handdator

Visa fullständig version : Nytric EFX och kaffe?


TheGovernator
2006-02-05, 18:19
hej alla glada. Köpte idag Nytric EFX som jag ska börja ta några gånger per dag.
På förpackningen står det "Använd inte efedrin eller koffein baserade produkter i samband med Nytric" Då är min fråga kort och gott, varför?

Ola Wallengren
2006-02-05, 19:41
Jag kan inte heller se någon anledning till varför man inte skall blanda koffein/efedrin och arginin.
Största anledningen till att jeg inte ser någon anledning är väl för att arginintillskott inte fungerar, speciellt inte 3g per dag som de rekommenderar med Nytric EFX.
Arginin fungerar inte på unga friska som tränar, det ökar i allafall inte blodtillförseln till musklerna under träning, det finns i alla fall ingen studie som visat det.
3g gör inte mycket för dina tillväxthormonnivåer heller, det krävs mycket högre doser.

Med andra ord menar jag att du köppt en helt värdelös produkt och du är inte den första...
Om nytric EFX fungerar så beror det i såfall att de finns något i dem som de inte deklarerar.

HenrY
2006-02-05, 19:43
Jag kan inte heller se någon anledning till varför man inte skall blanda koffein/efedrin och arginin.
Största anledningen till att jeg inte ser någon anledning är väl för att arginintillskott inte fungerar, speciellt inte 3g per dag som de rekommenderar med Nytric EFX.
Arginin fungerar inte på unga friska som tränar, det ökar i allafall inte blodtillförseln till musklerna under träning, det finns i alla fall ingen studie som visat det.
3g gör inte mycket för dina tillväxthormonnivåer heller, det krävs mycket högre doser.

Med andra ord menar jag att du köppt en helt värdelös produkt och du är inte den första...
Om nytric EFX fungerar så beror det i såfall att de finns något i dem som de inte deklarerar.

Gäller detta alla NO produkter?

Ola Wallengren
2006-02-05, 19:55
Gäller detta alla NO produkter?

Det finns många som "tycker" att de fungerar och de får bättre pump etc, men det finns inga vetenskapliga studier som visar att det fungerar.

Dyra produkter brukar ju höja motivationen och om den är bra så kommer resultaten, placebo med andra ord.

Insulin stimulerar NO-aktiviteten i blodkärlsväggarna och ökar blodgenomströmmningen, lite gainer före eller under passet är därför inte fel, och fungerar säkert mycket bättre.

Använde själv nitroglycerinplåster ett tag, som garanterat ökar NO-aktiviteten, men märkte inget revolutionerande, eventuellt lite mer vaskularitet i vila.

King Grub
2006-02-05, 19:56
"A number of studies have failed to identify any beneficial effect of arginine supplementation. In a study examining a cohort of healthy young and elderly subjects, arginine failed to stimulate growth hormone secretion at rest or in association with a bout of resistance exercise. Similarly, ingestion of 15 g arginine daily for 14 d prior to a marathon did not alter insulin, ammonia, plasma creatine kinase activity or respiratory exchange ratio."

J Nutr. 2004 Oct;134(10 Suppl):2888S-2894S

TheGovernator
2006-02-05, 20:33
Men varför får man inte använda sig av koffeinprodukter när man tar nytric? vad händer om man gör det? borde ju finnas någon anledning till att de skriver så på burken

z_bumbi
2006-02-05, 20:40
Men varför får man inte använda sig av koffeinprodukter när man tar nytric? vad händer om man gör det? borde ju finnas någon anledning till att de skriver så på burken

Testa att ringa eller maila stället du köpte det på?

TheGovernator
2006-02-07, 15:46
Mailade till stället jag beställde det ifrån och detta var svaret jag fick.

"Koffein är vätskedrivande och för att få max resultat med Nytric bör man dricka mycket vatten, så det är orsaken. Drick mycket vatten så ordnar det sig."