handdator

Visa fullständig version : forts deff


Milia
2006-02-05, 13:27
Jag fortsätter min tråd http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=61910 här istället så kan jag skriva in träningspassen här också.

så tredje dagen idag alltså.
Shit, Combatpasset igår tog knäcken på mig, kvällen igår var tung, magen bara skrek efter mer mat, så till slut gav jag upp och åt ca 50 g skinka och ca 100 g keso utöver det jag "ska" hålla mig till.
Men ja har knappt sovit något i natt känns det som. Vaknade klockan fem och kunde inte sova, så jag pluggade någon timme istället sedan kunde jag halv sova några timmar till. Men jag är sliten idag, huvudet dunkar!
Igår kväll kände jag bara att nej nu skiter jag i det här, men idag känns det annorlunda.
2000 kcal kanske bara helt enkelt är för lite under en dag med ett så hårt träningspass så jag funderar på att läga upp kosten lite annorlunda.

Tänkte som så att jag håller mig liiite lägre de dagar jag inte tränar så jag kan äta mer under tränignsdagarna så jag pallar. Eller ska jag äta 2000 på vilodagarna och helt enkelt lägga till extra under träningsdagarna?synpunkter någon? 2000 alla dagar kanske helt enkelt är för lite?

Måste skärpa mig bara, så jag inte ser minsta motgång som ett misslyckande, som att jag är misslyckad. Jag ska istället ta det för vad det är, lära mig av det och sedan gå vidare med nya krafter istället! :hbang:

Så, nya tag idag.
Idag är det vilodag, ska slappa och försöka plugga lite och så blir det nytt pass imorrn, tror det blir combat igen..

Termometern visade på -25 imorse så det käns skönt att vara inomhus ändå *brrr*

jaja, see ya!

mela
2006-02-05, 13:51
go go go go go :D

Milia
2006-02-06, 11:32
Oj, vad skönt! har sovit mycket bättre inatt.
Igår var vilodag, så jag kände mig inte alls lika hungrig, jag var t.o.m. nästan mätt när jag gick och lade mig :) så sömnen har som sagt varit betydligt bättre inatt. Det behövdes så jag kan ladda för Combat-passet ikväll *flex*

gårdagen landade på ca 2000 kcal.

Hur ofta ska man egentligen väga/mäta sig under deff?
För mig är det första gången på flera år som jag inte vägt mig på tre dagar! Har ju varit så otroligt viktfixerad när jag varit sjuk och har aldrig riktigt våga släppa kontrollen så jag har fortsatt väga mig varje morgon.
Men nu är planen at väga mig en gång i veckan (fredag), men ska man mäta sig lika ofta eller ska man göra det mer sällan, typ en gång i månaden??

Milia
2006-02-06, 21:12
Combatpass ikväll, hårt! efteråt sprang jag på band ca 10 min och gjorde några situps, sen orkade jag inte mer och knallade hem! känns som jag håller på att bli förkyld, imorgon blir det hälsokostaffären för min del! (och vilodag)

Kaloriintag: ca 2200

Milia
2006-02-08, 12:19
Äntligen var et dags för mitt styrkepass! som jag har längtat!

Uppvärmning smala drag (med ett litet handtag, vet inte vad det heter, V-handtag??)
12-15*25(räknade ej)
8*45
7*45
6*45

framåtlutande hantellyft åt sidan

10*5kg
6*6
8*5 (fick ont i v axel)

axellyft åt sidan i cablemaskin

11*5kg
8*6,25
4*7,5

Bänkpress
10*25
8*30
7*30 (fuskade med axlarna i sista för att få upp den :P)

Bicepscurl med armarna på lutande bänk (med ez-stång) gissar att stången våger 7,5kg, men är osäker

10*17,5
8*17,5
6*17,5

Dipmaskin (med motvikter som hjälp)
10*40kg
6*30
6*30

Sidlyft (med fastspända fötter)

15*5kg
20*5
20*5

Rygglyft 18 16 15

crunches på boll 16 14 11

smala pushups på knä (impuls övn, brukar inte göra den)
7(+1 fusk) 4 3
situps med vridning (hela vägen upp)
24 18 14


totalt 62 min

Passet kändes helt okej, var rädd att jag skulle vara trött efter som jag sover så otroligt dåligt (vaknade 4 imorse), men det märktes inte av. Var skitskoj att träna lite tyngre än jag brukar, eftersom jag tidigare kört med 8-12 reps.

Ser fram emot nästa pass! *flex*

Milia
2006-02-11, 09:37
Domedagen igår:

en vecka har gått. En mycket tuff vecka med mycket hunger och lite sömn, humöret har inte varit på topp.
Fredagen kom och så också vägningen. Jag ställde mig förhoppningsfullt på vågen, så hungrig som jag varit så måste det väl har gått bra?
Men nej! minus 0,2 kg *grr27*
Som tur var visade måttbandet något mer positivt resultat. Totalt minus 6 cm, varav -3 cm över magen (ett av mina största komplexområden!)

Motivationen sviktar ibland, främst på kvällarna, då jag är så j*vla trött att jag fattar inte hur jag ska orka fortsätta och jag känner att det är f*n inte värt det, men sen på morgnarna är jag genast mycket mer positiv (ja, jag är en morgonmäniska ;) ) och redo att fortsätta kämpa.

Idag står intervallpass på löpbandet på schemat, ska snart sticka dit. Mp3:n är laddad. Om jag orkar sen ska jag försöka köra lite styrka också.

Min motivation till styrketräning har definitivt ökat däremot så det känns kul! förstår bara inte hur jag ska hinna klämma in något mer pass för att kunna köra mer styrka, så jag ska nog istället satsa på att köra lite styrka efter varje cardiopass istället.

Nej, nu ska jag dra och träna- may the force be with me! :hbang:

Milia
2006-02-11, 14:20
The force WAS with me!
Jag sprang intervaller på löpbandet (6st*4min, återhämtning 2min) totalt 45 min medelpuls 152

tryckte i mig en halv banan och gick vidare till gymmet:

axellyft i cabel:
H:10 *6,25 8*7,5 6*7,5
V:10*6,25 8*7,5 4+2*7,5

scottcurl med ez-stång (vikter inkl. stågen)

10*17,5kg 5*20 5*17,5

sittande axelpress med hantlar:
12*6kg 10*7kg 9*7kg

scottcurl med hantel:
H:2+3*9kg 6+2*8kg 5*8kg
V:2+3*9kg 5+3*8kg 4+1*8kg

Sidlyft (som ryggups fast från sidan):

15*5kg (på varje sida)
20*5kg (-''-)

crunches på boll 20 13 10

situps med vridning 20 14 14

43 min medelpuls 114


Totalt tog passet 1h 28 min :hbang: