handdator

Visa fullständig version : Ensamhetspoll!


Krokodil
2006-02-05, 16:59
Vilka aktiviteter gör ni/har gjort ensamma.

Mental
2006-02-05, 17:06
Trivs rätt bra med mig själv. det är kul med sällskap, men det begränsar en rätt ofta

Juliette
2006-02-05, 17:06
Har både rest på charter och backpacker själv.. men man träffar ju folk hela tiden så man är ju inte så ensam precis. Fast jag skulle lika gärna kunna åka med någon/några så det är inte att jag hellre reser ensam än med andra.

Tränar gör jag oftast själv, tränar hårdare om jag inte har någon att babbla med.

pilt77
2006-02-05, 17:09
jag gör det mesta själv

H.Emanuel
2006-02-05, 17:11
Är det skillnad på att göra saker själv och att göra saker ensam? Ensam klingar så tragiskt, men jag kanske märker ord bara. Jag gör det mesta själv.

Rock'nRoll
2006-02-05, 17:19
Jag föredrar att göra det mesta själv. Men resa gör jag helst inte själv och gå på krogen skulle jag aldrig göra utan sällskap.

Stumpis
2006-02-05, 17:24
Jag har alltid så himla mycket folk omkring mig på jobb med ett krav på att vara social och trevlig mot kunder och kolleger, så ibland är det vansinnigt skönt att vara lite ensam! "Tyvärr" är min man tvärtom; han måste ha sällskap hela tiden vilket gör att han inte kan sysselsätta sig själv. Så att sitta vid datorn själv en stund är bara att glömma ifall han är hemma; han sitter bakom mig och babblar konstant... *spy*
Vi tränar ihop oxå, men ibland hoppar han träningen och då är det lite nytändning för mig på gymmet när jag slipper ha någon annan att ta hänsyn till. Ombyte förnöjer! :)

Mago
2006-02-05, 17:25
Är det skillnad på att göra saker själv och att göra saker ensam? Ensam klingar så tragiskt, men jag kanske märker ord bara. Jag gör det mesta själv.

Jag gick upp för berget ensam = jag tog mig upp utan sällskap
Jag gick upp för berget själv = jag tog mig upp utan hjälp

Skulle jag säga. :)

hum
2006-02-05, 17:30
Framför datorn vill jag sitta ensam men annars är sällskap oftast välkommet..

Mental
2006-02-05, 17:34
Tar gärna med mig en tiding eller en bok om jag tar en fika själv, för det är inte alltid man hittar någon att prata med, och det blir rätt tråkigt att bara sitta och glo rakt fram och smutta på sitt kaffe.

Nina L
2006-02-05, 17:34
...att sitta vid datorn själv en stund är bara att glömma ifall han är hemma; han sitter bakom mig och babblar konstant... *spy*
Vi tränar ihop oxå, men ibland hoppar han träningen och då är det lite nytändning för mig på gymmet när jag slipper ha någon annan att ta hänsyn till.
Det låter som att du behöver ta ett snack med din man. Ibland fattar de trögare än man tror och då måste man se till att stänga teven och tala l å n g s a m t. :D

bengdoktor
2006-02-05, 17:34
Ibland är det fint att träna med en polare men ofta är det för jäkla gott att sväva omkring själv å pumpa.. mmmmm..... *flex*

Noodles
2006-02-05, 17:35
Tränar helst själv. Resor gör jag däremot ihop med andra.

mangemani
2006-02-05, 17:37
sällskap är väl trevligt då och då,men jag föredrar att vara ensam för det mesta,jag kan roa mej själv rätt så lätt,dvs jag hittar alltid på nått kul.

Perscitus
2006-02-05, 17:44
Är något av en ensamvarg, men ser själv inte det som något negativt. Däremot är det vanligt att andra tror att jag är deprimerad/misslyckad bara för att jag ägnar mycket tid ensam. Fast jag tror bara att många är avundsjuka för de inte klarar av att t.ex. gå på bio och njuta av en film ensamma, än mindre gå på krogen. Det kan ju till och med vara roligare att göra saker som görs i kollektiv ensam, då kan man träffa nya människor lättare än när man är i ett sammansvetsat gäng.

Skulle bockat för andra alternativ också. Ett urplock av andra saker jag ofta gör ensam innefattar "bilnöjesåkning", friluftsliv, diverse sporter, dagsutflykter till andra städer, "mekning", lära mig nya saker osv.

Stackars alla yngre människor som växer upp nu, för det är ett sånt förbaskat klimat i samhället där allt bygger på överdrivet socialt liv och ens livsvärde mäts i hur många personer man kan säga hej till utan att framstå som dum. Ensam är stark. Min erfarenhet är också att när jag gör saker tillsammans med andra fungerar det mycket bättre, därför att jag på något vis skaffat mig en högre integritet än många andra och därför lättare kan skilja på min egen och andras tankar och åsikter. Jag bedömer mig själv heller inte ha några problem att umgås med andra som man lätt kan tro på min glorifiering av ensamheten.

Men det är klart - tycker man verkligen innerst inne att det är roligare att alltid ha andra omkring sig, så ska man klart försöka ha det så. Alla ska göra det som känns bäst för dem själva så länge ingen tar skada.

Metal_boy_
2006-02-05, 18:16
Ligga i varmt bad gör jag gärna själv, om jag inte har en sexuell baktanke med det förstås.

Tricklev
2006-02-05, 18:36
Jag älskar med mig själv.

andeN.
2006-02-05, 22:58
Valde träna. Men gör ändå det mesta själv annars.

Verni
2006-02-05, 23:02
Filmkväll ensam. - Tyst, lugnt, och bara pizza och godis till en själv.

aliquis
2006-02-05, 23:04
Bajsar, kissar och onanerar, annars vet jag inte. Eventuellt lagar o äter mat också ;)

Krokodil
2006-02-05, 23:12
Jag älskar ensamhet! Jobbar ofta ensam och förstår inte kollegor som får tuppjuck av att sitta själva och jobba.

Jag tror att det är bra att trivas i sitt eget sällskap.

Metal_boy_
2006-02-05, 23:14
Jag älskar ensamhet! Jobbar ofta ensam och förstår inte kollegor som får tuppjuck av att sitta själva och jobba.

Jag tror att det är bra att trivas i sitt eget sällskap.


Absolut! Trivs man inte med sig själv så är det svårt att trivas med andra också, så det går hand i hand.

timoat
2006-02-05, 23:31
TItta på konst. Jag hatar att gå med nån annan, det blir alltid nån sorts "jag tittar längst alltså uppskattar jag den mer" attityd när jag går med nån. Eller så snackar de heal tiden.

Nina L
2006-02-06, 07:50
TItta på konst. Jag hatar att gå med nån annan, det blir alltid nån sorts "jag tittar längst alltså uppskattar jag den mer" attityd när jag går med nån. Eller så snackar de heal tiden.Det har du så rätt i. Jag vill också helst se på konst själv. Fast jag känner inte igen det du skriver om att titta länge, utan jag känner snarare att den som följer med inkräktar på mitt privatliv. Jag känner och upplever saker i mitt inre som jag inte vill dela med någon.

Micke A
2006-02-06, 08:37
Gillar visserligen att träna själv men inte "själv" i meningen "på ett tomt gym".

Det får bli en egen variant: programmera & surfa vill jag helst göra avstängd ifrån verkligheten.