handdator

Visa fullständig version : Protein-bars


Tomten
2002-09-13, 12:45
Alltså, finns det protein i typ kakform till hyffsat bra pris?

Det enda jag hittat än är proteinbars, men det är ju mer som ett mellanmål (typ 300-800 kcal)

Börjar bli lite less på proteindrinkar, och föredrar faktiskt ofta att laga lite vanlig mat istället. Tror också att min mage är lite otålig mot mjölk, och jag vill inte heller blanda drinkarna med vatten, för det smakar fan rävgift.

så, finns det något annat alternativ än "pulver"?

j_p
2002-09-13, 12:52
En ren "proteinkaka" skulle nog också smaka rävgift... Man måste nog blanda i kolhydrater och göra en vanlig proteinbar av det för att det ska bli ätbart vad gäller smak och konsistens. Det är min teori iaf.

hulken
2002-09-13, 17:55
AST har en bar som är mycket bra och faktiskt god,snacka med Muskelbyggarn:thumbup:
Såg även att twinlab kommit ut med en ny bar som innehåller 35 gram protein.
Meso-tech har också en som är god och innehåller 25 g protein.

Tomten
2002-09-13, 18:38
Bars hamnar på mellan 700-900 kronor per/kg protein, så det blir INTE nådigt om man ska ha några större mängder.

Måltidsersättare är dubbelt så billigt, och har väl i princip samma sammansättning, men då har väl det ungefär samma konsistens och smak som en gainer?

z_bumbi
2002-09-15, 19:15
>Börjar bli lite less på proteindrinkar, och föredrar faktiskt ofta att laga lite vanlig mat istället.

Bra ! Vad är problemet ?

>Tror också att min mage är lite otålig mot mjölk, och jag vill inte heller blanda drinkarna med vatten, för det smakar fan rävgift.

Två förslag till lösningar: Laktosfrimjölk eller oboypulver.

eiselt
2002-09-17, 14:13
De flesta bars med riktigt mycket protein brukar smaka gammal död fisk, troligen beroend på att de flesta tillverkare använder halvunket WPC.

/ Henrik

Stickboy
2002-09-18, 07:36
det finns mång bars som ligger väldig lågt i kolhydrater.

fördelen med bars är väl en bättre mätnadskänsla.
nakdelen är väl att dom är riktigt äckliga.

ToXY
2002-09-19, 09:58
Optis Pro Meal coconut kanon god!!!!:eating:

/Martin:thumbup:

Tomten
2002-09-19, 10:53
Optis Pro Meal coconut kanon god!!!!


Kanongod vet jag inte, men fullt ätbar är den. Fick med ett gratis smakprov nu när jag beställde lite prylar från muskelbyggarn.

Fick också med två olika bars när jag beställde från *************, och dom tyckte jag var bättre. Fast jag kommer inte ihåg vilka märken det var :rolleyes:


>Börjar bli lite less på proteindrinkar, och föredrar faktiskt ofta att laga lite vanlig mat istället.

Bra ! Vad är problemet ?

>Tror också att min mage är lite otålig mot mjölk, och jag vill inte heller blanda drinkarna med vatten, för det smakar fan rävgift.

Två förslag till lösningar: Laktosfrimjölk eller oboypulver.


Hur vet man om man inte tål mjölk så bra? Det största problemet jag har med proteindrinkar (förutom att de inte är så jäkla aptitliga då) är att jag blir väldigt lös i magen. Det är så illa att jag faktiskt måsta slutat med drinkarna, eftersom jag blir så dålig i magen. (gaser + lös i magen = evigt toaspringande)

Det känns faktiskt jäkligt olustigt, eftersom jag kan dricka både mjölk och fil utan problem, då jag i princip alltid äter gröt eller fil till frukost.

Problemet kommer dagarna då jag tränar, då jag dricker mer vätska. Det blir väl 1.5 liter vatten före och under träningen och sen 1/2liter mjölk+dextropur och även en proteindrink blandat i 1/2 liter mjölk.

Är det något med den här kombinationen som får min stackars mage att bryta ihop? Eller är det bara att jag inte tål proteinet? Eller är det mjölken? Fast det tycker jag skulle vara konstigt när jag inte har något problem att dricka mjölk vid andra tillfällen.

Är väldigt konfunderad, och fattar inte riktigt vafan som är fel. Jag får ju inget problem när jag äter proteinbars, och det tycker man ju ska vara samma skrot och korn? Varför får jag problem med proteindrinkarna???

spinkoo
2002-09-19, 13:57
Tomten: Du dricker inte för mycket. Min mage gör uppror på precis samma sätt när jag dricker för mycket /före/efter/under träningen. Och det kan vara ca 3 liter sen pallar den inte mer. Sänk drickat lite och kolla:kickass: