handdator

Visa fullständig version : Fot älskling! Så dresserar du din man.


Nina L
2006-02-05, 18:36
20:25, Kanal 5

http://www.talkbackthames.tv/uploads/images/1124721299126_0.20374896695777972.gif

"Män städar inte efter sig, diskar inte efter sig och somnar i soffan. Den här serien baseras på premissen att män har 85 procent av sin DNA gemensam med hundarna och att träning som fungerar på hundar även fungerar på män. Kvinnor ska träna sina män till bättre vanor och uppförande. Dolda kameror används för att spela in männen i serien som tror att de är med i en dokumentär om relationer. Del 2/6."

Ni missar det väl inte? :D Om inte annat så kan det vara grunden till en god diskussion.

tossefar
2006-02-05, 18:38
NEJ VI SOMNAR! Att vi inte skäms *grr27*
edit: Är det inte lika smidigt att bara träna kvinnorna till att ge fan i att tjata?

Berenger
2006-02-05, 18:40
fy fan!! att sånt här får sändas!

emmzan
2006-02-05, 18:40
Mitt hjärta gråter över att jag inte har kanalen hemma :D

Fatalist
2006-02-05, 18:41
Har män 85% av sin DNA gemensam med hundar? Inte för att förstöra något, men då har kvinnor också det ;)

Det som skiljer oss från kvinnor är att vi endast har en X-kromosom, och därför inte har några alternativa alleler för de anlagen som X-kromosomen bär på, däremot har vi en Y-kromosom som inte kvinnir har vilket ger oss lite fler anlag som inte kvinnor har.

M a o är det omöjligt att även kvinnor inte har 85% likt hundar, eftersom de har allt vi har förutom Y-kromosomen, som i sig är väldigt liten och innehåller förhållandevis lite information jämfört med X och de övriga autosomerna.

Slutsatser:

1. En kvinna har gjort programmet
2. Det är bullshit
3. Bara slavar låter sig styras av någon annan

Piranha
2006-02-05, 18:42
Varför skall man engagera sig i att uppfostra en annan människa, sen när man fått dem som man vill ha dem kommer nån annan jävel och tar dem ifrån en i allafall.

Nina L
2006-02-05, 18:43
Slutsatser:

1. En kvinna har gjort programmet
2. Det är bullshitDu måste se programmet. Annars kommer du inte att veta om någon använder teknikerna på dig i framtiden.

Scratch89
2006-02-05, 18:47
Herregud.
Kan inte hon den där F! tanten vara med också? "Män är djur!". Det vore grädde på moset.

Tricklev
2006-02-05, 18:48
Haha, jag ska självklart se det, iaf för att få mig ett skratt.

Ponkar, killar o kroppsbyggare, ta inte åt er så jävla mycket.

Ps: Alla kvinnor har 85% gemensamt DNA med pumpor.

tossefar
2006-02-05, 18:48
Herregud.
Kan inte hon den där F! tanten vara med också? "Män är djur!". Det vore grädde på moset.
Vem har förresten grädde på sitt mos? Blir det godare? Är det potatismos som åsyftas?

wreka
2006-02-05, 18:52
lite fegt PK, men det lockar säkert annonsbetrackare

hum
2006-02-05, 18:53
Såg lite av det förra gången det sändes.. trodde det skulle vara kul iallafall, men jag pallade bara introt. Det sög.

Fatalist
2006-02-05, 19:13
Du måste se programmet. Annars kommer du inte att veta om någon använder teknikerna på dig i framtiden.

Grejen är den att låta er tro att det är ni som manipulerar när det i själva verket är tvärt om.

Ungefär samma som att det lättaste sättet att ragga upp någon är att övertyga dem om att ragga på dig.

Aight? Yes.

Yankeee
2006-02-05, 19:15
Alltid lika kul med 18-åringar som tror att de vet allt om människor fungerar.

grisbil3n
2006-02-05, 19:15
Vem har förresten grädde på sitt mos? Blir det godare? Är det potatismos som åsyftas?

En klick smör har jag hört om men...

Helena B
2006-02-05, 19:22
Såg det förra veckan, inget att rekommendera. Tycker inte att det stämmer heller. Visst finns det säkert killar som beter sig så (min pappa & man kan inte lära gamla hundar sitta :D ) men jag tror (hoppas) inte att majoriteten av killar är sådana.

skaparn
2006-02-05, 19:25
20:25, Kanal 5


Men vad i helvete? Eftersom jag har givits anledning att försöka stärka bilden av mig på kolo som man, måste jag påpeka det absurda i att sända ett program som man vill att män ska se, samtidigt som sportspegeln.

Helena B
2006-02-05, 19:30
Men vad i helvete? Eftersom jag har givits anledning att försöka stärka bilden av mig på kolo som man, måste jag påpeka det absurda i att sända ett program som man vill att män ska se, samtidigt som sportspegeln.

Programmet heter "Så dresserar du din man" hur kan du få det till att målgruppen ska vara män :D

Trance
2006-02-05, 19:33
Jo, har inte femman men annars är det säkert ett annorlunda program om inte annat. Kan säkert vara kul för målgruppen.

