handdator

Visa fullständig version : Stukad handled


autowah
2006-02-05, 11:59
Jag har trillat och stukat handleden för en vecka sedan. Typiskt att man gör det nu när träningen gått bra en tid. Fungerar inte alls att träna, körde ett lätt ryggpass, men pressövningar är bara att glömma. Hur lång tid brukar det ta innan handen blir bra?

Slick Rick
2006-02-06, 14:23
"Stukad handled" kan vara en mängd olika saker. Se till att få en diagnos.

autowah
2006-02-11, 21:34
Så sant. Ska till läkare på måndag, eftersom handleden är sned och ena knölen sticker upp. Har fortfarande ont efter två veckor.

Goone
2006-02-12, 16:00
Så sant. Ska till läkare på måndag, eftersom handleden är sned och ena knölen sticker upp. Har fortfarande ont efter två veckor.

Hade ungefär samma sak själv, gick till läkare och dom sa "Vila 3 månader så är det lugnt" nu har jag inte kunnat träna på 7 månader några slags pressövningar, lyft etc.

Ett tips är att inte gå till vårdcentralen utan boka tid hos någon som kan lite om idrotts skador, rehab etc. Kanske få ett tränings schema för snabbare återhämtning.
Läkare etc går bort i sånna här fall enligt mig ;]
Sen kanske det inte är såpass alvarligt som jag hade, men det hör inte till.

autowah
2006-02-13, 16:13
Har fått diagnos nu, det är lös benbit. Ska ha stöd på handleden och vila från styrketräningen några veckor. De trodde att det skulle bli helt återställt. Så nu blir det joggning istället.
Goone; är du bra nu?

Jman
2006-02-14, 01:45
Har fått diagnos nu, det är lös benbit. Ska ha stöd på handleden och vila från styrketräningen några veckor. De trodde att det skulle bli helt återställt. Så nu blir det joggning istället.
Goone; är du bra nu?
Lös benbit? Låter inte kul. Se till att det läker ordentligt nu. Sedan lär det bli lätta övningar med fulla kontrollerade rörelelsebanor. Det jag fick erfara vid en fraktur är framför allt en minskad rörlighet i leden. Se till att stretcha lätt vid rehabiliteringen.
Använd stadiga och ordentliga handledsstöd. Det ska jag införskaffa till mig själv för att förebygga skador vid träning.