra med en custom Titan 44 i bröst och 46 i armar. Så skonas kanske armarna. Sen sägs det ju att F6an ska vara lättare att lyta med men jag vet inte.

KRILLE!
2006-02-08, 10:19
Kom bara att tänka på en sak en möjlighet skulle kunna vara att köra med en custom Titan 44 i bröst och 46 i armar. Så skonas kanske armarna. Sen sägs det ju att F6an ska vara lättare att lyta med men jag vet inte.

Mjo har också hört det, hade jag haft ekonomin så hade jag testat varenda model som finns men det får vänta ett tag hehe