Pellefant
2006-02-05, 19:33
Verkar perfekt med en dominant tjej som kommer med piskan när man äter godsaker under deff. :D

skaparn
2006-02-05, 19:34
Programmet heter "Så dresserar du din man" hur kan du få det till att målgruppen ska vara män :D

Jo, det ska inte jag berätta

Du måste se programmet. Annars kommer du inte att veta om någon använder teknikerna på dig i framtiden.

Helena B
2006-02-05, 19:35
Jo, det ska inte jag berätta

För att Nina säger det :D

nordlander
2006-02-05, 19:36
Tänk om det hade varit tvärt om...alltså att programmet handlade om att kvinnor var som hundar. JÄVLAR vilket liv det hade blivit.

Trance
2006-02-05, 19:37
Tänk om det hade varit tvärt om...alltså att programmet handlade om att kvinnor var som hundar. JÄVLAR vilket liv det hade blivit.


Jag tycker rätt många av killarna gnäller på rätt bra här.

nordlander
2006-02-05, 19:40
Jo men inse massmedia uppståndet och feministerna. Det skulle typ bli inbördeskrig. Killar är mer

"Ähh vafan vilket jävla skitprogram"

Sen är det som bra med det. Feminister skulle typ leta upp och halshugga personen som kommit på programmet.

Trance
2006-02-05, 19:41
Jo men inse massmedia uppståndet och feministerna. Det skulle typ bli inbördeskrig. Killar är mer

"Ähh vafan vilket jävla skitprogram"

Sen är det som bra med det. Feminister skulle typ leta upp och halshugga personen som kommit på programmet.

När har det hänt innan?

nordlander
2006-02-05, 19:42
När har det hänt innan?

Finns hur många exempel som helst på reklamer på tv och i tidningar som blivit borttagna för att dom ansågs vara kvinnokränkande. Affischer på stan som kluddas över och rivs ner. När såg du senast en kalsongreklam som det stod "SLUTA NEDVÄRDERA MÄN" på?

Helena B
2006-02-05, 19:43
Finns säkert kvinnor som behöver dresseras oxå. Jag skulle gärna vilja se ett sådant program. Fast tveksamt om killar verkligen har det som krävs för att "dressera" en kvinna.

terror
2006-02-05, 19:43
Rena SKITEN!!!!!!
Låter som nåt en arg, bitter, butcher ska ha kommit på, att man ens kommer på iden betyder att man är störd i huvudet.
Skulle det ha varit så att det varit en snubbe som kommit på iden och sagt att kärringar bara tjatar och gnäller dygnet runt och är omöjliga att tillfredställa så hade det ta mig fan blivit rabalder.

Jag varken tycker att detta är roligt eller särskilt humoristiskt, detta är DYNGA!!!

Jag säger det en gång till SKIT, DYNGA, EXKRIMENT!!!!!!

nordlander
2006-02-05, 19:44
Finns säkert kvinnor som behöver dresseras oxå. Jag skulle gärna vilja se ett sådant program. Fast tveksamt om killar verkligen har det som krävs för att "dressera" en kvinna.

Vadå en piska? ;)

nordlander
2006-02-05, 19:45
Rena SKITEN!!!!!!
Låter som nåt en arg, bitter, butcher ska ha kommit på, att man ens kommer på iden betyder att man är störd i huvudet.
Skulle det ha varit så att det varit en snubbe som kommit på iden och sagt att kärringar bara tjatar och gnäller dygnet runt och är omöjliga att tillfredställa så hade det ta mig fan blivit rabalder.

Jag varken tycker att detta är roligt eller särskilt humoristiskt, detta är DYNGA!!!

Jag säger det en gång till SKIT, DYNGA, EXKRIMENT!!!!!!


Tack!!! :bow:

Trance
2006-02-05, 19:45
Finns säkert kvinnor som behöver dresseras oxå. Jag skulle gärna vilja se ett sådant program. Fast tveksamt om killar verkligen har det som krävs för att "dressera" en kvinna.

Nu tänkte jag dra ett osmakligt skämt, men det skulle få mig mer hatad och förmodligen bannad. Så vi struntar i det.

Annars har vi ju klassikern:
Receptionist: How do you write women so well?
Melvin Udall: I think of a man, and I take away reason and accountability.

Tricklev
2006-02-05, 19:45
Rena SKITEN!!!!!!
Låter som nåt en arg, bitter, butcher ska ha kommit på, att man ens kommer på iden betyder att man är störd i huvudet.
Skulle det ha varit så att det varit en snubbe som kommit på iden och sagt att kärringar bara tjatar och gnäller dygnet runt och är omöjliga att tillfredställa så hade det ta mig fan blivit rabalder.

Jag varken tycker att detta är roligt eller särskilt humoristiskt, detta är DYNGA!!!

Jag säger det en gång till SKIT, DYNGA, EXKRIMENT!!!!!!

Haha, du säger att kvinnor hade blivit arga om det handlat om dom.
So?
Du är ju lika förbannad du.

Yankee: Är inte du 18?

nordlander
2006-02-05, 19:47
Haha, du säger att kvinnor hade blivit arga om det handlat om dom.
So?
Du är ju lika förbannad du.

