handdator

Visa fullständig version : Ont i armbågen vid knäböj.


Bönne
2006-02-06, 17:44
Har inte kunnat köra knäböj (inte ens rehab) speciellt mycket då jag lyckats skada mig två gånger, enda skadan avlöste den andra, men nu när båda skadorna är borta så kommer en tredje, eller "skada" vet jag inte om det är.

Hur som helst så nu i helg då jag tävla så fick jag käningar i armbågen nästa direkt då jag lyfte av stången från ställningen i knäböj. Det är ingen akutsmärta, fortsatta att tävla och inget som gör jätteont, utan det finns där bara hela tiden, släpper efter en halv timme eller så.

Tänkte kontakta IMC så fort jag kan ta mig tiden, men fram tills dess kanske någon här kan skriva något vettigt.

hahavaffan
2006-02-07, 12:42
Testa håll bredare/smalare på stången. Fick lite knas i min kassa armbåge när jag höll för smalt. Men bredare = lugnt.

Bönne
2006-02-07, 12:49
Det är ju något fel på armbågen, det jag vill bli av med, problemet kommer vid vissa andra tillfällen också. Blir att ringa IMC så fort jag får chansen...

kspr
2006-05-18, 21:38
Nu är den här tråden lite gammal men jag har insett att det lite otippat är knäböjen som strular till det för mig i armbågar och axlar, är typ i slutet av ett set så försöker jag hjälpa till med armarna för att få upp vikten, och med tanke på att man inte direkt håller armarna optimalt för sånt så tar dom skada.

Har börjat med att hålla armarna i princip rakt ut så jag håller på själva vikterna, på detta viset kan jag inte hjälpa till med armarna när det blir tungt, får lite sämre stabilitet iofs men det får man leva med.

Musselbank
2008-05-15, 21:51
Jag får också ont i ena armbågen av knäböj. Det gör inte mycket ont, men det kan hålla i sig och förvärras om jag kombinerar med typ latsdrag efter (så det gör jag inte). Antagligen hänger det väl samman med någon orörlighet någonstans (axeln?).

Vad kan provas? Det finns en del trådar om armbågar, men jag tycker inte att jag hittar så mycket konkret.