handdator

Visa fullständig version : Blanda Eller Ta det Separat ?


WinternetAlm
2006-02-05, 23:28
Jag Undrar om jag kan blanda min gainer med Carboflex eller måste man ta det separat kan man kanske blanda in kreatinet också eller ? :D

aliquis
2006-02-05, 23:49
Vet inte vad carboflex är, om du redan har en gainer vet jag inte vad du skall med extra kolhydrater till, om det skall bli en gainer av det du har + carboflex så skall du väl blanda det.

Blanda inte i kreatinet om det nu inte är precis innan du dricker det (om det bara är blandat torrt och du häller i vatten när det är dags att dricka är det ju lugnt att blanda dock)

Davil
2006-02-06, 07:18
Jag Undrar om jag kan blanda min gainer med Carboflex eller måste man ta det separat kan man kanske blanda in kreatinet också eller ? :D
Vet du inte vad det är du köper ? :)

Carboflex är snabba kolhydrater av samma sort som antagligen även finns till största del i gainer. Kan och kan kan du självklart blanda i samma men jag tror knappast att det är nödvändigt med ytterligare kolhydrater i gainern.

Om jag var du, och kännde att jag var tvungen att använda allt så hade jag gjort förljande:

Carboflex i vattenflaskan som du dricker under passet och sedan direkt efter passet.

Gainern innan passet.

Kreatin : En tesked, pulvret direkt in i munnen ochs välja ned med vatten 4ggr/dag.

WinternetAlm
2006-02-06, 14:43
Hehe joodå : ) Men den var inte särskilt kraftfull : ) Vill ju gå upp i vikt Och snabbt ! =)

Gainern Innan ? ;P Har hart om att man ska ta halva före och halva efter men aldrig hela före ? ; P Förklara mer Davil :)
Ok Kreatinet 4ggr per dag ska jag kunna ordna : ) Har ju 2kg =) Men man kan göra de även ifall de står att man ska ta 4 ggr per dag dom första 5 dagarna ? :)
/Tack på förhand:)

Davil
2006-02-06, 19:33
Hehe joodå : ) Men den var inte särskilt kraftfull : ) Vill ju gå upp i vikt Och snabbt ! =)

Gainern Innan ? ;P Har hart om att man ska ta halva före och halva efter men aldrig hela före ? ; P Förklara mer Davil :)
Ok Kreatinet 4ggr per dag ska jag kunna ordna : ) Har ju 2kg =) Men man kan göra de även ifall de står att man ska ta 4 ggr per dag dom första 5 dagarna ? :)
/Tack på förhand:)
Gainern innan (då den inehåller protein) då protein innan passet stimulerar proteinsyntesen mkt mer än att ta samma mängd protein direkt efter passet.

Kreatinet rekomenderar jag att du sprider ut intaget under dagarna och att ett av dessa intag sker direkt efter träningspasset.