Yankee: Är inte du 18?

Skillnaden är att kvinnor brukar ha en tendens att dra det vääääldigt långt. Läs tidningar, radio osv i några veckor. Feminister är bra på att synas och höras.

Tricklev
2006-02-05, 19:48
Finns hur många exempel som helst på reklamer på tv och i tidningar som blivit borttagna för att dom ansågs vara kvinnokränkande. Affischer på stan som kluddas över och rivs ner. När såg du senast en kalsongreklam som det stod "SLUTA NEDVÄRDERA MÄN" på?

Men du lipar ju lika bra nu ju, Är väll bara att greppa en spritpenna och springa ner på stan?

Tricklev
2006-02-05, 19:49
Skillnaden är att kvinnor brukar ha en tendens att dra det vääääldigt långt. Läs tidningar, radio osv i några veckor. Feminister är bra på att synas och höras.

Ja men gråt då, skicka in insändare i GP/Metro och vilka tidningar du vill och gnäll då.

Vad exakt är det du är arg för? Att kvinnor drar det längre än män? Är väll bara att dra det likalångt då?

Helena B
2006-02-05, 19:49
Vadå en piska? ;)

Tror du kvinnor använder piska när de dresserar sina män (i programmet alltså)?

Helena B
2006-02-05, 19:51
Skillnaden är att kvinnor brukar ha en tendens att dra det vääääldigt långt. Läs tidningar, radio osv i några veckor. Feminister är bra på att synas och höras.

Ja undra vad det beror på? Tydligen så måste man höras och synas för att få någon att lyssna?

Fatalist
2006-02-05, 19:55
Alltid lika kul med 18-åringar som tror att de vet allt om människor fungerar.

Snackar du om mig din bittra, trångsynta internetkrigare?

Yankeee
2006-02-05, 19:57
Snackar du om mig din bittra, trångsynta internetkrigare?

Nja, om snorungar i allmänhet.

Fatalist
2006-02-05, 19:58
Nja, om snorungar i allmänhet.

Gå och sug bort spindelväven på ditt könsorgan med närmsta industridammsugare.

nordlander
2006-02-05, 20:00
Ja men gråt då, skicka in insändare i GP/Metro och vilka tidningar du vill och gnäll då.

Vad exakt är det du är arg för? Att kvinnor drar det längre än män? Är väll bara att dra det likalångt då?

Snarare så att jag inte bryr mig lika mycket. Men egentligen så kanske man borde göra det.

skaparn
2006-02-05, 20:00
Gå och sug bort spindelväven på ditt könsorgan med närmsta industridammsugare.

Med det bevisat att du inte är snorunge, epitetet du var så snabb att ta åt dig av?

nordlander
2006-02-05, 20:01
Ja undra vad det beror på? Tydligen så måste man höras och synas för att få någon att lyssna?

Jo men det man vill ska höras och synas bör ju iaf vara av nåt vettigt.

nordlander
2006-02-05, 20:01
Tror du kvinnor använder piska när de dresserar sina män (i programmet alltså)?

Näe det var bara nån som skrev det tidigare i tråden.

Fatalist
2006-02-05, 20:03
Med det bevisat att du inte är snorunge, epitetet du var så snabb att ta åt dig av?

Jag är snorunge!

Herkulez
2006-02-05, 20:04
Med det bevisat att du inte är snorunge, epitetet du var så snabb att ta åt dig av?
lol :D

Perscitus
2006-02-05, 20:04
Det mest roliga med det här är ju hur absurdt det aktuella programmet mest är "charmigt", men jag erinrar mig den där tidningsartikeln i hur en kvinna ska vara en för sin man tillfredsställande hemmafru cirukulerade på nätet. Då var reaktionen snarare(och i min mening en lämpligare) att det är helt sjukt hur man kan ha en sån syn på det motsatta könet. Om jag lyssnar på Björn Rosenström - Nu Du Kärring på hög volym tittar grannarna snett på mig, särskilt om jag säger att det ligger i en poäng i det han sjunger om. Men hur kan då det här vara accepterat?

Blir så arg på denna feminism som genomsköljer landet! Det värsta är när dessa pantade stollar åberopar vetenskap, genom att säga att män är primitivare än kvinnor och andra löjeväckande saker, eller att det inte är någon skillnad alls. Det är så otroligt barnsligt. Jag börjar tvivla på att människan någonsin kommer kunna sig på sin egen art ur ett strikt vetenskapligt perspektiv, utifrån alla misslyckade försök att godta allt från evolutionsteorin till kognitionspsykologi.

Observera att jag är för jämställdhet och allas lika rätt till respekt. Men feminism handlar inte om det, det handlar om att kasta sand tillbaka. Särskilt de som gjort sig en extra tydlig profil i media. Tiina Rosenberg får mig att skratta så jag rullar runt på golvet! :laugh:

Metal_boy_
2006-02-05, 20:07
Det är nog inte bara bullshit. Jag brukar iaf sitta med tungan långt utanför käften, yla och gläffsa när jag ser en pangbrud *innocent* *voffvoff*

Nina L
2006-02-05, 20:07
För att Nina säger det :DSkaparn är klarsynt som alltid. :thumbup:

47 svar i tråden och programmet har inte ens börjat. Det här kan bli bra! *popcorn*

Perscitus: Det här sexistiska programmet har ingenting med feminism att göra!

