handdator

Visa fullständig version : Sjukt långdraget adaware-problem


Achryl
2006-02-06, 15:29
Har lyckats då nån skit på datorn som gör att ett webbfönster poppar upp ungefär en gång i minuten och visar reklam, även nån slags flashreklam med animerade figurer som kommer upp mitt på skärmen. Genom att det använda sig av webbläsaren reagerar inte brandväggen, och jag har försökt med ewido anti-malware, outposts inbyggda spywareborttagare, spyware doctor och andra program jag inte kan namnet på samt läst guider på nätet, försökt med scanners i felsäkert läge och rotat i registeriditorn.
Nån som har tips?
EDIT: har försökt med "bazooka scanner" nu med men den hittar inte heller något

o.z.z
2006-02-06, 15:37
testat Lavasoft Ad-adware eller Spybot?

Kwon
2006-02-06, 15:37
Spybot Search & Destroy

Ad-Aware

Testa dom två!

Berätta sen hur det gick!

Jag kör båda, klarar inte den ena så klarar den andra!

King Grub
2006-02-06, 15:45
Spy Sweeper 4.5.

Achryl
2006-02-06, 16:07
Testade med adaware den hittade 13 infektioner men adsen fortsätter komma. Ska testa dom andra återkommer strax.

Kwon
2006-02-06, 16:12
Testade med adaware den hittade 13 infektioner men adsen fortsätter komma. Ska testa dom andra återkommer strax.

De som Lavasofts Ad-Aware inte hittar kan Spybot : Search and Destroy hitta! :)

Om du har poppisar efter Spybot, ja då får du testa Spy Sweeper!

Men jag tror det skall räcka me Spybot!

Achryl
2006-02-06, 16:54
Ok inte fan fungerade Spybot heller. Det här är helt sjukt. Satsar på Spy Sweeper nu.

Kwon
2006-02-06, 16:57
Håller tummarna!!!

Achryl
2006-02-07, 11:52
Nästan som på film så lyckades mitt sista hopp, Spy-Sweeper.
Nu tar alla dom här programmen så mycket cpu bara så jag får väl plocka bort vissa av dom igen ^^
Tack snela kolo

King Grub
2006-02-07, 11:53
Nästan som på film så lyckades mitt sista hopp, Spy-Sweeper.
Nu tar alla dom här programmen så mycket cpu bara så jag får väl plocka bort vissa av dom igen ^^
Tack snela kolo

Det är Spy Sweeper som har memory leaks vid en scan. Starta om datorn, när du scannat, så är allt som det skall igen. Huvudsaken är ju, att Spy Sweeper fixar själva problemet.