handdator

Visa fullständig version : Proteinkvalitet?


fonzie
2006-02-06, 14:54
Ja hur stor skillnad gör det?
Om vi säger att två enäggstvillingar tränar på exakt samma sätt, fast den ena tar whey-80 och den andra svindyrt hydrosylat på likadant sätt. Hur stor skillnad blir det i ökningar på de båda? Rent teoretiskt?

HenrY
2006-02-06, 15:06
Ja hur stor skillnad gör det?
Om vi säger att två enäggstvillingar tränar på exakt samma sätt, fast den ena tar whey-80 och den andra svindyrt hydrosylat på likadant sätt. Hur stor skillnad blir det i ökningar på de båda? Rent teoretiskt?

Så många andra faktorer som spelar in... Så går omöjligt att säga att det beror på protein pulvrets kvalité.

aliquis
2006-02-06, 15:50
Enligt någon sida jag såg någon gång i tiden innehåll koncentrat mer av några ämnen från mjölken som skulle vara positiva i sammanhanget, ingen aning om vad för ämnen dock. Men finns väl inget som säger att hydrolysatet nödvändigtvis är bättre? Det är väl dyrare för att det är svårare att framställa.

Jag skulle köra på ett koncentrat, dock inte whey-80, förstår inte varför alla måste skriva produktnamnet hela tiden.

zoltan_hellhound
2006-02-07, 00:16
Enligt någon sida jag såg någon gång i tiden innehåll koncentrat mer av några ämnen från mjölken som skulle vara positiva i sammanhanget, ingen aning om vad för ämnen dock. Men finns väl inget som säger att hydrolysatet nödvändigtvis är bättre? Det är väl dyrare för att det är svårare att framställa.

Jag skulle köra på ett koncentrat, dock inte whey-80, förstår inte varför alla måste skriva produktnamnet hela tiden.

Varför inte Whey 80.

fonzie
2006-02-07, 20:14
Hmm. Okej dum frågeställning kanske, men spelar proteinkvalite stor roll?

Cerberus
2006-02-07, 20:18
Hmm. Okej dum frågeställning kanske, men spelar proteinkvalite stor roll?

Det en stor skillnad om man får i sig protein i form av jordnötter eller i form av vassle. Jordnötternas protein är av väldigt lågt biologiskt värde har jag för mig(nötterna saknar de essentiella aminosyrorna som gör proteinet högvärdigt och användbart för muskelbygge). Vassle är högvärdigt :)