Helena B
2006-02-05, 20:11
Jo men det man vill ska höras och synas bör ju iaf vara av nåt vettigt.

Så jämställdhet är inte vettigt?

Helena B
2006-02-05, 20:12
Skaparn är klarsynt som alltid. :thumbup:

47 svar i tråden och programmet har inte ens börjat. Det här kan bli bra! *popcorn*

Perscitus: Det här sexistiska programmet har ingenting med feminism att göra!

Tror du har lyckats dressera honom redan *whats your secret*

Nina L
2006-02-05, 20:14
Tror du har lyckats dressera honom redan *whats your secret*Hahahahhaha!

Perscitus
2006-02-05, 20:15
Skaparn är klarsynt som alltid. :thumbup:

47 svar i tråden och programmet har inte ens börjat. Det här kan bli bra! *popcorn*

Perscitus: Det här sexistiska programmet har ingenting med feminism att göra!
Måhända men det är väl ingen slump att det här programmet sänds efter FI:s humorsåpa utspelats i media och skämtas friskt om feminism runtom i landet? :)

Tricklev
2006-02-05, 20:17
Gå och sug bort spindelväven på ditt könsorgan med närmsta industridammsugare.

Detta uppföljt efter ordet "internetkrigare" är ju så grymmt jävla klockrent :laugh:

Perscitus
2006-02-05, 20:19
Tänk om det hade varit tvärt om...alltså att programmet handlade om att kvinnor var som hundar. JÄVLAR vilket liv det hade blivit.
Hahaha, verkligen, reaktionerna hade varit "prislösa"! :laugh:

Man hade kunnat ha riktig diskrimineringskväll i Kanal 5 och samtidigt låtit införa mångkulturella inslag i programmet genom att låta Muhammed från Pakistan förevisa den föredömliga modellen kring kvinnors friheter i sitt hemland också!

(Observera vissa inslag av ironi som kan förekomma i mina inlägg i den här tråden.)

nordlander
2006-02-05, 20:20
Så jämställdhet är inte vettigt?

Självklart, men ibland förstår man inte varför dom orkar bry sig.

Det är ungefär som rabalderna om den där glassen Nogger...

Perscitus
2006-02-05, 20:24
Självklart, men ibland förstår man inte varför dom orkar bry sig.

Det är ungefär som rabalderna om den där glassen Nogger...

Inte orka bry sig? Om du tillhörde den hälft som ligger i ett jävla underläge i lönestatistiken kanske du skulle känna dig lite mer motiverad?

nordlander
2006-02-05, 20:27
Inte orka bry sig? Om du tillhörde den hälft som ligger i ett jävla underläge i lönestatistiken kanske du skulle känna dig lite mer motiverad?

Jag har lägre lön än dom kvinnor jag jobbar med...

Klart att det finns viktiga frågor kring jämställdhet men ibland blir man riktigt förvånad hur det kan bli så mycket liv kring en del grejor. Till exempel "Här går man" skyltarna? Eller att det heter MÄNniskor...Finns ju viktigare frågor att ägna tid åt.

Tricklev
2006-02-05, 20:28
Inte orka bry sig? Om du tillhörde den hälft som ligger i ett jävla underläge i lönestatistiken kanske du skulle känna dig lite mer motiverad?

Han skrev iofs ibland, och la sedan fram exemplet med glass hysterin.

Fast du kanske kämpar starkt för att få bort hygglo, Nogger och andra förtryckande glassar?

Perscitus
2006-02-05, 20:29
Jag har lägre lön än dom kvinnor jag jobbar med...

Klart att det finns viktiga frågor kring jämställdhet men ibland blir man riktigt förvånad hur det kan bli så mycket liv kring en del grejor. Till exempel "Här går man" skyltarna? Eller att det heter MÄNniskor...Finns ju viktigare frågor att ägna tid åt.
Då är du minoritet eller så har du en lägre position än dina kollegor...

Ja, men man får faktiskt skilja på de pajaser som bara säger sig förespråka jämställdhet och de som faktiskt gör det. Dina sistnämnda är bara struntsaker man får bortse ifrån, sånt som pressen avsiktligt blåser upp för att vi ska ha något att skratta åt.

Trance
2006-02-05, 20:30
Då är du minoritet eller så har du en lägre position än dina kollegor...

Ja, men man får faktiskt skilja på de pajaser som bara säger sig förespråka jämställdhet och de som faktiskt gör det. Dina sistnämnda är bara struntsaker man får bortse ifrån, sånt som pressen avsiktligt blåser upp för att vi ska ha något att skratta åt.

Hur stor skillnad är det i lön mellan kvinnor och män?

Perscitus
2006-02-05, 20:31
Han skrev iofs ibland, och la sedan fram exemplet med glass hysterin.

Fast du kanske kämpar starkt för att få bort hygglo, Nogger och andra förtryckande glassar?
Ja jag känner att det är min livsuppgift att rensa ut sådana stötande element i samhället!

