Visa fullständig version : bordsmargarin vs. jordnötssmör
Liten problematik.
Jordnötssmör är nyttigare och har bra fett och hela köret.
Men nästan dubbelt så mycket kalorier.
Vad skall man ha på mackan ?
tigerofsweden
2006-02-06, 17:18
Liten problematik.
Inget av de :confused:
Mackor med ingenting? Låter ju jävligt lockande, klart man skall ha jordnötssmör. Vad gör det att det är mer energi? Ät 3 mackor istället för 4 ;/
Ingenting, smör eller ett osockrat jordnötssmör.
Har du verkligen så mycket på att energin blir ett problem?
Har du verkligen så mycket på att energin blir ett problem?
Mest en undran..
Stod där med mitt majsbröd och började tänka.
Många bäckar små...
Jordnötssmör äger. Alltid bra att ha hemma. Sen tröttnar man aldrig. Gud vad gott det är. *purr*
Jordnötssmör äger. Alltid bra att ha hemma. Sen tröttnar man aldrig. Gud vad gott det är. *purr*
men över 600kcal/100g
Vilket jordnötssmör kör ni? Jag köpte en skippy burk, de skär sig lite i munnen asså :\
Nått goare?
MrKashchei
2006-02-06, 19:01
De gjorde om skippy för ett par år sen och sen dess får man välja andra märken.
Själv kör jag på "Mississippi Belle" men vill man vara lite seriös så tar man fram mixern, en påse jordnötter och en skvätt olja sen är det bara att börja producera.
Aldrig smör, och ingenting blir ju lite tunt. flera lager ost och skinka är min favorit.
MrKashchei .. ok får kika på de!
Hmm när jag tänker efter så käkar jag nog lite mkt smör...
Ett stort paket becel gör jag åt på.. hmm drygt en vecka.
(blir ca 10 mackor/dag)
Snorkfröken
2006-02-06, 19:32
Becel 35 % med Omega-fettsyror i :hbang:
Mest en undran..
Stod där med mitt majsbröd och började tänka.
Många bäckar små...majsbröd? ,.,,
majsbröd? ,.,,
snälla säg att du vet vad majsbröd är? :D
Jag mixar 1kg olwpåse jordnötter.
Stadsträdgården här i stan har annars färdigt jordnötssmör på enbart ekologiska jordnötter utan något annat (salt då..) som är rätt billigt från biofood.
snälla säg att du vet vad majsbröd är? :DJa, men bröd bakat på majs? Hur bäst är det ur näringssynpunkt?
Jag har becel på mina mackor, men nu blev jag lockad att köpa jordnötssmör juh :)
Jag har inte käkat det på säkert 10år men vill minnas att det var väldigt gott...men också tort ?
Ja, men bröd bakat på majs? Hur bäst är det ur näringssynpunkt?
coleman äter majsbröd *slap*
davil: det är MUMS.. dock inte i stora mängder
men över 600kcal/100g
Men vad hade du räknat dig? Nötter är energitäta men det gör dem inte onyttiga för det. Nu är jordnöten en baljväxt men men. ;P
Med semletråden i bakhuvudet verkar du vara rädd för kalorier. Är det inte viktigare hur nyttig produkter är? Jordnötter är bra, margarin är skit. ^_^;
Jag mixar 1kg olwpåse jordnötter.
Stadsträdgården här i stan har annars färdigt jordnötssmör på enbart ekologiska jordnötter utan något annat (salt då..) som är rätt billigt från biofood.
Jag har varit sugen på att göra eget jordnötssmör. Blir det bra att bara mixa med lite olja? Låter gott. ;P Borde ju bli billigare också. Hur länge står det sig?
Den där som finns i Stadsträdgården, är det Kung Markattas?
Men vad hade du räknat dig? Nötter är energitäta men det gör dem inte onyttiga för det. Nu är jordnöten en baljväxt men men. ;P
Med semletråden i bakhuvudet verkar du vara rädd för kalorier. Är det inte viktigare hur nyttig produkter är? Jordnötter är bra, margarin är skit. ^_^;
jag deffar ju .. annars hade jag skitit i det och haft kladdkaka med jordnötssmör på :D
jag deffar ju .. annars hade jag skitit i det och haft kladdkaka med jordnötssmör på :D
Okay, jag försöker också deffa men inte tänker jag sluta med jordnötssmör för det. ;P
Okay, jag försöker också deffa men inte tänker jag sluta med jordnötssmör för det. ;P
hmm.. vi får se hur jag gör..
kanske har en äterdag då man kan ha
burken i väskan och äta hela tiden :D
ät mjukost, 4 % fett.. inte så mycket kalorier, inte så smakrikt.. men vad fan :P
ät mjukost, 4 % fett.. inte så mycket kalorier, inte så smakrikt.. men vad fan :P
Skinkvarianterna brukar vara ganska goda, med lite extra kryddor så går jag nästan så långt att jag säger att det är riktigt, riktigt gott.
En med jordnötssmör, en med margarin och skinka/musslor och en med keso.
Cerberus
2006-02-07, 01:24
Liten problematik.
Du tar 10g jordnötssmör på mackan, sen drar du ut o kutar bort dom kalorierna! Jag äter fortfarande jordnötssmör under min diet, dock har jag dragit ner på det rejält, så jävla energität mat.
Corpobal
2006-02-07, 03:13
Milko mjukost 4%, mager hårdost, rökt skinka och kalkon, löskokt ägg med peppar, makrill i tomatsås. Vem behöver smör? :)
Jag gillar smör också men Lätta, Lätt & lagom och andra lättvarianter tycker jag inte smakar så bra. Generöst med Flora 80% så att det smälter på en nyrostad formfranska det är sånt man verkligen blir sugen på ibland...
Varken eller *spy*
Men måste man välja hade jag tagit det som ger mest njutning för kalorierna.
:laugh:
håller med, ja missbrukar oxå lättmjukostar, speciellt räksmaken :bow: tycker inte smör smakar nåt alls i jämförelse.. :confused:
jordnötssmör ska man nog hålla sej borta från om man en gång lyckats avvänja sej.. lätt att falla tillbaka i missbruk :D
hahavaffan
2006-02-07, 12:35
jag deffar ju .. annars hade jag skitit i det och haft kladdkaka med jordnötssmör på :DHehe, nu blev jag sugen på den där Snickerstårtan....
Min mage fixade inte jordnötssmör förr... men man kanske kan testa det nu några år senare? Jag menar, nu är jag ändå alltid kass i magen p.g.a. all mat jag trycker i mig.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.