Haha :laugh:

Perscitus
2006-02-05, 20:32
Hur stor skillnad är det i lön mellan kvinnor och män?

Jag kanske har blivit blåst av journalistiken då jag ej har några direkta siffror att presentera dig, har du några som du med triumf vill lämna till mig? :)

nordlander
2006-02-05, 20:32
Då är du minoritet eller så har du en lägre position än dina kollegor...

Ja, men man får faktiskt skilja på de pajaser som bara säger sig förespråka jämställdhet och de som faktiskt gör det. Dina sistnämnda är bara struntsaker man får bortse ifrån, sånt som pressen avsiktligt blåser upp för att vi ska ha något att skratta åt.

Jag har högre position än mina kollegor men dom är äldre ;)

Aja men summan av kardemumman. Varje gång jag läser om nåt sånt här program eller ser nån reklam brukar jag tänka. Hur hade det varit om man bytt plats på mannen och kvinnan...ofta skulle det bli jävligt fel.

Tricklev
2006-02-05, 20:34
Ja, hittils är det ingen höjdare iaf.

Trance
2006-02-05, 20:34
Jag kanske har blivit blåst av journalistiken då jag ej har några direkta siffror att presentera dig, har du några som du med triumf vill lämna till mig? :)

Inte direkt nej, men senast det kom upp så tror jag det var runt 4% faktiskt skillnad och det är även svårt att säga om det beror på diskriminering eller andra faktorer.

Perscitus
2006-02-05, 20:40
Jag har högre position än mina kollegor men dom är äldre ;)

Aja men summan av kardemumman. Varje gång jag läser om nåt sånt här program eller ser nån reklam brukar jag tänka. Hur hade det varit om man bytt plats på mannen och kvinnan...ofta skulle det bli jävligt fel.
Jaså, gammal är vis...

Håller verkligen med. Men sen skulle jag faktiskt vilja inflika att jag tycker det kan vara härligt med att det faktiskt finns skillnader mellan kvinnor och män ibland. Jag skulle faktiskt inte uppskatta om den donna jag fått till det med en kväll helt plötsligt visade sig vara en man. ;) Likaså är det rätt trevligt att killarna inte går i kortkort på krogen. :naughty: Även sådana subtila saker som kroppspråket som skiljer markant mellan kvinnor och män, som också är väldigt känsligt att påtala. Jag passade några små barn för en tid sen, två tvååringar - en kille och en tjej. Killen förde genast en massa liv, hoppade i golvet och skrek för att visa mig vad han gick för. Tjejen lät lite hon med men var betydligt försiktigare men hon var lika rolig för det. Hon visade sig vara mer socialt kompetent än killen också, då hon satt och tittade när jag sorterade papper, till och med försökte hjälpa till, medan killen kom och norpade ett papper. Sen är det förstås inte alltid så - men min erfarenhet är att det är vanligast.

Perscitus
2006-02-05, 20:41
Inte direkt nej, men senast det kom upp så tror jag det var runt 4% faktiskt skillnad och det är även svårt att säga om det beror på diskriminering eller andra faktorer.
Jaså, intressant. Det kanske man kan förklara med psykosociala studier att män har ett större revirstänkande än kvinnor och därför har en tendens att "roffa åt sig" i större omfattning? (TABU)

nordlander
2006-02-05, 20:43
Tycker det har gått åt jävligt rätt håll på senaste tiden. Den "ojämställdhet" som finns idag finns nog främst kvar för att det sitter en massa gammgubbar på höga positioner runt om i sverige som aldrig kommer att kunna släppa sin syn på kvinnor och män. Man kommer att märka en oerhörd skillnad när det blir generationsbyte i maktregionerna.

Tricklev
2006-02-05, 20:44
Fyfan vilket dåligt program, dom hade inte ens lyckat få fram någon humor i det hela.

8/10 i ide
1/10 i utförande

Srednq
2006-02-05, 20:47
sämsta programmet jag sett på hela veckan

Trance
2006-02-05, 20:49
Jaså, intressant. Det kanske man kan förklara med psykosociala studier att män har ett större revirstänkande än kvinnor och därför har en tendens att "roffa åt sig" i större omfattning? (TABU)

Kanske, det. Eller delar kan såklart vara traditioner att kvinnor inte roffar åt sig eller delar ren diskriminering. Fast man får även tänka på att traditionella kvinnoyrken har lägre lön.

Men det kommer väl ändras, min uppfattning är på högskolan så är tjejer generellt ett par hundra gånger seriösare än de flesta killar. De får ju även bättre betyg i grundskolan etc. Så snart kommer de förmodligen vara min chef. Men men, vore inte helt fel att gifta sig rikt heller. Bli hemmaman, gå omkring och städa lite. Passa barn, spela lite dator. Kyssa frun när hon går till jobbet.

ikariotis
2006-02-05, 20:50
fyfan vilken skit, jag blir fan irriterad...vart är sverige på väg egentligen

tossefar
2006-02-05, 20:54
Nu orkar jag inte läsa allt ni gnällt om, men skulle en tjej försöka ändra på mig så skulle hon snart finna sig själv ensam.

Nina L
2006-02-05, 21:01
Nu orkar jag inte läsa allt ni gnällt om, men skulle en tjej försöka ändra på mig så skulle hon snart finna sig själv ensam.Inte om du inte märkte det. :naughty:

Helena B
2006-02-05, 21:01
Nu orkar jag inte läsa allt ni gnällt om, men skulle en tjej försöka ändra på mig så skulle hon snart finna sig själv ensam.

Du är singel eller hur :D

Tricklev
2006-02-05, 21:12
Kanske, det. Eller delar kan såklart vara traditioner att kvinnor inte roffar åt sig eller delar ren diskriminering. Fast man får även tänka på att traditionella kvinnoyrken har lägre lön.

Men det kommer väl ändras, min uppfattning är på högskolan så är tjejer generellt ett par hundra gånger seriösare än de flesta killar. De får ju även bättre betyg i grundskolan etc. Så snart kommer de förmodligen vara min chef. Men men, vore inte helt fel att gifta sig rikt heller. Bli hemmaman, gå omkring och städa lite. Passa barn, spela lite dator. Kyssa frun när hon går till jobbet.

Haha, jafan det lät inte helt fel, sätt igång o jobba nu kvinnor.

tossefar
2006-02-05, 21:12
Jag kör lite omvänd psykologi.
När tjejen står där på alla fyra på soffbordet för fjärde gången samma morgon så kan jag ÄNTLIGEN gå med på att diska. Hon blir nöjd, och jag glömmer att nämna att diska är det jag gillar bäst i hela världen ändå.

Båda parter vinner.

Kwon
2006-02-06, 09:11
20:25, Kanal 5

http://www.talkbackthames.tv/uploads/images/1124721299126_0.20374896695777972.gif

"Män städar inte efter sig, diskar inte efter sig och somnar i soffan. Den här serien baseras på premissen att män har 85 procent av sin DNA gemensam med hundarna och att träning som fungerar på hundar även fungerar på män. Kvinnor ska träna sina män till bättre vanor och uppförande. Dolda kameror används för att spela in männen i serien som tror att de är med i en dokumentär om relationer. Del 2/6."

Ni missar det väl inte? :D Om inte annat så kan det vara grunden till en god diskussion.

Om Män har DNA gemensam med hundarna har kvinnor DNA gemensam med hönorna!

Nina L
2006-02-06, 09:17
Om Män har DNA gemensam med hundarna har kvinnor DNA gemensam med hönorna!
Hehehe Jag skrattade högt åt programmet. Det är sjukt förnedrande för männen, och det är extremt sexistiskt, men samtidigt så fungerar metoderna klockrent och sånt är alltid intressant. Jag är dock övertygad om att det fungerar lika bra på män som på kvinnor. Du såg säkert inte programmet, men i kort handlade det om att kvinnan skulle sluta tjata och vara så tråkig. Istället skulle hon börja belöna och ha tålamod. Problemet var att mannen hade fastnat totalt vid datorn. De blev båda väldigt nöjda till slut även om han såg uppriktigt sårad ut ett tag över hundjämförelserna.

Kwon
2006-02-06, 09:21
Hehehe Jag skrattade högt åt programmet. Det är sjukt förnedrande för männen, och det är extremt sexistiskt, men samtidigt så fungerar metoderna klockrent och sånt är alltid intressant. Jag är dock övertygad om att det fungerar lika bra på män som på kvinnor. Du såg säkert inte programmet, men i kort handlade det om att kvinnan skulle sluta tjata och vara så tråkig. Istället skulle hon börja belöna och ha tålamod. Problemet var att mannen hade fastnat totalt vid datorn. De blev båda väldigt nöjda till slut även om han såg uppriktigt sårad ut ett tag över hundjämförelserna.

Nice! Klart man gillar lite belöningar! :naughty:

Blir det ngn repris månne?

Nina L
2006-02-06, 09:28
Nice! Klart man gillar lite belöningar! :naughty:

Blir det ngn repris månne?Det är en serie så visst. Varje söndag. Man måste nästan se den bara för att det är galet sexistiskt. BBC fick be om offentlig ursäkt för att de sänt programmet. Jag tror dock att killarna klarar det. Och som du skrev... Vem gillar inte belöningar. Jag sa till min pojkvän att han gärna fick använda metoderna på mig. Han funderade länge över saken, och sa sen att problemet var att det var så få saker att belöna. WTF? :D Ge mig kakor!!

Löjtnant Blank
2006-02-06, 09:29
1. En kvinna har gjort programmet
2. Det är bullshit
3. Bara slavar låter sig styras av någon annan
4. Det är gay att städa.

Kwon
2006-02-06, 09:37
Det är en serie så visst. Varje söndag. Man måste nästan se den bara för att det är galet sexistiskt. BBC fick be om offentlig ursäkt för att de sänt programmet. Jag tror dock att killarna klarar det. Och som du skrev... Vem gillar inte belöningar. Jag sa till min pojkvän att han gärna fick använda metoderna på mig. Han funderade länge över saken, och sa sen att problemet var att det var så få saker att belöna. WTF? :D Ge mig kakor!!

Tack! Skall kolla in detta någon söndag cookiemonstret!

Om båda vinner på det så är det ju genomförbart, tex en belöning för att städa etc...

Om Mannen får välja valfri belöning vill säga.

Nina L
2006-02-06, 10:19
Om Mannen får välja valfri belöning vill säga.Näää, det går inte. Han skall bara känna sig uppskattad och vara duktig utan att förstå vad som händer.

Metal_boy_
2006-02-06, 11:49
Näää, det går inte. Han skall bara känna sig uppskattad och vara duktig utan att förstå vad som händer.


Ska du inte köpa en till hund snart? *voffvoff*

Kwon
2006-02-06, 11:51
Ska du inte köpa en till hund snart? *voffvoff*

Så önsketänkande Rune! :laugh: :thumbup:

Dream on!

Micke A
2006-02-06, 11:55
Usch & fy!

Tänk om någon kunde göra samma sak fast med ombytta roller.
Lära en kvinna anpassa sig (eller ens jämka) vad gäller hemmets regler är väl en smärre omöjlighet. *slap*

Wennerberg
2006-02-06, 12:24
Herregud, hoon är säkert britt, käringen som kommi tpå skiten, stände tvn och sular ut kontrollen från balkongen nä rjag hörde att detta programmet skulle gå

Nina L
2006-02-06, 12:31
Usch & fy!

Tänk om någon kunde göra samma sak fast med ombytta roller.
Lära en kvinna anpassa sig (eller ens jämka) vad gäller hemmets regler är väl en smärre omöjlighet. *slap*Det funkar säkert lika bra på kvinnor. Som jag skrev innan så sa jag till min pojkvän att han gärna får testa på mig. Jag har inget emot beröm, belöningar och tålamod. :)

Grahn
2006-02-06, 12:34
Lite lustigt att det måste dras paraleller till hunddressyr för att människan ska lära sig att det funkar bättre med belöningar än med piskan(såvida det inte är samma sak då :D ).

Micke A
2006-02-06, 15:04
Säkert samma subba som skrivit "The rules" (enligt mig ett säkert sätt att sumpa sitt förhållande)

Perscitus
2006-02-06, 18:10
Hehehe Jag skrattade högt åt programmet. Det är sjukt förnedrande för männen, och det är extremt sexistiskt, men samtidigt så fungerar metoderna klockrent och sånt är alltid intressant. Jag är dock övertygad om att det fungerar lika bra på män som på kvinnor. Du såg säkert inte programmet, men i kort handlade det om att kvinnan skulle sluta tjata och vara så tråkig. Istället skulle hon börja belöna och ha tålamod. Problemet var att mannen hade fastnat totalt vid datorn. De blev båda väldigt nöjda till slut även om han såg uppriktigt sårad ut ett tag över hundjämförelserna.
Du tror de skulle sända programmet om det visade sig vara ett stort misslyckande? :)

Nina L
2006-02-06, 18:18
Du tror de skulle sända programmet om det visade sig vara ett stort misslyckande? :)
Fullt möjligt! :D

Nina L
2006-02-12, 20:19
BUMP! Nu är det dags för ännu ett avsnitt. 20:30 på 5:an

Perscitus
2006-02-12, 20:30
Fullt möjligt! :D
Haha, jag tvivlar. Då hade de fått bytna man på programmet åtminstone till "Fot älskling! Så dålig är din fru på att uppfostra dig".

Nu ska jag se programmet, kanske blir roligt, vem vet... :)

Diana
2006-02-12, 22:09
wtf :laugh: såg just en liten bit av ett avsnitt o ja fattar inte hur man står ut med/öht attraheras av en sån förväxt jävla unge till partner *screwy* världen är mystisk

Perscitus
2006-02-12, 22:19
Ja vad ska man säga, det var roligt att se hundarna...

Diana
2006-02-12, 23:03
Ja vad ska man säga, det var roligt att se hundarna...
sant :D

dawgs som dawgs..

Nina L
2006-02-13, 07:40
Ja vad ska man säga, det var roligt att se hundarna...Jag måste tillstå att jag inte såg programmet själv. (Jag behärskar ju redan teknikerna.)

Big_Vik
2006-02-13, 08:31
Har för mig att det diskuterats här hur mannen förtrycker kvinnan, men vad är det för *bs*? Är det mannen som tar pappaledigt för att uppfostra sin son? Är det Männen som arbetar inom dagis och skola? Kvinnan lär mannen att förtrycka kvinnan och sen skyller hon på att allt är mannens fel, jahaja?

Gå och sug bort spindelväven på ditt könsorgan med närmsta industridammsugare.

:laugh: :laugh:

För det första så tror jag att en exhibitionist (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1058000&postcount=4) håller sina genitaler hyfsat rena från spindelväv annars skulle ju dessa vara tämligen svåra att upptäcka för publiken, och för det andra så behöves ingen industridammsugare, han har ju Charlene (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=52828) :naughty:

Alltid lika kul med 18-åringar som tror att de vet allt om människor fungerar.

Som 18-åring så tycker jag dessutom det är ännu roligare med 23åringar som tror de vet allt om hur människan fungerar samtidigt som de tror att 18åringar inte vet någonting om hur människan fungerar, sätter ålder på beteenden, generaliserar grovt, härleder sjukdom ur resonemang..... ;)

aliquis
2006-02-13, 13:09
http://200sx.kicks-ass.net/snidarn82/img41e547023a9ac.jpg

Bigsize
2006-02-13, 13:46
Om jag inte missminner mig så var det enkel operant inlärning som används... Tyckte dock att programmet var riktigt trist !

Nina L
2006-02-13, 13:47
Om jag inte missminner mig så var det enkel operant inlärning som används... Tyckte dock att programmet var riktigt trist !Belöningar och tålamod tillsammans med tjatförbud. Ett riktigt skitprogram, men värt att se en gång, kanske två, om det inte finns något annat.

Squatinator
2006-02-13, 20:30
Dags att inse att det är killar som hållerp på att bli helt nerkörda i samhället. Alla är på oss. De första 10 gångerna är det kul att läsa om lite rebelliskt skämtande, efter 100 gånger så börjar man tröttna, när man ser det varenda jävla eviga dag så blir man till slut sne. Personligen är jag så förbannat trött på det kvinnliga översittarkomplexet att det inte är sant. Man får nått skit i ansiktet och sen ska man le och skratta åt det för att det bara var skämt. Nej kvinnor som tror sig vara högre stående än killar och behandlar oss som barn och pratar om deras pojkvänner som om de är personer de måste uppfostra. Fan säger jag för sånna bara.


Kvinnor är påväg in i en värld av smärta och de banar vägen själv. Om massa pojkar får lära sig vilka svin de är och att de är potentiella våldtäktsmän, djur, hundar, varför ska de försöka vara bättre om de ändå möts av den attityden varje dag? Varför inte bara våldta en tjej och be done with it, eller misshandla en tjej till lydnad? För vi är ju det ändå. Jag har träffat män som inte längre kan ha sex med tjejer för de känner sig som förtryckare och skäms över att vara män. När sånt börjar hända så har det fanimej gått för långt.

Bigsize
2006-02-13, 22:44
Belöningar och tålamod tillsammans med tjatförbud. Ett riktigt skitprogram, men värt att se en gång, kanske två, om det inte finns något annat.

Jodå, kan missta det för klassisk inlärning (betingning av stimuli men jag tror att mitt minne serverar mig rätt denna gång :P), "lille albert" kan vara kul läsning om man är intresserad av inlärningspsykologi, Även Pavlovs hundar kan vara intressant... grundläggande saker som passar fint in i programmets ram !

Nina L
2006-02-14, 08:27
Dags att inse att det är killar som hållerp på att bli helt nerkörda i samhället. Alla är på oss. De första 10 gångerna är det kul att läsa om lite rebelliskt skämtande, efter 100 gånger så börjar man tröttna, när man ser det varenda jävla eviga dag så blir man till slut sne. Personligen är jag så förbannat trött på det kvinnliga översittarkomplexet att det inte är sant. Man får nått skit i ansiktet och sen ska man le och skratta åt det för att det bara var skämt. Nej kvinnor som tror sig vara högre stående än killar och behandlar oss som barn och pratar om deras pojkvänner som om de är personer de måste uppfostra. Fan säger jag för sånna bara.


Kvinnor är påväg in i en värld av smärta och de banar vägen själv. Om massa pojkar får lära sig vilka svin de är och att de är potentiella våldtäktsmän, djur, hundar, varför ska de försöka vara bättre om de ändå möts av den attityden varje dag? Varför inte bara våldta en tjej och be done with it, eller misshandla en tjej till lydnad? För vi är ju det ändå. Jag har träffat män som inte längre kan ha sex med tjejer för de känner sig som förtryckare och skäms över att vara män. När sånt börjar hända så har det fanimej gått för långt.Jaså, du känner dig på allvar förtryckt som man? (För jag har aldrig känt mig förtryckt som kvinna.)

Squatinator
2006-02-14, 09:16
Jaså, du känner dig på allvar förtryckt som man? (För jag har aldrig känt mig förtryckt som kvinna.)

Jag hade läst ett feministiskt citat för mycket dagen då jag skrev det där. Normalt sett så bryr jag mig inte, men vissa saker gör mig förbannad som attityden att män är djur och sånt o kvinnor som agerar som de är överlägsna män. Sen att folk inte tar mäns problem på allvar när en del pratar om det är ju inte så kul heller. Jag menar, jag känner folk som har blivit slagna hemma som i stort sett har blivit skrattade i ansiktet när de gick till polisen och anmälde, jag har råkat ut förkillkompisar som har blvit falskanmälda för våldtäkter och fått delar av sina liv förstörda, jag har träffat en farsa som har visat exakt hur rutten systemet är i Sverige om man vill ha delad vårdnad av ett barn men mamman inte vill. Finns många exempel annat än krogkö och sextelefontjänster.

Det enda jag riktigt har stört mig på i mitt liv är att jag inte har kunnat slå tillbaka när tjejer har slagit mig och att jag fick åka till mönstring. + en del jobbiga kvinnliga attityder då självklart.